امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

تهدیدات موبایل و PDA

 مگه موبایل هم ویروس میگیره؟ خوب آره !!! اگه نمیگرفت که من الان اینجا پوشت کامپیوتر نبودم و این مطلب رو نمی نوشتم.البته از کسایی هم که تا حالا موبایشون به هر دلیلی از کار افتاده و تمام Phone book  و اطلاعات روی موبایلشون رو از دست دادن می تونید بپرسید .

ویروسی شدن موبایل هم دست کمی از کامپیوتر نداره  و مصیبتهای زیادی داره . از دست دادن اطلاعات روی موبایل و اومدن قبض چند 10 هزار تومنی یک طرف ماجراست و از دادن اطلاعات تماس یک طرف دیگه ، که تو ی چشم بهم زدن همه شماره تماسهای ذخیره شده تو موبایلتون پاک میشه .

حالا بریم سر اصل مطلب که می خواهیم بگیم که چه تهدیداتی ممکنه گرینبانگیر موبایلمون بشه :

1- دزدیده شدن موبایل ( شاید خنده دار باشه ولی گریبانگیر خیلی ها شده )

2- ویروس

3- پیامهای (  , EMS , MMS , SMS ) ناخاسته و تبلیغاتی که برای موبایل شما میاد

4- پیامکهایی که بر اثر آلوده شدن موبایلتون به وبروس نا خواسته برای دیگران از موبایل شما ارسال میشه . 

5- هک شدن موبایل ( نفوذ و  از راه دور ( اینترنت GPRS , Wi-Fi , bloutooth  به اطلاعات موبایل دسترسی پیدا کردن)

فکر کنم کامل باشه ، تا این لحظه که خبری نیست .

تو پست های بعدی میگم که چطور میشه با این تهدیدات مقابله کرد .



انواع تهدیدات کامپیوتری

خوب امروز می خوام فقط انواع تهدیداتی که توی دنیای دیجیتال هست بگم .

البته باز شاید چیزی جا بیوفته ولی من همه تلاشم رو می کنم که چیزی جا نیوفته.

خوب شروع کنیم :

1- ویروس ( انواع و اقسام خیلی زیادی داره ) که فعلا کاری باهاشون نداریم.

مثل : boot sector  -  macro virus  - File infecting virus  - pholymorphic virus

ویروسهای چند بخشی - ویروسهای مخفی و ......

2- مالور Malware

3- تروجان ، Trojan

4- روتکیت Rootkit

5- ورم Worm

6- اسپم Spam

7- تبلیغات ناخاسته Adware  , popup

8- هک Hack

9- Riskware

10- نقص امنیتی نرم افزارهایی که روی کامپیوتر نصب می کنیم ( معمولأ هم پر از سوراخ هستند )

11- سوتی هایی که خود کاربر ممکنه بده . مثلا انتی ویروس داشته باشه و پیغام بده فلان نرم افزار یا فایل خطرناکه ولی کاربر دستش جایی رو که نباید کلیک کنه .

12- من دیگه جیزی یادم نمیاد. دوستان لطف میکنن اگه بجز مواردی که گفتم بود بهم بگن تا تو سایت اضافه کنم .

تو مطالب بعدی می خوام راجع به تهدیدات موبایل و PDA  صحبت کنم



امنیت در دنیای دیجیتال !!!

با سلام خدمت کاربران گرامی .

اینجانب کارشناس و مشاور یک شرکت کامپیوتری هستم که در حوزه امنیت کار میکنم ، در این وبلاک سعی دارم تا شما را با انواع تهدیدات کامپیوتری و دیجیتالی که برای ما و شما همیشه دردسرساز بودن آشنا کنم .

همونطور که حتمأ میدونید تعداد این تهدیدات بسیار زیاد می باشد و هر روزه هم به تعداد و تنوع اونها اضافه می شه و از طرفی وابستگی کارهای ما به کامپیوتر و موبایل و تجهیزات دیجیتالی بیشتر و بیشتر میشه . و همونطور که این تکنولوژی ها کارها رو برای ما آسونتر میکنند ولی خوب در این میون مشکلاتی هم بوجود میاد که میشه با کمی دقت حل کرد یا از میزان خساراتی که ممکنه به ما وارد کنند کم کنیم .

اومیدوارم در این راه موفق باشم و شما دوستان هم بتونید کمک کنید .

با تشکر و احترام

دوراونتاش