امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

کسپرسکی خبر دروغش را بی سروصدا پاک کرد .

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها

http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg


به گزارش دیسنا ، کسپرسکی بی سروصدا خبر دروغی که حدود 4 سال پیش درباره قرارداد با کوالکام منتشر کرده بود را از وب سایتش حذف کرد.

*
کوالکام از معروف ترین سازندگان پردازنده های موبایل و تبلت در دنیاست .
سال 2013 میلادی ( 1391 شمسی ) ، کسپرسکی خبری منتشر کرد که با کوالکام به توافق رسیده تا از آنتی ویروسهای این شرکت به صورت پیش فرض بر روی چیپست هایش استفاده کند .

طبق معمول این خبر در رسانه ها مخصوصآ رسانه های شبکه خبرپراکنی کسپرسکی به سرعت منعکس شد .
چند وقت بعد وبلاگ دیسنا یادداشتی درباره دروغ بودن ادعای کسپرسکی یادداشتی منتشر کرد .
ولی دروغ بودن ادعای کسپرسکی زمانی بیشتر مشخص شد که چند سال بعد خبر همکاری کوالکام و چند شرکت امنیتی مانند AVG , Avast و Lookout در وب سایتها منتشر شد .

البته شرکت کوالکام نام همه شرکتهای همکار را نیاورد و از عبارت < Mobile Security Providers like > در خبر منتشر شده در وب سایتش استفاده کرد .

ولی دیروز به شکل اتفاقی ما متوجه شدیم کسپرسکی
خبر قراردادش با کوالکام را از وب سایتش حذف کرده است .

با توجه به اینکه شرکت کسپرسکی به خاطر اطلاع رسانی و افشاء گری های وب سایتها مخصوصآ دیسنا ، بارها وب سایتش را اصلاح و تغییر داده ، ما از این صفحه اسکرین شات ( پرینت اسکرین ) تهیه کردیم .

کسپرسکی در ظاهر یک تولیدکننده نرم افزارهای آنتی ویروس است .

این شرکت به دلایل مختلف از جمله نداشتن قدرت رقابت در بازار آنتی ویروس ، برای تبلیغ و فروش محصولاتش به روشهای ناسالم و نادرستی روی آورده .

کلاهبرداری ، انتشار تبلیغات و اخبار نادرست و اشتباه ، شایعه پراکنی بر علیه شرکتهای معتبر ، لابی و زدوبند با برخی سازمانها و رسانه ها و  تهدید متخصصین خبره حوزه امنیت سایبری و سوء استفاده از نام و لوگوی اشخاص و شرکتهای دیگر و فریب فعالان رسانه ای بی طرف ، تنها بخش کمی از سوابق این شرکت روسی است که
با همراهی برخی شرکای تجاری و تبلیغاتی این شرکت همراه بوده و بخشی از این سوابق در وبلاگ خبری دیسنا بررسی و منعکس شده است .

از جمله شرکتهایی که همواره هدف تبلیغات و خبرپراکنی کسپرسکی و شرکایش بوده است میتوان به شرکت دورانتاش اشاره نمود که سابقه ای 11 ساله در توزیع سرویسهای امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس در ایران و خاورمیانه دارد و از سال 2006 تا 2009 میلادی از جمله نمایندگان کسپرسکی در ایران بود .

اخیرآ نیز این شرکت روسی بدون ارائه مستندات فنی و معتبر ، مدعی شناسایی یک ویروس نامرئی ( Fileless Attack ) در شرکتها و سازمانهای بزرگ ، موسسات دولتی و بانک شده .

طبق معمول خبرسازی های این شرکت ، این ویروس را به ویروسهای دیگر مانند دوکو 2 و کارباناک
که قبلآ بر روی آنها خبرسازی کرده ارتباط داده تا بازخورد تبلیغاتی و خبری موثرتری را بگیرد .

ویروسهای Fileless تهدیدات عجیبی نیستند و روزانه صدها نوع از این تروجانها توسط شرکتهای امنیتی شناسایی می شوند .

قبلآ نیز شاهد این موارد بودیم .

برای نمونه در بحث ویروس مینی فلیم ( mini - Flame ) مشخص شد نه تنها این ویروس قبلآ توسط ترندمیکرو شناسایی شده ، بلکه نوع ویروس یک ویروس جاسوس افزار ساده است و شرکتهای امنیتی روزانه دهها مورد مشابه آن را شناسایی میکنند .

به زودی اطلاعاتی درباره ویروسهای Fileless در دیسنا منتشر خواهد شد .



اخبار مرتبط :


سکوت رسانه ها درباره آسیب پذیری خطرناک SSL

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

وب سایت AV-TEST جوایزش رو تقسیم کرد + چند نکته

دیسنا - وبلاگ تخصصی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

AV Test

به گزارش دیسنا ، وب سایت AV-TEST که تست و مقایسه آنتی ویروسها را منتشر میکند ، برندگان جوایز مربوط به سال 2016 را اعلام کرد .

در بخش آنتی ویروسهای خانگی ، در بخش حفاظت آنتی ویروس نورتون سکیوریتی کمپانی سیمنتک و در بخشهای  Performance و USABILITY نیز آنتی ویروسهای کسپرسکی و در بخش Repair آنتی ویروس آویرا و در بخش آنتی ویروسهای اندرویدی ، سوفوس و بیت دفندر به عنوان برنده اعلام شدند .



در بخش آنتی ویروس های تحت شبکه نیز در بخش حفاظت آنتی ویروسهای اف-سکیور ، کسپرسکی و سیمنتک ، در بخش Performance آنتی ویروس های کسپرسکی و بیت دفندر و در بخش USABILITY نیز کسپرسکی ، به عنوان برنده معرفی شدند.

در بخش Repair با آنتی ویروس نیز آویرا و در بخش ابزارهای ویروس یابی نیز کسپرسکی به عنوان برنده معرفی شدند .

منبع :

The AV-TEST AWARD 2016

هر چند برخی شرکتها سعی دارند وانمود کنند این نتایج منتشر شده توسط وب سایتها باید برای خریداران آنتی ویروس معیار باشد ولی بیشتر متخصصین حوزه های فناوری و امنیت سایبری این تستها را معتبر نمیدانند و سیاستای درج این تستها را صرفآ بازاریابی و براساس پولی که شرکتها میدهند میدانند .

به همین جهت است که بیشتر کاربران ( حرفه ای ) و متخصصین براساس معیارهای دیگری و نه این سایتها و تستها ، اقدام به انتخاب محصولات و سرویسهای امنیتی مورد نیاز خود میکنند .

از جمله غایبان بزرگ سایت AV-TEST میتوان به خروج آنتی ویروسهای وب روت از تستهای ویندوزی این سایت اشاره نمود .

همچنین آنتی ویروس تحت شبکه SMB شرکت ترندمیکرو که با نام تجاری WORRY FREE BUSINESS SECURITY ( WFBS ) شناخته می شوند و از پرفروش ترین آنتی ویروس های تحت شبکه در دنیا هستند ، از دیگر غایبان این سایت هستند .


از دیگر نکات قابل تامل وجود بخشی با عنوان " پاکسازی سیستم با استفاده از آنتی ویروس " است که کلآ برخلاف استانداردهای حوزه امنیت می باشد . ( زیرا وظیفه ضد ویروسها حفاظت می باشد و باید بر روی دستگاه کاملآ پاک نصب شوند و از طرفی هیچ ابزاری تا کنون ارائه نشده که هم ویروسها را شناسایی کند و هم اثرات ویروسها را درست کرده و سیستم را به طور کامل حالت قبل از آلوده شدن بازگرداند .

همچنین ابزارهای ویروس یابی ترندمیکرو و سیمنتک یعنی ATTK , HOUSECALL و NPE از دیگر غایبان این وب سایت هستند که پرطرفدارترین و پرکاربردتری ابزارهای ویروس یابی رایگان در دنیا می باشند .

* دیسنا نتایج تستهای مقایسه ای ضد ویروسها را تائید نمیکند .

جالب است بدانید در گزارشات گارتنر هم تا حدی به تستهای ضد ویروسها در سایتهایی مثل AVC و AV-TEST استناد می شود .


اخبار مرتبط :

اخبار تستهای آنتی ویروس در دیسنا

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

سکوت رسانه ها درباره آسیب پذیری خطرناک SSL

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها

http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg
به گزارش دیسنا ، همانطور که میدانید چند هفته پیش خبری درباره شناسایی 2 آسیب پذیری در گواهینامه های SSL محصولات کسپرسکی توسط محقق امنیتی گوگل ( آقای تاویس اورماندی ) منتشر شد .

این آسیب پذیری ها در نهایت بعد از حدود 2 ماه برطرف شدند .



مسئله ای که باعث شد تا درباره این موضوع دوباره صحبت کنیم این بود که بررسی وب سایتها و کانالهای خبری حوزه های فناوری و امنیت سایبری نشان میدهد بیشتر رسانه ها از انتشار این خبر خودداری کردند .

نکته بعدی که میتوان به آن اشاره کرد مربوط می شود به شناسایی 200 آسیب پذیری در محصولات غول امنیتی ترندمیکرو .

دقیقآ همین رسانه ها از ترس بیشتر آشنا شدن کاربران ایرانی با برند و محصولات ترندمیکرو ، از بازنشر خبر مربوط به شناسایی 200 آسیب پذیری در محصولات این غول امنیتی خودداری کردند .

البته چند رسانه معدود که مخاطبان آنها عمدتآ مدیران فناوری و شبکه هستند ، خبر شناسایی این 200 آسیب پذیری را منتشر کردند ، ولی با دستکاری خبر و ارائه اطلاعات نادرست تلاش کردند تا مخاطب را فریب دهند .


http://antivirus.durantash.com/images/trendmicro-durantash-1.jpg

این رسانه ها و کانالها در خبری که منتشر کردند صحبتهای یکی از مدیران ترندمیکرو که شامل 3 بخش بود را سانسور کردند .

- بیشتر آسیب پذیری های گزارش شده مربوط به محصولات از رده خارج و فاقد پشتیبانی بوده .

- بقیه آسیب پذیری ها به سرعت رفع شده .

- هیچ کدام از آسیب پذیری های گزارش شده مربوط به محصولات آنتی ویروس های تحت شبکه ( Endpoint Protection ) و Deep Security ترندمیکرو نبوده .

البته رسانه هایی هم بودند که این خبر را به درستی منتشر کردند ، ولی تعداد آنها به تعداد انگشتان یک دست هم نمیرسد .

یکی دیگر از موارد سانسور و عدم بازنشر اخبار حوزه آنتی ویروس ها ، مربوط می شود به عدم بازنشر خبر گزارش گارتنر 2016 درباره آنتی ویروسهای تحت شبکه ( Endpoint Protection ) .

رسانه های نزدیک به کسپرسکی که تا حدود 3-4 سال پیش ، گزارشات موسسه آماری گارتنر را منتشر میکردند ، دیگر این گزارشات را منتشر نمیکنند .

به نظر ما از جمله دلایل عدم انتشار اخبار گزارشات گارتنر یکی جلوگیری از آشنا شدن کاربران ایرانی با دیگر شرکتهای آنتی ویروس مخصوصآ شرکتهای مطرح امنیتی است و دلیل دیگر اینکه دیسنا در تحلیل یکی از گزارشات با مستندات گارتنر اثبات کرد دلیل حضور کسپرسکی در مربع طلایی گارتنر فقط کسب رتبه در وب سایتهای تست و مقایسه آنتی ویروسهاست که دارای اعتبار نیستند و کاربران و مدیران شبکه را دعوت کرده بود همه مطالب نوشته شده در گزارش گارتنر را با دقت و خط به خط مطالعه کنند تا درک درستی از معیارهای گارتنر و عکس منتشر شده توسط گارتنر داشته باشند .


