امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

دوباره آنتی ویروس معرفی شده توسط yjc ، جعلی از آب در آمد .

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

http://www.yjc.ir/client/themes/fa/main//img/logo.gif   

چند هفته پیش وب سایت yjc ( باشگاه خبرنگاران جوان ) خبری با عنوان " اولین آنتی ویروس هوشمند ایرانی برای اندروید + دانلود نرم افزار " منتشر نمود .

در این خبر نرم افزاری با نام آنتی ویروس حقاف ( Hagaf Antivirus vPro یا Hagaf ) به کاربران ایرانی معرفی و لینک آن نیز برای دانلود و نصب بر روی وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان قرار گرفت .


ادامه مطلب

سوء استفاده کسپرسکی از روزنامه جام جام + تحلیل خبری از خبرگزاری فارس

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروسhttp://press.jamejamonline.ir/Styles/Images/logo.png Fars News Agency
http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg
پیرو انتشار خبر ویروس regin ( رجین یا رگین ) توسط کمپانی امنیتی Symantec ، نشریات و رسانه های ایرانی نیز خبر شناسایی این ویروس را منتشر کردند .
ولی همانطور که گفتیم برخی رسانه های ایرانی که عمومآ جزء شبکه خبرپراکنی کسپرسکی ( کاسپرسکی ) هستند با دستکاری اصل خبر ، نام کسپرسکی را در کنار نام شرکت سیمنتک آوردند تا از این ویروس هم برای خود تبلیغ کنند .
ولی در بین رسانه ها ، خبری در روزنامه جام جم درباره ویروس regin نظر ما را به خود جلب کرد .

در ابتدای خبری که روزنامه جام جم درباره ویروس regin و یا با عنوان " کشف خطرناک‌ترین ویروس رایانه‌ای " منتشر کرده جمله خنده دار و در عین حال قابل تآملی گفته شده :

روزهای گذشته دو شرکت امنیتی سیمانتک و کسپرسکی تقریبا به‌طور همزمان از کشف ویروس رایانه‌ای جدیدی با نام Regin خبر دادند که با هدف جاسوسی از اسناد دولتی کشورهای زیادی طراحی شده است.  "
این در حالی است که کسپرسکی هیچ نقشی در شناسایی و تجزیه و تحلیل ویروس regin نداشته و اولین بار خبر شناسایی این ویروس فقط توسط شرکت امنیتی سایمنتک منتشر شده است .

همانطور که میدانید این اولین بار نیست که شرکت روسی کسپرسکی با سرقت نام ویروسها و سوء استفاده از ناآگاهی خبرنگاران رسانه ها سعی در فریب دادن خوانندگان و کاربران دارد .
هنگام انتشار اخبار ویروس های استاکس نت ، دوکو ، فلیم ، مینی فلیم ، گاوس و .. هم کسپرسکی به طریقی سعی کرد تا به کاربران و خوانندگان اخبار فضای سایبری تلقین کند که این شرکت اولین بار این ویروس ها را شناسایی کرده است .

جالب اینکه نمایندگان و فروشندگان آنتی ویروس های کسپرسکی با بی شرمی و وقاهت هر چه تمام تر شناسایی این ویروس ها را به کسپرسکی نسبت میدهند .


ولی ما با مورد دیگری نیز روبرو شدیم :

خبرگزاری فارس در خبری با عنوان " فیس‌بوک برای مقابله با بدافزارها دست به دامن یک شرکت امنیتی شد. " با دستکاری خبر سعی کرده طوری وانمود کند که آنتی ویروسهای غول امنیتی ترندمیکرو ( Trend Micro ) قدرت کافی ندارند .
ولی اصل موضوع قرارداد همکاری فیس بوک با شرکتهای Trend Micro , F-Secure و ESET چیست ؟

حدود 1 سال پیش شبکه اجتماعی فیس بوک قراردادهایی با 2 شرکت ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) و اف-سکیور منعقد کرد .

فیس بوک ابزار ویروس یابی Trend Micro را پیشنهاد میدهد .


بر طبق این قراردادها اگر سیستم کاربری هنگام گشت و گذار در فیس بوک ، آلوده تشخیص داده میشد ، ابزارهای ویروس یابی ( نه نرم افزارهای آنتی ویروس ) این 2 شرکت برای ویروس یابی و اسکن سیستم به کاربر پیشنهاد میشد .

و حالا فیس بوک مشابه همان قراردادها را با شرکت ای ست سازنده ضد ویروسهای نود32 بسته است .
ولی نکته دیگری که باید به آن توجه شود این است که کاربران در صورتی که از نسخه های اصلی و معتبر آنتی ویروس استفاده نکنند و به هر دلیلی به ویروس ها ، تروجانها و دیگر بدافزارها آلوده شوند ، این ابزارها کمک چندانی به آنها نمیکند .

یعنی زمانی کاربر به آلوده بودن سیستمش پی می برد که کار از کار گذشته است .

از طرفی شرکت فیس بوک در پستی که در وب سایتش منتشر کرده دلیل انعقاد قرارداد با شرکت ESET را این موضوع اعلام کرده که احساس کرده وجود یک ابزار ویروس یابی دیگر بجزء 2 ابزار قبلی ، میتواند کمک بیشتری به کاربران کند .


ولی موارد نادرست خبر منتشر شده توسط خبرگزاری فارس چیست :

جدا از بحث اینکه چرا خبرگزاری فارس پیش از این خبری از قرارداد همکاری فیس بوک با شرکتهای ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) و اف-سکیور منتشر نکرده ، موارد زیر در خبر اخیر منتشر شده توسط خبرگزاری فارس قابل تآمل است .


1- " قرار بود این دو شرکت نرم افزارها و برنامه های ضدویروس خود را در اختیار فیس بوک قرار دهند . "

پاسخ : اصلآ قرار بر ارائه ضد ویروس نبوده .

فقط قرار بوده از ابزارهای ویروس یابی آنلاین این شرکتها ( ترندمیکرو و اف-سکیور ) استفاده شود که شد .



2- " با توجه به تداوم مشکلات امنیتی، فیس بوک از شرکت ESET خواسته تا ابزاری رایگان برای اسکن کردن فیس بوک در اختیار این سایت قرار دهد. "

پاسخ : کدام مشکلات ؟ فیس بوک هیچ اشاره ای به مشکلات نکرده !!!

شرکت فیس بوک اعلام کرده احساس کرده ، وجود یک اسکنر ویروس دیگر میتواند مفید باشد .

هم اکنون صدها کمپانی فناوری مانند Cisco , IBM , VMware , Citrix , Oracle , Buffalo , HP , DELL از سرویسها و محصولات Trend Micro استفاده میکنند و هیچ همکاری با شرکتهایی مانند ESET ندارند .

اگر قرار به وجود مشکل بود قطعآ آنها خیلی سریعتر از فیس بوک به سراغ ESET می رفتند .



3- " اسکنر شرکت ESET بلافاصله بعد از ورود کاربران به فیس بوک به اسکن کردن محتوای آن می پردازد . "

پاسخ : این ابزارها اصلآ قرار نیست محتوای فیس بوک را اسکن کنند .

این ابزارها فقط در صورت تشخیص آلودگی در سیستم کاربر ، کاربر را ترغیب میکنند از یکی از این ابزارها برای ویروس یابی سیستم استفاده کند .

این ابزارها فقط برای ویروس یابی کاربرد دارند و قادر به تامین امنیت بالادرنگ سیستمهای کاربران نیستند .

به نظر شما چرا خبرنگار خبرگزاری فارس خبر را دستکاری کرده و سعی داشته آنتی ویروس های ترندمیکرو و اف-سکیور را ضعیف معرفی کند ؟

به عقیده ما هدف اصلی خبرنگار خبرگزاری فارس آنتی ویروس های غول امنیتی Trend Micro بوده است .


متاسفانه اطلاعات ناکافی و در برخی موارد اطلاعات نادرست بیشتر خبرنگاران حوزه فناوری اطلاعات در ایران باعث شده تا به سادگی فریب اطلاعاتی که از طرفی اشخاص و شرکتهای خاص به آنها ارائه می شود را بخورند و یا قادر به ترجمه صحیح اخبار و گزارشات حوزه فناوری و مخصوصآ امنیت اطلاعات نباشند .

در این بین برخی خبرنگاران نیز توسط برخی شرکتها تطمیع می شوند و قلم ارزشمند خود را به مبلغ ناچیزی می فروشند.

باعث تاسف است که بگوئیم تاکنون دهها خبر نادرست در نشریات و وب سایتهای ایرانی و فارسی زبان منتشر شده .


اخبار مرتبط :

همزمان با نمایشگاه الکامپ 2014 ، تجربه تخفیف با طعم آنتی ویروس

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس



همزمان با برگزاری نمایشگاه الکامپ 2014 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران ، شرکت دورانتاش ، معتبرترین و پیشرو ترین توزیع کننده سرویسهای امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس در ایران ، برخی از محصولات خود را با تخفیف به کاربران ارائه میدهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به منو خرید محصول > وب سایت شرکت دورانتاش به نشانی www.durantash.com و یا www.ddn.ir مراجعه نمائید .

پیشنهاد ویژه دورانتاش به شرکتها و دفاتر تجاری کوچک و متوسط

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس
  http://antivirus.durantash.com/images/trendmicro-durantash-1.jpg


امروز همه در معرض شدیدترین حملات سایبری ، ویروس ها و تروجانها هستیم و در صورت نداشتن استراتژی مناسب خسارات غیر قابل جبرانی به ما وارد می شود .

شرکتها و دفاتر کاری و تجاری کوچک و متوسط نیز نه تنها از هجوم این حملات در امان نیستند ، بلکه به دلایل مختلفی بیشتر از هر مکانی دچار مخاطرات فضای سایبری هستند .

- دفاتر و شرکتهای کوچک عمومآ فاقد کارشناس فناوری اطلاعاتی هستند که به طور ثابت در محل شرکت حضور داشته باشد .

- نظارت بر تجهیزات ذخیره سازی که از بیرون شرکت وارد شرکت شده و استفاده می شوند بسیار ضعیف تر است .

- فاقد سیستمهای منظم پشتیبان گیری و امنیت داده هستند و سالانه میلیونها تومان بابت از دست دادن اطلاعات و یا خرابی های ناشی از ویروس های کامپیوتری و یا مشکلاتی که سهوآ یا عمدآ توسط برخی کارمندان ایجاد می شوند دچار ضرر و زیان می شوند .

بر همین اساس شرکت امنیتی دورانتاش از معتبرترین و پیشرو ترین شرکتهای توزیع کننده سرویسهای امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس در ایران ، برای این شرکتها خدمات و محصولات ویژه ای را در نظر گرفته است .

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت دورانتاش تماس بگیرید .

شرکت دورانتاش
امنیت ، هدیه ما به شماست .

www.durantash.com
www.DDN.ir
www.NOvirus.ir

بد نیست بدانید شرکت دورانتاش اولین توزیع کننده نرم افزارهای ضد ویروس برای دفاتر کاری کوچک و متوسط ( Small Business Edition : SMB ) در ایران می باشد .

اخبار مرتبط :

4 نکته مهم و اساسی در خرید آنتی ویروس

شناسایی بدافزار اندرویدی ایرانی توسط Trend Micro

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


تمدید جشنواره آنتی ویروس سونی اکسپریا

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

شرکت دورانتاش توزیع کننده محصولات آنتی ویروس و سرویسهای ابری در ایران   -   * جهت مشاهده وب سایت دورانتاش لطفآ از مرورگرهای کروم و یا فایرفاکس استفاده نمائید .شرکت دورانتاش توزیع کننده محصولات آنتی ویروس کامپیوتر و موبایل - ترندمیکرو - سیمانتک - بولگارد - وب روت - بهترین آنتی ویروسها



شرکت دورانتاش ، توزیع کننده برتر محصولات و سرویسهای امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس ، مدت جشنواره تخفیف آنتی ویروس ماگزیمم سکیوریتی ترندمیکرو را که برای کاربران گوشی های موبایل سونی اکسپریا برپا شده بود ، تمدید نمود .

در این جشنواره ، کاربران و دارندگان گوشی های موبایل سونی اکسپریا ( Sony Xperia ) ، میتوانند حداکثر 2 نسخه ضد ویروس ترندمیکرو ماگزیمم سکیوریتی برای 3 دیوایس را با تخفیف بسیار ویژه خریداری نمایند .

جهت دریافت قیمت و خرید آنتی ویروس ماگزیمم سکیوریتی مالتی دیوایس ، به وب سایت شرکت دورانتاش به نشانی www.Durantash.com و یا www.DDN.ir مراجعه نمائید .

اخبار مرتبط :دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران


MD5 های فایلهای ویروس regin ( رجین یا رگین )

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس   

چندی پیش غول امنیتی سایمنتک جزئیات ویروس پیچیده ای با نام regin ( رجین یا رگین ) را منتشر کرد .

براساس گزارش سیمنتک ، این ویروس در مدت حدود 8 سال گذشته با شکلهای مختلف به فضای سایبری وارد شده و این شرکت پس از بررسی های دقیق از نحوه عملکرد این ویروس و رهگیری آن ، جزئیات این ویروس را فاش کرده است .

در این یادداشت مشخه MD5 های فایلهای ویروس Regin را به نقل از مرکز سرت آمریکا می آورده ایم :


01c2f321b6bfdb9473c079b0797567ba
06665b96e293b23acc80451abb413e50
187044596bc1328efa0ed636d8aa4a5c
1c024e599ac055312a4ab75b3950040a
26297dc3cd0b688de3b846983c5385e5
2c8b9d2885543d7ade3cae98225e263b
47d0e8f9d7a6429920329207a32ecc2e
4b6b86c7fec1c574706cecedf44abded
6662c390b2bbbd291ec7987388fc75d7
744c07e886497f7b68f6f7fe57b7ab54
e63422e458afdfe111bd0b87c1e9772c
b269894f434657db2b15949641a67532
b29ca4f22ae7b7b25f79c1d4a421139d
b505d65721bb2453d5039a389113b566
ba7bb65634ce1e30c1e5415be3d1db1d
bfbe8c3ee78750c3a520480700e440f8
d240f06e98c8d3e647cbf4d442d79475
db405ad775ac887a337b02ea8b07fddc
ffb0b9b5b610191051a7bdf0806e1e47
18d4898d82fcb290dfed2a9f70d66833
b9e4f9d32ce59e7c4daf6b237c330e25
d446b1ed24dad48311f287f3c65aeb80
8486ec3112e322f9f468bdea3005d7b5
da03648948475b2d0e3e2345d7a9bbbb
1e4076caa08e41a5befc52efd74819ea
68297fde98e9c0c29cecc0ebf38bde95
6cf5dc32e1f6959e7354e85101ec219a
885dcd517faf9fac655b8da66315462d
a1d727340158ec0af81a845abd3963c1
de3547375fbf5f4cb4b14d53f413c503
bddf5afbea2d0eed77f2ad4e9a4f044d
c053a0a3f1edcbbfc9b51bc640e808ce

تمدید جشنواره آنتی ویروسی سونی اکسپریا دورانتاش

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

شرکت دورانتاش توزیع کننده محصولات آنتی ویروس و سرویسهای ابری در ایران   -   * جهت مشاهده وب سایت دورانتاش لطفآ از مرورگرهای کروم و یا فایرفاکس استفاده نمائید .شرکت دورانتاش توزیع کننده محصولات آنتی ویروس کامپیوتر و موبایل - ترندمیکرو - سیمانتک - بولگارد - وب روت - بهترین آنتی ویروسها



شرکت دورانتاش ، توزیع کننده برتر محصولات و سرویسهای امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس ، مدت جشنواره تخفیف آنتی ویروس ماگزیمم سکیوریتی ترندمیکرو را که برای کاربران گوشی های موبایل سونی اکسپریا برپا شده بود ، تمدید نمود .

در این جشنواره ، کاربران و دارندگان گوشی های موبایل سونی اکسپریا ( Sony Xperia ) ، میتوانند حداکثر 2 نسخه ضد ویروس ترندمیکرو ماگزیمم سکیوریتی برای 3 دیوایس را با تخفیف بسیار ویژه خریداری نمایند .

جهت دریافت قیمت و خرید آنتی ویروس ماگزیمم سکیوریتی مالتی دیوایس ، به وب سایت شرکت دورانتاش به نشانی www.Durantash.com و یا www.DDN.ir مراجعه نمائید .

اخبار مرتبط :دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران


کسپرسکی کاسپرسکی کاسپراسکی کسپراسکی لایسنس آنلاین آفلاین اینترنت سکیوریتی نود32 ایست ای ست بیت دیفندر بیت دفندر آویرا پاندا جی دیتا بولگارد ترندمیکرو ترندماکرو ترند میکرو ضد ویروس ویروس یابی دانلود بروزرسانی فایل تراست پورت سریال فعالسازی  تست ویروس یابی اسکن سامسونگ الجی ال جی هوشمند اچ تی سی اپل