امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

آنتی ویروس : کسپرسکی یا وبروت ؟ ( Kaspersky or Webroot )

آنتی ویروس کسپرسکی یا وبروت ؟ ( Kaspersky or Webroot ) 

مقایسه بین آنتی ویروسها و شرکتهای کسپرسکی و وبروت 


در این یادداشت مقایسه سریعی بین 2 شرکت تولیدکننده آنتی ویروس Webroot و Kaspersky داریم. 
1- کمپانی ها

وبروت : 1997  - آمریکا
کسپرسکی ( کاسپرسکی ، کسپراسکی ، کسپرسکای ) : 1997 - روسیه



2- محصولات

وبروت : آنتی ویروس های خانگی و شبکه ( Non-Promise ) و Web Security و  DNS Security

کسپرسکی : آنتی ویروس های خانگی و شبکه 

3- شرکای استراتژیک و مشتریان بزرگ

وبروت : دهها شرکت بزرگ فناوری، مشتری محصولات و سرویسهای وبروت هستند که از جمله آنها میتوان به شرکتهای 

Cisco , F5 Networks , A10 Networks , F445 Networks , PaloAlto Networks , ThreatMatrix , Aruba Networks , Citrix , RSA , Fujitsu , Menlo Security , Array Networks , Telenor , Cyberit , SOTI , Anomali , Attivo Networks , Mobilogy ,  اشاره کرد.

کسپرسکی : تا 5 سال گذشته شرکتهای زیادی ( عمدتآ کوچک و متوسط ) با کسپرسکی همکاری داشتند ولی طی 5 سال اخیر اکثر آنها ارتباط با کسپرسکی را قطع کرده اند. 

هم اکنون بزرگترین و معروف ترین شرکتهایی که از کسپرسکی استفاده میکنند میتوان به Juniper و  Check Point اشاره کرد. 

4- مشتریان مالی و بانکی 

وبروت: موسسات مالی و بانکی زیادی در دنیا آنتی ویروس های وبروت را به مشتریان خود توصیه و پیشنهاد کرده اند ولی از بزرگترین و مهم ترین آنها میتوان به غولهای بانکی بین المللی و بسیار معروف Citi Bank و  HSBC Bank اشاره کرد. 

کسپرسکی: بانکهای کمی با کسپرسکی همکاری داشتند که معروف ترین آنها بانک انگلیسی Barclays بود که آن هم اواخر سال 2017 ارتباط با کسپرسکی را قطع کرد. 

5- سابقه فعالیت تجاری

وبروت : وبروت همواره فعالیت تجاری سالمی داشته و هیچگاه مورد نامناسبی از این شرکت دیده نشده. 

کسپرسکی: در عوض کسپرسکی بارها و بارها دست به فعالیتهای ناسالم تجاری و تبلیغاتی و رسانه ای زده.

از بلاک کردن لایسنسهای خانگی ، توزیع کارت لایسنس های مشکل دار در بازار فروشگاهی و Retail و نشر صدها خبر دروغ تا لابی با رسانه ها برای سانسور اخبار شرکتهای مطرح و پیشرو آنتی ویروس و شایعه پراکنی در بازار آنتی ویروس " ایران"

6- نحوه و کیفیت ارائه پشتیبانی 

وبروت: پشتیبانی آنتی ویروس های وبروت در ایران هم از طریق وب سایت وبروت و هم از طریق شرکت دورانتاش امکانپذیر می باشد و حداکثر ظرف 24 ساعت پاسخ داده می شود. 

وبروت تاکنون 2 مرتبه با آپدیت اشتباه باعث شده مشتریانش با دردسر مواجه شوند. البته به سرعت ( کمتر از 30 دقیقه ) مشکل را رفع کرده است.

کسپرسکی: سابقه کسپرسکی در ارائه پشتیبانی بسیار بد است. 

کسپرسکی بارها با آپدیت اشتباه باعث بروز مشکل برای مشتریانش شده. و متاسفانه در چندین مورد رفع مشکل آپدیت با تاخیر های بسیار طولانی صورت گرفته. 

در یکی از آپدیت های اشتباه. اصلاح آپدیت 2 روز طول کشیده است.

در گزارش و رفع آسیب پذیری ها هم کسپرسکی عملکرد بسیار ضعیفی دارد.

از پاسخ ندادن به ایمیل کارشناسان امنیتی گرفته تا ندادن پاداش شناسایی آسیب پذیری و بدتر از همه رفع آسیب در زمان بسیار طولانی که گاهی تا 8 ماه نیز طول کشیده است. 

7- ارائه در ایران

وبروت : آنتی ویروس های وبروت اولین بار در سال 2009 و توسط شرکت دورانتاش در ایران ارائه شده اند. 

دورانتاش بین سالهای 2006 تا 2009 از بزرگترین نمایندگان کسپرسکی در ایران بود که در اواخر سال 2009 و به دلیل کلاهبرداری کسپرسکی از مشتریان و نمایندگانش، ارتباط با این شرکت روسی را قطع کرد.

قطع ارتباط دورانتاش با کسپرسکی و افشای کلاهبرداری کسپرسکی با واکنش منفی کسپرسکی و دیگر نمایندگانش روبرو شد ولی اهمیتی برای شرکت دورانتاش نداشت. 

کسپرسکی : سابقه حضور آنتی ویروس های کسپرسکی در بازار ایران به سال 2003 / 2004 بازمیگردد. 

شرکت آواژنگ سیستم اولین نماینده کسپرسکی در ایران بود و پس از آن دیگر شرکتها مانند دورانتاش ، آتنا ( پاد ) ، دوران و کارنما رایانه نیز نماینده کسپرسکی شدند. 

جالب است بدانید که شرکت آواژنگ سیستم هم مانند دورانتاش، ارتباط با کسپرسکی را قطع کرد.

همچنین شرکت کارنما رایانه نیز فروش آنتی ویروس های خانگی کسپرسکی را متوقف کرد. 

بعد از ارائه آنتی ویروسهای برندهای مطرح و پیشرو امنیتی توسط شرکت دورانتاش، با اینکه کسپرسکی و نمایندگانش تلاش زیادی کردند تا مانع انتشار اخبار و آگهی های شرکت دورانتاش شوند ولی در نهایت بخش زیادی از مشتریان آنتی ویروس های کسپرسکی به آنتی ویروسهای عرضه شده توسط شرکت دورانتاش مهاجرت کردند. 

طی سالهای اخیر دهها نماینده دیگر کسپرسکی در دیگر کشورها از جمله پاکستان، مالزی ، هند، ترکیه، انگلستان ، آمریکا و امارات ارتباط با این شرکت روسی را قطع کرده و دهها نفر از کارمندان و مدیرانش مخصوصآ مدیران دفاتر منطقه ای اش که عمدتآ غیر روسی هستند، استعفاء داده اند. 

8- ویژگی ها و مشخصات ظاهری آنتی ویروس های خانگی

وبروت 

سبک ترین و کم حجم ترین های دنیا

حجم فایل کامل نصب نسخه ویندوزی 3.5 مگابایت

میزان استفاده از منابع سیستم ( حافظه رم : 3 تا 20 مگابایت / پردازنده 0.1 تا 1 درصد )

نصب با 2 کلیک 

کسپرسکی

کسپرسکی همان شکل آنتی ویروس های سنتی را حفظ کرده.

حجم فایل نصب نسخه ویندوزی حدود 150 مگابایت ( آپدیت هم جداگانه می باشد.)

میزان استفاده از منابع سیستم ( میزان استفاده از رم و پردازنده حداقل 5 برابر وبروت )

نصب با 2 تا 3 کلیک 

9- نسخه های تحت شبکه 

وبروت: در نسخه های تحت شبکه آنتی ویروس وبروت فقط به صورت non-promise تولید می شوند و نصب و راه اندازی آن ساده است.

کسپرسکی: در عوض نصب و راه اندازی و مدیریت آنتی ویروس های تحت شبکه کسپرسکی با مشکلاتی روبرو است و بهتر است مدیر شبکه دوره خاصی را طی کند تا از پس نصب و راه اندازی و مدیریت کسپرسکی بر بیاید.

بازار آنتی ویروس های تحت شبکه به جهت تخصص و دانش خریداران عمدتآ در اختیار شرکتهای مطرح و پیشرو مانند ترندمیکرو ، سایمنتک ، سوفوس و مکافی قرار دارد.

10- تکنولوژی های مورد استفاده

وبروت :  وبروت در استفاده از تکنولوژی های یادگیری ماشینی ( ML ) و هوش مصنوعی ( AI ) سابقه طولانی دارد و از لیدرهای این حوزه محسوب می شود. 

شبکه حفاظتی ابری وبروت نیز از بزرگترین شبکه های هوشمند کلود در دنیاست که با نام WIN = Webroot Intelligent Network شناخته می شود.
* حدود 70 شرکت بزرگ فناوری از فناوری حفاظتی WIN استفاده میکنند.

کسپرسکی:  کسپرسکی نیز به تازگی مدعی استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی و همینطور شبکه حفاظتی ابری با نام KSN است.

11- آپدیت ( به روز رسانی )

وبروت: عملیات به روز رسانی آنتی ویروس های وبروت به صورت خودکار است. 

نکته درباره آپدیت آنتی ویروس های وبروت این است که آپدیت های وبروت بسیار بسیار بی صدا و کم حجم هستند و کلآ کاربر هیچ چیزی احساس نمیکند.

همچنین آپدیت برنامه و ورژن آنتی ویروس های وبروت نیز خودکار و اتوماتیک است. 

کسپرسکی: عملیات به روز رسانی آنتی ویروسهای کسپرسکی مانند آنتی ویروس های سنتی است. 

آپدیت اولیه حجمی حدود 100 مگابایت دارد. آپدیت های ساعتی نیز هر دفعه حدود 1 تا 2 مگابایت استفاده میکنند.

آپدیت برنامه کسپرسکی خودکار است ولی برای آپدیت نسخه بالاتر باید نسخه قبلی Remove یا Uninstall شود.

12- تستهای مقایسه ای :

وبروت : وبروت از اکثر تستهای مقایسه ای مانند AV-TEST و  AV-Comparatives و VB100 خارج شده زیرا معتقد است این تستها براساس معیارهای تهدیدات سایبری در دنیای واقعی نیستند. 

وبروت در تست هایی مانند پی.سی.مگزین و MRG حضور دارد.

وبروت تاکنون توانسته 20 جایزه برتر وب سایت PC Magazine را از آن خود کند.

کسپرسکی: کسپرسکی در بیشتر تستهای مقایسه ای حضور دارد و در بین حدود 20 آنتی ویروسی که در اکثر تستها هستند معمولآ در بین 6 آنتی ویروس اول قرار میگیرد. 

13- خرید آنتی ویروس:

وبروت :  آنتی ویروس های وبروت را در ایران میتوانید از شرکت دورانتاش خریداری کنید.

کسپرسکی : نسخه های خانگی کسپرسکی توسط شرکتهای آتنا " پاد " و ایدکو و نسخه های شبکه توسط پاد ، ایدکو و دوران توزیع می شود.

( کیفیت آنتی ویروس های کسپرسکی به شکلی است که نیاز به پشتیبانی و مراقبت 24 ساعته دارند و به همین دلیل فروشندگان کسپرسکی خیلی بر روی پشتیبانی تاکید دارند. ) 



یادداشتهای مرتبط :


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

تخفیف ویژه آنتی ویروس برای کاربران خانگی و شرکت‌ها همزمان با شیوع کرونا

تخفیف ویژه آنتی ویروس برای کاربران خانگی و شرکت‌ها همزمان با شیوع کرونا

طرح حمایتی شرکت دورانتاش از کاربران خانگی و شرکت‌های کوچک همزمان با کروناویروس

شرکت دورانتاش در راستای حمایت از کاربران خانگی، شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط، تعدادی از محصولات آنتی ویروس خود را با تخفیف و شرایط ویژه ارائه می‌دهد.

تخفیف ویژه آنتی ویروس برای کاربران خانگی و شرکتها همزمان با شیوع کروناویروس
تخفیف ویژه و محدود آنتی ویروس های دورانتاش همزمان با شیوع کروناویروس

به گزارش روابط عمومی شرکت دورانتاش، کروناویروس (ویروس چینی) باعث بروز مشکلات بسیاری برای کاربران خانگی، شرکت‌ها و کسب و کارها شده است.

رشد خیره کننده تهدیدات سایبری و حملات بدافزاری با ترفندهای مهندسی اجتماعی در کنار مشکلات اقتصادی کاربران خانگی و شرکت‌ها و همچنین دورکار شدن بخش قابل ملاحظه‌ای از کارمندان شرکت‌ها، نیاز به تامین امنیت حداکثری را دوچندان کرده است.

شرکت دورانتاش، از توزیع کنندگان پیشرو و معتبر آنتی ویروس، تصمیم گرفته است تا برای مدت محدودی برای حمایت از کاربران خانگی و شرکت‌ها، بخشی از محصولات آنتی ویروس خود را با شرایط و تخفیف‌های ویژه عرضه کند.

همه کاربران خانگی اعم از پزشکان، پرستاران، وکلا، مهندسین، معماران، متخصصین بازاریابی، مارکتینگ، برنامه نویسان، مهندسین صنایع، گرافیست‌ها و کلیه کسب و کارها، دفاتر و شرکت‌های کوچک و متوسط می‌توانند از این فرصت بی نظیر برای تامین امنیت سیستم‌های کامپیوتری و اطلاعات خود استفاده کنند.

جهت خریداری آنتی ویروس‌های دورانتاش و استفاده از تخفیف ویژه طرح کروناویروس، می‌توان لینک www.durantash.com/corona مراجعه کرد.

جای تردیدی نیست که تامین امنیت سیستم‌های کامپیوتری، موبایل و سرورها و استفاده از نرم افزارهای آنتی ویروس اصلی، معتبر و باکیفیت، یکی از الزامات و استانداردهای چند سال حوزه فناوری اطلاعات و از اصول امنیت سایبری است.

درباره شرکت دورانتاش

هر ساعت بر تعداد تهدیدات سایبری مانند بدافزارها، ویروس‌ها، روت کیت‌ها، کیلاگرها، باج افزارها، بکدورها، بات نت‌ها، APTها، حملات فیشینگ، ایمیل‌ها، لینک‌ها و صفحات وب آلوده، آنتی ویروس‌های جعلی و تقلبی و دیگر تهدیدات فضای مجازی افزوده می‌شود و کاربران و شرکت‌های بسیاری به دلیل عدم رعایت اصول امنیتی دچار مشکلات مختلف و در موارد بسیاری، غیر قابل جبران می‌شوند.

شرکت دورانتاش که فعالیت خود را از سال 1385 آغاز کرده، تلاش کرده با ارائه اطلاعات صحیح و درست، ارائه برندهای مطرح و پیشرو آنتی ویروس، محصولات باکیفیت و خدمات فنی و پشتیبانی مناسب و مطابق با استانداردهای شرکت‌های معتبر بین المللی، تلاش کرده تا بهترین خدمات را به کاربران و شرکت‌ها و مشتریانش در ایران ارائه دهد.

شرکت دورانتاش تاکنون سابقه عرضه آنتی ویروس‌های کسپرسکی، ایست (نود32)، اف-سکیور، بولگارد، وبروت، نورتون، سیمانتک، جی دیتا و ترندمیکرو را دارد.

درباره وبروت ( About Webroot )

وبروت که در سال 1997 میلادی ( 23 سال پیش ) تاسیس شده، سازنده سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس‌‌های دنیاست که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های امنیت ابری ( Cloud Security )، یادگیری ماشینی ( ML )، هوش مصنوعی ( AI ) و رفتار شناسی پیشرفته، توانسته در کنار استفاده حداقلی از منابع سیستم، حفاظت حداکثری را برای مشتریانش به ارمغان اورد.

از جمله توصیه کنندگان آنتی ویروس‌های وبروت ( Webroot ) می‌توان به موسسات مالی و بانکی بین المللی مانند Citi Bank, HSBC Bank, American River Bank, Danske Bank, BarClays Bank و First National Bank اشاره کرد.

همچنین از تکنولوژی‌های وبروت می‌توان به Webroot BrightCloud اشاره کرد که علاوه بر محصولات و آنتی ویروس های وبروت، صدها کمپانی از جمله شرکت‌های بزرگ حوزه امنیت و فناوری اطلاعات مانند Cisco ( سیسکو )، F5 Networks ، PaloAlto Networks، A10 Networks ، Fujitsu, RSA ، F445 Networks ، Threat Matrix ، HP، Zyxel زایکسل و Aruba Networks از آن استفاده می‌کنند.

آنتی ویروس‌های وب روت علاوه بر دریافت جوایز متنوع از جمله دریافت 21 جایزه برتر پی سی مگزین (PC MAG) ، از نظر رضایت مشتریان، از جمله آنتی ویروسی‌هایی هستند که همواره سطح رضایتمندی بالایی را از مشتریان خود کسب کرده‌اند و این یعنی کیفیت بالای آنتی ویروس‌های وبروت.

شرکت وبروت سال گذشته به تملک شرکت Carbonite درآمد و چندی بعد شرکت OpenText به طور کامل شرکت Carbonite را خریداری کرد و امروز با نام شرکت Webroot Part of OpenText شناخته می‌شود.

از جمله رقبای وبروت در ایران می‌توان به شرکت‌های آنتی ویروس سایمنتک، ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) و محصولات شرکت‌های کسپرسکی، بولگارد، جی دیتا، بیت دیفندر، آویرا و پاندا سکیوریتی اشاره کرد. 

آنتی ویروس‌های قدرتمند Webroot با گارانتی و پشتیبانی معتبر دورانتاش، تاکنون طی طرح‌های مختلف توسط شرکت‌های اینترنتی مانند آسیاتک، داتک (رهام داتک)، صفرویک پرداز (شهراد شبکیه سابق ) و مبناتلکام و موسسات آموزشی فناوری اطلاعات مانند کندو، مجتمع فنی تهران و دانشگاه مهر البرز توصیه و پیشنهاد شده است.

تخفیف ویژه آنتی ویروس برای کاربران خانگی و شرکت‌ها همزمان با شیوع کرونا

تخفیف ویژه آنتی ویروس برای کاربران خانگی و شرکت‌ها همزمان با شیوع کرونا

طرح حمایتی شرکت دورانتاش از کاربران خانگی و شرکت‌های کوچک همزمان با کروناویروس

شرکت دورانتاش در راستای حمایت از کاربران خانگی، شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط، تعدادی از محصولات آنتی ویروس خود را با تخفیف و شرایط ویژه ارائه می‌دهد.

تخفیف ویژه آنتی ویروس برای کاربران خانگی و شرکتها همزمان با شیوع کروناویروس
تخفیف ویژه و محدود آنتی ویروس های دورانتاش همزمان با شیوع کروناویروس

به گزارش روابط عمومی شرکت دورانتاش، کروناویروس (ویروس چینی) باعث بروز مشکلات بسیاری برای کاربران خانگی، شرکت‌ها و کسب و کارها شده است.

رشد خیره کننده تهدیدات سایبری و حملات بدافزاری با ترفندهای مهندسی اجتماعی در کنار مشکلات اقتصادی کاربران خانگی و شرکت‌ها و همچنین دورکار شدن بخش قابل ملاحظه‌ای از کارمندان شرکت‌ها، نیاز به تامین امنیت حداکثری را دوچندان کرده است.

شرکت دورانتاش، از توزیع کنندگان پیشرو و معتبر آنتی ویروس، تصمیم گرفته است تا برای مدت محدودی برای حمایت از کاربران خانگی و شرکت‌ها، بخشی از محصولات آنتی ویروس خود را با شرایط و تخفیف‌های ویژه عرضه کند.

همه کاربران خانگی اعم از پزشکان، پرستاران، وکلا، مهندسین، معماران، متخصصین بازاریابی، مارکتینگ، برنامه نویسان، مهندسین صنایع، گرافیست‌ها و کلیه کسب و کارها، دفاتر و شرکت‌های کوچک و متوسط می‌توانند از این فرصت بی نظیر برای تامین امنیت سیستم‌های کامپیوتری و اطلاعات خود استفاده کنند.

جهت خریداری آنتی ویروس‌های دورانتاش و استفاده از تخفیف ویژه طرح کروناویروس، می‌توان لینک www.durantash.com/corona مراجعه کرد.

جای تردیدی نیست که تامین امنیت سیستم‌های کامپیوتری، موبایل و سرورها و استفاده از نرم افزارهای آنتی ویروس اصلی، معتبر و باکیفیت، یکی از الزامات و استانداردهای چند سال حوزه فناوری اطلاعات و از اصول امنیت سایبری است.

درباره شرکت دورانتاش

هر ساعت بر تعداد تهدیدات سایبری مانند بدافزارها، ویروس‌ها، روت کیت‌ها، کیلاگرها، باج افزارها، بکدورها، بات نت‌ها، APTها، حملات فیشینگ، ایمیل‌ها، لینک‌ها و صفحات وب آلوده، آنتی ویروس‌های جعلی و تقلبی و دیگر تهدیدات فضای مجازی افزوده می‌شود و کاربران و شرکت‌های بسیاری به دلیل عدم رعایت اصول امنیتی دچار مشکلات مختلف و در موارد بسیاری، غیر قابل جبران می‌شوند.

شرکت دورانتاش که فعالیت خود را از سال 1385 آغاز کرده، تلاش کرده با ارائه اطلاعات صحیح و درست، ارائه برندهای مطرح و پیشرو آنتی ویروس، محصولات باکیفیت و خدمات فنی و پشتیبانی مناسب و مطابق با استانداردهای شرکت‌های معتبر بین المللی، تلاش کرده تا بهترین خدمات را به کاربران و شرکت‌ها و مشتریانش در ایران ارائه دهد.

شرکت دورانتاش تاکنون سابقه عرضه آنتی ویروس‌های کسپرسکی، ایست (نود32)، اف-سکیور، بولگارد، وبروت، نورتون، سیمانتک، جی دیتا و ترندمیکرو را دارد.

درباره وبروت ( About Webroot )

وبروت که در سال 1997 میلادی ( 23 سال پیش ) تاسیس شده، سازنده سبک ترین و کم حجم ترین آنتی ویروس‌‌های دنیاست که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های امنیت ابری ( Cloud Security )، یادگیری ماشینی ( ML )، هوش مصنوعی ( AI ) و رفتار شناسی پیشرفته، توانسته در کنار استفاده حداقلی از منابع سیستم، حفاظت حداکثری را برای مشتریانش به ارمغان اورد.

از جمله توصیه کنندگان آنتی ویروس‌های وبروت ( Webroot ) می‌توان به موسسات مالی و بانکی بین المللی مانند Citi Bank, HSBC Bank, American River Bank, Danske Bank, BarClays Bank و First National Bank اشاره کرد.

همچنین از تکنولوژی‌های وبروت می‌توان به Webroot BrightCloud اشاره کرد که علاوه بر محصولات و آنتی ویروس های وبروت، صدها کمپانی از جمله شرکت‌های بزرگ حوزه امنیت و فناوری اطلاعات مانند Cisco ( سیسکو )، F5 Networks ، PaloAlto Networks، A10 Networks ، Fujitsu, RSA ، F445 Networks ، Threat Matrix ، HP، Zyxel زایکسل و Aruba Networks از آن استفاده می‌کنند.

آنتی ویروس‌های وب روت علاوه بر دریافت جوایز متنوع از جمله دریافت 21 جایزه برتر پی سی مگزین (PC MAG) ، از نظر رضایت مشتریان، از جمله آنتی ویروسی‌هایی هستند که همواره سطح رضایتمندی بالایی را از مشتریان خود کسب کرده‌اند و این یعنی کیفیت بالای آنتی ویروس‌های وبروت.

شرکت وبروت سال گذشته به تملک شرکت Carbonite درآمد و چندی بعد شرکت OpenText به طور کامل شرکت Carbonite را خریداری کرد و امروز با نام شرکت Webroot Part of OpenText شناخته می‌شود.

از جمله رقبای وبروت در ایران می‌توان به شرکت‌های آنتی ویروس سایمنتک، ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) و محصولات شرکت‌های کسپرسکی، بولگارد، جی دیتا، بیت دیفندر، آویرا و پاندا سکیوریتی اشاره کرد. 

آنتی ویروس‌های قدرتمند Webroot با گارانتی و پشتیبانی معتبر دورانتاش، تاکنون طی طرح‌های مختلف توسط شرکت‌های اینترنتی مانند آسیاتک، داتک (رهام داتک)، صفرویک پرداز (شهراد شبکیه سابق ) و مبناتلکام و موسسات آموزشی فناوری اطلاعات مانند کندو، مجتمع فنی تهران و دانشگاه مهر البرز توصیه و پیشنهاد شده است.