امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

چند خبر امنیتی و آنتی ویروسی از دیسنا ( اسفند 1395 )


بزرگترین بانک هند با 26 هزار شعبه ، مشتری ترندمیکرو ( Trend Micro ) شد .

توصیه های مهم دورانتاش به کسب و کارهای کوچک

انتشار گزارش امنیتی سال 2016 ترندمیکرو به صورت تصویری

گزارش ترندمیکرو : رشد وحشتناک باج افزارها در سال 2016

NSS Labs جدیدترین نتایج تست آنتی ویروس ها را منتشر کرد .

آسیب پذیری خطرناک آنتی ویروس اپل مکینتاشی ESET

Big 3 endpoint vendors battle glitzy startups at RSAC

آنتی ویروس وب روت به ویروس توتال بازگشت .

خطر سرقت اطلاعات با استفاده از سرویسهای این شرکت روسی !

رونمایی از وب سایت جدید ترندمیکرو ( Trend Micro )

وب روت ، برترین شرکت آنتی ویروس خدمات دهنده به مشتریان سال 2017

بخش دیگری از امنیت غول مخابراتی BT به سایمنتک سپرده شد .

شناسایی ویروس نامرئی ( Fileless ) Lurk

راهنمای کامل آشنایی با تهدیدات Fileless ( نامرئی )

کسپرسکی خبر دروغش را بی سروصدا پاک کرد .

پی سی مگزین بهترین آنتی ویروس تحت شبکه 2016 را معرفی کرد .

چند نکته در مورد Virustotal از زبان وب روت

بزرگترین بانک هند با 26 هزار شعبه ، مشتری ترندمیکرو ( Trend Micro ) شد .


دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها




به گزارش دیسنا به نقل از شرکت دورانتاش ، بانک SBI ( بزرگترین بانک کشور هندوستان ) برای تامین امنیت 266 هزار شعبه خود که در داخل و خارج از هندوستان قرار دارند و شامل 285 هزار کلاینت و سرور می شوند ، راهکارهای امنیتی ترندمیکرو را برگزید .

از حدود 280 هزار پایانه کاری شبکه بانکی SBI ، حدود 29 هزار تا سرورها و ماشینهای مجازی هستند که مجهز به راهکارهای امنیتی و آنتی ویروس ترندمیکرو شده اند .

برخی وب سایتهای خبری تعداد کل سرورها و پایانه های کاری بانک SBI را حدود 275 هزار عدد اعلام کرده اند .

محصولات ترندمیکرو را در ایران میتوانید تحت پشتیبانی و گارانتی اصالت لایسنس شرکت دورانتاش تهیه نمائید .

منابع خبر :

SBI secures 275,000 tech points with Trend Micro cyber solns

Trend Micro secures 285000 endpoints across 26000 branches of SBI

اخبار مرتبط :
اخبار شرکت امنیتی ترندمیکرو ( Trend Micro )
دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران


درباره ترندمیکرو 

شرکت امنیتی ترندمیکرو یکی از شرکتهای پیشرو و مطرح حوزه امنیت سایبری در دنیاست .
بجزء طیف وسیع کاربران خانگی ، بیش از 500 هزار شرکت و سازمان از محصولات ترندمیکرو استفاده میکنند .
همچنین تعداد زیادی از غولهای فناوری دنیا همچون شرکتهای Cisco systems , IBM , Vmware ,, HP و Siemens جزء مشتریان بزرگ و همکاران استراتژیک کمپانی ژاپنی ترندمیکرو محسوب می شود .
از جمله فعالیتهای ترندمیکرو میتوان به شناسایی ویروس مینی فلیم و همچنین حمله سایبری " خواب نیمروز " که یکی از بزرگترین حملات سایبری در دنیا بود و با هدف سرقت اطلاعات شرکتهای بزرگ دولتی و مخابراتی و نفتی حدود 17 هزار دامنه توسط هکرها و خلافکاران سایبری رجیستر شده بود ، توسط این کمپانی شناسایی شده اند . 
در طول سالهای اخیر ترندمیکرو چندین شرکت از جمله Humyo , Mobile Armor و HP Tipping Point را خریداری و به تملک خود در آورده است .
محصولات ترندمیکرو از سال 2009 میلادی تحت گارانتی اصالت لایسنس و پشتیبانیشرکت معتبر دورانتاش در ایران توزیع و ارائه می شود .

از جمله محصولات ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) در رده خانگی میتوان به آنتی ویروس ، اینترنت سکیوریتی ، ماگزیمم سکیوریتی ، موبایل سکیوریتی ، فضای ذخیره سازی کلود امن SafeSync و مدیریت و ذخیره پسوردها DirectPass و در رده آنتی ویروسهای تحت شبکه به ضد ویروسهای کلاس WFBS و OfficeScan Enterprise Security اشاره نمود.

آنتی ویروس وب روت به ویروس توتال بازگشت .

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها


به گزارش دیسنا به نقل از وب روت ،  موتور ویروس یابی کمپانی امنیتی وب روت ( Webroot ) به وب سایت ویروس توتال بازگشت .

ویروس توتال ( Virustotal ) که متعلق به شرکت گوگل می باشد ، یک وب سایت سرویس دهنده اسکن آنلاین فایل و آدرسهای اینترنتی ( url ) می باشد .

چندی پیش 2 کمپانی امنیتی وب روت ( Webroot ) و ترندمیکرو ( Trend Micro ) نکاتی را درباره وب سایت ویروس توتال به کاربران فضای مجازی متذکر شده بودند که یکی از آنها توسط دیسنا به فارسی ترجمه و منتشر شده است .
Rather than rely on static signatures to identify malicious files and process, Webroot uses real-time monitoring and analysis of the events occurring within a device. Then, by using the extensive resources of cloud-based computing, threat and behavioral intelligence, Webroot is able to predict with negligible false positives any signs of malicious behavior. Windows PE files submitted to VirusTotal will be processed by the Webroot PE Scanner, non-PE files will not be scanned.”
شرکت وب روت سازنده سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس های دنیاست که توسط شرکت دورانتاش و با نام تجاری Webroot Secure Anywhere روانه بازارهای جهانی شده است .

منبع خبر :

Webroot added to VirusTotal


اخبار مرتبط :
چند نکته در مورد Virustotal از زبان وب روت

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

خطر سرقت اطلاعات با استفاده از سرویسهای این شرکت روسی !

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها

http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg
به گزارش دیسنا ، اخیرآ شرکت روسی کسپرسکی سرویسی برای سنجش میزان امنیت پسوردها با نام Kaspersky Secure Password Check راه اندازی کرده که کاربران قادر هستند به صورت رایگان میزان امنیت پسورد را اندازه گیری کنند .

در این بین بجزء شبکه رسانه ای و تبلیغاتی این شرکت روسی ، برخی رسانه ها و کانالها ، ناآگاهانه این سرویس را معرفی ، تبلیغ و استفاده از آن را توصیه کرده اند .

مهندس امیر صفری فروشانی " کارشناس حوزه امنیت سایبری و تحلیلگر سیاستهای شرکتهای امنیتی " ، ضمن هشدار به کاربران ایرانی ، استفاده از سرویسهای کسپرسکی را با توجه به سوابق این شرکت روسی ، غیر منطقی و ناقض امنیت کاربران فضای مجازی میداند .
به گزارش دیسنا ، مهندس صفری فروشانی در ادامه با اشاره به برخی سوابق کسپرسکی از جمله کلاهبرداری ، انتشار اخبار و گزارشات و آمارهای نادرست و غیر واقعی و سوء استفاده از نام و لوگوی دیگر شرکتهای فناوری ، استفاده از سرویسهای این شرکت روسی را بسیار خطرناک توصیف کرد .

اخبار مرتبط :

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران







* شرکت دورانتاش تنها نماینده ایرانی آنتی ویروس های کسپرسکی بود که در سال 2009 میلادی و به دلیل کلاهبرداری این شرکت روسی ، همراه با دهها شرکت دیگر در دیگر کشورها از جمله هندوستان ، ژاپن ، آمریکا ، انگلیستان ، مالزی و برخی مدیران و کارمندان این شرکت روسی ، ارتباط با کسپرسکی را قطع کرد .

جالب است بدانید
حملات و شایعه پراکنی این شرکت روسی و شرکای تجاری و رسانه ای اش به شرکت دورانتاش چند ماه پیش از کلاهبرداری کسپرسکی و قطع ارتباط نمایندگانش آغاز شد . دلیل این حملات نیز عرضه نسخه های اصلی و معتبر محصولات و آنتی ویروس های دیگر شرکتهای امنیتی در بازار ایران بود .

هم اکنون نیز کسپرسکی و نمایندگانش تلاش دارند تا با روشها و سیاستهای جدیدتری ، مصرف کنندگان و خریداران آنتی ویروس را به خرید و یا تمدید لایسنس محصولات این شرکت روسی ترغیب کنند . 

وب روت ، برترین شرکت آنتی ویروس خدمات دهنده به مشتریان سال 2017

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها

به گزارش دیسنا به نقل از SC Magazine ، جایزه برترین خدمات دهنده به مشتریان ( Best Customer Service ) سال 2017 از طرف مجله SC Magazine به کمپانی امنیتی وب روت رسید .

شرکت امنیتی وب روت سازنده سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس دنیاست و به عنوان یکی از شگفتی های حوزه امنیت سایبری و نرم افزارهای آنتی ویروس شناخته شده است .

وب روت تا سال 2011 از موتور ویروس یابی سوفوس در محصولات خود استفاده میکرد ولی پس از خرید 2 کمپانی Prevx و BrightCloud ، با ایجاد تحول کامل در محصولاتش ، محصولات جدیدی با نام تجاری Secure Anywhere روانه بازارهای جهانی کرد .

محصولات کمپانی وب روت از سال 2009 میلادی تحت پشتیبانی و گارانتی اصالت لایسنس شرکت دورانتاش در ایران توزیع و ارائه می شود .

از جمله شرکاء و مشتریان بزرگ شرکت وب روت میتوان به کمپانی های Cisco , Citrix , RSA , F5 Networks , A10 Networks , HP , Aruba Networks , LogRhythm , Versa Network , BrightPoint , PaloAlto و Menlo Security اشاره نمود .

منابع خبر :

 Webroot Wins 2017 SC Award for Best Customer Service

Webroot Wins 2017 SC Award for Best Customer Service


یادداشتهای مرتبط :
اخبار سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس دنیا در دیسنا

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

بخش دیگری از امنیت غول مخابراتی BT به سایمنتک سپرده شد .

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها


Symantec


به گزارش دیسنا ، 2 غول فناوری سایمنتک و بریتیش تلکام در زمینه تامین امنیت ترافیک شبکه و مدیریت آسان امنیت با یکدیگر همکاری میکنند .

پیش از این کمپانی مخابراتی بریتیش تلکام ( BT ) با کمپانی ترندمیکرو در زمینه تامین امنیت سرویسها و دیتاسنترهای کلود به توافق رسیده بود .

ترندمیکرو و سایمنتک از با سابقه ترین و معتبرترین شرکتهای امنیتی و ارائه دهنده نرم افزارهای آنتی ویروس در دنیا هستند و با بیشتر غولهای فناوری دنیا همکاری نزدیکی دارند .

از دیگر شرکتهای فعال در حوزه مخابرات که با ترندمیکرو همکاری دارند میتوان به غول سرویسهای مخابراتی آسیا اینفو ( Asia Info ) اشاره کرد که حدود مجموعه شرکتهای مخابراتی با حدود 1 میلیارد کاربر را تحت پوشش خود دارد .

محصولات کمپانی های سایمنتک ( Symantec ) و ترندمیکرو ( پی سی سیلین PC-Cillin  , Trend Micro ) را میتوانید در ایران با پشتیبانی و گارانتی اصالت لایسنس دورانتاش تهیه نمائید .

منابع خبر :

Customers to benefit from enhanced cloud security and simplified network administration

BT and Symantec to Enhance Protection of Network Traffic and Simplify Security Management


اخبار مرتبط :


اخبار شرکت و ضد ویروسهای شرکت سیمانتک

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران


شناسایی ویروس نامرئی ( Fileless ) Lurk

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها


به گزارش دیسنا به نقل از ترندمیکرو ، محققین کمپانی امنیتی ترندمیکرو موفق به شناسایی ویروسی با نام Lurk شدند که نتیجه فعالیت جدید یک کمپین خلافکاران سایبری 5 ساله است .
همانطور که از نام Fileless مشخص است ، این ویروس ها به صورت فایلهای آلوده و یا ویروسهای فایل نیستند و اثر مشخصی بر روی هارد دیسک نمیگذارند .
ویروسهای فایل لس ( نامرئی ) قادر هستند کاربران و سیستمهای مختلف مانند دستگاه های POS بانکها و شرکتها را با تهدیداتی مانند باج افزارها و یا تهدیدات دیگر ، مورد حمله قرار دهند .

نکته کلیدی درباره ویروسهای Fileless این است که قادر هستند سیستم قربانی را تحلیل و بررسی کرده و سپس نسبت به ادامه فرایند آلوده کننده و یا پاک شدن بدون برجای گذاشتن ردی از خود ، تصمیم بگیرند .

حملات Fileless عمدتآ در سطح بسیار وسیع و با سوء استفاده از آسیب پذیری هایی مانند نقص های امنیتی و پتچ نشده در مرورگرهای اینترنتی ، کاربران را هدف قرار میدهند و بر روی حافظه مستقر می شوند و به سادگی قابل شناسایی نیستند .
منبع خبر :

Lurk: Retracing the Group’s Five-Year Campaign


اخبار مرتبط :
اخبار شرکت امنیتی ترندمیکرو ( Trend Micro )
دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

راهنمای کامل آشنایی با تهدیدات Fileless ( نامرئی )

 

 

 

 

 

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها

 

به گزارش دیسنا به نقل از فروم شرکت امنیتی وب روت ، امروزه تهدیدات جدیدی با نام بدون فایل یا Fileless رو به گسترش هستند که تفاوتهای زیادی با دیگر ویروسها و تهدیدات سنتی دارند .

متخصصین حاضر در فروم Webroot در پستی لینکهای مفیدی را برای آشنایی کاربران با ویروسهای Fileless قرار داده اند تا متخصصین و کاربران هم با طرز کار این تهدیدات و هم دلایل استفاده خلافکاران سایبری از این تهدیدات آشنا شوند .

همچنین در یکی از لینکها ، توضیحاتی درباره شیوه حفاظت از تهدیدات Fileless بیان شده است .

* آلودگی های fileless چیستند ؟

* چرا خلافکاران سایبری روش fileless را استفاده میکنند ؟

* تهدیدات fileless چگونه عمل میکنند ؟

* چگونه کامپیوتر را در برابر تهدیدات Fileless حفاظت کنیم ؟

* آنالیز تهدیدات فایل لس ( fileless ) ( پنهانی و نامرئی )

منبع :

Understanding Fileless Malware Infections – The Full Guide

Lurk: Retracing the Group’s Five-Year Campaign

 

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران