امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

جزئیات بیشتر درباره آسیب پذیری سرویس مدیریت پسورد کسپرسکی

همانطور که در خبری که چند روز پیش با عنوان ( هشدار : پسوردهای تولید شده توسط مدیریت پسورد کسپرسکی به سادگی هک میشوند. ) منتشر شد، آسیب پذیری در سرویس مدیریت پسورد کسپرسکی ( Kaspersky password Manager )، باعث شده تا پسوردهای تولید شده بین سالهای 2010 تا 2019 توسط این سرویس کسپرسکی، به سادگی افشاء و در معرض هک شدن قرار بگیرند.

بررسی های بیشتر شرکت دورانتاش از آسیب پذیری CVE-2020-27020 ، نشان میدهد که این آسیب پذیری در june 2019 به کسپرسکی اطلاع داده شده و کسپرسکی آن را 6 ماه بعد ( DEC 2019) رفع کرده است.

مدت 6 ماهی که رفع این آسیب پذیری خطرناک زمان برده ، زمان زیادی برای رفع آسیب پذیری، مخصوصآ آسیب پذیری های بحرانی است.

در نهایت کسپرسکی با محقق امنیتی به توافق رسیده تا یک سال و نیم بعد از رفع آسیب پذیری، جزئیات آن منتشر و کد CVE دریافت شود.

افرادی که در حوزه امنیت سایبری و فناوری اطلاعات فعالیت دارند به خوبی از سابقه کسپرسکی در عدم رفع آسیب پذیری ها و نقص های امنیتی در زمان مناسب و پشتیبانی بسیار ضعیف کسپرسکی آگاهی دارند.


دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها


هشدار : پسوردهای تولید شده توسط مدیریت پسورد کسپرسکی به سادگی هک میشوند.

محققین امنیتی، آسیب پذیری در مدیریت پسورد کسپرسکی ( Kaspersky Password Manager ) شناسایی کردند که به وسیله آن میتوان به راحتی پسوردهای تولید شده توسط این نرم افزار را هک و افشاء کرد.

این نقص امنیتی با شماره CVE-2020-27020 ثبت شده است.

Kaspersky Password Manager caught out making easily bruteforced passwords

بسیاری از محققین امنیتی بارها نسبت به استفاده از محصولات و آنتی ویروس های کسپرسکی هشدار داده اند.

جالب است بدانید به دلیل ارتباط و لابی قوی کسپرسکی در بین رسانه های فناوری اطلاعات در ایران، بیشتر اخبار و اطلاعات مرتبط با آنتی ویروس ها در رسانه های ایرانی یا سانسور میشوند و یا به صورت گمراه کننده و نادرست منتشر می شوند.

درباره کسپرسکی:

کسپرسکی در سال 1997 میلادی در روسیه - شهر مسکو تاسیس شد.

این شرکت با توصل به تبلیغات نمایندگان قوی ( مانند آواژنگ و دورانتاش ) و استفاده از ترفندهای خاص تبلیغاتی و رسانه ای، توانست برای مدتی مشتریان زیادی را جلب کند.

ولی بعد از سال 2010 میلادی، وضعیت تغییر کرد.

بلاک شدن بخش زیادی از لایسنس آنتی ویروس های خانگی کسپرسکی و عدم پاسخگویی کسپرسکی، باعث شد تا مشتریان و نمایندگانش با مشکلات جدی روبرو شده و به این شرکت روسی بی اعتماد شوند.

کسپرسکی تلاش کرد تا با همدستی رسانه های همسو، بر روی بلاک شدن لایسنس ها و مشکلات کاربران، سرپوش بگذارد و خود کاربران و یا نماینده هایش را مقصر جلوه دهد.

بر همین اساس چند رسانه همسو با کسپرسکی از جمله دفتر روابط عمومی کسپرسکی و ایتنا اخباری مبنی بر توزیع لایسنس های تقلبی کسپرسکی در بازار ایران منتشر کردند تا کاربران را فریب دهند.

در بین نمایندگان کسپرسکی در ایران، شرکت دورانتاش تنها شرکت ایرانی بود که ضمن بازخواست کسپرسکی، خواستار پاسخ کسپرسکی و جبران خسارتی شد که کسپرسکی به مشتریانش وارد کرده بود.

شرکت دورانتاش وقتی با رفتار فریبکارانه کسپرسکی و شرکای رسانه ای اش مواجه شد، با انتشار مستنداتی نشان داد که کسپرسکی دروغ میگوید و بلاک شدن لایسنس ها در بیشتر کشورها اتفاق افتاده و کاربران مقصر نیستند.

البته از حدود 8 ماه قبل از این اتفاق، به دلیل عرضه دیگر محصولات آنتی ویروس توسط شرکت دورانتاش، رابطه دورانتاش و کسپرسکی رو به تیرگی رفته بود و در نهایت با عدم پاسخگویی کسپرسکی در قبال بلاک شدن لایسنس ها و عدم جبران خسارات، شرکت دورانتاش ( همراه با شرکتهای دیگری در کشورهای ژاپنف مالزی، هند، انگلستان و .. ) ارتباط با شرکت کسپرسکی را متوقف کرد.

هر چند کسپرسکی به روال فریبکارانه تبلیغاتی و رسانه ای خود ادامه داد ولی طی سالهای بعد نیز عملکرد ضعیف کسپرسکی و آنتی ویروس هایش باعث شد تا بخش بیشتری از مشتریان و نمایندگانش را از دست بدهد.

البته کسپرسکی تلاش کرد تا با تبلیغ و توزیع ضدویروس های جعلی و یا بسیار ضعیف در بازار و از طرفی سانسور اخبار و آگهی های برندهای مطرح و پیشرو آنتی ویروس ، از مهاجرت مشتریانش به آنتی ویروس های دیگر شرکتها ممانعت کند.

امروز تقریبآ همه فروشندگان کسپرسکی، ضدویروسهای بیت دیفندر، ایست (نود32) ، اف-سکیور و پادویش ( تنها ضدویروس تولید شده در ایران ) را نیز عرضه میکنند.

از دیگر نمایندگان ایرانی کسپرسکی که طی سالهای اخیر با این شرکت قطع همکاری کردند میتوان به آواژنگ سیستم ، شاتل ، آسیاتک، های وب و مخابرات تهران اشاره کرد.

یکی از مشکلات جدی آنتی ویروس های کسپرسکی، ضعف آنتی ویروس های این شرکت در شناسایی تهدیدات پیچیده سایبری و رفع به موقع آسیب پذیری ها و نقص های امنیتی محصولاتش است.

در موارد زیادی این شرکت آسیب پذیری محصولاتش را با تاخیرهای 6 تا 12 ماه انجام داده که بسیار بد و فاجعه آمیز است.

برای نمونه : هشدار دوباره به کاربران آنتی ویروس های کسپرسکی

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

شاتل آنتی ویروس پرسنل، کارشناسان و نمایندگانش را تمدید کرد.

شرکت اینترنتی شاتل که سال گذشته برای همه پرسنل، کارشناسان و نمایندگانش در سرتاسر ایران، آنتی ویروس های وبروت ( Webroot ) را تهیه کرده بود، چند روز پیش اقدام به تمدید لایسنس آنتی ویروس ها کرد.

شاتل آنتی ویروس پرسنل، کارشناسان و نمایندگانش را تمدید کرد.




به گزارش روابط عمومی شرکت دورانتاش، شرکت شاتل که بزرگترین شرکت خصوصی عرضه کننده سرویس های اینترنتی در ایران است، لایسنس آنتی ویروس های وبروت ( Webroot ) که سال گذشته برای همه پرسنل، کارشناسان و نمایندگانش تهیه کرد بود، تمدید کرد.

همکاری شرکتهای شاتل و دورانتاش به اوایل سال 1399 بازمیگردد که این شرکت اینترنتی اقدام به عرضه آنتی ویروس های قدرتمند و بسیار سبک وبروت از طریق باشگاه مشتریان ( شاتل کلاب ) به صدها هزار مشترک خود کرد. 

پس از مدتی که از عرضه آنتی ویروس های وبروت به مشترکان شاتل گذشت و همزمان با دورکاری بخش زیادی از پرسنل و کارشناسان شرکتها به دلیل شیوع ویروس چینی کرونا، شرکت شاتل جهت تامین امنیت سیستمهای شخصی کارمندانش، اقدام به تهیه آنتی ویروس های وبروت و توزیع لایسنس ها بین کارمندان و نمایندگانش کرد.

شرکت شاتل برای حدود 6 سال ( تا خرداد 1398 ) ، آنتی ویروس های کسپرسکی را به مشترکانش عرضه میکرد. 

از جمله ویژگی های آنتی ویروس های وبروت ( Webroot ) که باعث شده تا بخش زیادی از کاربران و شرکتهای ایرانی را به خود جلب کند میتوان به کیفیت بسیار خوب و قدرت حفاظتی بی نظیر، استفاده بسیار کم از منابع سیستم، نصب بسیار ساده و سریع و امکان تهیه لایسنس معتبر و دریافت پشتیبانی در ایران از شرکت دورانتاش اشاره کرد.

درباره دورانتاش 

شرکت دورانتاش، توزیع کننده پیشرو سرویس های امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس خانگی، شبکه و دیتاسنتر در ایران از سال 1385 شمسی است.

درباره وبروت (Webroot)

وبروت که در سال 1997 میلادی تاسیس شده، سازنده سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس‌‌های دنیاست که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های امنیت ابری (Cloud Security)، یادگیری ماشینی (ML)، هوش مصنوعی (AI) و رفتار شناسی پیشرفته، توانسته در کنار استفاده حداقلی از منابع سیستم، حفاظت حداکثری را برای مشتریانش به ارمغان اورد.

وبروت پس از خرید شرکت امنیتی Prevx در سال 2011، آنتی ویروسی منحصر به فرد با نام تجاری Secure Anywhere را که سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس دنیاست تولید و روانه بازارهای جهانی کرد. شرکت Prevx همان شرکتی است که اولین بار موفق به شناسایی بدافزار (ویروس) فلیم ( Flame - شعله ) شد.

شرکت‌های BrightCloud و CyberFlow از دیگر شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه امنیت سایبری بودند که به تملک شرکت Webroot در آمدند.

شرکت وبروت از سال 2019 توسط شرکت OpenText خریداری شد و امروز بخشی از کمپانی اپن تکس ( OpenText ) می باشد و در بسیاری از وب سایتها، لوگوی OpenText با لوگوی Webroot جایگزین شده است.

از جمله توصیه کنندگان آنتی ویروس‌های وبروت (Webroot) می‌توان به موسسات مالی و بانکی بین المللی مانند Citi Bank ، HSBC Bank ، American River Bank ، Danske Bank, Barclays Bank و First National Bank اشاره کرد.

همچنین از تکنولوژی‌های وبروت می‌توان به Webroot BrightCloud اشاره کرد که علاوه بر استفاده در محصولات و آنتی ویروس های وبروت، توسط صدها کمپانی از جمله شرکت‌های بزرگ حوزه امنیت و فناوری اطلاعات مانند Cisco ( سیسکو )، F5 Networks ، PaloAlto Networks، A10 Networks ، Fujitsu, RSA ، F445 Networks ، Threat Matrix ، HP، Zyxel زایکسل و Aruba Networks استفاده می شود.

آنتی ویروس‌های وبروت علاوه بر دریافت جوایز متنوع از جمله دریافت 22 جایزه برتر پی سی مگزین (PC MAG) ، از نظر رضایت مشتریان، از جمله آنتی ویروسی‌هایی هستند که همواره سطح رضایتمندی بالایی را از مشتریان خود کسب کرده‌اند و این نشان دهنده  کیفیت بالای آنتی ویروس‌های وبروت است.

همچنین آنتی ویروس های وبروت از طرف مجله پی سی مگزین به عنوان برند برتر آنتی ویروس در سال های 2020 و 2021 انتخاب شده است.

وبروت در بازار ایران با شرکت های کسپرسکی ( Kaspersky )، بیت دیفندر ( Bitdefender ) و ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) رقابت دارد.

شرکتهای شاتل، آسیاتک، صفرویک پرداز، مبناتلکام و ونکس از جمله شرکتهای ایرانی هستند که طی سالهای اخیر آنتی ویروس های قدرتمند وبروت را به هزاران مشتری خود توصیه و پیشنهاد کرده اند.

کسپرسکی با نام‌هایی مانند کسپرسکی، کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکی و کاسپراسکای نیز شناخته می‌شود.

آنتی ویروس های وبروت از سال 1387 شمسی توسط شرکت دورانتاش در بازار ایران توزیع می شوند.

حمله باج افزار DarkSide به سیستمهای ویندوزی و لینوکسی و سرورهای ESXI

کمپانی امنیتی ترندمیکرو نسبت به حمله باج افزار Darkside به سامانه های ویندوزی و لینوکسی و مخصوصآ سرورهای esxi لینوکسی هشدار داد.

حمله باج افزار DarkSide به سیستمهای ویندوزی و لینوکسی و سرورهای ESXI
حمله باج افزار DarkSide به سامانه های ویندوزی و لینوکسی

به گزارش روابط عمومی شرکت دورانتاش، شرکت امنیتی ترندمیکرو ( TrendMicro ) نسبت به حمله باج افزار DarkSide به سیستم ها و سامانه های ویندوزی و لینوکسی و مخصوصآ سرورهای VM ESXI لینوکسی، هشدار داد.

براساس گزارش ترندمیکرو، باج افزار دارک ساید ( DarkSide )، تلاش کرده عموما ساختارهای مالی و زیرساختی را هدف قرار دهد.

ترندمیکرو در بخش دیگری از گزارش خود اضافه کرده، تا این لحظه بیشترین حملات این باج افزار در کشورهای آمریکا، بلژیک، فرانسه و کانادا ثبت شده است.

از جمله اهداف باج افزار DarkSide میتوان به سرورهای VM ESXI Linux اشاره کرد که این باج افزار تلاش میکند تا ماشین های مجازی را حذف و اطلاعات و پوشه ها را رمزگذاری و از بین ببرد و اطلاعات را قبل از از بین بردن سرقت کرده و به سرورهای دیگری که متعلق به خلافکاران سایبری است ارسال کند.

ترندمیکرو به مدیران شبکه و فناوری اطلاعات و امنیت شرکتها و سازمانها هشدار داده تا به دقت اصول و موارد امنیتی را رعایت کنند.

جهت کسب بیشتر بیشتر به وب سایت شرکت ترندمیکرو، گزارشی که با عنوان DarkSide on Linux: Virtual Machines Targeted منتشر شده، مراجعه کنید.

درباره دورانتاش 

شرکت دورانتاش، توزیع کننده پیشرو سرویس های امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس خانگی، شبکه و دیتاسنتر در ایران از سال 1385 در ایران است.

درباره ترندمیکرو Trend Micro

شرکت ژاپنی، بین‌المللی ترندمیکرو از شرکت‌های مطرح و پیشرو عرضه کننده سرویس‌های امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس برای کاربران خانگی، شبکه و دیتاسنترهای فیزیکی، مجازی و کلود در دنیاست.

از جمله مشتریان بزرگ و شرکای استراتژیک ترندمیکرو می‌توان به غول‌های فناوری از جمله IBM ،Cisco (سیسکو سیستمز)، F5 Networks ،Citrix ،Siemens ،HP ،ASUS ایسوس، DELL ،VMware تی پی لینک، پاناسونیک و Amazon اشاره کرد.

ترندمیکرو علاوه بر میلیون ها کاربر استفاده کننده از آنتی ویروس های خانگی، بیش از 500 هزار مشتری شرکتی و سازمانی از جمله موسسات مالی و بانکی، بیمه، شرکتهای ارتباطی و مخابراتی، شرکت‌های نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی و شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل در دنیا دارد.

یکی از زیر مجموعه های ترندمیکرو، Trend Micro ZDI نام دارد که در زمینه برگزاری رویدادها و مسابقات امنیت سایبری و ثبت آسیب پذیری‌های امنیتی فعالیت دارد و هر ساله هزاران دلار به محققین و متخصصین امنیتی بابت شناسایی نقص‌های امنیتی و آسیب پذیری‌ها پاداش می‌دهد.

در بازار جهانی امنیت سایبری از جمله رقبای ترندمیکرو می‌توان به شرکت‌های سیمانتک Symantec و مکافی McAfee اشاره کرد.

در بازار آنتی ویروس‌های خانگی Home Antivirus، علاوه بر مکافی و نورتون، دیگر شرکت‌های آنتی ویروس مانند وبروت، بیت دیفندر، آویرا، ایست ( نود32 )، پاندا سکیوریتی و کسپرسکی تلاش دارند تا با ترندمیکرو رقابت کنند.

محصولات ترندمیکرو در برخی کشورها با نام پی.سی.سیلین ( PC-Cillin ) نیز شناخته می‌شود و از سال 1387 با گارانتی و پشتیبانی شرکت دورانتاش در ایران عرضه می‌شوند.

آپدیت سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس ویندوزی جهان به نسخه 9.0.30.75

شرکت امنیتی وبروت که عرضه کننده سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس های جهان است، آنتی ویروس ویندوزی را به نسخه 9.0.30.75 آپدیت کرد.

آپدیت سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس ویندوزی جهان به نسخه 9.0.30.75
آنتی ویروس های وبروت - Webroot Antivirus

به گزارش روابط عمومی دورانتاش، شرکت امنیتی Webroot، جدیدترین نسخه آنتی ویروس برای سیستم عامل های ویندوزی را به شماره 9.0.30.75 منتشر و عرضه کرد.

در نسخه جدید آنتی ویروس وبروت، برخی باگ های نسخه قبلی برطرف شده است که به عملکرد پایدارتر آنتی ویروس کمک میکند.

فرایند آپدیت برنامه آنتی ویروس های وبروت به صورت خودکار و اتوماتیک می باشد، ولی در صورت لزوم میتوانید با دانلود و اجرای نسخه آخر ضدویروس و ریستارت کامپیوتر، ضدویروس وبروت خود را به صورت دستی نسخه جدید آپدیت کنید.

درباره دورانتاش 

شرکت دورانتاش، توزیع کننده پیشرو سرویس های امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس خانگی، شبکه و دیتاسنتر در ایران از سال 1385 شمسی است.

درباره وبروت (Webroot)

وبروت که در سال 1997 میلادی تاسیس شده، سازنده سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس‌‌های دنیاست که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های امنیت ابری (Cloud Security)، یادگیری ماشینی (ML)، هوش مصنوعی (AI) و رفتار شناسی پیشرفته، توانسته در کنار استفاده حداقلی از منابع سیستم، حفاظت حداکثری را برای مشتریانش به ارمغان اورد.

وبروت پس از خرید شرکت امنیتی Prevx در سال 2011، محصولی منحصر به فرد با نام تجاری Secure Anywhere را که سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس دنیاست تولید و روانه بازارهای جهانی کرد. شرکت Prevx همان شرکتی است که اولین بار موفق به شناسایی بدافزار (ویروس) فلیم ( Flame - شعله ) شد.

شرکت‌های BrightCloud و CyberFlow از دیگر شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه امنیت سایبری بودند که به تملک شرکت Webroot در آمدند.

شرکت وبروت از سال 2019 توسط شرکت OpenText خریداری شد و امروز بخشی از کمپانی اپن تکس ( OpenText ) می باشد و در بسیاری از وب سایتها، لوگوی OpenText با لوگوی Webroot جایگزین شده است.

از جمله توصیه کنندگان آنتی ویروس‌های وبروت (Webroot) می‌توان به موسسات مالی و بانکی بین المللی مانند Citi Bank ، HSBC Bank ، American River Bank ، Danske Bank, Barclays Bank و First National Bank اشاره کرد.

همچنین از تکنولوژی‌های وبروت می‌توان به Webroot BrightCloud اشاره کرد که علاوه بر استفاده در محصولات و آنتی ویروس های وبروت، توسط صدها کمپانی از جمله شرکت‌های بزرگ حوزه امنیت و فناوری اطلاعات مانند Cisco ( سیسکو )، F5 Networks ، PaloAlto Networks، A10 Networks ، Fujitsu, RSA ، F445 Networks ، Threat Matrix ، HP، Zyxel زایکسل و Aruba Networks استفاده می شود.

آنتی ویروس‌های وبروت علاوه بر دریافت جوایز متنوع از جمله دریافت 22 جایزه برتر پی سی مگزین (PC MAG) ، از نظر رضایت مشتریان، از جمله آنتی ویروسی‌هایی هستند که همواره سطح رضایتمندی بالایی را از مشتریان خود کسب کرده‌اند و این نشان دهنده  کیفیت بالای آنتی ویروس‌های وبروت است.

همچنین آنتی ویروس های وبروت از طرف مجله پی سی مگزین به عنوان برند برتر آنتی ویروس در سال های 2020 و 2021 انتخاب شده است.

وبروت در بازار ایران با شرکت های کسپرسکی ( Kaspersky )، بیت دیفندر ( Bitdefender ) و ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) رقابت دارد.

شرکتهای شاتل، آسیاتک، صفرویک پرداز، مبناتلکام و ونکس از جمله شرکتهای ایرانی هستند که طی سالهای اخیر آنتی ویروس های قدرتمند وبروت را به هزاران مشتری خود توصیه و پیشنهاد کرده اند.

وبروت یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب و خرید آنتی ویروس در بازار ایران و جهان است و میلیون ها کاربر در دنیا دارد.

بیشتر شرکتهای آنتی ویروس مانند ایست ( نود32 )، آوست، ای وی جی و آویرا از بازار ایران خارج شده اند.

کسپرسکی با نام‌هایی مانند کسپرسکی، کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکی و کاسپراسکای نیز شناخته می‌شود.

آنتی ویروس های وبروت از سال 1387 شمسی توسط شرکت دورانتاش در بازار ایران توزیع می شوند.

تمدید تخفیف بهاره آنتی ویروس های دورانتاش با محصولات جدید

شرکت دورانتاش تخفیف بهار 1400 آنتی ویروس هایش را با شرایط جدید تمدید کرد.

تمدید تخفیف بهاره آنتی ویروس های دورانتاش با محصولات جدید
آنتی ویروس های دورانتاش

به گزارش روابط عمومی شرکت دورانتاش، محصولات آنتی ویروس جدید در طرح تخفیف بهار 1400 دورانتاش قرار گرفتند.

از ابتدای سال 1400 و همزمان با فرا رسیدن سال نو، شرکت دورانتاش تعدادی از محصولات آنتی ویروس از جمله وبروت، ترندمیکرو و نورتون را با تخفیف های ویژه ای عرضه کرد.

طی روزهای اخیر این کمپین با تغییراتی در محصولات، تمدید شد.

ارائه مدلهای جدیدی از آنتی ویروس های قدرتمند Webroot ( سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس جهان ) و نسخه 3 دیوایس آنتی ویروس ماگزیمم سکیوریتی ترندمیکرو  Trend Micro از جمله محصولاتی هستند که به سبد محصولات کمپین بهاره دورانتاش اضافه شده اند.

 

درباره دورانتاش 

شرکت دورانتاش، توزیع کننده پیشرو سرویس های امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس خانگی، شبکه و دیتاسنتر در ایران از سال 1385 شمسی است.

درباره وبروت (Webroot)

وبروت که در سال 1997 میلادی تاسیس شده، سازنده سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس‌‌های دنیاست که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های امنیت ابری (Cloud Security)، یادگیری ماشینی (ML)، هوش مصنوعی (AI) و رفتار شناسی پیشرفته، توانسته در کنار استفاده حداقلی از منابع سیستم، حفاظت حداکثری را برای مشتریانش به ارمغان اورد.

وبروت پس از خرید شرکت امنیتی Prevx در سال 2011، محصولی منحصر به فرد با نام تجاری Secure Anywhere را که سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس دنیاست تولید و روانه بازارهای جهانی کرد. شرکت Prevx همان شرکتی است که اولین بار موفق به شناسایی بدافزار (ویروس) فلیم ( Flame - شعله ) شد.

شرکت‌های BrightCloud و CyberFlow از دیگر شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه امنیت سایبری بودند که به تملک شرکت Webroot در آمدند.

از جمله توصیه کنندگان آنتی ویروس‌های وبروت (Webroot) می‌توان به موسسات مالی و بانکی بین المللی مانند Citi Bank ، HSBC Bank ، American River Bank ، Danske Bank, Barclays Bank و First National Bank اشاره کرد.

همچنین از تکنولوژی‌های وبروت می‌توان به Webroot BrightCloud اشاره کرد که علاوه بر استفاده در محصولات و آنتی ویروس های وبروت، توسط صدها کمپانی از جمله شرکت‌های بزرگ حوزه امنیت و فناوری اطلاعات مانند Cisco ( سیسکو )، F5 Networks ، PaloAlto Networks، A10 Networks ، Fujitsu, RSA ، F445 Networks ، Threat Matrix ، HP، Zyxel زایکسل و Aruba Networks استفاده می شود.

آنتی ویروس‌های وبروت علاوه بر دریافت جوایز متنوع از جمله دریافت 22 جایزه برتر پی سی مگزین (PC MAG) ، از نظر رضایت مشتریان، از جمله آنتی ویروسی‌هایی هستند که همواره سطح رضایتمندی بالایی را از مشتریان خود کسب کرده‌اند و این نشان دهنده  کیفیت بالای آنتی ویروس‌های وبروت است.

همچنین آنتی ویروس های وبروت از طرف مجله پی سی مگزین به عنوان برند برتر آنتی ویروس در سال های 2020 و 2021 انتخاب شده است.

وبروت در بازار ایران با شرکت های کسپرسکی ( Kaspersky )، بیت دیفندر ( Bitdefender ) و ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) رقابت دارد.

وبروت یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب و خرید آنتی ویروس در بازار ایران و جهان است و میلیون ها کاربر در دنیا دارد.

بیشتر شرکتهای آنتی ویروس مانند ایست ( نود32 )، آوست، ای وی جی و آویرا از بازار ایران خارج شده اند.

کسپرسکی با نام‌هایی مانند کسپرسکی، کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکی و کاسپراسکای نیز شناخته می‌شود.

درباره ترندمیکرو

کمپانی ترندمیکرو یکی از شرکتهای بزرگ و پیشرو عرضه کننده سرویس های امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس برای کاربران خانگی، شبکه و مراکز داده فیزیکی، مجازی و ابری در دنیاست.

ترندمیکرو همواره یکی از 3 شرکت اول پرفروش و بزرگ بازار جهانی آنتی ویروس بود است.

ترندمیکرو که در برخی کشورها با نام پی سی سیلین نیز شناخته می شود، در سال 2020 میلادی حدود 7000 کارمند و کارشناس و بیش از 1.5 میلیارد دلار فروش داشته است.

آنتی ویروس های ترندمیکرو و وبروت از سال 1387 شمسی توسط شرکت دورانتاش در بازار ایران توزیع می شوند.