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

گزارش 2017 گارتنر درباره آنتی ویروسهای تحت شبکه

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها

Research image courtesy of Gartner, Inc.


به گزارش دیسنا به نقل از شرکت دورانتاش ، موسسه گارتنر آخرین گزارش مربوط به وضعیت بازار آنتی ویروسهای تحت شبکه ( Endpoint Protection ) را منتشر کرد .

در این گزارش شرکتهای ترندمیکرو ، سوفوس ، کسپرسکی و سایمنتک در مربع جادویی گارتنر قرار گرفتند .

همچنین در این گزارش نام برخی شرکتها مانند IBM ، Check point , Heat Software و Landesk دیده نمی شود .

ولی از جمله نکات جالب توجه حضور شرکتهای امنیتی Cylance , PaloAlto Networks , Invincea , SentinelOne , CrowdStrike و Carbon Black در بخش تفکرین ( Visionaries ) گزارش گارتنر می باشند که رشد سریعی را در سالهای اخیر داشته اند .

خروج کمپانی اینتل سکیوریتی ( مکافی ) از بخش Leader ها به ورود به بخش  Challengers نیز از دیگر نکات قابل تامل گزارش سال 2017 موسسه گارتنر می باشد .

گزارش گارتنر با توجه به بررسی یک سری از معیارها و نظر سنجی از 115 شرکت مصرف کننده آنتی ویروسهای تحت شبکه منتشر می شود .

در گزارش اشاره نشده این 115 شرکت ( مصرف کننده آنتی ویروس ) هر کدام از چه برندهایی استفاده میکنند . 

معیارهای در نظر گرفته شده در گزارش گارتنر به بخشهای Ability to Execute ، Completeness of Vision  تقسیم می شوند که خود شامل بخشهای زیر می باشند .

بخش Ability to Execute شامل :

Product / Service - Overall Viability - Sales Execution/Pricing - Market Responsiveness/Record - Marketing Execution - Customer Experienc و Operations می باشد .

بخش Completeness of Vision نیز شامل موارد :

Market Understanding - Marketing Strategy - Sales Strategy - Offering (Product) Strategy - Business Model - Vertical/Industry Strategy - Innovation و Geographic Strategy می باشد .

یکی دیگر از مواردی که گارتنر در نظر میگیرد ، تستهای وب سایت AV-TEST می باشد .

منبع خبر :

Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms 2017

* جالب است بدانید چند سالی است که شرکای رسانه ای شرکتهایی مانند کسپرسکی از انتشار خبر گزارشات گارتنر خودداری میکنند .

میتوان حدس زد دلیل خودداری آنها از انتشار اخبار گزارشات گارتنر ، نگرانی از آشنا شدن کاربران و مدیران ایرانی با دیگر برندهای آنتی ویروس ، مخصوصآ شرکتهای مطرح و پیشرو امنیتی می باشد .



دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

چند نکته در مورد Virustotal از زبان وب روت

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها

به گزارش دیسنا به نقل از کمپانی امنیتی وب روت ( Webroot ) ، مسلما خیلی از شما با VirusTotal آشنایی دارید.

سرویسی که امکان اسکن یک فایل یا URL را توسط چند آنتی ویروس یا اسکنر URL برای شما فراهم می‌کند.

نتایج Virustotal اغلب به منظور نشان دادن گستردگی قدرت تشخیص یک نمونه در شرح بدافزارهای جدید توسط انجمن AV مطرح می‌شود.



ما از طریق سیستم پشتیبانی و بر روی انجمن Webroot لینک‌هایی به نتایج Virustotal دریافت می‌کنیم.

فروم های پشتیبانی کامپیوتر نیز به کاربر پشنهاد می‌دهد فایلی را برای تشخیص اینکه فایل مخرب است یا خیر، ثبت کنند.

در صورتیکه طرز کار سرویس Virustotal و همچنین تفسیر نتایج آنرا بدانید، می‌تواند سرویس بسیار مفید و مثمر ثمری باشد.

برای این منظور، یکی از بهترین جاها برای شروع صفحه About برنامه و توجه به اعلان‌ها و قسمت ملاحظات می‌باشد.

من قبلا درباره اینکه نتایج تا چه اندازه‌ای می‌تواند ناسازگار باشند ، و این قضیه، زمانی که بیشتر درباره چگونگی عملکرد Virustotal آشنایی دارید، یک مقدار بیشتر حساسیت ایجاد می‌کند.

جهت ساده‌تر کردن موضوع ، به دلیل روش کار virustotal ، فایلهایی که در Virustotal اصلا تشخیص داده نمی‌شوند ممکن است در حقیقت توسط اسکنرهای وضعیت‌های دنیای حقیقی، تشخیص داده شده باشند و عکس این موضوع نیز صادق است.(دانستن طرز کار آن، همچنین باعث می‌شود راحتتر دریابید که چرا راه حل‌های بر اساس فضای ابری نسل جدید مثل Webroot SecureAnywhere بعنوان یکی از اسکنرها در VirusTotal مورد استفاده قرار نگرفته است.)

من نمونه هایی مشاهده کرده‌ام جاهایی که نشانه هایی از یک بدافزار جدید موجود است، VirusTotal به سختی تشخیص می‌دهد .

 در صورتکیه با نگاهی سطحی بر روی داده‌هایمان به سادگی می‌توان متوجه این مساله شد که ما نمونه موردنظر را در تاریخ ارائه آن ، مشاهده و شناسایی کرده‌ایم.

همچنین به کرات اتفاق افتاده که خود پروسه Webroot Secure Anywhere ما توسط اسکنرهای چندگانه در Virustotal شناسایی شده است. به گونه‌ای که VirusTotal به وضوح اظهار دارد: این سرویس به عنوان یک ابزار جهت انجام آنالیزهای مقایسه‌ای آنتی ویروس طراحی نشده است.

با این حال شاهد آن هستیم که همواره در طول زمان قدرت شناسایی نمونه جدید بدافزار را مورد اندازه‌گیری قرار می‌داده است.

زمانیکه به نتایج VirusTotal نگاه می‌کنیم دو فرضیه برای من ایجاد می‌شود.

اولین چیزی که من همیشه در ذهن داشتم این است که تمامی اسکنرها روی بالاترین درجه حساسیت اکتشافی خودشان تنظیم شده‌اند -که من اسم آن را روش های اکتشافی کلاه فویلی می‌گذارم- که باعث بوجود آمدن اشتباهات قطعی خیلی بیشتری می‌شود. دومین فرضیه این است که اسکنرها از تمامی حقوق شرکتی خودشان به جهت شناسایی برنامه‌های مختلف قانونی که ادمین ها نمی‌خواهند در شبکه شان وجود داشه باشد،

مثل ابزارهای ادمین یا ابزارهای دسترسی از راه دور، استفاده می‌کنند.

به مرور، شما بیشتر با برخی از متداول‌ترین روش های کشف و کنوانسیون های نامگذاری که توسط اسکنر های مختلف استفاده شده است آشنا می‌شوید که کمک شایانی به تفسیر آگاهانه نتایج می‌کند. مشابه هر ابزار دیگری، دانستن موارد استفاده و محدودیت‌ها باعث استفاده سودمندتر و موثرتر از آن می‌شود.

منبع :
Some notes on VirusTotal


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

گارتنر گزارش IDPS 2017 را منتشر کرد .

دیسنا - وبلاگ تخصصی شرکتها و محصولات آنتی ویروس


به گزارش دیسنا به نقل از شرکت دورانتاش ، شرکت مخابراتی بریتیش تلکام ، حفاظت از مراکز داده فیزیکی ، مجازی و کلود و کلیه پلت فرمهای ابری این کمپانی مخابراتی را که در 22 منطقه شامل 19 کشور در آمریکا ، اروپا ، آفریقا ، خاورمیانه و آسیا پاسیفیک ( جنوب شرق آسیا ) قرار دارند را به شرکت امنیتی ترندمیکرو ( از رهبران حوزه امنیت سایبری ) سپرد .

شرکت مخابراتی بریتیش تلکام به همین منظور محصول Trend Micro Deep Security را برای حفاظت از پلتفرمها و مراکز محاسباتی خود برگزیده است که از جمله ویژگی های آن میتوان به anti-malware, host-based firewall, intrusion detection and prevention, integrity monitoring, log inspection و SSL سراسری برای حفاظت از مشتریان در برابر باج افزارها ، APT و حملات هدفمند اشاره کرد .

درباره بریتیش تلکام

هلدینگ بریتیش تلکام در سال 1969 میلادی یعنی 48 سال پیش تاسیس شد .

دفتر مرکزی این شرکت در انگستان واقع شده .

گردش مالی این شرکت که 102 هزار کارمند دارد در سال گذشته  حدود 18 میلیارد پوند انگلیس بوده است .

از جمله فعالیتهای بریتیش تلکام میتوان به ارائه سرویسهای مخابراتی ، پستی ، تلویزیونهای اینترنتی و خدمات کابلی اشاره کرد .

درباره ترندمیکرو

شرکت ترندمیکرو که با نام پی سی سیلین نیز شناخته می شود ، یکی از رهبران و شرکتهای پیشرو حوزه امنیت سایبری است .

این شرکت طیف متنوعی از سرویسها و محصولات امنیتی شامل نرم افزارهای آنتی ویروس خانگی ، شرکتی ، سازمانی و سرویسهای امنیتی برای حفاظت از مراکز داده فیزیکی ، مجازی و کلود را تولید و عرضه می کند .

از جمله شرکای استراتژیک و مشتریان بزرگ ترندمیکرو میتوان شرکتهای Cisco , IBM , DELL , HP , Amazon , Siemens و VMware را نام برد .

محصولات ترندمیکرو از سال 2009 میلادی تحت پشتیبانی و گارانتی اصالت لایسنس شرکت دورانتاش در ایران توزیع می شود .

منبع خبر :

British Telecom signs up Trend Micro to strengthen security in cloud


اخبار مرتبط :

حفاظت از ابر بریتیش تلکام به ترندمیکرو سپرده شد .

دیسنا - وبلاگ تخصصی شرکتها و محصولات آنتی ویروس


به گزارش دیسنا به نقل از شرکت دورانتاش ، شرکت مخابراتی بریتیش تلکام ، حفاظت از مراکز داده فیزیکی ، مجازی و کلود و کلیه پلت فرمهای ابری این کمپانی مخابراتی را که در 22 منطقه شامل 19 کشور در آمریکا ، اروپا ، آفریقا ، خاورمیانه و آسیا پاسیفیک ( جنوب شرق آسیا ) قرار دارند را به شرکت امنیتی ترندمیکرو ( از رهبران حوزه امنیت سایبری ) سپرد .

شرکت مخابراتی بریتیش تلکام به همین منظور محصول Trend Micro Deep Security را برای حفاظت از پلتفرمها و مراکز محاسباتی خود برگزیده است که از جمله ویژگی های آن میتوان به anti-malware, host-based firewall, intrusion detection and prevention, integrity monitoring, log inspection و SSL سراسری برای حفاظت از مشتریان در برابر باج افزارها ، APT و حملات هدفمند اشاره کرد .

درباره بریتیش تلکام

هلدینگ بریتیش تلکام در سال 1969 میلادی یعنی 48 سال پیش تاسیس شد .

دفتر مرکزی این شرکت در انگستان واقع شده .

گردش مالی این شرکت که 102 هزار کارمند دارد در سال گذشته  حدود 18 میلیارد پوند انگلیس بوده است .

از جمله فعالیتهای بریتیش تلکام میتوان به ارائه سرویسهای مخابراتی ، پستی ، تلویزیونهای اینترنتی و خدمات کابلی اشاره کرد .

درباره ترندمیکرو

شرکت ترندمیکرو که با نام پی سی سیلین نیز شناخته می شود ، یکی از رهبران و شرکتهای پیشرو حوزه امنیت سایبری است .

این شرکت طیف متنوعی از سرویسها و محصولات امنیتی شامل نرم افزارهای آنتی ویروس خانگی ، شرکتی ، سازمانی و سرویسهای امنیتی برای حفاظت از مراکز داده فیزیکی ، مجازی و کلود را تولید و عرضه می کند .

از جمله شرکای استراتژیک و مشتریان بزرگ ترندمیکرو میتوان شرکتهای Cisco , IBM , DELL , HP , Amazon , Siemens و VMware را نام برد .

محصولات ترندمیکرو از سال 2009 میلادی تحت پشتیبانی و گارانتی اصالت لایسنس شرکت دورانتاش در ایران توزیع می شود .

منبع خبر :

British Telecom signs up Trend Micro to strengthen security in cloud


اخبار مرتبط :

گروه معتبر تلگرامی برای پاسخ به سوالات آنتی ویروسی

دیسنا - وبلاگ تخصصی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

آیا به دنبال گروهی هستید تا به سوالات شما به صورت معتبر و درست در حوزه امنیت سایبری و آنتی ویروسها پاسخ دهد ؟

آیا میخواهید به دور از سانسورها و دستکاری اخبار آنتی ویروس ها در رسانه ها و یا اطلاعات نادرستی که توسط برخی اشخاص و شرکتها ارائه می شود ، به اطلاعات معتبر و صحیح دسترسی داشته باشید ؟

کافیست عضو این کانال و گروه شوید .

آدرس کانال : کافیست در تلگرام خود بزنید @durantash  

آدرس گروه

آدرس گروه در کانال نیز درج شده و میتوانید از بعد از عضو شدن در کانال وارد گروه شوید .


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

بازیگران کلیدی آنتی ویروسهای شبکه ای تا 2020

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها


وب سایت Market Report World با انتشار گزارشی درباره بازار آنتی ویروسهای تحت شبکه برای سالهای 2016 تا 2020 میلادی ، بازیگران کلیدی بازار آنتی ویروسهای Endpoint Protection را معرفی کرد .

در  این گزارش 3 بازار ،  آمریکا ( آمریکای شمالی ، مرکزی و جنوبی ) ، جنوب شرق آسیا ( APAC ) و خاورمیانه و شمال آفریقا و اروپا ( EMEA ) را مورد بررسی قرار داده است .

به گزارش دیسنا به نقل از
Market Report World ، در این گزارش از شرکتهای Forcepoint , McAfee , RSA Security , Symantec و  Trend Micro به عنوان رهبران و بازیگران کلیدی در بازار آنتی ویروسهای تحت شبکه در سالهای 2016 تا 2020 میلادی نام برده شده .

همچنین در رده های بعدی از شرکتهای Avast , AVG , BlueCoat , Check Point و CipherCloud نام برده شده .


در این گزارش شرکتهای آنتی ویروس ای ست ، کسپرسکی  ، اف-سکیور ، آی بی ام ، مایکروسافت ، پانداسکیوریتی نیز بررسی شدند .

* درج گزارشات و تستهای مقایسه ای نشان دهنده تآئید آنها توسط دیسنا نمی باشد .

منابع :

Consumer Endpoint Security Market to See Radical Growth: Key Drivers & Potential Applications 2016-2020

Global Consumer Endpoint Security Market 2016-2020

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی آنتی ویروسها