امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

تاکید کمپانی امنیتی Fox-IT بر دروغ بودن ادعاهای کسپرسکی .

تاکید کمپانی امنیتی Fox-IT بر دروغ بودن ادعاهای کسپرسکی .

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس


http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg

یکی از مدیران کمپانی امنیتی Fox-it ادعاهای شرکت روسی کسپرسکی درباره سرقت 1 میلیارد دلار از 100 بانک را رد کرد .

در پی انتشار خبری توسط شرکت روسی کسپرسکی درباره سرقت حدود 1 میلیارد دلار از 100 بانک بین المللی توسط ویروسی با نام Carbanak ، آقای Ronald Prins یکی از مدیران شرکت امنیتی فاکس آی تی ( FOX-IT ) و CTO این شرکت امنیتی به برخی ادعای شرکت روسی کسپرسکی پاسخ داد .

در لینک زیر میتوانید متن کامل مصاحبه را مطالعه نمائید . 

Anunak (aka Carbanak) Update

خلاصه صحبتهای مطرح شده در این مصاحبه به شرح زیر می باشد .

1- نام اصلی ویروس Anunak می باشد و کسپرسکی نام آن را به Carbanak تغییر داده .

2- این ویروس که براساس حملات APT می باشد قبلآ توسط 2 کمپانی امنیتی FOX-IT و Group-IB شناسایی و تحلیل شده .

3- این ویروس فقط توانسته به یک بانک روسی حمله کرده و از آن سرقت کند .

4- هدف دیگر این ویروس دستگاه های پرداخت فروشگاهی POS و کارتهای بانکی و اعتباری بوده .

5- ادعای کسپرسکی مبنی بر سرقت 1 میلیارد دلار تائید نمی شود و کسپرسکی نیز مستندات معتبری برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرده .

6- ادعای کسپرسکی مبنی بر سرقت از 100 بانک مخصوصآ بانکهای خارج روسیه مخصوصآ اروپا ، آمریکا و ژاپن تائید نمی شود .

7- بات نتی که حمله Anunak را صورت داده هم اکنون غیر فعال می باشد .

آنچه میتوان از این مصاحبه نتیجه گرفت این است که کسپرسکی سعی داشته با خبرپراکنی و تغییر نام ویروس و بزرگ نمایی و مطرح کردن ادعاهای واهی و توهم زا خود را یک شرکت بزرگ امنیتی جلوه دهد .

متاسفانه شرکت روسی کسپرسکی سابقه انتشار صدها خبر و گزارش کذب و نادرست را دارد و همین موضوع باعث شده در سالهای اخیر صدها نماینده اش را از دست داده و دهها کارمند و مدیر ارشد از این شرکت روسی استعفاء داده و این شرکت را ترک کنند .

کلاهبرداری های متعدد از مشتریان و نمایندگان از دیگر فعالیتهای کسپرسکی در طول سالهای اخیر بوده است که کمتر رسانه ای شده و فقط متخصصین خبره امنیتی و فعالان حوزه امنیت اطلاعات نسبت به آن آگاهی دارند .

جالب است بدانید وب سایت مرکز ماهر ، این خبر کسپرسکی را نیز به مانند گذشته با بزرگنمایی خاصی منتشر نموده ولی هیچ خبری مربوط به رد ادعاهای کسپرسکی و دروغ بودن این ادعاها منتشر نکرده است .

اخبار مرتبط :

برخی از سیاستها و سوابق شرکت کلاهبردار کسپرسکی

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران



شناسایی بدافزار لنوو ( سوپرفیش ) توسط ترندمیکرو Trend Micro

شناسایی بدافزار لنوو ( سوپرفیش ) توسط ترندمیکرو Trend Micro

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس
Image credit: seekeraftertruth[.]comhttp://antivirus.durantash.com/images/trendmicro-durantash-1.jpg
در پی نصب بدافزار سوپرفیش ( SuperFish ) توسط لنوو بر روی برخی مدلهای لپ تاپهای این شرکت ، شرکت امنیتی ترندمیکرو ( از معتبرترین شرکتهای ارائه دهنده نرم افزارهای آنتی ویروس ) این بدافزار را با نام ADW_SUPERFISH شناسایی میکند .
 
همچنین در پی نصب این بدافزار بر روی نوت بوکهای شرکت چینی Lenovo ، ترندمیکرو 3 گزارش در بخشهای مختلف منتشر نموده که شما را دعوت به مطالعه آنها میکنیم .

این بدافزار توسط آنتی ویروس های سایمنتک با نام Adware.SuperFish شناسایی می شود .




جایزه برترین آنتی ویروس سال 2014 در بخش حفاظت به Trend Micro تعلق گرفت .

جایزه برترین آنتی ویروس سال 2014 در بخش حفاظت به Trend Micro تعلق گرفت .

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس
http://antivirus.durantash.com/images/trendmicro-durantash-1.jpg
توجه
: درج نتایج تستهای آنتی ویروس ها فقط جهت اطلاع رسانی است و نشان دهنده تائید آنها توسط دیسنا نمی باشد.


http://blog.trendmicro.com/wp-content/uploads/2015/02/image-21.jpg

امسال نیز وب سایت AV-TEST برترین محصولات آنتی ویروس را معرفی کرد .

وب سایت AV-TEST در بخش حفاظت آنتی ویروسهای خانگی ( Consumer Users Home Products ) ، آنتی ویروس های کمپانی امنیتی - ژاپنی ترندمیکرو ( Trend Micro ) را به عنوان برترین آنتی ویروس سال 2014 معرفی نمود .


درباره ترندمیکرو ( Trend Micro ) :

کمپانی امنیتی - آنتی ویروس ترندمیکرو یکی از با سابقه ترین ، پیشرو ترین و معتبرترین شرکتهای ارائه دهنده سرویسهای امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس در دنیاست .

در برخی کشورها مانند ایران و استرالیا و چین آنتی ویروسهای شرکت ترندمیکرو را با نام پی سی سیلین ( PC-Cillin ) می شناسند.

امروز کمپانی های بسیاری مخصوصآ در بخش فناوری از تکنولوژی ها و محصولات ترندمیکرو ( Trend Micro ) برای حفاظت از خود و کاربرانشان استفاده میکنند که میتوان به Cisco - IBM - VMware - Citrix - Amazon - Facebook - DELL - HP - BlackBerry - NetApp - Oracle - EMC - Microsoft و دهها کمپانی دیگر اشاره نمود .

از جمله رقبای شرکت ترندمیکرو میتوان به دیگر غولهای امنیتی یعنی سایمنتک ( Symantec ) و اینتل مکافی ( McAfee ) اشاره نمود.

ترندمیکرو برای کاربران خانگی ، شرکتی ، سازمانی و مراکز داده محصولات متنوع بسیاری ارائه نموده و امروزه صدها مرکز داده فیزیکی ، مجازی و ابری ( کلود ) نیز در لیست مشتریان غول آنتی ویروس ترندمیکرو قرار دارند .

ترندمیکرو دارای اولین و یکی از بزرگترین و پر کاربرترین شبکه های امنیت ابری دنیا می باشد که با نام Smart Protection Network شناخته می شود .

ترندمیکرو چندین ابزار ویروس یابی آنلاین و آفلاین نیز ارائه داده که میتوان به نرم افزارهای ویروس اسکنر HouseCall و Trend Micro ATTK اشاره نمود .


سابقه حضور آنتی ویروسهای ترندمیکرو در ایران :

از سالهای بسیار دور آنتی ویروسهای شرکت ترندمیکرو با نام پی سی سیلین بر روی مجموعه های نرم افزاری حضور داشته است .

ولی به دلیل عدم ارائه نسخه های اصلی و معتبر آنتی ویروسهای ترندمیکرو توسط یک شرکت معتبر در ایران و از طرفی جولان شرکتهای ضد ویروس معمولی و متوسط مانند ایست ( نود32 ) و کسپرسکی ( کاسپرسکی ) ، کم کم نرم افزارهای ضد ویروس پی سی سیلین از مجموعه های نرم افزاری حذف شدند .

تا اینکه بالاخره در اواخر سال 2009 و اوایل سال 2010 میلادی کمپانی معتبر دورانتاش معرفی ، ارائه و پشتیبانی آنتی ویروسهای شرکت ژاپنی ترندمیکرو ( Trend Micro ) را در ایران آغاز نمود .

کمی پس از معرفی و عرضه آنتی ویروسهای دیگر شرکتهای آنتی ویروس مخصوصآ کمپانی های بزرگی مانند ترندمیکرو توسط شرکت دورانتاش ، اختلافات این شرکت با کسپرسکی رو به افزایش گذاشت و همین موضوع باعث شد تا برخی اشخاص ، شرکتها و رسانه ها تلاش کنند تا از آشنایی کاربران ایرانی با شرکت دورانتاش و محصولات آنتی ویروس ارائه شده توسط دورانتاش جلوگیری کنند .

در همان زمان بود که کلاهبرداری کسپرسکی از نمایندگان و مشتریانش باعث شد تا شرکت دورانتاش که به عنوان نماینده توزیع کننده های کسپرسکی در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا فعالیت میکرد ، ارتباط خود با این شرکت روسی را قطع کند .

توزیع نرم افزارها و لایسنسهای جعلی و تقلبی آنتی ویروسهای دیگر غولهای امنیتی مانند نورتون سایمنتک و مکافی و ایجاد مشکل برای کاربران ایرانی ، روش دیگر برخی از شرکتها برای ضربه زدن به کسب و کار شرکت دورانتاش و مخصوصآ وجهه آنتی ویروسهای ترندمیکرو بود .
شایعه پراکنی بر ضد شرکت دورانتاش و آنتی ویروسهای ترندمیکرو توسط برخی اشخاص و شرکتها و فروشگاه های کامپیوتری و نرم افزاری نیز در طول این سالها به شدت ادامه داشته است .

از جمله این شایعات و دروغها مطرح کردن این موارد است که آنتی ویروسهای ترندمیکرو فاقد کیفیت لازم هستند ، آنتی ویروسهای ترندمیکرو با سیستمهای کامپیوتری همخوانی ندارند ، آنتی ویروسهای ترندمیکرو در ایران فاقد اعتبار هستند و آنتی ویروسهای ترندمیکرو از منابع سیستم زیاد استفاده میکنند و به قول معروف سنگین هستند و یا اینکه به طور مستقیم به شرکت دورانتاش حمله میکردند .

متاسفانه سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران ( مخصوصآ اعضای کمیسیون افتا  ) و چندین شرکت ضد ویروس و نمایندگانشان و شبکه های خبرپراکنی و تبلیغاتیشان ، نقش اصلی در انتشار اینگونه شایعات بر ضد شرکت دورانتاش و محصولات عرضه شده توسط شرکت دورانتاش از جمله ترندمیکرو و فریب و گمراه کردن کاربران ایرانی داشته اند .

با نهایت تآسف باید گفت مرکز ماهر ( مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای ) نیز از جمله مراکزی بوده که هم به طور مستقیم و هم غیر مستقیم خصومت خود با شرکت دورانتاش و آنتی ویروسهای ترندمیکرو را به طرق مختلف نشان داده که از جمله این رفتارها میتوان به عدم انتشار اخبار شرکت ترندمیکرو و یا حذف نام ترندمیکرو از متن و تیترهای اخبار منتشر شده در وب سایت مرکز ماهر اشاره نمود .

در طول این سالها شرکت دورانتاش و وب سایت خبری دیسنا تلاش کرده اند تا سطح دانش و اطلاعات صحیح کاربران ایرانی را افزایش دهند تا خود قادر به تجزیه و تحلیل صحیح مطالب منتشر شده در حوزه امنیت فناوری اطلاعات باشند .

فقط
در یکی دو سال اخیر تعداد بسیار بسیار کمی خبر به نقل از کمپانی معتبر ترندمیکرو در وب سایت مرکز ماهر منتشر شده که در یک مورد نیز خبر به نقل از شرکت ترندمیکرو می باشد ولی کلمه و نام " ترندمیکرو " از تیتر و متن خبر حذف شد .

این در حالی است که وب سایت مرکز ماهر تاکنون صدها خبر به نقل از شرکت شیاد و کلاهبردار کسپرسکی ( کاسپرسکی ) منتشر نموده .

از آن زمان تاکنون شرکت دورانتاش با همکاری وب سایت دیسنا ( اولین مرجع معتبر خبری و آموزشی آنتی ویروس ها در ایران ) صدها خبر و گزارش درباره شرکت و آنتی ویروس های ترندمیکرو که با نام پی سی سیلین نیز شناخته می شوند منتشر نموده و تلاش شده تا مفید ترین اخبار و گزارشات در حوزه امنیت اطلاعات و آنتی ویروسها به صورت درست و معتبر در اختیار کاربران و شرکتهای ایرانی قرار گیرد .

باعث خوشحالی است که با اینکه رسانه های خبرپراکنی و تبلیغاتی بسیاری اقدام به شایعه پراکنی و انتشار مطالب نادرست و اشتباه نموده اند ، امروز هزاران کاربر ، شرکت و سازمانهای دولتی و خصوصی از مشتریان شرکت دورانتاش هستند که بخشی از آنها از آنتی ویروس های کمپانی معتبر ترندمیکرو استفاده میکنند .

از جمله محصولات شرکت ترندمیکرو میتوان به ضد ویروسهای
Antivirus -
 Internet Security -
 Internet Security Pro : Maximum Security
- Worry Free Business Security Standard / Advance / Services ،
 Office Scan
و Deep Security اشاره نمود .

از دیگر محصولات ترندمایکرو میتوان به ذخیره و پشتیبانی کلود و آنلاین ( SafeSync ) و مدیریت پسوردها ( DirectPass ) ، آنتی ویروس برای اپل مکینتاش ، آنتی ویروس و ضد سرقت و رهگیر برای گوشی های موبایل و تبلت اندرویدی و آنتی ویروس برای گوشی های اپل iOS اشاره نمود .


در این بین ضد ویروس " ترندمیکرو ماگزیمم سکیوریتی " کاملترین ضد ویروس برای کاربران خانگی و دفاتر و شرکتهای بسیار کوچک ( با قابلیت حفاظت از سیستم عاملهای ویندوز xp - vista - 7 - 8 - 8.1 - اپل مکینتاش - اندروید و اپل iOS ) و Worry Free Business Security Standard بهترین ضد ویروس برای شرکتها و سازمانهای کوچک و متوسط و Office Scan بهترین ضد ویروس برای شرکتها و سازمانهای بسیار بزرگ می باشد .

منابع خبر :

AV-TEST AWARD BEST PROTECTION 2014
Trend Micro awarded “Best Protection” by AV-Test Institute


اخبار مرتبط :

گروه اختصاصی اخبار شرکت امنیتی ترندمیکرو ( Trend Micro ) در دیسنا
دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران



سیستمهای آلوده را با Trend Micro ATTK پاکسازی کنید .

سیستمهای آلوده را با Trend Micro ATTK پاکسازی کنید .

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

TrendMicro

http://antivirus.durantash.com/images/trendmicro-durantash-1.jpg
هر چند از همان ابتدا باید یک نرم افزار امنیتی و آنتی ویروس معتبر و اصلی بر روی هر سیستم دیجیتالی ( کامپیوتر ، موبایل و تبلت ) نصب شود تا از آلوده شدن به انواع مختلف و متنوع بدافزارها و ویروسها و تهدیدات سایبری در امان باشیم ولی ممکن است به هر دلیل سیستم ما به یک یا چند نوع ویروس آلوده شود .

در اینجاست که باید راهکاری برای پاکسازی سیستم هایمان پیدا کنیم .

همانطور که میدانید نرم افزارهای ضد ویروس باید بر روی سیستمهای فاقد هرگونه آلودگی و ویروس نصب شوند تا بتوانند به درستی به وظایف خود عمل نمایند .

پس نباید بر روی یک سیستم آلوده ضد ویروس نصب کنیم .


شرکتهای امنیتی و آنتی ویروس به همین منظور نرم افزارها و برنامه هایی برای پاکسازی سیستمهای آلوده و ویروسی طراحی نموده اند .

ترندمیکرو ATTK یکی از بهترین و معتبرترین ابزارهای ویروس یابی  :

در بین شرکتهای آنتی ویروس ، شرکت امنیتی ترندمیکرو ( Trend Micro ) یکی از معتبرترین و بزرگترین و پیشرو ترین شرکتهای ارائه دهنده نرم افزارهای آنتی ویروس در دنیاست و محصولات و سرویسهای متنوعی را در اختیار کاربران و شرکتها و سازمانها قرار داده تا در فضای مجازی با احساس امنیت و آرامش زندگی کنند .

این شرکت ابزارهای متنوعی برای پاکسازی سیستمهای آلوده و ویروس یابی اینگونه سیستمها طراحی و ارائه نموده که از مهمترین و معروف ترین آنها میتوان به Trend Micro HouseCall و Trend Micro ATTK اشاره نمود .

ابزار ویروس یابی HouseCall به طور کامل آنلاین می باشد و در 2 نسخه 32 بیتی و 64 بیتی ارائه شده و با حجم 2 مگابایت پس از اجرا ، فایلهای مورد نیاز را دانلود و سپس برای ویروس یابی سیستم آماده می شود .

ولی ابزارهای ویروس یابی Trend Micro ATTK در 4 نسخه آنلاین و آفلاین و برای ویندوزهای 32 و 64 بیتی به صورت جداگانه ارائه شده اند .

همانطور که میتوان حدس زد نسخه های آفلاین ATTK برای اسکن و ویروس یابی سیستمهای آلوده در حالت آفلاین و زمانی که به شبکه اینترنت دسترسی ندارید قابل استفاده می باشند .

بد نیست بدانید شرکتهای فناوری در بسیاری موارد از محصولات و سرویسهای شرکت ژاپنی ترندمیکرو استفاده میکنند که در این بین شرکت فیس بوک ابزار ویروس یابی ترندمیکرو Housecall را برای ویروس یابی سیستمهای مشکوک به ویروس پیشنهاد میدهد .

ابزارهای ویروس یابی ترندمیکرو قادر به شناسایی همه تهدیدات سایبری و ویروسها از جمله روت کیتها ، ویروس های زئوس ، باج افزارها ، ویروسهای آلوده کننده بوت سیستم و ویروسها و تروجانهای عمومی می باشند .

The Toolkit won't necessarily detect everything, either, although there's enough power to be useful. The company says there's support for removing rootkits, Zbot, Cryptolocker, master boot record infections, CIDOX/RODNIX and "general malware".


جهت دانلود ابزارهای رایگان ویروس یابی کافیست سری به صفحه دانلود وب سایت شرکت دورانتاش ( از معتبرترین شرکتهای ارائه دهنده نرم افزارهای آنتی ویروس در ایران ) بیندازید .

Clean PC infections with Trend Micro Anti-Threat Toolkit


اخبار مرتبط :

فیس بوک ابزار ویروس یابی Trend Micro را پیشنهاد میدهد .

اخبار ترندمیکرو در دیسنا

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


آلوده شدن هزاران کاربر کسپرسکی به ویروس باج افزار CTB

آلوده شدن هزاران کاربر کسپرسکی به ویروس باج افزار CTB


دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس


http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpghttp://forum.kaspersky.com/index.php?act=attach&type=post&id=305843
همانطور که میدانید نسخه های جدیدی از ویروسهای باج افزار با نام CTB-Locker به سرعت در فضای اینترنت منتشر شده و هزاران کاربر را تحت تاثیر قرار داده اند .

عملکرد نسخه های جدید باج افزارها مانند CTB-Locker و Cryptolocker به این صورت است که اطلاعات قربانی را رمزنگاری کرده و به گروگان میگیرند و برای آزاد کردن آنها و ارائه رمز از قربانی درخواست مبلغی پول میکنند .
در یکی دو سال اخیر ویروسهای باج افزار رشد خیره کننده ای داشته اند .

در پی انتشار نسخه جدید این ویروس ها برخی رسانه ها از جمله شرکای شرکت روسی کسپرسکی و وب سایت مرکز ماهر هشدارهایی را صادر کردند که نشان میداد برخی از کاربران ، شرکتها و سازمانهای ایرانی به این ویروس خطرناک آلوده شده اند .

انتشار این هشدارها باعث شد تا کارشناسان وب سایت خبری و آموزشی دیسنا به موضوع مشکوک شده و وب سایتها و فرومهای مختلف را بررسی کنند که ببینند دلیل اینکه شرکای کسپرسکی اینقدر بر روی ویروس باج افزار CTB-LOCKER حساس شده اند چیست ؟

برای نمونه در بررسی فروم شرکت کسپرسکی نشان میداد به دلیل تاخیر آنتی ویروسهای کسپرسکی در شناسایی ویروس باج گیر CTB-Locker ، دهها مشتری آنتی ویروس های کسپرسکی به این ویروس آلوده شده و اطلاعاتشان در گروگان خلافکاران سایبری قرار گرفته است .

( با توجه به سابقه کسپرسکی به انجام تغییرات در وب سایش پس از انتشار برخی اخبار در دیسنا ، احتمال حذف آن موارد از فروم کسپرسکی بعد از انتشار این خبر وجود دارد . )

به همین دلیل کسپرسکی و شرکای تجاری ، خبری و تبلیغاتیش به ناگهان با انتشار صدها خبر سعی کردند بر مشکلاتی که برای مشتریان این شرکت پیش آمده سرپوش گذاشته و مسئله را برای دیگر کاربران به صورتی جلوه دهند که آنتی ویروسهای کسپرسکی به سرعت و به سادگی توانسته اینگونه ویروسها را تشخیص دهند و علاوه بر وارونه جلوه دادن حقیقت از این موقعیت برای خود تبلیغ کنند .

نکته جالب اینکه کسپرسکی چندی پیش ابزاری برای شناسایی ویروس های باج گیر و آزاد کردن اطلاعات کاربران عرضه کرد .

این در حالی است که نسخه های اولیه ویروسهای باج گیر در ظاهر اطلاعات را گروگان میگرفتند و اطلاعات رمزنگاری نمیشد ، ولی نسخه های جدید باج افزارهایی مانند CTB اطلاعات کاربران را رمزنگاری کرده و واقعی به گروگان میگیرد و نمایشی در کار نیست .

ابزار شناسایی و پاک کننده کسپرسکی در حالی ارائه شده که اینگونه ابزارها قادر به رمزگشایی اطلاعاتی که به صورت رمز شده به گروگان گرفته شده اند نیستند و کاربر از ابتدا و پیش از بروز مشکل باید ضمن رعایت مسائل امنیتی یک نسخه آنتی ویروس اصلی و معتبر و با کیفیت را خریداری و بر روی سیستمش نصب کرده باشد .


اخبار مرتبط :

تلاش احمقانه خبرگزاری فارس برای ضعیف جلوه دادن غولهای فناوری

تاکید کمپانی امنیتی Fox-IT بر دروغ بودن ادعاهای کسپرسکی .

چرا سازمانها و شرکتهای ایرانی به ویروس CTB-Locker دچار شدند ؟

بازگشت انتقام جویانه باج افزارها

آپدیت سبکترین و سریعترین آنتی ویروس دنیا به نسخه 8.0.7.33

آپدیت سبکترین و سریعترین آنتی ویروس دنیا به نسخه 8.0.7.33


دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران به نقل از شرکت دورانتاش

کمپانی آنتی ویروس وب روت ( سازنده سبکترین ، کم حجم ترین و سریعترین آنتی ویروس های دنیا ) ، آنتی ویروسهای ویندوزی خود را به نسخه 8.0.7.33 آپدیت و بروزرسانی نمود .

