امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

وب سایت AV-TEST جوایزش رو تقسیم کرد + چند نکته

دیسنا - وبلاگ تخصصی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

AV Test

به گزارش دیسنا ، وب سایت AV-TEST که تست و مقایسه آنتی ویروسها را منتشر میکند ، برندگان جوایز مربوط به سال 2016 را اعلام کرد .

در بخش آنتی ویروسهای خانگی ، در بخش حفاظت آنتی ویروس نورتون سکیوریتی کمپانی سیمنتک و در بخشهای  Performance و USABILITY نیز آنتی ویروسهای کسپرسکی و در بخش Repair آنتی ویروس آویرا و در بخش آنتی ویروسهای اندرویدی ، سوفوس و بیت دفندر به عنوان برنده اعلام شدند .



در بخش آنتی ویروس های تحت شبکه نیز در بخش حفاظت آنتی ویروسهای اف-سکیور ، کسپرسکی و سیمنتک ، در بخش Performance آنتی ویروس های کسپرسکی و بیت دفندر و در بخش USABILITY نیز کسپرسکی ، به عنوان برنده معرفی شدند.

در بخش Repair با آنتی ویروس نیز آویرا و در بخش ابزارهای ویروس یابی نیز کسپرسکی به عنوان برنده معرفی شدند .

منبع :

The AV-TEST AWARD 2016

هر چند برخی شرکتها سعی دارند وانمود کنند این نتایج منتشر شده توسط وب سایتها باید برای خریداران آنتی ویروس معیار باشد ولی بیشتر متخصصین حوزه های فناوری و امنیت سایبری این تستها را معتبر نمیدانند و سیاستای درج این تستها را صرفآ بازاریابی و براساس پولی که شرکتها میدهند میدانند .

به همین جهت است که بیشتر کاربران ( حرفه ای ) و متخصصین براساس معیارهای دیگری و نه این سایتها و تستها ، اقدام به انتخاب محصولات و سرویسهای امنیتی مورد نیاز خود میکنند .

از جمله غایبان بزرگ سایت AV-TEST میتوان به خروج آنتی ویروسهای وب روت از تستهای ویندوزی این سایت اشاره نمود .

همچنین آنتی ویروس تحت شبکه SMB شرکت ترندمیکرو که با نام تجاری WORRY FREE BUSINESS SECURITY ( WFBS ) شناخته می شوند و از پرفروش ترین آنتی ویروس های تحت شبکه در دنیا هستند ، از دیگر غایبان این سایت هستند .


از دیگر نکات قابل تامل وجود بخشی با عنوان " پاکسازی سیستم با استفاده از آنتی ویروس " است که کلآ برخلاف استانداردهای حوزه امنیت می باشد . ( زیرا وظیفه ضد ویروسها حفاظت می باشد و باید بر روی دستگاه کاملآ پاک نصب شوند و از طرفی هیچ ابزاری تا کنون ارائه نشده که هم ویروسها را شناسایی کند و هم اثرات ویروسها را درست کرده و سیستم را به طور کامل حالت قبل از آلوده شدن بازگرداند .

همچنین ابزارهای ویروس یابی ترندمیکرو و سیمنتک یعنی ATTK , HOUSECALL و NPE از دیگر غایبان این وب سایت هستند که پرطرفدارترین و پرکاربردتری ابزارهای ویروس یابی رایگان در دنیا می باشند .

* دیسنا نتایج تستهای مقایسه ای ضد ویروسها را تائید نمیکند .

جالب است بدانید در گزارشات گارتنر هم تا حدی به تستهای ضد ویروسها در سایتهایی مثل AVC و AV-TEST استناد می شود .


اخبار مرتبط :

اخبار تستهای آنتی ویروس در دیسنا

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد