آیا کسپرسکی دوباره کلاهبرداری میکند؟

به گزارش دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها )، همانطور که میدانید از حدود 5 سال پیش تحریم های مختلفی علیه شرکت آنتی ویروس کسپرسکی Kaspersky آغاز شد.

ممنوعیت در سیستم های دولتی کشورهای چین، آمریکا، لیتوانی، هلند ، انگلستان، مجارستان، ممنوعیت تبلیغات در یوتیوب. توقف فروش در بست بای BestBuy و چند فروشگاه زنجیره ای.

از طرفی تجاوز روسیه به اوکراین باعث شده تا اشخاص، کشورها و شرکتهای بیشتری به تحریم کسپرسکی دست بزنند.

هشدار کشورهایی مانند آمریکا، آلمان و ایتالیا نسبت به استفاده از آنتی ویروس های کسپرسکی، قطع ارتباط برخی شرکتها و وب سایتها با کسپرسکی، قطع همکاری اسپانسری تبلیغاتی شرکت فراری و از این موارد باعث شده تا این شرکت بیش از هر زمانی تحت فشار قرار گیرد.

همانطور که میدانید طی سالهای گذشته، شرکت روسی کسپرسکی حداقل 2 مرتبه دست به کلاهبرداری از مشتریان و نمایندگانش زده.

اولین بار در سال 2009 میلادی و با بلاک کردن بخش زیادی از لایسنس های آنتی ویروس های خانگی و عدم قبول جبران خسارت و یکبار در حدود سال 2012 با توزیع لایسنس های 200 روزه به جای 365 روزه در بازار خاورمیانه و مخصوصآ ایران.

حال سوال این است که با توجه به شرایط بحرانی شرکت روسی کسپرسکی و از طرفی حمایت بسیاری از شرکتها و رسانه ها و ارگان های دولتی در ایران از این شرکت روسی، آیا امکان دارد که این شرکت حداقل در بازار ایران، اقدام به کلاهبرداری کند؟

پی نوشت:

هر چند همیشه کسپرسکی تلاش میکند خود را یک شرکت موفق و رو به رشد نشان دهد، ولی حقیقت این است که از همان سال 2009 میلادی، شرکت کسپرسکی به دلیل کیفیت پایین محصولات و پشتیبانی بسیار ضعیف و دروغگویی به مشتریان و نمایندگان و فعالیت های ناسالم تجاری، بخش زیادی از نمایندگان و مشتریان خود را از دست داده است.

فقط در ایران از جمله شرکتهایی که با کسپرسکی قطع همکاری کردند میتوان به دورانتاش، آواژنگ سیستم، شاتل، های وب ، مخابرات تهران و آسیاتک اشاره کرد.

متاسفانه بخش زیادی از مدیران شبکه، سایتها و رسانه های پربازدید و کلیدی فناوری اطلاعات در ایران، ارتباط نزدیکی با کسپرسکی و نمایندگانش دارند و همین مسئله باعث گمراهی خریداران آنتی ویروس شده است.

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

مشاهده همه یادداشت های دیسنا در ویرگول