امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

تبریک سال نو 1389

مجموعه شرکتهای  دورانتاش  و سیستمهای امنیتی و اطلاعاتی تریلیوم ( توزیع کننده محصولات شرکت کسپرسکی در منطقه غرب آسیا ( ایران - پاکستان و افغانستان ) ) ارائه دهنده راهکارهای امنیتی و آنتی ویروس و توزیع کننده برتر در ایران فرا رسیدن سال نو باستانی نوروز را به همه مردم ایران زمین بخصوص همکاران و کاربران عزیز تبریک عرض می کند .

آرزومندیم سالی سرشار از شادی و موفقیت در پیش داشته باشید .

امیدواریم در سال جدید محصولات و خدمات این شرکت را با کیفیتی بهتر در اختیار هم میهنان عزیز قرار دهیم و بتوانیم گامی هرچند کوچک در جهت فرهنگ سازی و افزایش دانش و آگاهی کاربران بخصوص در زمینه امنیت در دنیای وب و دیجیتال داشته باشیم .

شاد و پیروز و سربلند

شرکت دورانتاش
Durantash Data Processing Co.
www.NOvirus.ir    -    www.Durantash.com
سیستمهای امنیت اطلاعات تریلیوم
Trillium Information Security System
www.inforsecurity.com.pk

    

بازار نرم افزارهای موبایل؛ فروش ۱۷ میلیارد دلاری در سه سال آیند

دورانتاش :

بر اساس تحقیقاتى که اخیرا انجام شده است بازار فروش نرم افزارهاى مربوط به تلفن موبایل طى سه سال آینده به بیش از میلیارد دلار خواهد رسید.

این تحقیقات همچنین پیش بینى مى کند که خرید و پیاده کردن انواع نرم افزارها روى تلفن هاى موبایل که در سال ۲۰۰۹ حدود هفت میلیارد دلار بود در سال ۲۰۱۲ به رقم ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

این تحقیقات مستقل به سفارش شرکت (GetJar) که دومین شرکت بزرگ فروشنده نرم افزار تلفن هاى موبایل است انجام شده و نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد.

مدیرعامل شرکت GetJar مى گوید :«به سادگى مى توان دید که در سال هاى آینده تلفن هاى موبایل براى استفاده از اینترنت جایگزین کامپیوترهاى شخصى خواهند شد. به همین خاطر خیلى منطقى است که فروش نرم افزارهاى قابل استفاده در گوشى تلفن هاى موبایل سر به آسمان بزند.»

بر اساس گزارش خبرگزارى آسوشیتدپرس، شرکت «اپل» بزرگترین فروشنده نرم افزارهاى مورد نیاز تلفن هاى موبایل است که آنها را از طریق فروشگاه اینترنتى خود iTunes به فروش مى رساند.

در ماه ژانویه، استیو جابز، مدیرعامل «اپل» در توضیح تغییر فرهنگ و استراتژى خود اعلام کرد که این شرکت یک «کمپانى تجهیزات موبایل» است.

نرم افزارهاى مورد استفاده در تلفن هاى موبایل از اوایل دهه۰ ۱۹۹ وارد بازار شدند اما از اواسط سال ۲۰۰۸ و پس از عرضه تجهیزات و نرم افزارهاى iPod و iPhone توسط شرکت « اپل» عرضه و فروش این کالاها یک باره رونق چشمگیرى یافت.

این گزارش حاکی است که در حال حاضر بازار فروش نرم افزار و تجهیزات تلفن هاى موبایل حدود شش میلیارد دلار است و تمام شرکت هاى کوچک و بزرگ ارائه کننده خطوط اینترنت در حال رقابت هستند تا خدمات و نوع تماس مورد نیاز براى تلفن هاى موبایل هوشمند را به مشتریان خود عرضه کنند.

تحقیقات جدید نشان مى دهد که رقمى بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از کاربران اکنون بخش بیشترى از استفاده اینترنتى خود را از طریق تلفن موبایل انجام مى دهند.

دارندگان «آی فون» در استفاده از نرم افزارهاى مربوط به تلفن موبایل از سایرین پیش هستند و بیش از دیگران وقت و پول صرف خرید و استفاده از این نرم افزارها مى کنند.

فروشگاه مجازى شرکت «اپل» بیش از ۱۵۰ هزار نرم افزار متفاوت را براى دارندگان تلفن موبایل ارائه مى کند و از زمان آغاز کار تاکنون بیش از سه میلیارد مورد خرید و یا استفاده از این فروشگاه ثبت شده است.

شرکت گوگل غول دیگر عرصه اینترنت نیز اخیرا با عرضه نرم افزار تلفن هاى موبایل «اندروید» و تولید محصولاتى مثل گوشى موبایل هوشمند از نوع «نکسوزیک» به بازار پردر آمد تلفن هاى موبایل وارد شده است.

شرکت گوگل نیز در فروشگاه مجازى خود بیش از ۳۰ هزار نرم افزار و برنامه متفاوت را براى به کار گیرى در تلفن هاى موبایل خود عرضه مى کند.

گزارش ها حاکی است که بیش از ۳۱۰ هزار طراح نرم افزار تاکنون پیشنهادات خود را براى تولید محصولات جدید به شرکت getJar ارائه کرده اند.

این شرکت تاکنون ۶۵ هزار نرم افزار و برنامه کوچک براى استفاده در تلفن هاى موبایل گوناگون را تولید و به بازار عرضه کرده ا ست.

انتظار مى رود که بهاى متوسط نرم افزار و برنامه هاى کوچک براى تلفن هاى موبایل از ۲ دلار در سال گذشته به حدود ۱.۵ دلار در سال هاى آینده کاهش یابد.

جایزه 100 هزار دلاری علوم شرکت اینتل به یک نوجوان 18 ساله رسید .

دورانتاش :   Teen wins $100,000 Intel science award

به گزارش واحد اطلاع رسانی دورانتاش ازشرکت اینتل یک نوجوان 18 ساله موفق به دریافت جایزه 100 هزار دلاری شرکت اینتل شد .

Erika DeBenedictis'  این محقق 18 ساله تحقیقاتی برای کمک به سرعت بخشیدن به انجام سفرهای فضایی و آسان نمودن آنها نموده است و به همین دلیل موفق به دریافت جایزه 100 هزار دلاری از شرکت اینتل شد .

این جایزه هر ساله به دانش آموزانی که راه حلهای مفیدی برای حل مشکلات علمی امروز و فردا ارائه می دهند تعلق می گیرد .

جایزه دوم به مبلغ 75 هزار دلار به David Liu of California  18 ساله از کالیفرنیا به دلیل تحقیقات " creating a system to recognize and interpret similar objects in digital images. "

جایزه سوم نیز به ارزش 50 هزار دلار به Akhil Mathew به دلیل تحقیقات روشهای مختلف تحصیل در رشته سازه های جبری و ارتباط آن با فیزیک نظری تعلق گرفت .

طی مراسمی به 30 نفر از برگزیدگان جوایزی با حداقل 7500 دلار تعلق گرفت .


متن و منبع خبر

آنتی ویروس موبایل برای گوشی های موبایل با سیستم عامل Android

دورانتاش :

بعد از معرفی سیستم عامل موبایل  Android   توسط شرکت گوگل Google  شرکتهای تولید کننده گوشی های موبایل اقدام به عرضه گوشی های موبایل و هوشمند با استفاده از سیستم عامل این کمپانی نموده اند .

در این میان بحث امنیت این سیستم عامل نیز مطرح شد و شرکتهای ارائه کننده نرم افزارهای امنیتی و انتی ویروس نیز بر آمدند تا برای این گوشیهایی که به این سیستم عامل مجهز هستند آنتی ویروس ارائه دهند .

در این میان شرکتهای اف- سکیور و S Mobile  اقدام به عرضه آنتی ویروس برای این سیستم عامل نمودند .

این 2 شرکت از مطرح ترین ارائه دهندگان نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس برای گوشی های موبایل و گوشی های هوشمند می باشند .

البته طبق بررسی های انجام شده توسط واحد اطلاع رسانی دورانتاش اولین آنتی ویروس برای این سیستم عامل توسط کمپانی اس - موبایل S-Mobile  ارائه شده است که رمینه تخصصی این شرکت فقط ارائه نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس برای موبایلها می باشد .

این شرکت حتی برای گوشی های Black berry نیز آنتی ویروس ارائه نموده است .


واحد اطلاع رسانی شرکت دورانتاش


   

  

اف-سکیور محصول آنتی ویروس برای سیستم عامل مکینتاش ارائه نمود .

دورانتاش :   F-Secure launches protection for Macs

به گزارش واحد اطلاع رسانی دورانتاش از شرکت اف سکیور : F-secure شرکت فنلاندی ارائه دهنده محصولات آنتی ویروس برای کامپیوترهای خانگی و موبایل محصول آنتی ویروس برای حفاظت از سیستم عامل مکینتاش آنتی ویروس ارائه نمود .

سیستم عامل مکینتاش نسبت به دیگر سیستم عاملهای دیگر کمتر مورد تهدید قرار می گیرد ولی برای امنیت کامل نیاز به نرم افزاری امنیتی که این امنیت را بصورت تقریبا 100 % برای کاربران فراهم کند مورد نیاز است .

البته یکی از دلایل وجود تهدیدات کمتر برای این سیستم عامل استفاده بسار کمتر از آن نسبت به سیستم عامل ویندوز ماکروسافت می باشد .

شرکت اف -سکیور یکی از شرکتهای ارائه دهنده راهکارهای آنتی ویروس می باشد که در سال 1988 در کشور فنلاند تاسیس شد و محصول موبایل سکیوریتی این شرکت شهرت جهانی دارد و هم اکنون با بیش از 200 اپراتور در سرتاسر جهان و همچنین با شرکت فنلاندی نوکیا Nokia قرارداد همکاری دارد .
متن و منبع خبر

   

  

FBI جزئیات و مشکلات کلاهبرداری های اینترنتی

دورانتاش :  FBI details most difficult Internet scams

به گزارش واحد اطلاع رسانی دورانتاش به نقل از Network World پلیس FBI  آمریکا
نسبت به افزایش برنامه های آلوده بخصوص آنتی ویروسهای تقلبی و کلاه برداری های اینترنتی هشدار داد .

کلاه برداری های اینترنتی به عنوان یک معضل بی پایان در سال 2009 افزایش داشته است .

طبق بررسی FBI  روشهای کلاه برداری ها پیچیده تر شده است و میزان شکایات در این زمینه که به Internet Crime Complaint Center (IC3) شده است بین سالهای 2001 تا 2009 به میزان 667.9 % افزایش را نشان می دهد .

به گزارش FBI و  IC3 در سال 2009 محبوبیت روشهای کلاه برداری شامل کلاه برداری های hitman و کلاه برداری های اقتصادی و افزایش میزان کلاه برداری از طریق فریب کاربران برای نصب آنتی ویروسهای تقلبی به میزان زیادی افزایش داشته است و مورد استقبال کلاه برداران قرار گرفته است .

به گفته FBI در سال گذشته بیش از 150 میلیون دلار به این روش از کاربران کلاه برداری شده است .

یکی از دلایل افزایش این روش روش ویروسها و لزوم استفاده از آنتی ویروس می باشد ولی کاربران فریب کلاه برداران اینترنی را می خورند که با نشان دادن صفحه ای آنها ترقیب می کنند یک آنتی ویروس نصب کنند و نهایتا باعث می شود کامیپوتر کاربر بوسیله این نرم افزار آلوده شود و خسارات جبران ناپذیری به کاربران و اطلاعات آنها وارد شود .

دورانتاش

متن و منبع خبر

   

  

تجلیل مجله امنیتی Help Net security از اینترنت سکیوریتی 2010 ترن

دورانتاش : مجله امنیتی Help Net Security محصول اینترنت سکیوریتی 2010 ترند ماکرو ( پی سی سیلین PC-Cillin ) را بررسی و آن را ایده آل خواند .

به گزارش واحد اطلاع رسانی دورانتاش به نقل از  مجله امنیتی Help Net Security  این مجله اقدام به بررسی این محصول شرکت ترند ماکرو Trend Micro  نمود .

شرکت ترند ماکرو دومین عرضه کننده بزرگ محصولات امنیتی و آنتی ویروس بعد از شرکت سایمنتک در دنیا می باشد .

این شرکت در سال 1988 تاسیس شده و دفتر مرکزی این شرکت در شهر توکیو - ژاپن می باشد .

همکاران فنی و تجاری این شرکت : IBM -SUN - HP - INTEL - ASUS - SAMSUNG - AvePoint - Qualys - Transcent - CISCO  و غیره می باشند .

محصولات آنتی ویروس این شرکت دارای بالاترین نرخ تشخیص و شناسایی ویروسها را دارد .
محصولات آنتی ویروس این شرکت دارای ویژگی های بسیار جالب و منحصر بفردی می باشند .
- قیمت بسیار مناسب
- قدرت بالای تشخیص ویروسها و تهدیدات آنلاین و کامپیوتری و موبایل ( ویروس - روت کیت - اسپم - جاسوس افزار - ورم - کرمهای اینترنتی - هکرها و نفوذهای اینترنتی  و غیره )
- آنتی اسپم قدرتمند
- فایروال قدرتمند و آرام
- رابط کاربری آسان و بسیار زیبا
- بروزرسانی اولیه آسان ( تنها کپی نمودن یک فایل و راه اندازی مجدد کامپیوتر )
- آپدیت و بروزرسانی آسان و کم حجم بدون تاثیر گذاری روی عملکرد سیستم
- سیستم بسیار پیشرفته مدیریت لایسنس ( مدیریت تعداد نصب و سیستم ضد سرقت لایسنس )
- سرعت اسکن بالا  High speed Scan
- استفاده بسیار کم از منابع سیستم ( سی پی یو و رم ) بسیار کمتر از آنتی ویروسهای نود32- بهینه ساز ویندوز و سیستم  System Tune & Clear
- سیستم حفاظت از فایلها و قفل نمودن فایلها از دور  File Locker Remoting
- مدیریت پسوردها و حسابهای بانکی
- 2 گیگا بایت فضای
امن وب رایگان 2GB- Web Space Free
- موبایل سکیوریتی رایگان Free Mobile Security

که 4 ویژگی آخر مخصوص نسخه های پرو 2010 این شرکت می باشد .


Trend Micro Internet Security 2010 - PC-Cillin یک محصول ضد ویروس بسیار سریع و دقیق می باشد که در عین حال استفاده از آن بسیار آسان می باشد .

در بعضی از کشورها محصولات شرکت ترند ماکرو را با نام پی سی سیلین می شناسند.

متن و منبع خبر






 

  



تهران دهمین شهر آلوده به ویروس بوت نت Mariposa

دورانتاش : 

به گزارش واحد اطلاع رسانی دورانتاش به نقل از شرکت پاندا و  Defence Intelligence در پی کشف شبکه منتشر کننده ویروس بوت نت Mariposa در اسپانیا که در پی آن 3 نفر بازداشت شدند و یکی از بزرگترین شبکه های انتشار ویروس بوت نت و سرقت اطلاعات هویتی و مالی شناسایی شده که در این شبکه بیش از 13 میلیون کامپیوتر در بیش از 190 کشور جهان آلوده شده بودند جزئیات بیشتری در این باره منتشر شد که در این گزارش شهر تهران بعنوان دهمین شهر آلوده به این ویروس شناسایی شد .

5 کشور اول آلوده به این ویروس هند - مکزیک - برزیل و کره و کلمبیا جزء الوده ترین کشورها و شهرهای سئول - بمبئی - دهلی- مکزیکو سیتی جزء آلوده ترین بوده اند و شهر تهران در این میان با 1.23% آلودگی رتبه دهم را بخود اختصاص داده است .

در رتبه بندی کشورها نیز ایران با 2.07% رتبه 12 آلوده ترین کشور را بخود اختصاص داده است .

قابل ذکر است هنوز هم بسیاری از کامپیوتر ها و تجهیزات جانبی مثل کول دیسکها و ... به این ویروس آلوده می باشند .

از این شبکه برای سرقت اطلاعات هویتی - کارتهای بانکی - شناسه ها و اطلاعات شخصی استفاده می شده است .

کشور آمریکا یا
رتبه 19 را به خود اختصاص داده است .





متن و منبع خبر 1
متن و منبع خبر  2 


   

  


پایان پشتیبانی شرکت ESET از آنتی ویروس نود32 نسخه 2.7

دورانتاش :

به گزارش واحد اطلاع رسانی دورانتاش به نقل از وب سایت شرکت ای ست ESET  - این شرکت دیگر از نسخه 2.7 آنتی ویروسهای ناد32 پشتیبانی نمی کند .

این شرکت اعلام نموده کاربران از آخریم نسخه این آنتی ویروس استفاده نمایند .

قابل ذکر است آخرین نسخه Release از آنتی ویروسهای ناد32 در تاریخ 10 مارس 2010 بروزرسانی شده است .

متن و منبع خبر  1

متن و منبع خبر 2

شرکت دورانتاش عرضه کننده محصولات آنتی ویروس نود32 ( ناد32 ) در ایران

شرکت دورانتاش محصولات شرکت ای ست ESET را تا اطلاع بعدی بصورت Digital delivery به خریداران تحویل می دهد .



متاسفانه بعضی از کاربران ایرانی از نسخه های کرک شده و لایسنس سرقتی استفاده می نمایند که باعث ویروسی و آلوده شدن کامپیوتر و تجهیزات جانبی ( دیسک درایورهای خارجی )  خود و دیگران می شوند .

یکی از دلایلی استفاده از این آنتی ویروس وجود سریال لایسنسهای فراوان این آنتی ویروس در اینترنت می باشد که جای بسیار شک و شبهه در کاربران بوجود می آورد .
البته یکی از شگردهای شرکتهای کوچک انتشار لایسنس محصولات آنتی ویروس خود در اینترنت می باشد تا کاربران را به سمت خود جذب کنند .

این شرکتها به این لایسنسها سرویس و آپدیت مناسبی ارائه نمی دهند و در بسیاری مواقع برای تست بروزرسانی ها  و موارد دیگر از کامپیوتر این کاربران استفاده می نمایند .

همچنین این کار باعث ایجاد آسیبهای جدی به اطلاعات کاربران و سرقت اطلاعات آنها می شود زیرا بسیاری از ویروسها و برنامه های آلوده براحتی از سد این نرم افزارها عبور می کنند و در بسیاری از موارد خود آلوده به ویروس می باشند .

   

   





نتایج تست آنتی اسپم ویروس بولیتن مارچ 2010

دورانتاش :  نتایج تست آنتی اسپم ویروس بولیتن مارچ 2010


موسسه ویروس بولیتن بعد از انجان تستهای مقایسه ای برای ویروسیابی در سال 2009 انجام تست برای آنتی اسپم را نیز در دستور کار خود قرار داد .

 البته همانطور که در یاداشتهای قبلی گفتیم شرکتهای ترند ماکرو و پاندا شرکت در تستهای موسسه ویروس بولیتن را تحریم نمودند .

به اعتقاد این شرکتها نحوه انجام تستهای این موسسه و نتایج آن با واقیتهای موجود و تهدیدات مطابقت ندارد .

می توانید نتایج را در شکل زیر مشاهده کنید و یا به منبع خبر مراجعه نمائید .
متن و منبع خبر

دورانتاش