امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

گارانتی محصولات نرم افزاری ( لایسنس )

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات ( تحلیلی ) :

بسیاری از افراد و شرکتها هنگام خرید محصولات آنتی ویروس و نرم افزاری ،بحث گارانتی لایسنس محصولات نرم افزاری را مطرح می کنند .

آیا اصولا امکان دارد که لایسنس گارانتی شود ؟ و یا این قابلیت را دارد که به همراه محصول نرم افزاری ، گارانتی ارائه شود؟؟

باید گفت بجزء اینکه کاربران و خریداران باید هنگام خرید محصولات نرم افزاری دقت لازم و کافی را داشته باشند و از شرکتهای معتبر خرید نمایند،  کار دیگری نمی توانند انجام دهند .

واقعیت این است که ، از زمانی که  لایسنس تحویل خریدار می شود ، فروشنده دیگر هیچگونه تعهدی در قبال لایسنس ( سوختن - مفقود شدن و ... ) ندارد .

هر شرکتی نیز که اصطلاحآ لایسنس عرضه شده توسط خود را گارانتی می نماید ، حتمآ  آشنایی کافی و تخصص لازم را در مورد نحوه عرضه و فروش و پشتیبانی محصولات نرم افزاری و بخصوص آنتی ویروس را ندارد .

حال اگر همچنین شرکتی نماینده رسمی هم باشد دیگر بدتر است .

عمومآ این شرکتها فقط و فقط به دلیل دل خوشی کاربران و خریداران اقدام به مطرح نمودن این مباحث می نمایند .

البته کاربران نیز بی تقصیر نیستند .

متاسفانه بسیاری از کاربران دانش بسیار کم و ضعیفی در مورد نحوه خرید و پشتیبانی محصولات نرم افزاری و آنتی ویروس دارند . و بجز این مساله دوست دارند کلمات خاصی ( مانند همین گارانتی یا تعویض ) را از فروشنده بشنوند .

خوب فروشندگان نیز بجای برخورد صادقانه برای فروش محصول از این کلمات استفاده می کنند .

" این محصول گارانتی داره .

بخرید و  اگه خوشت نیومد پس میگیریم .

لایسنس اگر سوخت عوض می کنیم .

و از این دست وعده وعیدها . "

که تازه بعد از این همه باید به این فروشنده شک نمود .

تعدادی  از شرکتها و سازمانها بجز اینکه هنگام خرید محصولات نرم افزاری و بخصوص آنتی ویروس بحث گارانتی را مطرح می کنند . ضمانتهای خاصی را نیز از فروشنده طلب می کنند .!!!

البته اینطور مطرح می شود که این ضمانت برای پشتیبانی محصول می باشد . ولی دیده شده است که از این ضمانت برای لایسنس استفاده می شود و بقولی گیر انداختن شرکت فروشنده استفاده می شود .

این کار اینقدر دور از عقل می باشد که جای بحث نیست .

 یعنی لایسنس توسط فروشنده به خریدار  تحویل می شود و باید خریدار طبق شرایط شرکت تولید کننده محصول یا اصطلاحآ Term & Condition  آن را نگهداری کند . ولی در این میان از فروشنده ( نماینده یا واسطه ) تعهد گرفته می شود !!! خوب خنده دار است .

مانند این می باشد که شما محصولی را خریداری کنید ولی تعهد آن را فرد یا شرکت دیگری باید بدهد !!!!!!

البته خرید محصولات نرم افزاری ( لایسنس دار ) نیز ریزکاری های خود را دارد .


در این کار آن چیزی که حرف اول و آخر را میزند اعتماد می باشد .

در این بین متاسفانه دیده شده بسیاری از شرکتهای عرضه کننده محصولات نرم افزاری مانند فروشندگان سنتی در بازار ، هم لایسنس را گارانتی می کنند !!! هم ضمانت نامه می دهند . 

توصیه دوستانه داریم این شرکتها بهتر است به سراغ فروش اجناس دیگر مانند سخت افزار - کیف و کفش و غیره بروند.

شاید یکی از دلایل توقعات بی جای خریداران و مشتریان و ادامه روندی که نشان دهنده نا آگاهی آنها می باشد ، همین موضوع است که بعضی از شرکتها برای فروش محصولات نرم افزاری ، هم آن را گارانتی می کنند - هم قراردادهای آنچنانی می بندند و به قولی با دست و پای و سر به سراغ مشتری می روند .

عمدتآ این شرکتها بعد از فروش محصول و بدلیل اختلافات مالی ، از ارائه خدمات پشتیبانی مناسب به مشتریان سر باز می زنند و قادر نیستند بر روی ارائه خدمات پشتیبانی مناسب تمرکز نمایند و گاهآ حتی تا مدتها بعد از پایان قرارداد درگیر اخذ طلبهای خود هستند .

بخث ها و بد اخلاقی هایی که در این بین اتفاق می افتد هم جای خود دارد .

و نهایتآ مشتری و خریدار متضرر می شود زیرا نتوانسته خدمات خوبی اخذ کند و بخوبی از نرم افزاری که خریداری نموده بهره مند شود .

توصیه :

- از شرکتهای معتبر اقدام به خرید محصولات نمائید .  ( این کار کمی مشکل است ، متاسفانه دیده شده است که حتی نماینده های توزیع کنندگان رسمی نیز اقدام به فروش لایسنس غیر اصلی نموده اند و فضای بازار و فروش محصولات نرم افزاری را با مشکلاتی مواجه نموده اند . )

متاسفانه دیده شده است که شرکتهای توزیع کننده بدلیل رقابت و درگیری در بازار ، اقدام به عرضه و توزیع بسته های تقلبی از هم دیگر در بازار می نمایند و در این میان فقط خریداران هستند که متضرر می شوند و فضای بازار به سمت بی اعتمادی پیش می رود که در مجموع نتایج خوبی ندارد .

- لایسنسی که مثلا برای 3 کامپیوتر تعریف شده و خریداری می نمائید فقط بر روی 3 کامپیوتر نصب نمائید .

متاسفانه دیده شده است که فروشندگان و گاهآ نمایندگان با توصیه های غیر فنی خود باعث گمراهی خریداران می شوند ، مثلا به خریدار گفته شده لایسنس را برای مدت محدودی می توان خارج از شرایط استفاده نمود و یا اینکه با تغییرات در رجیستری می توانید از آن لایسنس استفاده بیشتری نمائید .

. خریداران پیش خود این فکر را می کنند که این فروشنده دارد لطفی می کند یا رمز و رازی را با او مطرح می کند .

باید بدانیم که لایسنس های نرم افزار باید توسط خود خریدار ثبت شوند و در مواردی ( تحت شبکه ) باید به نام خریدار باشند .

از لایسنس خریداری شده فقط و فقط طبق شرایط اصلی نرم افزار Terms and Conditions  استفاده نمائید .

سوالات مهم خود را بطور مستقیم با شرکتهای تولید کننده نرم افزار مطرح نمائید . 

بخش پشتیبانی این شرکتها در بخش faq و یا از طریق پنل و وب سایت پشتیبانی آماده پاسخگویی به کاربران می باشند .

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

واحد اطلاع رسانی دورانتاش

www.durantash.com

www.NOvirus.ir



انواع تحریم ایران توسط شرکتهای IT

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات ( تحلیلی ) :

اخبار مربوط به تحریم ایران توسط شرکتهای IT  را همواره شنیده ایم ، ولی در این میان متاسفانه اخباری با اشتباهات فراوان نیز منتشر می شوند .
بیشتر نیز شرکتهای ایرانی برای فروش محصولات خود و برای اینکه بتوانند به هر صورت ممکن رقبای خود را از میدان به در کنند و کاربران و مشتریان را از خرید محصولات شرکتهای رقیب منصرف کنند ، به این حربه روی می آورند .
در مورد تحریم ایران توسط شرکتهای دیگر کشورها و بخصوص در حوزه IT باید گفت این تحریمها متفاوت بوده و از نظر ماهیتی نیز فرق دارند .

1- تحریم فروش محصولات :  میتوان گفت عمده شرکتهای بزرگ IT  ( و گاهی شرکتهای کوچک ) فروش محصولات را به ایران تحریم نموده و یا نامی از نماینده های ایران خود ذکر نمی کنند .
البته این مساله برای کاربران ایرانی بسیار عادی می باشد . چون در حال حاضر بیش از 99% سخت افزارها و نرم افزارهایی که استفاده می نماییم  از شرکتهایی می باشند که به نوعی ایران را تحریم نموده اند  .

این شرکتها یا بصورت پنهانی و یا از طریق توزیع کنندگان منطقه ای خود با شرکتهای ایرانی رابطه دارند و اقدام به فروش محصولات خود می کنند .

و یا شرکتهای ایرانی از طریق دفاتر خود در خارج از کشور یا شرکتهای رابط محصولات را خریداری نموده و به کاربرانی ایرانی عرضه می کنند .

شرکتهای DELL - HP - TREND MICRO - WEBROOT - ZONEALARM- ESET - NOD32 - CISCO - F-SECURE-M - maxtor - western digital - motorolla - microsoft - NOVELL-   و بسیاری از شرکتهای دیگر در زمره این شرکتها می باشند .
در مورد محصولات نرم افزاری استفاده از نرم افزار این شرکتها در ایران با مشکلی مواجه نیست .

2- تحریم ثبت و بروزرسانی ( رجیستر و آپدیت نرم افزارها ) : در این مورد نیز شرکتها سیاستهای بسیار متفاوتی را در پیش گرفته اند .

تعداد بسیار معدودی از شرکتها این سیاست را در پیش گرفته اند .

برای نمونه شرکتهای مک آفیMcAfee  و PC-Tools ( متعلق به سیمانتک ) هم دانلود و هم ثبت ( رجیستر ) و هم بروزرسانی ( آپدیت ) نرم افزارهای ( آنتی ویروس )  خود را بر روی کاربرانی بسته و تحریم نموده اند .

در این میان وب سایت شرکت McAfee برای بازدید کاربران ایرانی باز است ولی وب سایت شرکت PC-Tools  حتی برای بازدید نیز بر روی کاربران ایرانی بسته است .

