کسپرسکی مدیریت فروش در کشور ترکیه را تا اطلاع بعدی به دفتر خاورمیانه خود در دبی سپرد .
شرکت HELYUM BİLİŞİM برای مدت 5 سال توزیع کسپرسکی
در ترکیه را به عهده داشت و آقای Murat Goce مدیر دفتر کسپرسکی در ترکیه
بودند . ( ولی حالا نیستند . )
اخبار مرتبط :
کسپرسکی در ترکیه به عزا نشست .
چرا کسپرسکی فارسی شد ؟ ( نوآوری یا ناچاری ؟ )
کسپرسکی مجبور به حذف کامگارد شد .
شناسایی از وب روت ، آنالیز از ماهر ، خبر از کسپرسکی !
شرکت General Atlantic از خرید سهام کسپرسکی انصراف داد .
کسپرسکی یکی دیگر از مدیران خود را از دست داد .
غولهای امنیتی در ایران جولان می دهند .
دیسنا :
پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران
هم اکنون از ترندمیکرو دیگر غول امنیتی ژاپنی ارائه دهنده
ضد ویروس خبر می رسد که تستسهای نهایی محصولات ضد ویروس تیتانیوم 2013 این
شرکت در حال انجام است و به زودی این محصول نیز روانه بازارهای جهانی می
شود .
شرکت دورانتاش معتبرترین ارائه دهنده محصولات ضد ویروس در ایران و نماینده
شرکتهای Webroot و Trend Micro اعلام کرد بعد از مدت مشخصی این محصولات
روانه بازار ایران شده و کاربران ایرانی می توانند از محصولات این شرکت
استفاده نمایند .
دورانتاش اعلام کرد واحد پشتیبانی 24 ساعته ، 7 روز هفته این شرکت آماده
ارائه خدمات پشتیبانی بالادرنگ به همه کاربران محصولات این شرکت است .
شرکت امنیتی ترندمیکرو در سالهای اخیر با فعالیت بر روی سرویسهای امنیتی
موبایل توانسته جایگاه خوبی را در هر 2 بخش محصولات امنیتی موبایل و تبلت
خانگی و شرکتی و سازمانی به دست آورد .
ترندمیکرو از سال 2007 وارد بازار DLP شده است و همواره در این زمینه مانند
دیگر بخشهای امنیتیش با نوآوری پیشرفتهای خوبی را داشته باشد .
همچنین به تازگی سرویسهای DLP خود را با برخی محصولات آنتی ویروس خود به
صورت یکپارچه کرده است و این حفاظت را به بالاترین سطح خود می رساند .
آقای Steve Quane مدیر ارشد محصولات ترندمیکرو معتقد است : حل مشکلات نشت
اطلاعات به صورت عمدی یا غیر عمدی یکی از تعاهدات این شرکت براساس استراتژی
حفاظت از داده هاست مخصوصآ که هر روزه شاهد رشد تهدیدات هستیم .
از مسدود کردن اشتباهی هزاران لایسنس محصولات خانگی
و عدم تعویض و پاسخگویی مناسب به کاربران ایرانی تا ارائه آپدیتهای اشتباه فاجعه بار که
خسارات مادی و غیر مادی بسیاری را متوجه کاربران خانگی ، شرکتی و مخصوصآ
سازمانی کرده است .
سوال این است آیا هم اکنون با راه اندازی پلیس
فتا که مرجعی برای پیگیری حقوق کاربران در فضای مجازی است ، وقت آن نشده تا
بسیاری از این موارد جهت بازپس گیری حقوق کاربران ایرانی مورد تحقیق و
بررسی قرار گیرد ؟
نباید فراموش کنیم موسسه دیده بان آی تی در این
میان نقش اساسی را بازی کرده و در همکاری تنگاتنگ با بسیاری از نشریات و وب سایتها در
پیشبرد سیاستهای این شرکت روسی در ایران و از طرفی ارائه اخبار و اطلاعات اشتباه و
فریب کاربران ایرانی سهم داشته است .
و آیا وقت آن نشده تا پلیس فتا به عنوان پلیس فضای سایبری و مجازی ایران به
نمایندگی از طرف دولت و قوه قضائیه که باید حامی حقوق مصرف کنندگان و
کاربران ایرانی باشند مسئله کلاهبرداری های روسها و آسیبهایی که این شرکت به کاربران ایرانی زده است پیگیری کند
؟
ولی آیا فقط موارد ذکر شده در بالا مشکلاتی است که تاکنون روسها برای ما ایجاد کرده اند ؟
نباید فراموش کنیم نفوذ هر چه بیشتر روسها در فضای مجازی کشور خطرات
جبران ناپذیری را به ما وارد می کند که تاکنون نیز بارها تاوان آن را پس
داده ایم .
اولین مشکل در اختیار گرفتن امنیت فضای سایبری کشور در دست روسهاست که ثابت کرده اند در سوء استفاده و خیانت تبحر خاصی دارند .
- کیفیت پایین محصولات .
- عدم توانایی این شرکت در ارائه محصولات معتبر .
- عدم توانایی در اصلاح نقصهای امنیتی در کمترین زمان ممکن .
- طیف بسیار کم محصولات امنیتی این شرکت که همین الان هم فقط قادر به تامین امنیت دست و پا شکسته در یک لایه خاص هستند .
و یکی از مسائل دقیقآ چیزی است که هنگامی که میکروسافت سعی کرد تا
محصول ضد ویروسش را بر روی آپدیت ویندوز قرار دهد توسط برخی کارشناسان
امنیتی به آن اشاره شد .
یعنی اینکه طیف وسیعی از کاربران از یک
محصول ضد ویروس استفاده کنند و این مسئله کار را برای هکرها و خلافکاران
اینترنتی بسیار ساده می کند ، زیرا در آن صورت با بروز مشکل ناگهان طیف
بسیار وسیعی از کاربران با مشکل مواجه می شوند .
استفاده ویروسها ،
بدافزارها و حملات سایبری از نقصهای بی شمار محصولات این شرکت روسی و ضعف جدی
محصولات این شرکت در شناسایی تهدیدات پیشرفته ATP و روت کیتها و ضعف در
ارائه خدمات پشتیبانی مناسب تاکنون خسارات بسیاری به شرکتها و سازمانهای ما
رسانده است .
بد نیست بدانید در بسیاری از موارد ، کاربر به آلودگی کامپیوتر یا موبایل خود آگاهی ندارد و
ویروسها و بدافزارها مشغول فعالیت هستند و از کامپیوتر قربانی برای
سرقت اطلاعات و حمله به دیگر کامپیوترها و شبکه های کامپیوتری استفاده می
شود .
یک نمونه آن مسئله حملات سایبری به شرکت نفت است .
در پی این حمله فروشندگان کسپرسکی و وب سایتهای تبلیغاتی تلاش کردند با انتشار
خبرهای انحرافی وانمود کنند شرکت نفت از ضد ویروس دیگری استفاده می کرده است
و نه ضد ویروس روسها را .
البته برای اینکه فروشندگان محصول آنتی ویروس روس مورد اتهام قرار نگیرند بعد
از انتشار اخبار ، نام ضد ویروسی که مثلا مورد استفاده شرکت نفت بوده را به عنوان نظر در
بخش نظرات منتشر می کردند.
در زمان انتشار اخبار مربوط به حمله به وزارت نفت در متون خبری گفته نشده
بود که وزارت نفت از چه آنتی ویروسی استفاده می کرده است و از همان ابتدای انتشار خبر این حس
کنجکاوی در کاربران و مدیران شبکه شرکتها و سازمانها به وجود آمده بود که
بدانند وزارت نفت از چه آنتی ویروسی استفاده می کرده و به سراغ نظرات زیر
خبرها می رفتند و آنجا بود که مسئولین تبلیغاتی کسپرسکی دام خود را پهن کرده بودند
. یعنی معرفی دیگر محصولات ضد ویروس .
از طرفی مدیران وب سایتها نیز که می خواستند از این بحث داغ برای افزایش
بازدیدکنندگان خود استفاده کنند همه نظرات را تائید می کردند .
جالب اینکه از بین وب سایتها سایت خبرآنلاین به طور واضح نوشته بودند وزارت نفت از ضد ویروس نود32 استفاده می کند .
و هنوز برخی کارشناسان امنیتی به دنبال پاسخ سوالات بی شمار خود در
خصوص وقایع مختلف امنیتی هستند که در ایران اتفاق افتاده هستند .
ولی
یک موضوع باعث نگرانی جدی کاربران ایرانی است و آن درج اخبار و یاداشتها
در وب سایت پلیس فتا به نقل از وب سایتهایی است که پیش از این سابقه درج
اخبار و گزارشات کذب و دستکاری شده را دارند و از طرفی نماینده کسپرسکی
هستند و هم مسئولیت تبلیغات این شرکت را بر عهده دارند و سابقه نشان داده
است کلیه خبرهای منتشر شده در این وب سایتها براساس سیاستهای خاص روسهاست .
پیش
از نیز مرکز ماهر به مرکزی برای تبلیغ کسپرسکی و درج اخبار براساس
سیاستهای ارائه دهنده آنتی ویروس روسی اقدام می کرد و هم اکنون نیز به همان
روند در حال ادامه دادن است .
و نکته جالب ارتباط ویژه کسپرسکی و اسرائیل است .
در
حال حاضر فقط 1 شرکت اسرائیلی با نام CheckPoint که ارائه دهنده محصول ضد
ویروس با نام ZoneAlarm است از موتور ویروس یاب کسپسکی بهره می برد .
پیش از این شرکتهای F-Secure , eScan و G-Data از موتور کسپرسکی استفاده می کردند که در سالهای 2008/2007 اقدام به حذف آن کردند .
اخبار مرتبط :
سوء استفاده از خدمات پرداخت آنلاین ، لوگو و نام بانکها
دانش کم کاربران موجبات سوء استفاده فروشندگان را فراهم می کند .
دیسنا :
پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران
10 July 2012 شرکت امنیتی ترندمیکرو ( پیشرو در ارائه راهکارهای امنیتی و
آنتی ویروس ) اعلام کرد برنده جایزه ستاره طلائی اروپا 2012 ( توزیع شورای
غناوری جهانی ) شده است .
این نشان مانند نشان شوالیه است و نشان می دهد این کمپانی بین المللی ژاپنی توانسته است بیشتر رشد فروش را در اروپا داشته باشد .
دیوید ماس مدیر منطقه اروپا ، خاورمیانه و شمال آفریقای شرکت ترندمیکرو اعلام کرد :
کسب این جایزه برای ما باعث افتخار است و این نشان می دهد ما به نیازهای کاربران و نمایندگانمان شناخت خوبی داریم .
این محصول مجوز نصب بر روی ویندوز 8 را از شرکت میکروسافت بر روی هر 2 نسخه 32 و 64 بیتی دریافت کرده است .
در این چند روز نیز برخی وب سایتهای فارسی زبان و عمومآ مراکز تبلیغاتی
عرضه کنندگان آنتی ویروسهای مثلا رسمی ، تا آنجا که در توان داشتند با دستکاری
در این خبر و آب و تاب دادن به آن سعی کردند تا اصل خبر و اصل اتفاقی که
افتاده است را از کاربران ایرانی و مخصوصآ مشتریان ایرانی که علاقه مند به محصولات سیمانتک هستند
پنهان کنند .
اولین بار که این خبر توسط افتانا منتشر شد ، مطالبی به طور کلی کذب در آن منتشر شد که پیش از این آن را نقد کرده بودیم .
ولی اینبار ایتنا و روزنامه دنیای اقتصاد و چند وب سایت دیگر که البته همه
سابقه انتشار خبرهای کذب و دستکاری شده را دارند با لحنی دیگر سعی
کردند تا به کمپانی سیمانتک و غولهای امنیتی و محصولات آنها حمله ور شوند .
نباید
فراموش کنیم سیمانتک یک غول امنیتی و بزرگترین و معتبرترین عرضه کننده
محصولات ضد ویروس در دنیاست که اتفاقآ محصولات این شرکت قابل خرید و فروش و
ثبت و آپدیت مستقیم از ایران است و به همین دلیل تبلیغات منفی بر ضد این
شرکت به نوعی تبلیغات منفی بر ضد دیگر غولهای امنیتی مانند ترندمیکرو نیز
محسوب می شود ، مخصوصآ محصولات شرکتهایی که در ایران قایل استفاده ( ثبت و
آپدیت ) هستند .
این شرکت تقریبآ با 99.9% شرکتهای IT دنیا
به تنهایی و یا در کنار یک شرکت امنیتی دیگر مانند ترندمیکرو ، مک آفی ،
سوفوس و وب روت ، قراردادهای همکاری دارد .
از طرفی شرکتهای ضعیف هم به دلیل اینکه نه از لحاظ اعتبار و نه کیفیت و نه
پشتیبانی قادر به رقابت با این شرکتها نیستند ، سعی می کنند تا از هر لحظه و
خبری برای سودجویی های خود استفاده کنند .
ولی اطلاعاتی که درباره مشکل سیمانتک صحیح است :
بر طبق گزارش سیمانتک فقط تعداد 300 مشتری شرکتی و 60 مشتری خانگی دچار
مشکل شده اند که باید گفت این تعداد در مقابل چندین میلیون مشتری شرکتی و
سازمانی و چند میلیارد نفر کاربر خانگی این شرکت اصلا به چشم نمی آید .
البته نه اینکه منظور ما پوشاندن اشتباه سیمانتک باشد . که هدف ما این نیست .
زیرا ممکن بود اصلا کل مشتریان شرکت سیمانتک دچار مشکل شوند که البته می توان گفت 100% بعید است .
ولی در چند سال اخیر شرکتهای تازه به دوران رسیده ارائه دهنده آنتی ویروس
که چند صباحی از تاسیسشان نمی گذرد ، الارقم صرف هزینه های تبلیغاتی فراوان
در جهت معرفی محصولاتشان ولی موفقی در فروش محصولاتشان و کسب سودهای مورد
نظرشان نداشته اند .
به همین دلیل این شرکتها سیاست جدیدی را در پیش گرفته اند .
هم
اکنون بخش کمتری از هزینه های تبلیغاتی جهت معرفی محصلات و بخش بسیار
زیادی از هزینه های تبلیغاتی صرف حمله به شرکتهای رقیب و مخصوصآ غولهای
امنیتی و انتشار اخبار کذب می شود .
شرکتهایی که حتی امثال شرکت سیمانتک نیز آنها را جزء رقبای خود حساب نمی کند ،
به واسطه این اشتباه سعی دارند تا حداکثر ضربه تبلیغاتی را به سیمانتک
بزنند ، بدون اینکه بدانند سیمانتک غول امنیتی است که با این خبرها نه تنها
از اعتبار و فروششان کم نمی شود ، بلکه مصرف کننده و کاربری که از کمی هوش برخوردار باشد به خود خواهد
گفت ، وقتی شرکت بسیار معتبری مانند سیمانتک هم اشتباه می کند ، وای
به حال شرکتهای تازه به دوران رسیده و از جهتی شاید بتوان گفت از برخی لحاظ تمایل
برای خرید محصولات شرکتهای معتبر بیشتر هم می شود .
مساله دیگر خرید و فروش و استفاده از محصولات شرکتهای بزرگ و معتبر بین المللی مانند سیمانتک در ایران است .
در ایران هم همین وضعیت وجود دارد و شرکتهای کوچکتر و ضعیف تر از هر
طریق ممکن به شرکتهای معتبر امنیتی حمله می کنند و سیاستهای خاصی در این
زمینه دارند .
و برخی شرکتهای تازه به دوران رسیده برای تبلیغات
منفی بر ضد شرکتهای امنیتی معتبر ، منابع مالی را تا جدی که در توانشان
باشد به همین منظور اختصاص می دهند .
البته در ایران به دلیل اینکه
تا چند سال پیش شرکت معتبری نبود که مسئولیت فروش ، توزیع و گارانتی و
پشتیبانی محصولات معتبر بین المللی را بر عهده داشته باشد ، وضعیت برای
شرکتهایی که در بخش نمایندگان ایرانی نامهایی را درج کرده اند ، خوب بود .
ولی
چند وقتی است که وضع بسیار تفاوت کرده است و توزیع و گارانتی و پشتیبانی
منظم محصولات شرکتهای امنیتی معتبر آغاز شده و دیگر در بازار ایران هم
شرکتهایی که نام نماینده در وب سایتهایشان دارند اجازه جولان دادن ندارند .
ولی به نظر شما آیا با این تبلیغات و حمله ها چیزی برای شرکتهای کوچک و تازه به دوران رسیده عوض می شود ؟؟
و یا از کیفیت و طیف محصولات غولهای امنیتی کاسته می شود ؟
با پاسخ به این سوالات می توانید متوجه شوید چقدر در
انتخاب یک محصول ضد ویروس توانایی دارید و آیا شما از آن دسته کاربران
هستید که فقط با یک خبر کذب به سادگی فریب می خورید یا خیر !
اخبار مرتبط :
آپدیت اشتباه سیمانتک + توضیحات تکمیلی
ارائه :
واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش
( دورانتاش تنها ارائه دهنده آنتی ویروس بدون آپدیت در ایران )
www.durantash.comا