امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

ترندمیکرو : آلیس در سرزمین خودپردازهای بانکی


دیسنا - وب سایت فارسی آنتی ویروس ها


http://antivirus.durantash.com/images/trendmicro-durantash-1.jpg

کمپانی امنیتی ترندمیکرو ( Trend Micro ) خبر از شناسایی ویروس جدیدی با نام آلیس ( Alice ) دادند که دستگاه های خودپرداز بانکی ( ATM ) را هدف قرار داده است .

Alice: A Lightweight, Compact, No-Nonsense ATM Malware


درباره ترندمیکرو :

ترندمیکرو یکی از شرکتهای پیشرو ، معتبر و با سابقه فعال در حوزه امنیت سایبری می باشد .

این شرکت طیف متنوعی از سرویسهای امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس خانگی و شرکتی و سازمانی را برای حفاظت از کاربران و شرکتها ارائه میدهد .

ترندمیکرو با اکثر غولهای فناوری دنیا از جمله Cisco Systems , IBM , DELL , HP , Amazon , Microsoft , Siemens همکاری نزدیکی دارد .

محصولات ترندمیکرو از سال 2009 میلادی ( 1388 شمسی ) تحت گارانتی اصالت لایسنس و پشتیبانی دورانتاش در ایران ارائه می شود .


اخبار مرتبط :
اخبار شرکت امنیتی ترندمیکرو ( Trend Micro )
دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران


یکی دیگر از مدیران کسپرسکی در آمریکا استعفاء داد .


دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg

خانم Leslie Bois " مدیر فروش آمریکای شمالی کسپرسکی " از سمت خود استعفاء داد .

برخی شنیده ها حاکی است که ایشان به طور کامل از کسب و کار آنتی ویروس خارج شده .

حدود 2 سال و نیم پیش خبری منتشر شد که 6 نفر از مدیران دفتر آمریکای کسپرسکی استعفاء دادند .

پس از انتشار خبر مشخص شد که آنها شش ماه قبل استعفاء داده بودند ولی کسپرسکی با آنها توافق کرده بود تا موضوع استعفاء و خروجشان از کسپرسکی را رسانه ای نکنند . 

بعد از رسانه ای شدن استعفای دسته جمعی مدیران دفتر کسپرسکی در آمریکا ، این شرکت مدعی شد که خودش آنها را اخراج کرده که این اظهارات با واکنش تند مدیران مستعفی روبرو شد و کسپرسکی را متهم به دروغگویی کردند .

در طی سالهای اخیر دهها نفر از مدیران و کارمندان کسپرسکی استعفاء داده و بخش زیادی از نمایندگانش ارتباط خود با این روسی را قطع کردند .

انتشار اطلاعات و اخبار نادرست ، اشتباه و گمراه کننده ، کلاهبرداری از نمایندگان و مصرف کنندگان آنتی ویروس ، دست داشتن در توزیع محصولات جعلی و تقلبی در بازار ، ایجاد آشفتگی در بازار آنتی ویروس " ایران " ، فعالیت خبری و تبلیغاتی و شایعه پراکنی و لابی و زدوبند بر علیه شرکتهای معتبر و مطرح تولیدکننده و توزیع کننده آنتی ویروس ، تهدید کارشناسان خبره امنیتی و تلاش برای دست پیدا کردن به اطلاعات محرمانه شرکتها و مصرف کنندگان آنتی ویروس از جمله فعالیتهای این شرکت روسی و برخی شرکای تجاری و رسانه ای اش بوده است .

کسپرسکی به شدت تلاش میکند تا حد امکان فعالیتها و قطع ارتباط نمایندگان و کارمندانش با این شرکت رسانه ای نشود .


Kaspersky Lab's North American Channel Chief Bois Leaves Security Vendor


اخبار مرتبط :
دفتر اوکراین کسپرسکی تعطیل شد .

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

استعفای یکی دیگر از مدیران کسپرسکی


دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg


یکی دیگر از مدیران دفتر خاورمیانه و ترکیه کسپرسکی استعفاء داد .

آقای Ashraf Abdelazim ( اشرف عبدالعزیز ) حدود 3 سال مدیر توسعه بیزینس کسپرسکی در خاورمیانه بود .

کسپرسکی نام و مشخصات آقای 
اشرف عبدالعزیز را 3 ماه پس از استعفاء از وب سایتش حذف کرده !

این شرکت روسی معمولآ با تاخیرهای بسیار زیاد و چند ماهه نام مدیران یا نمایندگانی که با این شرکت قطع ارتباط میکنند را از وب سایتش حذف میکند .

جالب است بدانید در درج نام نیز کسپرسکی دچار مشکل است .

برای نمونه آقای امیر کنعان ( مدیر فروش سابق ترندمیکرو و بلوکات در خاورمیانه ) حدود 6 ماه پیش به عنوان مدیر دفتر خاورمیانه و ترکیه توسط کسپرسکی استخدام شده ولی هنوز اسم ایشان در وب سایت این شرکت درج نشده .

هفته گذشته و بعد از انتشار استخدام آقای کنعان و عدم انتشار نامش در وب سایت این شرکت روسی ، کسپرسکی صفحه مربوط به مدیرانش را تغییر داد و به نظر میرسد دیگر قصد ندارد نام همه مدیرانش را در وب سایتش درج کند .

شرکت روسی کسپرسکی که تلاش کرده با هزینه تبلیغاتی زیاد و لابی و زدوبند در کشورهایی مانند ایران ، خود را یک شرکت بزرگ و معتبر امنیتی نشان دهد ، در حقیقت با مشکلات جدی برای قانع کردن مصرف کنندگان و فروش محصولاتش روبرو است و به همین جهت در طی سالهای اخیر صدها تبلیغ ، خبر و گزارش نادرست و اشتباه منتشر نموده و تلاش کرده تا با فریب کاربران و خریداران ، آنها را به انتخاب و خرید محصولاتش قانع کند .



اخبار مرتبط :

دفتر اوکراین کسپرسکی تعطیل شد .

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران


الکامپ ، امنیت سایبری و آنتی ویروس ها


دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس
http://antivirus.durantash.com/images/trendmicro-durantash-1.jpg
نمایشگاه الکامپ امسال در حالی توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار شد که تفاوتهای قابل توجهی با سالهای گذشته داشت.
اولین تفاوت فاحش الکامپ امسال با الکامپ 94 ، کاهش چشمگیر شرکتهای حاضر در نمایشگاه بود .

ولی در حوزه امنیت سایبری و آنتی ویروسها ، اکثر شرکتهای توزیع کننده آنتی ویروس در نمایشگاه کامپیوتر و الکترونیک ( الکامپ ) امسال حضور نداشتند .

شرکت دورانتاش حدود یک هفته قبل از برگزاری نمایشگاه طی پستی که در کانال تلگرامی این شرکت ( @durantashh ) قرار داد ، اعلام کرد که در نمایشگاه الکامپ حضور نخواهد داشت تا دوباره شاهد عدم حضور این توزیع کننده پیشرو سرویسهای امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس در الکامپ باشیم .

از جمله شرکتهایی که در طول سالهای اخیر همیشه در نمایشگاه الکامپ حاضر بودند میتوان به شرکتهای ایدکو ( فروشنده آنلاین آنتی ویروسهای کسپرسکی ) ، آیکو ، آرکا ، تجارت امن خاورمیانه ، دمسان و آواژنگ اشاره نمود که امسال غایب بودند .

* کسپرسکی حدود 1 ماه پیش از برگزاری الکامپ ، آدرس وب سایت فروشگاه آنلاین ایدکو را  از وب سایتش حذف کرد . 

شرکت ارتباط امن که در ظاهر فقط آنتی ویروسهای آویرا ارائه میدهد ولی با نام EMT در امارات ، نماینده کسپرسکی است ، جزء معدود شرکتهای ارائه دهنده ضد ویروس حاضر در نمایشگاه بود .

همچنین شرکت پرند که به همراه چندین شرکت دیگر که کمتر از یک سال است نماینده آنتی ویروسهای ای ست شده در نمایشگاه حضور داشت .

از دیگر نکات الکامپ امسال ارائه چندین غرفه در سالنهای مختلف به موسسه تبلیغاتی دیده بان آی تی بود .

موسسه " دیده بان آی تی " تا چند سال پیش با عنوان دفتر روابط عمومی کسپرسکی شناخته میشد که پس از بروز مشکلاتی برای کسپرسکی دیگر از این عنوان استفاده نمیکند .

البته سیاستها و رفتار این موسسه تبلیغاتی نشان میدهد که هنوز ارتباط ویژه ای با کسپرسکی و نمایندگانش دارد و شاید همین ارتباط با شرکتهای عضو نظام صنفی رایانه ای مخصوصآ کمیسیونهای افتا و شبکه و همچنین مجری نمایشگاه باعث شده به این موسسه چندین غرفه اختصاص داده شود .

دیده بان آی تی چند سالی است که بولتن تبلیغاتی با نام " کتاب سال امنیت " منتشر میکند که شامل بخشهایی مانند اخبار ، مصاحبه ، لیست شرکتهای فعال در حوزه افتا و چند برگ آگهی تبلیغاتی است .

نکته ای که درباره این کتابها وجود دارد ارائه اطلاعات نادرست و اشتباه همراه با سانسور نام شرکتهای امنیتی است .

برای نمونه در نسخه شش این کتاب شاهد دستکاری گزارش گارتنر و سانسور نام شرکتهای معتبر تولیدکننده و توزیع کننده آنتی ویروس هستیم .

ولی در نسخه هفتم این بولتن تبلیغاتی که همزمان با نمایشگاه الکامپ امسال ارائه شد ، شاهد کمی تغییر در روش ضد تبلیغ مورد استفاده در این کتاب بودیم .

در حالی اولین خبر این بولتن تبلیغاتی به شرکت امنیتی ترندمیکرو ( Trend Micro ) اختصاص داده شده که در سطر اول خبر از شرکت ترندمیکرو به عنوان یک شرکت " امنیتی آمریکایی " نام برده شده !!!

شیوه نگارش این خبر نشان میدهد نویسنده سعی داشته این موضوع را با حداکثر تاثیرگذاری به خواننده ( احتمالآ مدیران شرکتها و سازمانهای دولتی ) القاء کند که ترندمیکرو یک شرکت آمریکایی است !!! تا مانع تمایل یافتن مدیران شرکتها و سازمانهای دولتی به خرید و استفاده از این کمپانی مطرح امنیتی و آنتی ویروس شود .

* دفاتر مرکزی شرکت ترندمیکرو ( پی سی سیلین )  در شهرهای توکیو ژاپن و ایروین تگزاس می باشد ، سهام ترندمیکرو در بورس توکیو عرضه می شود و گزارشات مالی ترندمیکرو براساس ین ( واحد پولی کشور ژاپن ) منتشر و به بورس توکیو ارائه می شود .

* جالب است بدانید در گزارشاتی که درباره شرکتها و برندهای برتر تایوانی منتشر می شود ، شاهد حضور نام ترندمیکرو در کنار نام شرکتهای تایوانی مانند ایسوس ، ایسر و HTC هستیم  .

( محصولات ترندمیکرو از سال 2009 میلادی ( 1388 شمسی ) توسط شرکت معتبر دورانتاش در ایران ارائه و پشتیبانی می شوند . )

 


در گزارش سال 2016 میلادی نیز مجددآ شاهد حضور نام ترندمیکرو ( Trend Micro ) در بین 3 برند برتر تایوانی هستیم . 

* از جمله شرکای استراتژیک و مشتریان بزرگ کمپانی ترندمیکرو ( Trend Micro ) میتوان به شرکتهای IBM , Cisco , VMware , DELL , HP , Citrix , Siemens , EMC , Microsoft , A10 Networks , Blackberry , SAP و Wipro اشاره نمود . 
همچنین مجددآ شاهد سانسور و حذف نام شرکت دورانتاش از لیست شرکتهای ایرانی فعال در حوزه افتا هستیم . 


از سال 2009 میلادی که شرکت دورانتاش محصولات جدید امنیتی و آنتی ویروس  مخصوصآ محصولات کمپانی های مطرح و پیشرو امنیتی را وارد بازار ایران نموده و از طرفی فعالیتهای ناسالم برخی شرکتها مخصوصآ شرکت کسپرسکی و شرکایش را افشاء کرده ، به شدت از طرف دیگر شرکتها و رسانه های وابسته به آنها آماج حمله قرار گرفته است .

سوال این است که آیا شرکتها ، سازمانها و موسساتی که با ارائه اطلاعات نادرست و اشتباه و حمایت از شرکتهای نامعتبری مانند کسپرسکی سعی دارند تا کاربران را فریب دهند قادر هستند تبعات آن را نیز بپذیرند ؟

سازمان نظام صنفی رایانه ای تلاش کرد با دعوت از استارتاپها و اختصاص یک سالن به آنها ، خلاء کاهش چشمگیر شرکتها و بازدیدکنندگان در نمایشگاه را به شکلی پر کند .


دیسنا : خبرنامه فارسی آنتی ویروس ها

ارائه محصول جدیدی از غول امنیتی ترندمیکرو


دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها

Trend Micro Home Security Device
کمپانی امنیتی ترندمیکرو که با نام پی سی سیلین نیز شناخته می شود ، محصول جدیدی با نام Home Network Security ارائه نمود که برای تامین امنیت شبکه های خانگی کاربرد دارد .

این محصول سخت افزاری که فعلآ در کشور استرالیا ارائه شده ، ترافیک اینترنت کاربران خانگی را از لحاظ وجود تهدیدات سایبری بررسی و اسکن میکند .

جهت مشاهده ویدیوی معرفی محصول ترندمیکرو Home Network Security کافیست عضو کانال تلگرامی دورانتاش به نشانی @durantash شوید .




تهیه و تنظیم :

شرکت دورانتاش
توزیع کننده معتبر محصولات ترندمیکرو در ایران
www.ddn.ir
www.durantash.com
اخبار مرتبط :
اخبار شرکت امنیتی ترندمیکرو ( Trend Micro )
دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

دفتر اوکراین کسپرسکی تعطیل شد .


دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg


کسپرسکی دفتر منطقه اش در اوکراین را بست .

کسپرسکی دلیل تعطیلی دفتر خود در اوکراین را محدودیتهای اعمال شده از طرف دولت اوکراین بر روابط اقتصادی این شرکت اعلام کرده .

حدود یک سال پیش و در پی آلوده شدن سیستمهای انتخاباتی اوکراین به ویروس ، دولت این کشور فعالیتهای کسپرسکی را محدود کرد و به نظر میرسد بعد از  دفتر  منطقه ای کسپرسکی در ترکیه که چند سال پیش و در پی قطع ارتباط همه نمایندگان و استعفای همه کارمندان و مدیرانش روی داد ، این دومین دفتر منطقه ای کسپرسکی باشد که تعطیل می شود .

چند سال پیش نیز اکثر مدیران دفتر کسپرسکی در آمریکا استعفاء دادند که تا مرز تعطیلی نیز پیش رفت ، ولی کسپرسکی طی توافق با مدیران مستعفی در رسانه ای نشدن موضوع برای حدود 6 ماه تلاش کرد به شکلی مشکل را برطرف کند .

کسپرسکی که برای فروش محصولاتش با مشکلات جدی روبرو است برای راضی کردن کاربران به خرید محصولاتش دست به هر ترفندی زده که نتیجه آن قطع ارتباط دهها نماینده و شرکت و استعفای وسیع مدیران دفاتر منطقه ای این شرکت روسی بوده است . 

اخبار مرتبط :
دوربین های ترافیکی مسکو آلوده به بدافزار شدند/ کسپرسکی کجاست؟
آنتی ویروس های کسپرسکی به هکرها اجازه سرقت اطلاعات میدهند .
دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران



مدیران سابق مکافی ، یکی از مدیران سیمنتک را قاپیدند !!


دیسنا - وبلاگ تخصصی شرکتها و محصولات آنتی ویروسCylance company logo.pngSymantec


زمانی که کمپانی امنیتی وب روت " Webroot " نسخه جدید آنتی ویروسهایش با نام Webroot Secure Anywhere را ارائه کرد ، 2 نفر از مدیران شرکت مکافی از سمت خود استعفاء دادند و تلاش کردند تا شرکتی را تاسیس کنند تا محصولاتی مانند محصولات شگفت انگیز کمپانی وب روت تولید و روانه بازارهای جهانی کنند .

آقایان 
Stuart McClure  و Ryan Permeh با تاسیس استارتاپ Cylance و استفاده از آخرین دستاوردهای حوزه امنیت مانند Machine Learning ( یادگیری ماشینی ) ، هوش مصنوعی و علوم الگوریتم تلاش دارند تا سهم مناسبی از بازار نرم افزارهای آنتی ویروس را از آن خود کنند .


حالا خبر رسیده که کمپانی Cylance توانسته نظر مدیر بازاریابی غول امنیتی سیمنتک ( Symantec ) ، خانم May Mitchell را جذب و ایشان را به عنوان مدیر کل بازاریابی به خدمت بگیرد . 

خبر جذب خانم 
May Mitchell به شدت فضای حوزه امنیت و شرکتهای آنتی ویروس را تحت تاثیر قرار داده است .

شرکت سایمنتک یکی از شرکتهای مطرح و با سابقه و بزرگترین کمپانی فروشنده آنتی ویروس در دنیاست .

این شرکت در چند ماه اخیر 2 معامله بزرگ داشته و شرکتهای BlueCoat و Lifelock را به تملکت خود در آورده و سعی دارد تا سهم بیشتری از بازار امنیت و آنتی ویروس را از آن خود کند .

در طرف دیگر کمپانی های امنیتی مانند ترندمیکرو ( Trend Micro ) و وب روت نیز از جمله رقبای جدی شرکتهای سیمنتک و Cylance محسوب می شوند .

منبع : 
Cylance Steals Symantec Channel Marketing VP As Endpoint Competition Heats Up 

ترجمه :

شرکت دورانتاش
واحد آموزش و اطلاع رسانی
www.ddn.ir

اخبار مرتبط :
اخبار شرکت و ضد ویروسهای شرکت سیمانتک

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران



شرکای جهانی VMware را بشناسید .


دیسنا - وبلاگ تخصصی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

Vmware.svg
آیا شرکای جهانی کمپانی VMware را میشناسید ؟

تیم کمپانی VMware با شرکتهای سخت افزاری و نرم افزاری پیشرو به طور مداوم در ارتباط است تا انتخاب تکنولوژی و راه حلهای نرم افزاری VMware را به طور مستمر بهینه سازی کند .

شرکتهایی که جزء اتحاد جهانی کمپانی VMware ( VMware Global Partner Alliances ) هستند کمک میکنند تا یکپارچه سازی نرم افزاری و سخت افزاری با محصولات و سرویسهای VMware به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد و محصولات آنها به بهترین شکل ممکن بر روی ماشینهای مجازی VMware نصب و اجرا شوند .

نام شرکتهایی که هم اکنون در لیست شرکای تجاری شرکت VMware هستند و در وب سایت این شرکت به آنها اشاره شده به شرح زیر می باشد .

1- Brocade

2- Cisco System     ( سیسکو سیستمز )
3- DELL               ( دل )
4- DELL EMC        ( دل ای ام سی )
5- F5 Networks
6- Fujitsu             ( فوجیتسو )
7- Hitachi Data System      ( هیتاچی )
8- HP Enterprise     ( اچ پی ) 
9- Intel                 ( اینتل )
10- NetApp            ( نت ای پی پی )
11- Nvidia              ( انویدیا )
12- PaloAlto           ( پالو آلتو )
13- SAP                ( سپ )
14- SuperMicro       ( سوپرمیکرو )
15- Trend Micro      ( ترندمیکرو )
16- VEEAM

VMware Global Partner Alliances

( لینک فوق را با IP غیر ایرانی مشاهده نمائید . )


چندی پیش کمپانی DELL شرکت VMware را به تملک خود در آورد و هم اکنون VMware به عنوان یکی از زیر شاخه های شرکت DELL Technology فعالیت می کند .

شرکت VMware از بزرگترین و مطرح ترین شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات است که در زمینه ارائه سرویسها و نرم افزارهای کلود و مجازی سازی ( Virtualization ) فعالیت دارد .

تعدادی از محصولات شرکت VMware شامل نرم افزارهای مجازی سازی برای کلاینتهای دارای سیستم عاملهای ویندوز ، اپل مکینتاش و لینوکس و همچنین برای شرکتها و سازمانها با نام VMware ESX  و VMware ESXi می باشند .

تهیه و تنظیم :
شرکت دورانتاش
واحد آموزش و اطلاع رسانی
WWW.DDN.IR

اخبار مرتبط :

شرکای استراتژیک آنتی ویروسی سیسکو

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران


تحلیل باج افزار حمله کننده به مترو سانفرانسیسکو


دیسنا - وبلاگ تخصصی شرکتها و محصولات آنتی ویروس



همانطور که شنیدید چند روز پیش سیستم حمل و نقل مترو شهر سانفرانسیسکو مورد حمله ویروس باج افزاری از خانواده HDDCryptor قرار گرفت .

این باج افزار در شبکه های خلافکاران سایبری به صورت سرویس SaaS به فروش می رسد و دسترسی به آن برای مهاجمان کار سختی نیست .

شرکت امنیتی ترندمیکرو که از شرکتهای مطرح و پیشرو ارائه دهنده سرویسهای امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس می باشد ، در ماه سپتامبر گزارشی را درباره تحلیل این باج افزار منتشر نموده که مطالعه آن خالی از لطف نیست .

برای مطالعه تحلیل باج افزار HDDCryptor به لینک زیر وارد شوید .



اخبار مرتبط :
اخبار شرکت امنیتی ترندمیکرو ( Trend Micro )
دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران