امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

اخراج کسپرسکی از وب سایت باگ بانتی هکر وان (HackerOne )

اخراج کسپرسکی از وب سایت باگ بانتی هکر وان (HackerOne )

به گزارش دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها )، وب سایت باگ بانتی هکروان ( Hacker One ) ( HackerOne )، اکانت کسپرسکی را مسدود کرد.

اخراج کسپرسکی ( Kaspersky ) از هکروان به دلیل تجاوز روسیه به اوکراین و تحریم هایی است علیه حکومت و شرکتهای روسی اعمال شده است.

هکروان ( HackerOne ) چیست؟

سایت هکروان در واقع متعلق به شرکتی با همین عنوان است که توسط هکرهای کلاه سفید و رهبران فضای امنیتی هدایت می‌شود. این افراد، با اشتیاق بسیار زیاد و علاقه وافی و کافی به تامین امنیت انواع شبکه‌ها در کنار هم جمع شده‌اند تا یک پلتفرم تخصصی برای ارتقای امنیت و عملکرد سایت‌ها و شبکه‌ها راه بیاندازند. طبق گفته این مجموعه، آن‌ها برای جامعه جهانی هکرها تلاش می‌کنند و دوست دارند تا با هکرهایی که به صورت اخلاقی فعالیت می‌کنند، همکاری داشته باشند.

به طور خلاصه محققین امنیتی در وب سایت هکروان حضور دارند و برنامه های شرکتهایی که در این وب سایت اکانت دارند را بررسی و آسیب پذیری ها را شناسایی و گزارش میکنند و بابت آن پاداش میگیرند.

اخراج از HackerOne چه تبعاتی برای کسپرسکی دارد؟

به گزارش دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها) ، به نظر ما اخراج از هکروان تبعات بسیار بدی برای کسپرسکی دارد.

اول اینکه باعث میشود محققین امنیتی و هکرهای کلاه سفید که عضو این وب سایت هستند، آسیب پذیری های آنتی ویروس های کسپرسکی را شناسایی و گزارش نکنند.

دوم اینکه چون کسپرسکی شرکت بزرگ و قدرتمندی نیست و امکان برگزاری برنامه های باگ بانتی به طور مستقل را ندارد و از طرفی پیش از این برخی محققین امنیتی اعلام کردند که به دلیل رفتار بد و بدقولی های کسپرسکی حاضر به گزارش آسیب پذیری ها به این شرکت نیستند، همان راه کوچکی که برای کشف آسیب پذیری ها و نقص های امنیتی در آنتی ویروس های کسپرسکی وجود داشته نیز بسته شود.

و این مسئله یعنی افزایش شدید ریسک امنیتی استفاده از آنتی ویروس های کسپرسکی در شرایطی که طی همین چند سال پیش کسپرسکی به دلیل کیفیت پایین آنتی ویروس هایش و ضعف تیم های فنی و پشتیبانی و چند مورد کلاهبرداری از مشتریان و نمایندگانش، بخش زیادی از بازار و مشتریانش را از دست داده است.

منبع

دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها)

ترجمه و تهیه :

شرکت دورانتاش ( واحد آموزش و اطلاع رسانی )

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد