امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

جایزه برترین آنتی ویروس سال 2014 در بخش حفاظت به Trend Micro تعلق گرفت .

جایزه برترین آنتی ویروس سال 2014 در بخش حفاظت به Trend Micro تعلق گرفت .

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس
http://antivirus.durantash.com/images/trendmicro-durantash-1.jpg
توجه
: درج نتایج تستهای آنتی ویروس ها فقط جهت اطلاع رسانی است و نشان دهنده تائید آنها توسط دیسنا نمی باشد.


http://blog.trendmicro.com/wp-content/uploads/2015/02/image-21.jpg

امسال نیز وب سایت AV-TEST برترین محصولات آنتی ویروس را معرفی کرد .

وب سایت AV-TEST در بخش حفاظت آنتی ویروسهای خانگی ( Consumer Users Home Products ) ، آنتی ویروس های کمپانی امنیتی - ژاپنی ترندمیکرو ( Trend Micro ) را به عنوان برترین آنتی ویروس سال 2014 معرفی نمود .


درباره ترندمیکرو ( Trend Micro ) :

کمپانی امنیتی - آنتی ویروس ترندمیکرو یکی از با سابقه ترین ، پیشرو ترین و معتبرترین شرکتهای ارائه دهنده سرویسهای امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس در دنیاست .

در برخی کشورها مانند ایران و استرالیا و چین آنتی ویروسهای شرکت ترندمیکرو را با نام پی سی سیلین ( PC-Cillin ) می شناسند.

امروز کمپانی های بسیاری مخصوصآ در بخش فناوری از تکنولوژی ها و محصولات ترندمیکرو ( Trend Micro ) برای حفاظت از خود و کاربرانشان استفاده میکنند که میتوان به Cisco - IBM - VMware - Citrix - Amazon - Facebook - DELL - HP - BlackBerry - NetApp - Oracle - EMC - Microsoft و دهها کمپانی دیگر اشاره نمود .

از جمله رقبای شرکت ترندمیکرو میتوان به دیگر غولهای امنیتی یعنی سایمنتک ( Symantec ) و اینتل مکافی ( McAfee ) اشاره نمود.

ترندمیکرو برای کاربران خانگی ، شرکتی ، سازمانی و مراکز داده محصولات متنوع بسیاری ارائه نموده و امروزه صدها مرکز داده فیزیکی ، مجازی و ابری ( کلود ) نیز در لیست مشتریان غول آنتی ویروس ترندمیکرو قرار دارند .

ترندمیکرو دارای اولین و یکی از بزرگترین و پر کاربرترین شبکه های امنیت ابری دنیا می باشد که با نام Smart Protection Network شناخته می شود .

ترندمیکرو چندین ابزار ویروس یابی آنلاین و آفلاین نیز ارائه داده که میتوان به نرم افزارهای ویروس اسکنر HouseCall و Trend Micro ATTK اشاره نمود .


سابقه حضور آنتی ویروسهای ترندمیکرو در ایران :

از سالهای بسیار دور آنتی ویروسهای شرکت ترندمیکرو با نام پی سی سیلین بر روی مجموعه های نرم افزاری حضور داشته است .

ولی به دلیل عدم ارائه نسخه های اصلی و معتبر آنتی ویروسهای ترندمیکرو توسط یک شرکت معتبر در ایران و از طرفی جولان شرکتهای ضد ویروس معمولی و متوسط مانند ایست ( نود32 ) و کسپرسکی ( کاسپرسکی ) ، کم کم نرم افزارهای ضد ویروس پی سی سیلین از مجموعه های نرم افزاری حذف شدند .

تا اینکه بالاخره در اواخر سال 2009 و اوایل سال 2010 میلادی کمپانی معتبر دورانتاش معرفی ، ارائه و پشتیبانی آنتی ویروسهای شرکت ژاپنی ترندمیکرو ( Trend Micro ) را در ایران آغاز نمود .

کمی پس از معرفی و عرضه آنتی ویروسهای دیگر شرکتهای آنتی ویروس مخصوصآ کمپانی های بزرگی مانند ترندمیکرو توسط شرکت دورانتاش ، اختلافات این شرکت با کسپرسکی رو به افزایش گذاشت و همین موضوع باعث شد تا برخی اشخاص ، شرکتها و رسانه ها تلاش کنند تا از آشنایی کاربران ایرانی با شرکت دورانتاش و محصولات آنتی ویروس ارائه شده توسط دورانتاش جلوگیری کنند .

در همان زمان بود که کلاهبرداری کسپرسکی از نمایندگان و مشتریانش باعث شد تا شرکت دورانتاش که به عنوان نماینده توزیع کننده های کسپرسکی در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا فعالیت میکرد ، ارتباط خود با این شرکت روسی را قطع کند .

توزیع نرم افزارها و لایسنسهای جعلی و تقلبی آنتی ویروسهای دیگر غولهای امنیتی مانند نورتون سایمنتک و مکافی و ایجاد مشکل برای کاربران ایرانی ، روش دیگر برخی از شرکتها برای ضربه زدن به کسب و کار شرکت دورانتاش و مخصوصآ وجهه آنتی ویروسهای ترندمیکرو بود .
شایعه پراکنی بر ضد شرکت دورانتاش و آنتی ویروسهای ترندمیکرو توسط برخی اشخاص و شرکتها و فروشگاه های کامپیوتری و نرم افزاری نیز در طول این سالها به شدت ادامه داشته است .

از جمله این شایعات و دروغها مطرح کردن این موارد است که آنتی ویروسهای ترندمیکرو فاقد کیفیت لازم هستند ، آنتی ویروسهای ترندمیکرو با سیستمهای کامپیوتری همخوانی ندارند ، آنتی ویروسهای ترندمیکرو در ایران فاقد اعتبار هستند و آنتی ویروسهای ترندمیکرو از منابع سیستم زیاد استفاده میکنند و به قول معروف سنگین هستند و یا اینکه به طور مستقیم به شرکت دورانتاش حمله میکردند .

متاسفانه سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران ( مخصوصآ اعضای کمیسیون افتا  ) و چندین شرکت ضد ویروس و نمایندگانشان و شبکه های خبرپراکنی و تبلیغاتیشان ، نقش اصلی در انتشار اینگونه شایعات بر ضد شرکت دورانتاش و محصولات عرضه شده توسط شرکت دورانتاش از جمله ترندمیکرو و فریب و گمراه کردن کاربران ایرانی داشته اند .

با نهایت تآسف باید گفت مرکز ماهر ( مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای ) نیز از جمله مراکزی بوده که هم به طور مستقیم و هم غیر مستقیم خصومت خود با شرکت دورانتاش و آنتی ویروسهای ترندمیکرو را به طرق مختلف نشان داده که از جمله این رفتارها میتوان به عدم انتشار اخبار شرکت ترندمیکرو و یا حذف نام ترندمیکرو از متن و تیترهای اخبار منتشر شده در وب سایت مرکز ماهر اشاره نمود .

در طول این سالها شرکت دورانتاش و وب سایت خبری دیسنا تلاش کرده اند تا سطح دانش و اطلاعات صحیح کاربران ایرانی را افزایش دهند تا خود قادر به تجزیه و تحلیل صحیح مطالب منتشر شده در حوزه امنیت فناوری اطلاعات باشند .

فقط
در یکی دو سال اخیر تعداد بسیار بسیار کمی خبر به نقل از کمپانی معتبر ترندمیکرو در وب سایت مرکز ماهر منتشر شده که در یک مورد نیز خبر به نقل از شرکت ترندمیکرو می باشد ولی کلمه و نام " ترندمیکرو " از تیتر و متن خبر حذف شد .

این در حالی است که وب سایت مرکز ماهر تاکنون صدها خبر به نقل از شرکت شیاد و کلاهبردار کسپرسکی ( کاسپرسکی ) منتشر نموده .

از آن زمان تاکنون شرکت دورانتاش با همکاری وب سایت دیسنا ( اولین مرجع معتبر خبری و آموزشی آنتی ویروس ها در ایران ) صدها خبر و گزارش درباره شرکت و آنتی ویروس های ترندمیکرو که با نام پی سی سیلین نیز شناخته می شوند منتشر نموده و تلاش شده تا مفید ترین اخبار و گزارشات در حوزه امنیت اطلاعات و آنتی ویروسها به صورت درست و معتبر در اختیار کاربران و شرکتهای ایرانی قرار گیرد .

باعث خوشحالی است که با اینکه رسانه های خبرپراکنی و تبلیغاتی بسیاری اقدام به شایعه پراکنی و انتشار مطالب نادرست و اشتباه نموده اند ، امروز هزاران کاربر ، شرکت و سازمانهای دولتی و خصوصی از مشتریان شرکت دورانتاش هستند که بخشی از آنها از آنتی ویروس های کمپانی معتبر ترندمیکرو استفاده میکنند .

از جمله محصولات شرکت ترندمیکرو میتوان به ضد ویروسهای
Antivirus -
 Internet Security -
 Internet Security Pro : Maximum Security
- Worry Free Business Security Standard / Advance / Services ،
 Office Scan
و Deep Security اشاره نمود .

از دیگر محصولات ترندمایکرو میتوان به ذخیره و پشتیبانی کلود و آنلاین ( SafeSync ) و مدیریت پسوردها ( DirectPass ) ، آنتی ویروس برای اپل مکینتاش ، آنتی ویروس و ضد سرقت و رهگیر برای گوشی های موبایل و تبلت اندرویدی و آنتی ویروس برای گوشی های اپل iOS اشاره نمود .


در این بین ضد ویروس " ترندمیکرو ماگزیمم سکیوریتی " کاملترین ضد ویروس برای کاربران خانگی و دفاتر و شرکتهای بسیار کوچک ( با قابلیت حفاظت از سیستم عاملهای ویندوز xp - vista - 7 - 8 - 8.1 - اپل مکینتاش - اندروید و اپل iOS ) و Worry Free Business Security Standard بهترین ضد ویروس برای شرکتها و سازمانهای کوچک و متوسط و Office Scan بهترین ضد ویروس برای شرکتها و سازمانهای بسیار بزرگ می باشد .

منابع خبر :

AV-TEST AWARD BEST PROTECTION 2014
Trend Micro awarded “Best Protection” by AV-Test Institute


اخبار مرتبط :

گروه اختصاصی اخبار شرکت امنیتی ترندمیکرو ( Trend Micro ) در دیسنا
دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد