امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

Eva Chen : هم اکنون بهترین زمان برای نوآوری و کارآفرینی است .

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس به نقل از دورانتاش

Trend Micro head Eva Chen on Snowden: PRISM surveillance helped us
آوا چن ( Eva Chen ) مدیرعامل و رئیس هئیت مدیره کمپانی امنیتی ترندمیکرو به دومین نشست اقتصادی سال 2014  FT-Standard Chartered تایوان دعوت شد .


ادامه مطلب

دومین مدیر دفتر خاورمیانه کسپرسکی هم این شرکت را ترک کرد .

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

Khalid Abu Baker leaves Kaspersky Lab ME

به گزارش دیسنا به نقل از ITP ، آقای خالید ابوبکر ( مدیر دفتر خاورمیانه کسپرسکی ) این شرکت را ترک کرده است .

آقای ابوبکر برای مدتی مدیریت فروش آنتی ویروسهای تحت شبکه کسپرسکی را در خاورمیانه بر عهده داشت و پس از برکناری آقای تاریک کوزباری در July 2013 به این سمت منصوب شد .

به گزارش دیسنا ، جالب است که ایشان 2 ماه پیش یعنی در May 2014 شرکت کسپرسکی را ترک کرده ولی هنوز نام و عکس ایشان در وب سایت کسپرسکی به عنوان مدیر دفتر کسپرسکی ویرایش نشده .

البته این اولین بار نیست که کسپرسکی با تاخیرهای چند ماهه و گاهآ چند ساله وب سایتش را اصلاح میکند .

زمانی که نماینده ای ارتباطش را با کسپرسکی قطع میکند ، نام آن نماینده گاهی تا 1 سال در وب سایت کسپرسکی باقی میماند .


( از آنجایی که کارمندان دفتر امارات کسپرسکی و نمایندگانش از خوانندگان پر و پا قرص دیسنا هستند پس از انتشار این خبر قطعآ کسپرسکی سایت خود را اصلاح خواهد نمود .)

این اولین بار نیست که مدیران ارشد کسپرسکی این شرکت روسی را ناگهان ترک میکنند .

در سال 2010 دهها مدیر منطقه ای کسپرسکی مخصوصآ در مدیران مناطق انگلستان و ترکیه این شرکت را ترک کردند .

در اوایل سال 2014 نیز تقریبآ همه مدیران دفتر آمریکای کسپرسکی این شرکت را بی سر و صدا ترک کردند که خبر آن پس از 6 ماه منتشر شد .

شرکت روسی کسپرسکی بارها از نمایندگان و مشتریانش کلاهبرداری کرده و همواره سعی نموده با انتشار و ارائه اطلاعات نادرست و اشتباه ، کاربران را به خرید محصولاتش ترغیب کند .

این در حالی است که این شرکت در آنتی ویروسهایش از تکنولوژی های قدیمی و تاریخ گذشته استفاده میکند و هنگام ارائه آپدیتهای اشتباه وقت و بی وقت قادر به ارائه خدمات فنی و پشتیبانی مناسب به مشتریانش نیست .

در سالهای اخیر دهها شرکت ارتباط با کسپرسکی را محدود و یا به طور کامل قطع کرده اند .

شیوه کسب و کار کسپرسکی آنقدر کثیف و غیر معمول است که حتی کارمندان این شرکت نیز پس از خروج از این شرکت اکثرآ به طور کامل از دنیای محصولات امنیت اطلاعات و آنتی ویروس خارج می شوند .

هر 2 شخص تاریک کوزباری و خالید ابوبکر اعلام کرده اند به طور کامل از بازار آنتی ویروس ها و سرویسهای امنیتی خارج میشوند .

در ایران شرکت معتبر دورانتاش اولین نماینده کسپرسکی بود که ارتباط با این شرکت روسی را قطع کرد .

این در حالی است که دیگر نمایندگان کسپرسکی به شدت از این شرکت روسی که از مشتریان ایرانیش کلاهبرداری کرده بود حمایت کردند .

و میدانید که در برابر آن دهها خبر کذب و نادرست درباره شرکت دورانتاش و آنتی ویروسهایی که این شرکت ارائه می دهد در وب سایتها و نشریات و رسانه ها منتشر شده است .

Khalid Abu Baker leaves Kaspersky Lab ME [ITP.net (United Arab Emirates)]

Khalid Abu Baker leaves Kaspersky Lab ME


اولین ابزار ویروس یابی رایگان برای اپل مکینتاش ارائه شد .

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس به نقل از دورانتاش

http://antivirus.durantash.com/images/trendmicro-durantash-1.jpg
Screenshot 1

غول آنتی ویروس ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) اولین ابزار ویروس یابی رایگان برای سیستمهای کامپیوتری اپل مکینتاش ( MAC ) را ارائه داد .
شرکت ژاپنی ترندمیکرو در حالی ابزار HouseCall For MAC را ارائه داده که این ابزار سالهاست یکی از بهترین ابزارهای ویروس یابی رایگان و آنلاین است که برای سیستمهای ویندوزی ارائه شده و میلیونها کاربر از این ابزار برای ویروس یابی رایگان سیستم و هزاران متخصص امنیتی پشتیبانی برای ارائه خدمات فنی و پشتیبانی از آن استفاده میکنند .

به گزارش دیسنا به نقل از شرکت دورانتاش ( اولین و تنها نماینده معتبر آنتی ویروس های ترندمیکرو در ایران ) ، ابزار ویروسیابی رایگان HouseCall به صورت آنلاین اقدام به ویروس یابی سیستم میکند و تهدیدات سایبری بر روی سیستمها را شناسایی میکند .

حتمآ میدانید طی قراردادی که کمپانی های فیس بوک و ترند میکرو منعقد نمودند ، ابزار ویروس یابی HouseCall ترندمیکرو به 1 میلیارد کاربر شبکه اجتماعی فیس بوک ارائه و پیشنهاد شده است .
جهت دانلود و استفاده از ابزارهای رایگان ویروس یابی به منو دانلود وب سایت شرکت دورانتاش ( پیشرو ترین و معتبرترین توزیع کننده محصولات آنتی ویروس در ایران ) مراجعه نمائید .


اخبار مرتبط :

اخبار ترندمیکرو در دیسنا
متخصصین و مدیران ترندمیکرو Trend Micro Expert

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


کسپرسکی کاسپرسکی کسپراسکی نود32  بیت دیفندر بیت دفندر آویرا پاندا سکیوریتی جی دیتا بولگارد اف-سکیور جی دیتا نورتون سایمنتک تیتانیوم  ترندمیکرو وب روت ای ست آوست ای وی جی تمدید اوست لایسنس دورانتاش خرید آنتی ویروس



AV-C جدیدترین نتایج تست آنتی ویروس های 2014 را منتشر کرد .

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

    logo

توجه : درج نتایج مقایسه ای آنتی ویروسها نشان دهنده تائید آنها توسط دیسنا نیست .


وب سایت AV-Comparatives نتایج تست آنتی ویروسهای 2014 را برای ماههای June و July 2014 منتشر کرد .


البته برخی کارشناسان نتایج تست و مقایسه ای آنتی ویروس ها مخصوصآ تستهای وب سایت AV-Comparatives را معتبر نمیدانند .

خروج برخی از شرکتهای آنتی ویروس از تستهای وب سایت AV-Comparatives مخصوصآ غول امنیتی سایمنتک ( سازنده آنتی ویروسهای نورتون ) و سوء استفاده این سایت از نام و اعتبار شرکت Symantec در حالی که سایمنتک از تستهای این سایت سالهاست کناره گیری کرده از جمله دلایلی که کارشناسان برای نامعتبر بودن تستهای این وب سایت می آورند .

در این بین خروج آنتی ویروسهای جی دیتا نیز جای تعجب دارد .

جی دیتا در زمانی که در تستهای این وب سایت حضور داشت همواره بالاترین امتیازها را کسب میکرد ولی به ناگهان تستهای این وب سایت را ترک کرد .

البته ما دلایل احتمالی خروج آنتی ویروسهای جی دیتا از تستهای مقایسه ای آنتی ویروس AV-C را در یادداشت جداگانه ای بررسی خواهیم کرد .

بررسی آماری مراجعه کنندگان وب سایت AV-C نیز نشان میدهد ، کاربران و خریداران آنتی ویروس که بابت ضد ویروس هزینه پرداخت میکنند و به دنبال برندهای معتبر امنیتی هستند مراجعه کننده و بازدید کننده اینگونه وب سایتها نیستند .

این در حالی است که برخی سایتهای خبری ایران با انتشار تیترهای فریبنده ، آنتی ویروسهایی که در تستهای این سایت امتیاز خوبی می آورند را به عنوان بهترین آنتی ویروس های دنیا به کاربران معرفی میکنند .

جهت کسب اطلاعات به لینکهای زیر مراجعه نمائید .



آپدیت سبکترین آنتی ویروسهای دنیا به نسخه 8.0.4.104

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران به نقل از شرکت دورانتاش


شرکت امنیتی وب روت عرضه کننده آنتی ویروسهای Webroot Secure Anywhere  ، آنتی ویروسهای خود را به نسخه 8.0.4.104 ارتقاء داد .



این بروزرسانی به صورت اتوماتیک بر روی آنتی ویروس های وب روت اعمال و نصب می شود .

شرکت امنیتی وب روت بزرگترین شرکت خصوصی آمریکایی عرضه کننده آنتی ویروس در دنیاست .

این شرکت سازنده کم حجم ترین ، سبکترین و سریعترین آنتی ویروسهای دنیا با نام تجاری Webroot Secure Anywhere است که در ایران توسط شرکت دورانتاش ارائه و پشتیبانی می شوند .

Soundjudgment 1.pngSoundjudgment 2.png

وب روت در سال 2010 شرکت امنیتی Prevx را خریداری کرد که 5 سال پیش از شرکت کسپرسکی و مرکز ماهر موقف به شناسایی ویروس جاسوس افزار فلیم ( شعله ) شده بود .

اخبار مرتبط :

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران


شرکت اسرائیلی پشت پرده انتشار ویروس های SEFNIT/MEVADE

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس به نقل از دورانتاشhttp://antivirus.durantash.com/images/trendmicro-durantash-1.jpg

به گزارش دیسنا به نقل از شرکت دورانتاش ( نماینده آنتی ویروس های ترندمیکرو در ایران ) ، بررسی های کمپانی امنیتی ترندمیکرو ( Trend Micro ) در رابطه با نرم افزار مخرب تبلیغاتی InstallBrain که توسط شرکت اسرائیلی iBrain ارائه شده و از طرف دیگر بررسی  تروجانهای SEFNIT/MEVADE که پایه آنها اوکراینی است نشان می دهد این 2 بدافزار با یکدیگر ارتباط داشته و شرکت اسرائیلی iBrain اولین شرکت مشروع است که از روشهای غیر قانونی برای رسیدن به اهدافش استفاده کرده .

محققان کمپانی امنیتی ترندمیکرو در بررسی های پی بردند که تروجانهای SEFNIT/MEVADE از طریق نرم افزار مخرب تبلیغاتی InstallBrainبر روی سیستمهای کاربران بارگذاری شده است .

تروجانهای SEFNIT/MEVADE قابلیت اتصال به سرورهای کنترلی C&C را داشته و مانند شبکه های بات نت نیز عمل میکنند .

اخبار مرتبط :


اخبار ترندمیکرو در دیسنا

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

دستهای پشت پرده ویروسهای MEVADE/SEFNIT

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس به نقل از دورانتاش

http://antivirus.durantash.com/images/trendmicro-durantash-1.jpg


On the Actors Behind MEVADE/SEFNIT  PDF

نرم افزارهای تبلیغاتی مزاحم عمدتآ سایه ای بین ابزارهای مشروع و مخرب زندگی میکنند .

برای مدت طولانی InstallBrain در دنیای خاکستری زندگی میکرده است .

این ویروس در سال 2013 از برخی خطوط عبور کرد و خود را به صورت یک تروجان با نام SEFNIT/MEVADE که بدون رضایت کاربر بر روی سیستم نصب می شد نشان داد .

به گزارش دیسنا به نقل از کمپانی امنیتی ترند میکرو نشان می دهد بین تروجان های SEFNIT/MEVADE که در کشور اوکراین و iBario و نرم افزار مخرب InstallBrain که پایه ای اسرائیلی دارد ارتباط وجود دارد .

در آگوست 2013 شرکت امنیتی ترند میکرو اعلام کرد در طول چند هفته کاربران سرویس اینترنتی Tor به ناگهان از 1 میلیون کاربر به 5 میلیون کاربر افزایش یافته است .

به گزارش دیسنا به نقل از ترند میکرو ، محققان امنیتی شرکت ترند میکرو در بررسی های خود به این نتیجه رسیدند که این افزایش ناگهانی ناشی از انتشار وسیع ویروس SEFNIT/MEVADE است .

در حقیقت از سال 2010 ویروس SEFNIT/MEVADE اقدام به کلیک دزدی و سرقت اطلاعات موتورهای جستجو و BitCoin mining می نمود .

بررسی شبکه حفاظتی هوشمند ترند میکرو ( Trend Micro Smart Protection Network ) نشان می دهد این عفونت در 68 کشور گسترش یافته که در صدر کشورهای آلوده شده میتوان به ژاپن ، آمریکا ، تایوان و هند را نام برد .

در نهایت مشخص شد که ویروس SEFNIT/MEVADE توسط ابزار تبلیغاتی مخرب InstallBrain دانلود و بر روی سیستم قربانی بارگذاری می شود .

بررسی های بیشتر ترندمیکرو نشان می دهد نرم افزار تبلیغاتی مخرب InstallBrain  بر روی کامپیوترهای کاربران در بیش از 150 کشور نصب شده است .

این در حالی است که نرم افزار مخرب InstallBrain قابلیتهایی مانند روت کیت داشته و به هسته سیستم نفوذ میکند ، سرقت مرورگر و فعالیتهای کاربر از دیگر فعالیتهای ویروس InstallBrain می باشد .

شرکت اسرائیلی iBario در سالهای 2012 و 2013 چهار درخواست حذف از حافظه به شرکت گوگل ارسال کرد که با مخالفت گوگل روبرو شد .

این شرکت سازنده ابزار مخرب تبلیغاتی iBario است که بعدآ با ویروس اوکراینی SEFNIT/MEVADE ارتباط برقرار کرده است .

پس از رد درخواست شرکت iBario توسط گوگل این شرکت ابزار تبلیغاتی iBario را حذف و فایلهای ناشناخته ای را جایگزین آن نموده است .

Trend Micro Research Ties SEFNIT/MEVADE Malware to Ukraine, iBario in Israel


اخبار مرتبط :


اخبار ترندمیکرو در دیسنا

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .



دستهای پشت پرده ویروسهای MEVADE/SEFNIT

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس به نقل از دورانتاش

http://antivirus.durantash.com/images/trendmicro-durantash-1.jpg


On the Actors Behind MEVADE/SEFNIT  PDF

نرم افزارهای تبلیغاتی مزاحم عمدتآ سایه ای بین ابزارهای مشروع و مخرب زندگی میکنند .

برای مدت طولانی InstallBrain در دنیای خاکستری زندگی میکرده است .

این ویروس در سال 2013 از برخی خطوط عبور کرد و خود را به صورت یک تروجان با نام SEFNIT/MEVADE که بدون رضایت کاربر بر روی سیستم نصب می شد نشان داد .


ادامه مطلب