امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

روش های رایگان افزایش سرعت کامپیوتر ( نویسنده: شرکت دورانتاش )

روش های رایگان افزایش سرعت کامپیوتر ( نویسنده: شرکت دورانتاش )

در این یادداشت قصد داریم برخی از مهمترین راهکارهای افزایش سرعت و عملکرد سیستم های کامپیوتری را بیان کنیم.

1- فضای خالی مناسب در درایو C ( درایوی که سیستم عامل نصب است. )

توصیه می شود همواره 15 تا 25 گیگ از فضای درایوی که سیستم عامل نصب است خالی باشد.

2- استفاده از Disk Clean ( ماهی یک مرتبه )

با مراجعه به مای کامپیوتر ( مای پی سی ) و کلیک راست بر روی درایو C و استفاده از گزینه Disk Clean میتوانید فایلهای زاید و اضافی را پاک کنید.

3- استفاده از آنتی ویروس بسیار سبک و کم حجم، وبروت Webroot

همانطور که میدانید استفاده از آنتی ویروس لازم و ضروری است.

استفاده از آنتی ویروس های وبروت Webroot که عنوان سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس دنیا را دارند، تاثیر چشمگیری در افزایش سرعت کامپیوتر دارد.

آنتی ویروس های وبروت در ایران با گارانتی و پشتیبانی شرکت دورانتاش عرضه می شوند.

استفاده از آنتی ویروس معتبر یکی از مهمترین اصول امنیتی و سپر حفاظتی در برابر طیف وسیعی از تهدیدات سایبری شامل ویروسها، باج افزارها، مالورها، تروجانها، بدافزارها، کیلاگرها، روت کیت ها، بات نت ها و ماینرها و ... می باشد.

آلوده شدن به تهدیدات سایبری علاوه خطرات جدی که برای اطلاعات و فایلها دارند، در موارد زیادی باعث کاهش سرعت کامپیوتر و اخلال در عملکرد سیستم می شوند.

4- آپدیت مرتب سیستم عامل و مرورگرهای اینترنتی

آپدیت مرتب سیستم عامل و مرورگرهای اینترنتی، علاوه بر رفع آسیب پذیری ها، باعث بهبود عملکرد نرم افزارها و در نهایت کامپیوتر می شود.

5- برخی آنتی ویروس ها ویژگی system Optimizer و یا System Tune دارند که به افزایش سرعت و عملکرد کامپیوتر کمک میکند.

مانند:

وبروت اینترنت سکیوریتی پلاس

وبروت اینترنت سکیوریتی کامپلیت

ترندمیکرو ماگزیمم سکیوریتی

ترندمیکرو اینترنت سکیوریتی


6- دفرنگ منت " Defragment "

استفاده از ویژگی Defragment ویندوز ، باعث بهبود سرعت می شود.


نویسنده: واحد پشتیبانی شرکت دورانتاش

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

حفاظت از کارمندان و نمایندگی های آسیاتک با آنتی ویروس Webroot

حفاظت از کارمندان و نمایندگی های آسیاتک با آنتی ویروس های Webroot


شرکت آسیاتک برای حفاظت از پرسنل، کارشناسان و نمایندگان خود، در برابر تهدیدات سایبری از آنتی ویروس های قدرتمند وبروت Webroot استفاده خواهد کرد.

لایسنس آنتی ویروس های وبروت Webroot توسط شرکت دورانتاش تامین و پشتیبانی می شوند.

درباره وبروت (Webroot)

وبروت که در سال 1997 میلادی تاسیس شده، سازنده سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس‌‌های دنیاست که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های امنیت ابری (Cloud Security)، یادگیری ماشینی (ML)، هوش مصنوعی (AI) و رفتار شناسی پیشرفته، توانسته در کنار استفاده حداقلی از منابع سیستم، حفاظت حداکثری را برای مشتریانش به ارمغان اورد.

وبروت پس از خرید شرکت امنیتی Prevx در سال 2011، محصولی منحصر به فرد با نام تجاری Secure Anywhere را که سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس دنیاست، تولید و روانه بازارهای جهانی کرد. شرکت Prevx همان شرکتی است که اولین بار موفق به شناسایی بدافزار (ویروس) فلیم ( Flame - شعله ) شد.

شرکت‌های BrightCloud و CyberFlow از دیگر شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه امنیت سایبری بودند که به تملک شرکت Webroot در آمدند.

از جمله توصیه کنندگان آنتی ویروس‌های وبروت (Webroot) می‌توان به موسسات مالی و بانکی بین المللی مانند Citi Bank ، HSBC Bank ، American River Bank ، Danske Bank, Barclays Bank و First National Bank اشاره کرد.

همچنین از تکنولوژی‌های وبروت می‌توان به Webroot BrightCloud اشاره کرد که علاوه بر استفاده در محصولات و آنتی ویروس های وبروت، توسط صدها کمپانی از جمله شرکت‌های بزرگ حوزه امنیت و فناوری اطلاعات مانند Cisco ( سیسکو )، F5 Networks ، PaloAlto Networks، A10 Networks ، Fujitsu, RSA ، F445 Networks ، Threat Matrix ، HP، Zyxel زایکسل و Aruba Networks استفاده می شود.

آنتی ویروس‌های وبروت علاوه بر دریافت جوایز متنوع از جمله دریافت 21 جایزه برتر پی سی مگزین (PC MAG) ، از نظر رضایت مشتریان، همواره سطح رضایتمندی بالایی را از مشتریان خود کسب کرده‌اند و این نشان دهنده  کیفیت بالای آنتی ویروس‌های وبروت است.

همچنین آنتی ویروس های وبروت از طرف مجله پی سی مگزین به عنوان برند برتر آنتی ویروس در سال 2020 انتخاب شده و در جدیدترین گزارشات سهم بازار وب سایت OPSWAT نیز رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است.

وبروت در بازار ایران با شرکت های کسپرسکی ( Kaspersky )، بیت دیفندر ( Bitdefender )، ایست ( نود32 - ESET NOD32 )، آویرا ( Avira )، نورتون و ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) رقابت دارد.

*کسپرسکی با نام‌هایی مانند کسپرسکی، کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکی و کاسپراسکای نیز شناخته می‌شود.

آنتی ویروس های وبروت از سال 1387 شمسی توسط شرکت دورانتاش در بازار ایران توزیع می شوند.

در حال حاضر مشترکان چندین شرکت اینترنتی از جمله شاتل و آسیاتک امکان استفاده از آنتی ویروس های Webroot را به صورت رایگان و یا با تخفیف های ویژه دارند.

دیسنا : خبرنامه آنتی ویروس ها

حفاظت از کارمندان و نمایندگی های شاتل با آنتی ویروس Webroot

حفاظت از کارمندان و نمایندگی های آسیاتک با آنتی ویروس های Webroot

شرکت اینترنتی شاتل برای حفاظت از پرسنل، کارشناسان و نمایندگان خود، در برابر تهدیدات سایبری از آنتی ویروس های قدرتمند وبروت Webroot استفاده خواهد کرد.

لایسنس آنتی ویروس های وبروت Webroot توسط شرکت دورانتاش تامین و پشتیبانی می شوند.


درباره وبروت (Webroot)

وبروت که در سال 1997 میلادی تاسیس شده، سازنده سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس‌‌های دنیاست که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های امنیت ابری (Cloud Security)، یادگیری ماشینی (ML)، هوش مصنوعی (AI) و رفتار شناسی پیشرفته، توانسته در کنار استفاده حداقلی از منابع سیستم، حفاظت حداکثری را برای مشتریانش به ارمغان اورد.

وبروت پس از خرید شرکت امنیتی Prevx در سال 2011، محصولی منحصر به فرد با نام تجاری Secure Anywhere را که سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس دنیاست، تولید و روانه بازارهای جهانی کرد. شرکت Prevx همان شرکتی است که اولین بار موفق به شناسایی بدافزار (ویروس) فلیم ( Flame - شعله ) شد.

شرکت‌های BrightCloud و CyberFlow از دیگر شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه امنیت سایبری بودند که به تملک شرکت Webroot در آمدند.

از جمله توصیه کنندگان آنتی ویروس‌های وبروت (Webroot) می‌توان به موسسات مالی و بانکی بین المللی مانند Citi Bank ، HSBC Bank ، American River Bank ، Danske Bank, Barclays Bank و First National Bank اشاره کرد.

همچنین از تکنولوژی‌های وبروت می‌توان به Webroot BrightCloud اشاره کرد که علاوه بر استفاده در محصولات و آنتی ویروس های وبروت، توسط صدها کمپانی از جمله شرکت‌های بزرگ حوزه امنیت و فناوری اطلاعات مانند Cisco ( سیسکو )، F5 Networks ، PaloAlto Networks، A10 Networks ، Fujitsu, RSA ، F445 Networks ، Threat Matrix ، HP، Zyxel زایکسل و Aruba Networks استفاده می شود.



آنتی ویروس‌های وبروت علاوه بر دریافت جوایز متنوع از جمله دریافت 21 جایزه برتر پی سی مگزین (PC MAG) ، از نظر رضایت مشتریان، همواره سطح رضایتمندی بالایی را از مشتریان خود کسب کرده‌اند و این نشان دهنده  کیفیت بالای آنتی ویروس‌های وبروت است.

همچنین آنتی ویروس های وبروت از طرف مجله پی سی مگزین به عنوان برند برتر آنتی ویروس در سال 2020 انتخاب شده و در جدیدترین گزارشات سهم بازار وب سایت OPSWAT نیز رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است.

وبروت در بازار ایران با شرکت های کسپرسکی ( Kaspersky )، بیت دیفندر ( Bitdefender )، ایست ( نود32 - ESET NOD32 )، آویرا ( Avira )، نورتون و ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) رقابت دارد.

*کسپرسکی با نام‌هایی مانند کسپرسکی، کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکی و کاسپراسکای نیز شناخته می‌شود.

آنتی ویروس های وبروت از سال 1387 شمسی توسط شرکت دورانتاش در بازار ایران توزیع می شوند.

در حال حاضر مشترکان چندین شرکت اینترنتی از جمله شاتل و آسیاتک امکان استفاده از آنتی ویروس های Webroot را به صورت رایگان و یا با تخفیف های ویژه دارند.

دیسنا : خبرنامه آنتی ویروس ها

پرفروش ترین آنتی ویروس های خانگی در ایران ( پاییز 1399 )

پرفروش ترین آنتی ویروس های خانگی در ایران ( پاییز 1399 )


به نظر شما پرفروش ترین آنتی ویروس های خانگی در ایران در 3 ماهه پاییز 1399 کدام شرکتها هستند؟

1- وبروت Webroot

با اینکه حدود 13 سال از عرضه آنتی ویروس های وبروت در ایران میگذرد، ولی تا 3-4 سال پیش کاربران ایرانی کمی با اسم این شرکت پیشرو آنتی ویروس آشنا بودند.

از دلایل اینکه نام این شرکت کمتر شنیده می شود، یک: شیوه تبلیغات نه چندان مناسب توزیع کننده آنتی ویروس های این شرکت در ایران ( دورانتاش ) است. و دلیل دیگر: لابی و زد و بند اکثر رسانه های فناوری اطلاعات با شرکت های رقیب دورانتاش، مخصوصآ شرکت روسی کسپرسکی است که طی همه این سالها تلاش کرد تا مانع انتشار اخبار و آگهی های این شرکت آنتی ویروس شود.

و هنوز نیز دهها وب سایت خبری ، رسانه و فروم از انتشار اخبار و گزارشات درباره شرکت آنتی ویروس وبروت خودداری میکنند و یا اخبار و گزارشات کمی با جهت دهی تبلیغاتی برای شرکتهایی مانند کسپرسکی و بیت دیفندر، از وبروت در اخبار خود نام میبرند.

ولی از سال 1396 ( حود 4 سال پیش ) با توجه به ارائه آنتی ویروس های وبروت توسط چندین شرکت اینترنتی و از سال 1399 با کمپین های هماهنگ شرکت های دورانتاش، شاتل و آسیاتک، و از طرفی کیفیت و ویژگی های منحصر بفرد آنتی ویروس های وبروت، کاربران بسیار بیشتری به سمت استفاده از آنتی ویروس های وبروت رفته اند.

با توجه به شرایط فوق به نظر ما در حال حاضر آنتی ویروس های Webroot پرفروش ترین آنتی ویروس های خانگی در بازار ایران هستند.

آنتی ویروس های وبروت علاوه بر کیفیت و قدرت حفاظتی بسیار مناسب، نصب و کاربری بسیار ساده و آسان که باعث انتخاب آنتی ویروس های این شرکت برای اشخاصی که دارای سیستم های قدرتمند و با اطلاعات ارزشمند هستند شده، بسیار سبک و کم حجم هستند و از این جهت نیز باعث شده تا گزینه بسیار خوبی برای تعداد بسیار زیادی از کاربران ایرانی باشند که کامپیوترهای آنها مشخصات بالایی ندارند.

آنتی ویروس های وبروت در حالت عادی بین 3 تا 20 مگابایت از حافظه رم را استفاده میکنند و در حالت اسکن حداکثر 50 مگابایت.

نصب و آپدیت آنتی ویروس های وبروت حدود 8 ثانیه و با اسکن اولیه هارد دیسک حدود 1 تا 2 دقیقه زمان می برد.

استفاده از آنتی ویروس های وبروت و لمس کیفیت آنتی ویروس های این شرکت توسط کاربران نشان داد که بیشتر وب سایت ها، با جهت دهی خاصی دست به انتشار تست و مقایسه آنتی ویروس ها می زنند و این مقایسه ها و تست ها معتبر و قابل اتکاء نیستند.

از مشتریان بزرگ وبروت میتوان به شرکتهایی مانند:

Cisco, F5 Networks, A10 Networks, PaloAlto Networks, Zyxel, HP, RSA, Citrix, ....

اشاره کرد.

2- بیت دیفندر Bitdefender

به نظر ما آنتی ویروس های بیت دیفندر در رده دوم فروش آنتی ویروس های خانگی در ایران هستند.

یکی از دلایل فروش آنتی ویروس های بیت دیفندر، قیمت نسبتآ پایین تر آنتی ویروس های این شرکت رومانیایی است.

از طرفی آنتی ویروس های هم رده بیت دیفندر که در رده میانی و پایین بازار آنتی ویروس قرار دارند مانند پاندا، ، آویرا ، بولگارد، ایست، کسپرسکی، جی دیتا و دکتر وب، یا مجبور به ترک بازار ایران شدند و یا وضعیت تبلیغاتی مناسبی ندارند و این باعث شده تا بیت دیفندر نسبت به این شرکتها وضعیت بهتری را به دست آورد.

با اینکه بیت دیفندر سهم قالب توجهی در بازار جهانی آنتی ویروس ندارد، ولی سابقه زیادی در بازار ایران دارد و کاربران ایرانی با نام این شرکت آشنا هستند.

3- ترندمیکرو Trend Micro

ترندمیکرو یکی از شرکتهای مطرح و پیشرو آنتی ویروس در دنیاست و سهم قابل توجهی نیز در بازار امنیت سایبری دنیا دارد.

در برخی کشورها از جمله ایران، استرالیا و چین، شرکت و آنتی ویروس های ترندمیکرو را با نام پی سی سیلین نیز می شناسند. PC-CILLIN

بسیاری از کاربران ایرانی به اشتباه تصور میکنند که ترندمیکرو فقط آنتی ویروس های تحت شبکه و دیتاسنتری عرضه میکند.

ترندمیکرو در بازار آنتی ویروس های تحت شبکه ( شرکتی، سازمانی و دیتاسنتر )، شرکت بسیار مطرح و شناخته ای در حد سیمنتک و مکافی است.

از مشتریان ترندمیکرو میتوان به شرکتهای:

Cisco, F5 Networks, Juniper Networks, ASUS, Panasonic, TP-Link, Amazon, Facebook, SBI Bank, Emirates Bank, Oman Bank, VMwave, ....

اشاره کرد.

آنتی ویروس های ترندمیکرو Trend Micro از سال 1387 توسط شرکت دورانتاش در بازار ایران عرضه می شود.

4- دیگر شرکتهای آنتی ویروس

کوییک هیل - ام سی سافت- ای اسکن - آویرا - بولگارد - جی دیتا ، کسپرسکی و ایست ( نود32 ) از دیگر شرکتهای آنتی ویروس هستند که در بازار ایران فعالیت دارند.

چند نکته:

1- در این گزارش فقط نسخه های اورجینال و معتبر بررسی شده اند.

2- 99.9 ضد ویروس های ایست ( نود32 ) که در بازار ایران عرضه می شوند، نسخه های جعلی،کرک و تقلبی و فیک هستند.

3- کسپرسکی برای سالها و به لطف تبلیغات و رپورتاژ آگهی های انحصاری و لابی با رسانه ها و وب سایتهای خبری و استفاده از روشهای فریبکارانه خبری و تبلیغاتی، توانست سهم خوبی از بازار آنتی ویروس را در ایران کسب کند. ولی به دلایل متعدد از جمله کیفیت پایین محصولات، پشتیبانی ضعیف، سابقه این شرکت در کلاهبرداری از نمایندگان و مشتریانش و ارائه اطلاعات نادرست و فریبکارانه در روند تبلیغات و فروش محصولاتش، باعث شد تا بخش زیادی از مشتریانش را از دست داد.

کسپرسکی Kaspersky طی سالهای حضور خود در بازار ایران تلاش بسیاری کرده تا کاربران ایرانی و مشتریانش با شرکتهای معتبر و برندهای پیشرو و باکیفیت آنتی ویروس آشنا نشوند تا بتواند بازار ایران را برای خود حفظ کند.

4- آنتی ویروس های مکافی McAfee در ایران عرضه نمیشوند.

5- ضد ویروسهای نورتون Norton هم برای سالها فروش خوبی در بازار ایران داشتند ولی محدودیت های رجیستر و آپدیت باعث شد تا مشتریان ایرانی نورتون به دیگر برندهای آنتی ویروس مخصوصآ برندهای ترندمیکرو و وبروت که به لحاظ کیفیت و کمپانی قابل رقابت با نورتون هستند، مهاجرت کنند.

منتظر دریافت نظرات و کامنت های شما هستیم.

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

شرکت آنتی ویروس وبروت Webroot سه جایزه جدید کسب کرد.

شرکت امنیتی وبروت Webroot ( عرضه کننده سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس های دنیا ) موفق به کسب 3 جایزه به عنوان شرکت برتر در انگستان در جریان پاندمیک ویروس چینی کرونا ( کویید-19 ) شد.

1- بهترین پشتیبانی آنتی ویروس

یکی از 3 جایزه کسب شده توسط کمپانی Webroot ( وب روت ) به عنوان بهترین پشتیبانی می باشد.

2- بهترین شرکت امنیت فناوری اطلاعات

دومین جایزه ای که به شرکت امنیتی وبروت تعلق گرفته است، به عنوان بهترین شرکت امنیت اطلاعات می باشد.

3- جزء 10 شرکت برتر کلود ( ابری )

یکی دیگر از جوایزی که به شرکت وبروت تعلق گرفته است، قرار گرفتن در لیست 10 شرکت برتر کلود ( ابری ) در جریان شیوع کرونا ویروس می باشد.

درباره وبروت (Webroot)

وبروت که در سال 1997 میلادی تاسیس شده، سازنده سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس‌‌های دنیاست که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های امنیت ابری (Cloud Security)، یادگیری ماشینی (ML)، هوش مصنوعی (AI) و رفتار شناسی پیشرفته، توانسته در کنار استفاده حداقلی از منابع سیستم، حفاظت حداکثری را برای مشتریانش به ارمغان اورد.

وبروت پس از خرید شرکت امنیتی Prevx در سال 2011، محصولی منحصر به فرد با نام تجاری Secure Anywhere را که سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس دنیاست، تولید و روانه بازارهای جهانی کرد. شرکت Prevx همان شرکتی است که اولین بار موفق به شناسایی بدافزار (ویروس) فلیم ( Flame - شعله ) شد.

شرکت‌های BrightCloud و CyberFlow از دیگر شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه امنیت سایبری بودند که به تملک شرکت Webroot در آمدند.

از جمله توصیه کنندگان آنتی ویروس‌های وبروت (Webroot) می‌توان به موسسات مالی و بانکی بین المللی مانند Citi Bank ، HSBC Bank ، American River Bank ، Danske Bank, Barclays Bank و First National Bank اشاره کرد.

همچنین از تکنولوژی‌های وبروت می‌توان به Webroot BrightCloud اشاره کرد که علاوه بر استفاده در محصولات و آنتی ویروس های وبروت، توسط صدها کمپانی از جمله شرکت‌های بزرگ حوزه امنیت و فناوری اطلاعات مانند Cisco ( سیسکو )، F5 Networks ، PaloAlto Networks، A10 Networks ، Fujitsu, RSA ، F445 Networks ، Threat Matrix ، HP، Zyxel زایکسل و Aruba Networks استفاده می شود.

آنتی ویروس‌های وبروت علاوه بر دریافت جوایز متنوع از جمله دریافت 21 جایزه برتر پی سی مگزین (PC MAG) ، از نظر رضایت مشتریان، همواره سطح رضایتمندی بالایی را از مشتریان خود کسب کرده‌اند و این نشان دهنده  کیفیت بالای آنتی ویروس‌های وبروت است.

همچنین آنتی ویروس های وبروت از طرف مجله پی سی مگزین به عنوان برند برتر آنتی ویروس در سال 2020 انتخاب شده و در جدیدترین گزارشات سهم بازار وب سایت OPSWAT نیز رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است.

وبروت در بازار ایران با شرکت های کسپرسکی ( Kaspersky )، بیت دیفندر ( Bitdefender )، ایست ( نود32 - ESET NOD32 )، آویرا ( Avira )، نورتون و ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) رقابت دارد.

*کسپرسکی با نام‌هایی مانند کسپرسکی، کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکی و کاسپراسکای نیز شناخته می‌شود.

آنتی ویروس های وبروت از سال 1387 شمسی توسط شرکت دورانتاش در بازار ایران توزیع می شوند.

در حال حاضر مشترکان چندین شرکت اینترنتی از جمله شاتل و آسیاتک امکان استفاده از آنتی ویروس های Webroot را به صورت رایگان و یا با تخفیف های ویژه دارند.

دیسنا : خبرنامه آنتی ویروس ها


10 آنتی ویروس بزرگ تر و پرفروش تر از کسپرسکی کدامند؟

10 شرکت آنتی ویروس بزرگ تر و پرفروش تر از Kaspersky کدامند؟

حدود 15 سال از عرضه آنتی ویروس های کسپرسکی در ایران میگذرد.

طی این مدت، این شرکت روسی تلاش کرده تا از خود وجهه خوبی به نمایش بگذارد، تا این حد که برخی کاربران ایرانی فکر میکنند کسپرسکی بزرگترین و بهترین شرکت آنتی ویروس دنیاست.

یکی از دلایل ایجاد این تفکر در برخی کاربران ایرانی، استفاده از روشهای غیر معمول و فریبکارانه تبلیغاتی و از طرفی لابی و برقراری ارتباط ویژه با اکثر رسانه ها مخصوصآ رسانه های فناوری اطلاعات در ایران بوده است.

کسپرسکی و برخی نمایندگانش ( با هماهنگی دفتر روابط عمومی این شرکت در ایران که از اعضای کمیسیون افتا نظام صنفی رایانه ای استان تهران نیز بوده است)، طی این 15 سال تلاش کره اند تا با استفاده از همان ارتباط ویژه ای که با رسانه ها برقرار کردند، فرایند انتشار خبر، گزارش و حتی آگهی همه شرکتهای آنتی ویروس مخصوصآ برندهای مطرح و پیشرو را در رسانه های ایرانی کنترل کنند.

در این یادداشت قصد داریم 10 شرکت آنتی ویروس را که پرفروش تر و وضعیت بهتری نسبت به کسپرسکی دارند را معرفی کنیم.

1- سیمنتک Symantec

( بخش شبکه سیمنتک به شرکت Broadcom واگذار شد. )

2- ترندمیکرو Trend Micro

( شرکت Trend Micro در برخی کشورها از جمله چین، استرالیا و ایران با نام پی سی سیلین ( PC-Cillin ) نیز شناخته می شود. )

3- نورتون لایف لاک Norton Lifelock

( نورتون تا سال گذشته بخشی از شرکت سیمنتک بود که پس از فروش بخش شبکه سیمنتک به Broadcom ، از این شرکت جدا و به صورت شرکت مستقل فعالیت میکند. )

4- مکافی McAfee

( در حال حاضر شرکتهای اینتل و TPG Capital سهامدارای کلیدی مکافی هستند. )

5- سوفوس Sophos

( سوفوس زمانی شرکت خصوص بود، سپس وارد بورس لندن شد و در نهایت چندی پیش به طور کامل توسط Thoma Bravo خریداری و از بورس لندن خارج شد و هم اکنون به صورت شرکت خصوصی ( Private Company ) فعالیت میکند.

6- وبروت Webroot

( شرکت وبروت در ابتدا توسط Carbonite خریداری و سپس کل شرکت Carbonite توسط شرکت Opentext خریداری شد. )

دهها کمپانی فناوری از جمله غولهای امنیتی مانند Cisco, F5 Networks, PaloAlto Networks, A10 Networks, F445 Networks, Zyxel, HP, ThreatMatrix, و RSA از جمله مشتریان و شرکای استراتژیک Webroot هستند.

7- آوست Avast

( آوست در حال حاضر به صورت سهامی در بورس لندن حضور دارد و پیش از آن شرکت AVG را نیز به تملک خود در آورد. )

8 - 9 - 10 - به نظر ما وضعیت فروش جهانی شرکتهایی مانند Carbon Black , Cylance, Crowdstrike, F-Secure, Cybereason و حتی Malwarebyte و ESET بهتر از کسپرسکی است.

نکته:

کسپرسکی ادعا میکند 400 میلیون مشتری و حدود 600 میلیون دلار در سال 2019 فروش داشته است که به نظر ما این عدد به شدت اغراق آمیز و نادرست است.

در زمانی که کسپرسکی ادعا میکرد حدود 250 میلیون مشترک دارد، برخی سایت ها براساس برخی ارزیابی ها در بهترین حالت و بسیار خوشبینانه تعداد مشتریان کسپرسکی را حدود 25 میلیون کاربر ارزیابی کردند.

لینک اول

لینک دوم

از طرفی شرکت روسی کسپرسکی سابقه طولانی در انتشار اخبار و گزارشات نادرست و فریبکارانه و اغراق آمیز دارد و همین میتواند نشان دهد که این شرکت خصوصی ( Private )، درباره میزان فروش سالانه خود نیز دروغ میگوید.

برای نمونه کسپرسکی دهها رپورتاژ و گزارش درباره ویروس هایی مانند استاکس ت، فلیم، دوکو و غیره منتشر کرد، و جوری وانمود کرد که کاربران به اشتباه فکر کنند این شرکت این ویروس ها رو اول شناسایی کرده است.

در حالی که همه این ویروس ها اولین بار و حتی از ماه ها قبل توسط شرکتهای دیگر امنیتی و آنتی ویروس شناسایی شده بودند.

استاکس نت توسط شرکت VBA32

( ابزارهای پاکسازی استاکس نت توصیه شده زیمنس : ترندمیکرو // گزارشات جامع: سیمنتک و ترندمیکرو )

فلیم ( شعله ) توسط Prevx

( شرکت Prevx در سال 2011 توسط شرکت Webroot خریداری شد. )

ویروس های دوکو و گاوس نیز توسط سوفوس و مکافی اولین بار شناسایی شده بودند.

البته دلایل زیادی برای نخریدن کسپرسکی وجود دارد.

1- وجود برندها و محصولات معتبر و باکیفیت و بهتر

( اصولآ وقتی میتوان محصولات باکیفیت و بهتر خریداری کرد، استفاده از محصولات ضعیف تر منطقی نیست. )

2- سابقه بسیار بد کسپرسکی در ارائه پشتیبانی محصولاتش مخصوصآ در زمان بروز مشکلاتی مانند آپدیت اشتباه، همخوانی محصولات با آپدیت های جدید سیستم عامل ها و زمان طولانی رفع آسیب پذیری ها

3- سابقه کسپرسکی در ارائه اطلاعات نادرست و اشتباه

4- سابقه کسپرسکی در کلاهبرداری از نمایندگان و مشتریانش

5- قطع ارتباط بخش زیادی از نمایندگان کسپرسکی باعث شده تا کسب و کار این شرکت روسی به شدت متضرر شود.

در ایران شرکتهای دورانتاش، آواژنگ، شاتل، های وب، آسیاتک و مخابرات تهران از جمله شرکتهایی بودند که زمانی نماینده کسپرسکی بودند ولی فروش کسپرسکی را متوقف کردند.

تهیه و تنظیم

دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها )

واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش

چرا اکثر رسانه های ایرانی اخبار آنتی ویروس های دورانتاش را سانسور میکنند؟

چرا اکثر رسانه های ایرانی اخبار آنتی ویروس های دورانتاش را سانسور میکنند؟

چرا اکثر رسانه های ایرانی اخبار آنتی ویروس های دورانتاش را سانسور میکنند؟

پاسخ:

اکثر رسانه های ( فناوری اطلاعات ) در ایران، با شرکتهای رقیب دورانتاش، از جمله کسپرسکی و بیت دیفندر، ارتباط و لابی نزدیکی دارند و جهت جلب رضایت این شرکتها و نمایندگانشان، اقدام به سانسور و عدم انتشار اخبار و آگهی های شرکت دورانتاش و محصولات آنتی ویروسی که ارائه میدهد ( از جمله وبروت و ترندمیکرو ) میکنند.

یکی دیگر از دلایل سانسور اخبار و آگهی های آنتی ویروس های شرکت دورانتاش در اکثر رسانه های پربازدید فناوری اطلاعات ایرانی، جلب رضایت رقبای دورانتاش برای دریافت سفارش آگهی و رپورتاژ خبر می باشد که برای این رسانه ها، سالانه میلیون ها تومان درآمد و عایدی مالی دارد.

در واقع یکی از شروط مهم شرکتهایی مانند Kaspersky و Bitdefender برای ارائه آگهی و رپورتاژ خبر به رسانه ها و فعالان رسانه ای در ایران، فعالیت رسانه ها در حوزه آنتی ویروس طبق سیاست آن شرکتهاست که سانسور اخبار آنتی ویروس های شرکتهای رقیب را شامل می شود.

از چه زمانی سانسور اخبار برندهای مطرح آنتی ویروس در رسانه های ایرانی آغاز شد؟

از سال 1387 شمسی و آغاز عرضه آنتی ویروس های چند شرکت از جمله برندهای مطرح و پیشرو مانند سیمنتک ( نورتون )، ترندمیکرو و وبروت توسط شرکت دورانتاش در بازار ایران، رقبای دورانتاش تلاش برای ضربه به شرکت دورانتاش را آغاز کردند.

در همان سال 1387، هفته نامه عصر ارتباط تلاش کرد تا یکی از آگهی های دورانتاش را منتشر نکند.

هر چند آن آگهی با اصرار دورانتاش و عدم پذیرش برگشت هزینه آگهی و با 3 هفته تاخیر منتشر شد ولی آغاز سانسور اخبار و آگهی های دورانتاش توسط برخی رسانه های پربازدید فناوری اطلاعات ایرانی بود.

قطع ارتباط شرکت دورانتاش با شرکت روسی کسپرسکی و افشای کلاهبرداری کسپرسکی از نمایندگان و مشتریانش در سال 1388 باعث شد تا فعالیت شرکتهای دیگر علیه شرکت دورانتاش تشدید شود.

شرکت دورانتاش از سال 2006 تا 2009 ( 1385 تا 1388 ) از بزرگترین نمایندگان کسپرسکی بود.

نکته:

به تازگی و به صورت بسیار محدود نام برخی شرکتهای پیشرو آنتی ویروس در رسانه های سانسورچی دیده میشود.

البته در همان اخبار و گزارشات نیز مطالب به شکلی منتشر می شود که خواننده جذب برندهای مطرح و پیشرو نشود.

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

هشدار دوباره به کاربران آنتی ویروس های کسپرسکی

هشدار دوباره به کاربران آنتی ویروس های کسپرسکی


چند روز پیش خبری در رسانه های فناوری اطلاعات و گروه های تلگرامی با عنوان شناسایی آسیب پذیری در چند آنتی ویروس از جمله مکافی و کسپرسکی منتشر شد. لینک خبر

نام شرکت هایی که در محصولاتشان آسیب پذیری شناسایی شدند به شرح زیر است:

Avast , McAfee , Avira , Kaspersky , Trend Micro , Malwarebytes , Windows Defender , Windows Setup

CVE-2020-1337 , CVE-2020-7279 , CVE-2020-7282 , CVE-2020-25775 , CVE-2020-16902 , CVE-2020-1302 ,

با هدف عدم افشای برخی آسیب پذیری ها، بعضی آسیب پذیری ها بدون شماره ثبت می باشند. ( به لینک اصلی خبر مراجعه کنید. )

نکته خبر

  • نکته ای که در این خبر وجود داشت و هیچ گروه و سایتی به آن اشاره نکرد، اعتراض محققین امنیتی به کسپرسکی بابت پشتیبانی بسیار ضعیف و تعلل دوباره این شرکت روسی در رفع آسیب پذیری آنتی ویروس هایش است.

>> The AV which I engaged with the most, about 11 bugs were reported and 3 of them were fixed.

One more thing

Another issue I discovered in all Kaspersky’s antiviruses which allow arbitrary file overwrite without user interaction. I’ve already reported the bug to Kaspersky but they didn’t gave me a bug bounty <<

در بخشی از این گزارش آمده که محققین امنیتی 11 آسیب پذیری ( باگ ) در آنتی ویروس های کسپرسکی شناسایی و به این شرکت گزارش کردند، ولی کسپرسکی طی فرصتی که داشته فقط 3 آسیب پذیری را رفع کرده و 8 آسیب پذیری را رفع نکرده است.

یکی دیگر از دلایل اعتراض محقق امنیتی، عدم ارائه پاداش شناسایی آسیب پذیری توسط کسپرسکی، مطابق با استانداردها و قوانین باگ بانتی است.

کسپرسکی سابقه طولانی و بسیار بدی در ارائه پشتیبانی و رفع آسیب پذیری محصولاتش دارد.

برای نمونه چندی پیش کسپرسکی آسیب پذیری تعدادی از محصولاتش را حدود 1 سال بعد از گزارش آنها، رفع کرد.

خسته نباشید به کسپرسکی! رفع آسیب پذیری ها پس از 1 سال !!!

عملکرد کسپراسکای باعث شده تا بیشتر محققین و متخصصین امنیتی، دیگر باگ محصولاتش را به این شرکت گزارش نکنند.

- کیفیت پایین محصولات و پشتیبانی

- رفتارهای نادرست تجاری

- کلاهبرداری از نمایندگان و مشتریان

- و ارائه اطلاعات نادرست و اشتباه به کاربران و خریداران آنتی ویروس

باعث شده تا کسپرسکی بخش زیادی از نمایندگان، مدیران و مشتریانش را از دست بدهد.

از طرفی طرح اتهاماتی مانند جاسوسی از کاربران باعث شد تا میزان از دست دادن مشتریان این شرکت، شدت بیشتری به خود بگیرد و بسیاری از مشتریان کسپرسکی به دیگر شرکتهای آنتی ویروس مخصوصآ غولهای امنیتی مهاجرت کنند.

شرکتهای دورانتاش، آواژنگ، شاتل، آسیاتک، های وب و مخابرات تهران از جمله شرکتهای ایرانی هستند که طی سالهای اخیر ارتباط با کسپرسکی را قطع و فروش محصولاتش را متوقف کردند.

تنظیم: واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها


چرا اکثر رسانه های ایرانی اخبار آنتی ویروس های دورانتاش را سانسور میکنند؟

امکان تمدید لایسنس آنتی ویروس برای مشترکان آسیاتک فراهم شد

امکان تمدید لایسنس آنتی ویروس برای مشترکان آسیاتک فراهم شد.

همانطور که میدانید طی چندین کمپین مشترک بین شرکتهای دورانتاش و آسیاتک، لایسنس آنتی ویروس های قدرتمند وبروت Webroot با گارانتی و پشتیبانی دورانتاش در اختیار هزاران مشترک شرکت آسیاتک قرار گرفت.

در راستای حمایت از مشترکان آسیاتک، شرکت دورانتاش شرایطی را ایجاد کرده تا مشترکان این شرکت اینترنتی بتوانند با تخفیف های ویژه لایسنس آنتی ویروس خود را تمدید کنند.

روش تمدید لایسنس آنتی ویروس برای مشترکان آسیاتک

1- مراجعه به وب سایت شرکت دورانتاش به نشانی www.durantash.com

2- کلیک بر روی اسلاید آسیاتک ( Asiatech )

3- انتخاب یک محصول آنتی ویروس

4- ورود کد تخفیف یا لایسنسی که در ابتدا از شرکت آسیاتک و یا دورانتاش تحویل گرفته اید.

5- ورود اطلاعات پرداخت و پرداخت هزینه لایسنس آنتی ویروس

درباره شرکت وب روت ( Webroot )

  • تاسیس 1997 میلادی ( 23 سال پیش )
  • سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس دنیا
  • استفاده از آخرین تکنولوژی های هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، دیپ لرنینگ، رفتار شناسی پیشرفته و کلود سکیوریتی و شبکه حفاظتی ابری
  • دارای یکی از بزرگترین شبکه های حفاظتی ابری دنیا
  • Webroot BrightCloud
  • Webroot Intelligent Network ( WIN )
  • نام برخی مشتریان وبروت:
  • Cisco
  • F5 Networks
  • A10 Networks
  • PaloAlto Networks
  • F445 Networks
  • Aruba Networks
  • Zyxel
  • RSA
  • HP
  • نام برخی شرکتها و موسسات توصیه کننده آنتی ویروس های وبروت
  • HSBC Bank
  • Citi Bank
  • Ally Bank
  • Barclays Bank
  • American River Bank
  • نصب و راه اندازی بسیار سریع و آسان ( 8 ثانیه نصب )( نصب با اسکن اولیه حدود 1 دقیقه )
  • کاربری آسان
  • خودکار بودن کلیه فرایندهای حفاظتی، شناسایی تهدیدات و آپدیت
  • آپدیت مستقیم و بالادرنگ و بسیار سریع
  • سرعت عمل بسیار سریع در برابر تهدیدات جدید سایبری
  • کسب 21 جایزه و نشان برتر از پی سی مگزین
  • کسب عنوان برند برتر آنتی ویروس در سال 2020 از طرف مجله پی سی مگزین
  • پشتیبانی در ایران : از سال 1387 شمسی توسط شرکت دورانتاش

ویژگی های منحصر بفرد و کیفیت بالای آنتی ویروس های Webroot باعث شده تا کاربرانی که از آنتی ویروس های دیگر شرکتها مانند کسپرسکی، بیت دیفندر ، ایست نود32 ، آویرا و پاندا سکیوریتی نیز استفاده میکنند به آنتی ویروس های وبروت مهاجرت کنند.

جالب است بدانید از همان سال 1387 که آنتی ویروس های وبروت در بازار ایران و خاورمیانه ارائه شده اند، دیگر شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس تلاش زیادی کردند تا مانع انتشار اخبار و آگهی های این شرکت مطرح و پیشرو شوند.


دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

برخی فروشندگان آنتی ویروس دوست ندارند شما این موارد را بدانید.

برخی فروشندگان آنتی ویروس دوست ندارند شما این موارد را بدانید.

در این یادداشت قصد داریم درباره مواردی صحبت کنیم که برخی شرکتهای فروشنده آنتی ویروس، تمایل ندارند تا خریداران و کاربران از آنها اطلاع داشته باشند.

1- درباره برندها و شرکتهای لیدر بازار جهانی آنتی ویروس

برخی شرکتهای ضدویروس، تمایلی ندارند تا خریداران آنتی ویروس با برندهای مطرح و پیشرو بازار آنتی ویروس آشنا باشند.

این شرکتها به دلیل ضعف برند، اعتبار، کیفیت و پشتیبانی، سهم بسیار کمی در بازار جهانی آنتی ویروس دارند و در بازار ایران حداکثر تلاش خود را دارند تا مانع اطلاع رسانی شفاف در حوزه آنتی ویروس ها شوند.

برای نمونه شرکتهای کسپرسکی،بیت دیفندر و ایست ( نود32 ) به شدت از آشنایی کاربران ایرانی با آنتی ویروس های وبروت و ترندمیکرو هراس دارند.

2- مشکلات و ضعف ها

برخی فروشندگان و نمایندگان آنتی ویروس به شدت تلاش میکنند تا مانع اطلاع رسانی مشکلات شرکت، محصولات و پشتیبانی آنتی ویروس هایی که عرضه میکنند در رسانه ها مخصوصآ رسانه های پربازدید فناوری اطلاعات ایران شوند.

3- آگاهی و اطلاعات درست درباره امنیت سایبری و آنتی ویروس ها

بسیاری از فروشندگان آنتی ویروس نگران دسترسی کاربران و خریداران آنتی ویروس به اطلاعات و اخبار و دانش درست و مفید هستند.

این شرکتها و سایت ها یا آنتی ویروس های نامعتبر و جعلی عرضه میکنند و یا حتی در صورت عرضه آنتی ویروس های اورجینال، برندهای درجه 2 و 3 بازار جهانی را عرضه میکنند و افزایش آگاهی خریداران باعث می شود تا نتوانند که محصولات خود را به فروش برسانند.

چه شرکتهایی نگرانی های فوق را دارند؟

از جمله شرکتهایی که نگران 3 مورد بالا هستند میتوان به فروشندگان آنتی ویروس های کسپرسکی، ایست، بیت دیفندر و آویرا و همچنین فروشندگان نسخه های نامعتبر و جعلی آنتی ویروس ها اشاره کرد.

شرکتهای فوق ارتباطات قوی با اکثر رسانه ها و وب سایت های پربازدید فناوری اطلاعات در ایران دارند و به شدت انتشار اخبار و آگهی های آنتی ویروس را کنترل میکنند تا بتوانند محصولات خود را در بازار ایران به فروش برسانند.

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

Kaspersky, Bitdefender, ESET NOD32, Avira, Webroot, Trend Micro, Norton , Symantec, McAfee, Sophos, BullGuard, G-Data,....