این بروزرسانی به صورت خودکار بر روی آنتی ویروس های شرکت وب روت که با نام تجاری Webroot Secure Anywhere روانه بازارهای جهانی می شوند اعمال و نصب میگردد .

صدها کمپانی بین المللی از محصولات و تکنولوژی های webroot برای حفاظت از خود و کاربرانشان بهره می برند .


Webroot Version 8.0.7.33  Release Note

بروزرسانی پیشین آنتی ویروس های ویندوزی وب روت به نسخه 8.0.7.28 بود .

Webroot Version 8.0.7.28 Release Note

(( شرکت دورانتاش اولین و تنها نماینده معتبر آنتی ویروسهای فوق سبک وب روت در ایران می باشد . ))

اخبار مرتبط :

Webroot همکار امنیتی HP شد .

اخبار سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس دنیا در دیسنا

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران


توضیحات Trend Micro درباره Equation Group

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

http://antivirus.durantash.com/images/trendmicro-durantash-1.jpg
کمپانی امنیتی ترندمیکرو ( Trend Micro ) در گزارشی ویروسها و تهدیدات سایبری منتسب به عملیات جاسوسی Equation Group را تحلیل و بررسی نموده است .
Equation Group Takes Precise Calculations
در بخشی از گزارش ترندمیکرو میخوانیم :

The said targeted attack employed different malware tools in order to infiltrate their target networks. These tools include EQUATIONDRUG (detected as TROJ_DOTTUN.VTH), DOUBLEFANTASY (detected as TROJ_EQUATED.A), EQUESTRE, TRIPLEFANTASY (detected as TROJ_EQUATED.A), GRAYFISH (detected as TROJ_EQUATED.A), FANNY (detected as WORM_FANNY.AA), and EQUATIONLASER (detected as BKDR_LASSRV.B). Accordingly, it shares similarities with Stuxnet, Flame, and Regin. Case in point, both Stuxnet and this targeted attack exploits a vulnerability found in shortcut files that allows random execution of code on the infected system.

ولی سیستمهای کاربران ( شبکه ) چگونه به این ویروسها آلوده می شوند ؟

1- حافظه های خارجی و USB

2- درایوهای سی دی و دی وی دی

3- سوء استفاده از نقص ها و آسیب پذیری های امنیتی اصلاح نشده .

4- نرم افزارهای مخرب و بدافزارهای فان ، شوخ و مسخره

TROJ_DOTTUN.VTH


BKDR_LASSRV.B

WORM_FANNY.AA

اخبار مرتبط :

سیستمهای آلوده را با Trend Micro ATTK پاکسازی کنید .

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


Trend Micro برترین آنتی ویروس سال 2014 در بخش حفاظت انتخاب شد .

Trend Micro برترین آنتی ویروس سال 2014 در بخش حفاظت انتخاب شد .

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

توجه : درج نتایج تست مقایسه ای آنتی ویروس ها فقط جهت اطلاع رسانی است و نشان دهنده تائید آنها توسط دیسنا نمی باشد.


http://blog.trendmicro.com/wp-content/uploads/2015/02/image-21.jpghttp://antivirus.durantash.com/images/trendmicro-durantash-1.jpg

امسال نیز وب سایت AV-TEST برترین محصولات آنتی ویروس را معرفی کرد .

وب سایت AV-TEST در بخش حفاظت آنتی ویروسهای خانگی ( Consumer Users Home Products ) ، آنتی ویروس های کمپانی امنیتی - ژاپنی ترندمیکرو ( Trend Micro ) را به عنوان برترین آنتی ویروس سال 2014 معرفی نمود .


درباره ترندمیکرو ( Trend Micro ) :


ادامه مطلب