یا سایت شرکت نورتون NORTON ( متعلق به سیمانتک ) www.NORTON.com بر روی کاربران ایرانی بسته است .
در عین حال شما می توانید از وب سایت شرکت سایمنتک www.symantec.COM  بازدید کنید ولی نمی توانید نرم افزار ( سورس فایل ) را  دانلود نمایید .

ولی از نکات جالب این است که در صورتی که شما سورس نرم افزار های آنتی ویروس Symantec را داشته باشید ( می توانید از بخش دانلود وب سایت شرکت دورانتاش سورس اصلی را دانلود نمایید و یا از طریق سرورهای خارج از کشور ) می توانید هم نرم افزار خود را ثبت نمائید و هم بروزرسانی ( آپدیت ) نرم افزار را انجام دهید .

و در مجموع این برداشت صورت می گیرد که شرکت Symantec ( Norton )  فروش و استفاده محصولات خود را با لایسنس معتبر در ایران امکان پذیر نموده است .

شرکت ترندماکرو نیز مانند بسیاری دیگر از شرکتهای بزرگ آی تی  فقط فروش محصولات را شامل تحریم نموده و کاربران ایرانی براحتی می توانند محصولات آنتی ویروس این شرکت را در ایران خریداری ( شرکت دورانتاش ) و  ثبت و آپدیت نمایند.

فقط تعداد بسیار معدودی از  شرکتهای آی تی نامی از  ایران و نمایندگان ایران در وب سایتهای خود آورده اند که در میان عرضه کنندگان محصولات آنتی ویروس می توان به کسپرسکی ( کاسپرسکی ) - بیت دفندر - آویرا و دکتر وب و Trustport اشاره نمود.

 در این میان متاسفانه بعضی از شرکتها که نامشان در وب سایتهای این شرکتها درج شده اقدام به انتشار اخبار مبنی بر تحریم جدی دیگر شرکتها و محصولات آنها می نمایند تا کاربران را از خرید محصولات آن شرکتها منصرف نمایند .

به کاربران گرامی توصیه می شود برای پی بردن به اینکه یک نرم افزار آیا بطور کلی بر روی کاربران ایرانی تحریم است یا خیر ، بعد از دانلود سورس آن نرم افزار ( آنتی ویروس ) ، تلاش نمایند تا آن را بصورت Trial نصب نمایند .
در صورتی که موفق به نصب و ثبت و آپدیت نرم افزار شدند مشخص می گردد که نرم افزار برای استفاده مشکلی ندارد .

قابل ذکر است شرکت دورانتاش ( عرضه کننده برتر نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس و همچنین محصولات ماکروسافت در ایران ) اقدام به عرضه بسیاری از نرم افزارها نموده است .
البته این نرم افزارها در صورتی که قادر به ثبت و آپدیت توسط کاربران ایرانی باشند ، عرضه می شوند .

در صورتی که شرکتی کلا ثبت و بروزرسانی محصولات خود را بر روی ایران تحریم نموده باشد ، و شما توانسته اید آن را ثبت و بروزرسانی کنید باید در اصل بودن سورس فایل نرم افزار شک کرده و به دنبال سورس اصلی فایل بگردید .
خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

واحد اطلاع رسانی دورانتاش

www.Durantash.com

www.NOvirus.ir

انگلیسی‌ها سالانه هشت روز با رایانه خود دعوا می‌کنند!

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات  تحقیقات جدید نشان می دهد انگلیسی ها سالانه هشت روز از زندگی خود را صرف درگیری، رفع اشکال و مقابله با دردسرهای رایانه های خود می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس این مطالعه کاربران بیشترین زمان خود را به دلایلی مانند انتظار آغاز فعالیت رایانه و آماده شدن آن برای فرمان پذیری، جستجو برای فایلها و به پایان رسیدن باطری لپ تاپها به هدر می دهند. پاپ آپ ها، نصب برنامه ها یا چاپگر جدید و مقابله با دیوار محافظتی آنتی ویروسها نیز از دیگر موانعی هستند که میزان صبر کاربران را به خوبی تخمین می زنند.

به گفته وب سایت MSN.co.uk که این مطالعه را انجام داده است، این فعالیتهای برای بسیاری به اندازه گیرافتادن در گره ترافیکی کور و یا گم کردن کیف پر از پول آزار دهنده است. از هر پنج کاربر یک کاربر ناراحتی خود را با خرد کردن ماوس یا صفحه کلید جبران کرده و یک سوم آنها بر سر رایانه خود فریاد می کشند. باقی مانده این تعداد ترجیح می دهند در نهایت آرامش یک فنجان چای بنوشند و یا رایانه را ترک کرده و پس از مدتی دوباره بازگردند.

40 درصد از کاربران در این تحقیق اعلام کرده اند که نیازی به به روز رسانی نرم افزارها و کاربردهای جدید برای سیستم خود ندارند بلکه تنها به رایانه ای نیاز دارند که کار کند! "جان منگلارز" از شرکت مایکروسافت معتقد است ویندوز 7 می تواند با کاهش دادن مشکلات رایانه ها تعداد روزهای تلف شده را تا دو و نیم روز کاهش دهد.

به گفته وی اکثر کاربران دوست دارند رایانه ای ساده داشته باشند زیرا در محل کار و محیط زندگی خود به اندازه کافی فشار عصبی به آنها وارد می شود و به همین دلیل باید به گونه ای از میزان استرس ناشی از رایانه ها کاسته شود. ویندوز 7 نیز درست بر روی مواردی تمرکز کرده است که کاربران آنها را دوست دارند و فعالیتهای رایانه ای آنها را تسهیل می کند.

بر اساس گزارش تلگراف، نیمی از اروپایی ها در این تحقیق اعلام کرده اند روزانه تقریبا 10 دقیقه از زمان خود را برای رفع مشکل از رایانه خود تلف می کنند اما در این میان 24 درصد از انگلیسی ها روزانه در حدود 30 دقیقه از زمان خود را به هدر می دهند که این مدت زمان در طول یک سال تقریبا هشت روز خواهد بود.

  حال این وضعیت را با کشور ایران مقایسه کنید .

شما چند ساعت در روز یا چند روز در سال با کامپیوتر خود دست به گریبان هستید ؟

نه فقط به دلیل دیر بالا آمدن سیستم عامل ، بلکه بدلیل مشکلات سخت افزاری - ویروسهای کامپیوتری و غیره !!!

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات


1/3 میلیون آگهی آلوده به ویروس در روز توسط کاربران بازدید می شود

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات به نقل از وب سایت خبری کسپرسکی ( کاسپرسکی ) ThreatPost ، طی گزارشی که Dasient در مورد آگهی های آلوده منتشر نمود ، نشان داده شده است که در روز حدود 1/3 میلیون آگهی آلوده توسط کاربران اینترنت مشاهده می شود .

بیشتر این آگهی ها در مورد آنتی ویروسهای جعلی و جلب نظر کاربران برای دانلود نرم افزارهای آلوده می باشد که خطرات بسیاری برای کاربران دارد .

طی این گزارش احتمال بازدید آگهی های آلوده در روزهای پایانی هفته 2 برابر می باشد .

حدود 97% از وب سایت شرکتهایی که در رده 500 شرکت مجله فورچون می باشند در معرض خطر از کار افتادن توسط تروجان های می باشند ( عمدتآ از طریق همکارانشان مانند جاوا و غیره )

69% وب سایتهای فورچون 500 از کدهای جاوا با منبع خارجی استفاده می نمایند  و 64% آنها از برنامه های کاربردی از رده خارج استفاده می نمایند .

حمله به وب سایتها و قراردادن آگهی های آلوده نیز یکی دیگر از خطرات می باشند که برای نمونه از قربانیان آن می توان به New York Times and Gawker media را نام برد .

استفاده از برنامه های آنتی ویروس و حفاظتی تنها یکی از راهکارهای مقابله با این نوع تهدیدات می باشد .

قابل ذکر است از طیق وب سایتهای آلوده انواع تروجان ها - ویروسها - ویروسهای بوت - روت کیت - سرقت اطلاعات و غیره انجام می شود و کامپیوتر کاربران آلوده می شوند .

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

ویروس جدید ( کرم ) USB بزرگترین تهدید کامپیوترها

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات به نقل از وب سایت Network world  ، شرکت مک آفی سومین عرضه کننده بزرگ نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس بعد از شرکتهای سیمانتک و ترندماکرو اعلام کرد که در 3 ماهه اول سایل 2010 ، یک کرم ( ویروس ) جدید بسیار خطرناک بعنوان بزرگترین تهدید شناخته شده است .

این کرم جدید از طریق حافظه های جانبی مانند فلش دیسک - کول دیسک - MP3 player - حافظه موبایل - حافظه دوربینهای دیجیتالی و ... منتقل می شود .

این ویروس بزرگترین تهدید 3 ماهه اول سال 2010 بوده است که باعص از کار انداختن بسیاری از کامپیوترها و حافظه های جانبی و قابل حمل شده است .

5 تهدید بزرگ دیگر نیز بوده است که مهمترین آنها بعد زا این ویروس  سرقت پسوردها و اطلاعات بوده است

همچنین تعداد هرزنامه ها و اسپمهای ارسالی در مدت 3 ماه تقریبآ ثابت بوده است و عمدتآ از چین - کره جنوبی و ویتنام ارسال شده اند .

همچنین مک آفی McAfee اعلام نمود برنامه های مخرب و هرزنامه ها در کشورهای تایلند - رومانی - فیلیپین - هند - اندونزی - کلمبیا - شیلی و برزیل بشدت رو به گسترش است .

یک فروشنده محصولات امنیتی نیز گفت یکی از بزرگترین معضلات دیگر هدایت کاربران به سمت وب سایتهای آلوده و حاوی کدها و برنامه های مخرب می باشد .

شرکت مک آفی یکی از بزرگترین شرکتهای عرضه کننده محصولات نرم افزاری امنیتی و آنتی ویروس در دنیا می باشد .
این شرکت در حال حاضر بعد از شرکتهای سایمنتک و ترندماکرو در رده سوم قرار دارد .

متاسفانه این شرکت بجز تحریم فروش محصولات به ایران ( jتقریبآ تمام شرکتهای بزرگ و مطرح عرضه کننده محصولات IT ) ثبت - رجیستر و بروزرسانی - آپدیت  محصولات خود را نیز برای کاربران ایرانی غیر ممکن نموده است .

محصولات این شرکت به همین دلیل توسط شرکت دورانتاش ( عرضه کننده برتر نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس در ایران ) عرضه نمی شود .

www.Durantash.com
www.NOvirus.ir
+98-21-88524693

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

ویروس ( کرم ) جدید AUTORUN گزارش شده توسط آزمایشگاه ترندماکرو

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات  به نقل از وبلاگ آزمایشگاه شرکت ترندماکرو ( TREND MICRO ) ، این شرکت کزارش داد یک ویروس ( کرم ) جدید کامپیوتری که مانند کرم AUTORUN می باشد مشاهده شده است .

کرم و ویروسهای AUTORUN یکی از انواع بسیار شایع ویروسهای کامپیوتری می باشند که کاربران تا حدی از طرق مختلف مانند از کار انداختن AUTORUN و یا پاک نمودن دستی فایل AUTORUN با آن مقالبه می کنند .

کرم جدید توسط ترند ماکرو  WORM_KOLAB.CQ نامگذاری شده است .

هدف این کرمها ، تخریب فلش مموری - ام پی تری پلیر - PDA و موبایل ( حافظه های موبایل ) - دوربین های دیجیتالی - کامپیوترهای کوچک و کیفی  و انجام خرابی بر روی کامپیوتر آلوده و انتقال به دیگر کامپیوتر ها و تجهیزات دیجیتالی می باشد .

این  تروجان براحتی باعث خرابی و اختلال در کامپیوتر - نوت بوک NOTEBOOK- نت بوک NETBOOK - دوربین دیجیتالی DIGITAL CAMERA- موبایل MOBILE CELLPHONE  و شبکه کامپیوتری خانگی HOME NETWORK  می شود.

متن و منبع خبر

توصیه های ترند ماکرو برای حفاظت از ابزارهای جانبی ذخیره سازی

برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت دورانتاش ارائه دهنده و توزیع کننده محصولات شرکت ترندماکرو در ایران تماس بگیرید .

www.NOvirus.ir

www.Durantash.com

021-88524693

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات


نگرانی شدید والدین کانادایی در مورد امنیت فرزندان در فضای اینترن

  خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات  به نقل از وب سایت شرکت ترندماکرو ، در یک نظر سنجی که توسط موسسه IPSOS که با والدین و خانواده های کانادایی در ارتباط می باشد ، بسیاری از والدین کانادایی در مورد امنیت فرزندان خود در وب و اینترنت نگرانی شدیدی دارند و به مین دلیلی همدتآ از نرم افزارهای ضد ویروس شرکت ترندماکرو که مجهز به قابلیت کنترل والدین بر فرزندان می باشند استفاده می نمایند .
ویروسهای اینترنتی و کامپیوتری - هکرها - کلاهبرداری - سرقت اطلاعات شخصی والدین و فرزندان از روی کامپیوتر - شبکه های اجتماعی و ارتباط با سایتهای آلوده و مراجعه به وب سایتهای مخرب - غیر اخلاقی و آلوده به انواع ویروسها و تروجانها و ویروسهای بوت و تماس با افراز غریبه و ناشناس در وب و چت روم ها و اشتراک گذاری فایلها و غیره از جمله تهدیداتی می باشند که فرزندان و به طبق آن والدین را تهدید می کنند .

این نظر سنجی در مورد خانوادهایی که فرزندان 7 تا 17 ساله دارند انجام پذیرفته شده است .

متاسفانه در این میان تعدادی از والدین اطلاعات کافی در مورد روشهای حفاظتی که می توانند بوسیله آن از فرزندان خود حمایت کنند را نمی دانستند .

در این بین 17% کودکان 7 تا 15 ساله در اتاق خود بطور مستقیم سیستم کامپیوتر  داشته اند .

مدیر توسعه شرکت ترند ماکرو نیز تاکید کرد که این شرکت خود را متعهد می داند تا به والدین در حفاظت از کودکان خود و همچنین اطلاعات ( شخصی ) کمک نماید .

شرکت ترند ماکرو دومین عرضه کننده بزرگ نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویرو در دنیا بر روی 2 محصول ضد ویروس خانگی ( اینترنت سکیوریتی و اینترنت سکیوریتی پرو ) قابلیت کنترل والدین بر فرزندان را ارائه می نماید .
بوسیله این قابلیت والدین می توانند استفاده از کامپیوتر و اینترنت را برای فرزندان خود کنترل نمایند .

چت - ایمیل - ارسال اطلاعات محرمانه و شخصی - اطلاعات مالی و کارتهای بانکی و مراجعه به وب سایتهای الوده و مخرب و زمان استفاده از کامپیوتر و اینترنت مواردی می باشد که توسط نرم افزارهای ضد ویروس شرکت ترندماکرو قابل کنترل می باشد .

قابل ذکر است نرم افزارهای آنتی ویروس ترند ماکرو در این زمینه جزء بهترین نرم افزارهای در دنیا به شمار می روند .

شرکت ترندماکرو در سال 1988 در آمریکا تاسیس شد و در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در شهر توکیو - ژاپن می باشد .
همکاران تجاری و فنی شرکت ترندماکرو : CISCO - DELL - IBM - HP - SUN MICROSYSTEM - WIPRO - SAMSUNG - TRANSEND - AVEPOINT از جمله همکاران این شرکت می باشند .

برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت دورانتاش تنها عرضه کننده محصولات ترندماکرو ( پی سی سیلین ) در ایران تماس بگیرید .

DURANTASH DATA PROCESSING CO.
WWW.DURANTASH.COM
WWW.NOVIRUS.IR
021-88524693

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات


سرویس جدیدی از سایمنتک با نام Symantec Hosted Endpoint Protectio

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات  به نقل از وب سایت سایمنتک ، این شرکت سرویس جدید میزبانی با نام Symantec Hosted Endpoint Protection ارائه نموده است .

این سرویس جدید بر اساس تکنولوژی SaaS ارائه شده است و یک رویکرد جدید برای ارائه خدمات به SMB ها می باشد .

این سرویس برای شرکتهای کوچک و متوسط طراحی شده است تا بدون سخت افزار اضافی یا آپشین های مدیریتی بتوانند ، امنیت سبکه و کامپیوترهای خود را تامین کنند .

این سرویس برای مهار حملات و حفاظت از کامپوترهای رومیزی و نوت بوکها و سرورهای این گونه شرکتها طراحی شده است .

ارائه کنسول مدیریتی پیشرفته و تجربه 18 ساله آنتی ویروسهای endpoint  از شرکت سایمنتک حفاظت 2 چندانی را در برابر انواع تهدیدات - ویروسها - هکرها - تروجان ها - روت کیتها - اسپمها و غیره - برای افراد و شرکتها به ارمغان می آورد .

ویژگی های این محصول :

Key Features and Benefits of Symantec Hosted Endpoint Protection

  • Comprehensive Protection for Customer Systems: Advanced technologies for antivirus, antispyware, firewall and host intrusion prevention.
  • Always-on Protection for Endpoints: Automated updates occur transparently over an Internet connection to keep employee systems current and consistent with client policies when employees are in the office or on the road – even when they’re not logged into their corporate VPN.
  • Web-based Management Console: Administrators can access the administration portal over a supported Web-browser and corporate VPN access is not required to monitor and manage each computer. Administrators receive real-time alerts via SMS or email and can easily perform functions such as initiate a LiveUpdate to refresh system protection levels, view history on systems and change local policy settings.
  • Ease of Management: Adds and manages new computers without requiring on-site management servers. Updates occur automatically and new features are introduced as they become available during the subscription period for no additional fee.
  • Scalable: Flexibility provided through a hosted model allows the solution to scale to incorporate new endpoints quickly and efficiently without requiring additional hardware or management software.
  • Fast to Deploy: Can be quickly deployed to users via standard download, an email invitation or silently pushed to the customer’s network.

قابل ذکر است شرکت دورانتاش تنها ارائه دهنده راه کارهای ضد ویروس برای دفاتر و شرکتهای کوچک و متوسط در ایران می باشد .

همچنین شرکت دورانتاش ارائه کننده نرم افزارها و محصولات ضد ویروس شرکت Symantec در ایران می باشد .

شرکت Symantec  با در پیش گرفتن یک رویکرد جدید در بحث امنیت برنامه های آنتی ویروس سال 2010 خود را با کیفیت بسیار بالا و استفاده بسیار کم از منابع سیستم ارائه نموده است .

استفاده از تکنولوژی های SaaS و Cloud Computing  و تکنولوژی SONAR 2 و  SONAR3 در محصولات ضد ویروس جدید این شرکت از آن جمله می باشد .

این شرکت در 3 ماهه اول سال 2010 با افزایش فروش نسبت به مدت مشابه روبرو بوده است .

کس

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

از ایمن بودن داده‌های خود چقدر مطمئنید؟

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات مجید جویا: در سال 2002، مارک گرشتاین، متخصص بیوانفورماتیک و همکارانش سروری را راه‌اندازی کردند تا میزبان برخی از داده‌های معمول ژنومیک باشد. در داخل این سیستم یک نرم‌افزار رایگان به نام Snort نصب شده بود که پیوسته ترافیک غیرعادی شبکه، اسکن‌های پنهانی و اختلالات عملکردی سرور را که ممکن بود ناشی از تلاش برای نفوذ به داخل سیستم باشد، مانیتور می‌کرد.

هفت ماه بعد، تصویری که به چشم می‌خورد یک سرور تحت محاصره بود.گرشتاین که در دانشگاه نیوهیون در کانکتیکات مشغول پژوهش است، می‌گوید: «اگر شما یک سرور داشته باشید، به طور مداوم در معرض حمله قرار دارد». اکثر روزها، ده بار یا کمتر به سرور ضربه وارد می‌شد، ولی در مواقعی هم تعداد ضربه‌ها به هزاران مورد می‌رسید. گرشتاین اشاره می‌کند که همه این ضربه‌ها حمله نبودند. در دو روز پر حمله، بیش از 90 درصد رخداد‌ها تلاش برای ایجاد "buffer overflow" بودند که در آن، مقادیر زیادی از داده‌ها در حافظه سیستم نوشته می‌شود تا آن را از کار بیندازد، و آن را در برابر مهاجم بی‌دفاع بگذارد.

به گزارش نیچر، در مواجهه با چنین حمله بی‌رحمانه‌ای، اکثر سرمایه‌گذاری‌ها در شبکه اینترنت، باید با احتیاط انجام شوند. به گفته گرشتاین، نتیجه گماردن یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی با تجربه اندک برای راه‌اندازی یک وب‌سایت، ممکن است فاجعه‌بار باشد. هکرها با ورود چه از طریق ضعف در کدگذاری یا پورت‌های باز (نقاط ورودی دیجیتال به سخت‌افزار و سیستم‌عامل کامپیوترها) می‌توانند محتوای سایت را تغییر دهند و یا بدتر از آن، بدافزارهایی را روی دستگاهی که آن را اجرا می‌کند، نصب کنند. حمله‌ها می‌توانند گستره‌ای وسیعی را در بر بگیرند، از نصب نرم‌افزارهایی به منظور نفوذ به منابع سیستم گرفته تا نرم‌افزارهای اسکن برای سرقت داده‌های شخصی و رمز عبور کاربران. برخی از مهاجمین سیستم‌های دانشگاهی را هدف می‌گیرند تا منابع محاسباتی یا حتی محتوای معنوی (مانند ترکیبات اختصاصی، طراحی‌ ابزارها، داده‌های حق مالکیت معنوی و ارتباطات افراد) را به سرقت ببرند. به نظر می‌رسد که مسئولیت فاش شدن ای میل‌های واحد پژوهش‌های آب‌وهوایی دانشگاه ایست آنجلیای انگلیس را که در اثر آن بحرانی در اعتماد به داده‌های علوم آب‌وهوایی پدیدار شد نیز باید به پای هکرها نوشت.

حفاظت پردردسر
حفاظت از داده‌های پژوهشی چالش‌های خاص خود را دارد. بیشتر کارشناسان آی‌تی پیشنهاد می‌کنند که ذخایر بزرگ یا حساس داده‌ها توسط گروه متمرکز آی‌تی مدیریت شوند که می‌تواند سیستم‌ها را مدیریت و نظارت کند و از نزدیک بر ترافیک و محدودیت دسترسی نظارت داشته باشد. ولی این در تعارض با عادت پژوهشگرانی است که نیاز دارند این داده‌ها در اختیار طیف گسترده‌ای از پژوهشگران و دانشجویان قرار بگیرد. تا جایی که افرادی مانند فیلیپ زامور، زیست‌شناس دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست می‌گویند: «ترجیح می‌دهم که داده‌هایم ناامن ولی آزاد باشند».

مایکل کورن، مسئول بخش امنیت سایبری دانشگاه ایلی‌نوی، تخمین می‌زند که فایروال دانشگاه، با چیزی بین 2 تا 3 میلیون بار اسکن در هر روز مقابله می‌کند؛ آن‌ها مهاجمین گذرایی هستند که به دنبال پورت‌های ارتباطی باز می‌گردند. به گفته او درصد چشم‌گیری از اینها از «متخصصینی که در خدمت گروه‌های تبهکاری سازمان یافته هستند» نشات می‌گیرند. این فقط کورن نیست که با چنین وضعی مواجه است، به گفته دالاس تورنتون، همتای وی در دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیگ، شبکه مرکز ابررایانه این دانشگاه، به طور متوسط 27 هزار تلاش برای حمله را در سه ماه اول سال 2010 / زمستان 1388 ثبت کرده است. به گفته تورنتون این عدد نشان دهنده تنها بخشی از حملات است، چرا که خیلی از حملات ساده و ابتدایی در آن نادیده گرفته شده‌اند.

حملات موفق اما کمتر از این هستند. به تازگی، وب‌سایت حوادث امنیتی آموزشی گزارش داد که در فاصله بین جولای 2005 / تیر 1384 تا دسامبر 2009 / آذر 1388، مراکز آموزش عالی تقریبا 500 مورد از سرقت، از دست رفتن و یا افشای اطلاعات را ثبت کرده‌اند. اکثر این موارد در ایالات متحده رخ داده‌اند؛ تنها ده مورد در انگلستان، 11 مورد در کانادا و 8 مورد در ژاپن. ولی این تنها نوک کوه یخ است؛ چرا که به گفته کابینسکی اکثر حملات گزارش نمی‌شوند. مک‌کنی گزارش داده که رشد جرایم سایبری در انگلستان از میزانی که در 15 ماه پیش می‌شد حدس زد، خیلی بیشتر است.

یک سازمان غیر انتفاعی متخصصین تحصیلات تکمیلی آی‌تی که ارزیابی‌های سالیانه مسئولین امنیت شبکه دانشگاه‌ها را بر عهده دارد، در گزارش سال 2009 خود، امنیت را سومین مشکل بزرگ آی‌تی حال حاضر در موسسات آموزشی تحصیلات تکمیلی می‌داند. مسئولین امنیتی این موسسات دو مشکل حاد دارند. یکی پشتیبانی مالی است که در رده اول این ارزیابی قرار گرفته است. برای مثال دانشکده پزشکی دانشگاه ویسکانسین با 1300 کامپیوتر و 500 نفر کارمند و هزاران نفر دانشجو، تنها یک نفر مسئول آی‌تی دارد. در چنین شرایطی، به گفته رابرت همرز رئیس دانشکده:‌ «کار زیادی از دست این فرد بر نمی‌آید». سال گذشته هکرهای خارجی از نبود فایروال استفاده کرده و با نفوذ به 40 کامپیوتر دانشکده، نرم‌افزارهایی را بر روی آن‌ها نصب کردند که آنها را به سرورهای اشتراک فایل برای موسیقی، فیلم و برنامه‌های تلویزیونی دارای کپی‌رایت تبدیل کرده بود.

استقلال در برابر حفاظت
مشکل دیگر استقلال پژوهشگران است. پژوهشگران دانشگاهی باید بتوانند نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را نصب کنند تا با همکاران خود تشریک مساعی کنند، ابزارهای جدید برای مصرف عمومی یا خصوصی درست کنند، و هر کار دیگری از این دست. علاوه بر آن، پژوهشگران «بهترین افراد جهان در عدم رعایت دستور العمل‌ها هستند»!

دانشگاه‌ها معمولا این مشکل را با بهره‌گیری از سرویس‌های متمرکز خود حل می‌کنند. خیلی از موسسات آکادمیک یک سیستم دفاعی مشترک ولی کاملا موثر دارند که هر کاری را، از ارسال به‌روزرسانی‌های امنیتی سیستم‌عامل و آنتی‌ویروس گرفته تا کنترل از راه دور ترافیک شبکه و راه‌اندازی شبکه‌های مجازی امن برای ارتباط‌های کدگذاری شده و ماشین‌های مجازی، مدیریت می‌کند. ماشین‌های مجازی جایگزین سخت‌افزار هستند: به رغم این‌که واسط کاربری مشابه یک کامپیوتر واقعی یا یک سرور شبکه است، آنها در عمل از طریق پنجره‌هایی که بر روی یک کامپیوتر میزبان مرکزی باز می‌شوند کار می‌کنند.

به گفته گرشتاین قسمت عمده آزمایشگاه او بر روی شبکه‌ای از ماشین‌های مجازی بنا شده است. به این ترتیب آنها از همه منابعی که روی شبکه می‌گذارند پشتیبان تهیه می‌کنند و اگر بخشی از داده‌های آنها هک شود نگرانی بابت از دست رفتن آن ندارند.

به گفته چابینسکی، این که هر پژوهشگر چقدر باید نگران باشد، بستگی به محاسبات هزینه و فایده خود او از ارزش امنیت و درستی داده‌هایش هم برای خود او و هم برای رقبایش دارد. نتیجه محاسبه خیلی‌ها این می‌شود که دلیلیبرای نگرانی وجود ندارد، چرا که با تهیه کپی‌های منظم از داده‌های خود می‌توانند هر زمان که مشکلی پیش آمد، به سادگی آن را برطرف کنند. ولی کسانی که می‌خواهند داده‌های باارزش شخصی، اقتصادی و یا محرمانه را ذخیره کنند، «باید در مورد امنیت سیستم خود کاملا مطمئن باشند». 

این مسئله آن قدر مهم است که سازمان‌های دولتی ارائه کننده کمک‌هزینه‌های پژوهشی در ایالات متحده، اطمینان از انطباق ایمنی داده‌های حساس از جمله گزارش‌های سلامتی با قانون مدیریت ایمنی اطلاعات سال 2002 را جزو شروط خود قرار داده‌اند. به این ترتیب، «یک حادثه ایمنی در یک دانشگاه، فقط با عذرخواهی دانشگاه و یا یک پرونده حقوقی تمام نمی‌شود، بلکه می‌تواند به لغو کمک‌های دولتی به تحقیقات آن منجر شود».

آموزش‌های پیشگیرانه می‌تواند کم‌هزینه‌ترین سلاحی باشد که مسئولین آی‌تی در اختیار دارند. مخصوصا وقتی که در نظر بگیریم هیچ زیرساختی نمی‌تواند بر بی‌احتیاطی کاربر غلبه کند.

مارتی لیندر، مهندس ارشد تیم پاسخ سریع کامپیوتری برنامه مهندسی نرم‌افزار موسسه کارنگی ملون می‌گوید: «بهترین راه برای ایمنی یک کامپیوتر این است که صفحه کلید را حذف کنیم، به این ترتیب دیگر اشتباه انسانی در کار نخواهد بود».

امروزه بحث امنیت در فضای سایبر و حفط امنیت داده ها و اطلاعات بر روی کامپیوترها و سرورها و موبایلها ( تجهیزات قابل حمل ) از مهمترین دغدغه های کارشناسان و کاربران می باشد .

 

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات