امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

هشدار امنیتی به مشتریان آنتی ویروس های کسپرسکی

به گزارش دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها ) ، فعالان حوزه فناوری اطلاعات و امنیت سایبری مجددا نسبت به استفاده از محصولات آنتی ویروس کسپرسکی هشدار دادند.

دلیل هشدار مجدد فعالان IT نسبت به استفاده از آنتی ویروس های کسپرسکی، اخراج این شرکت روسی از وب سایت باگ بانتی هکروان ( HackerOne ) است.

به عقیده فعالان و متخصصین فناوری، به دلیل اینکه اکثر محققین مستقل امنیتی دیگر تمایلی به گزارش آسیب پذیری ها و نقص های امنیتی آنتی ویروس های کسپرسکی به این شرکت روسی ندارند و از طرفی خود کسپرسکی هم قدرت و شرایط برگزاری رویدادهای باگ بانتی مستقل را ندارد ، وب سایت باگ بانتی هکروان تنها نقطه امیدی بود که برخی محققین امنیت سایبری و هکرهای کلاه سفید، محصولات این شرکت را بررسی کنند و آسیب پذیری های آنتی ویروس های این شرکت را شناسایی و به این شرکت گزارش کنند.

پیش از اخراج کسپرسکی از باگ بانتی هکروان و قرار گرفتن در لیست سیاه FCC نیز کسپرسکی با مشکلات متعددی از جمله کیفیت نامناسب محصولات و ضعیف بودن عملکرد تیم های فنی و پشتیبانی روبرو بود و همین مسئله باعث شده تا طی سالهای اخیر بخش زیادی از مشتریانش را از دست دهد.

هر چند کسپرسکی با استفاده از روشهای فریبکارانه تبلیغاتی و بازاریابی و خبری تلاش زیادی کرد تا مشتریانش را حفظ کند، ولی عملکرد نامناسب این شرکت، کیفیت پایین محصولات و عملکرد ضعیف تیم های فنی و پشتیبانی باعث شده تا بیشتر کاربران ( ایرانی ) متوجه شوند که آنتی ویروس های این شرکت قابل اعتماد و اطمینان برای تامین امنیت نیست.

یکی از ضعف های جدی آنتی ویروس های کسپرسکی، عملکرد بسیار ضعیف در شناسایی و مقابله با حملات و ویروس های باج افزار است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد