امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت بانکداری آنلاین : آموزشی - Bank Online Safely

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات :

Bank Online Safely


امنیت در بانکداری آنلاین و انجام کارهای مالی و بانکی از مهمترین مسائلی می باشد که کاربران باید به آن توجه لازم و کافی را داشته باشند .
امروزه هکرها ، نفوذگران اینترنتی - خرابکاران و تبهکاران اینترنتی فقط به دلیل مشهور شدن دست به اعمال هکری و ویروس نویسی و سرقت اطلاعات نمی کنند .
امروزه یکی از مهمترین دلایل و انگیزه های هکرها و خرابکاران و سارقان ، منافع مالی می باشد که باعث می شود به کارهای خرابکاری و سرقت اطلاعات روی آورند .
در زیر چند توصیه آموزشی برای استفاده امن تر از محیطهای اینترنت بانک و یا خریدهای اینترنتی داریم که امیدواریم کاربران به آن توجه کافی داشته باشند .
1- سیستم ( کامپیوتر ، رایانه یا موبایل )  پاک :

یکی از مهمترین موارد اطمینان از پاک بودن کامپیوتر و یا موبایلی می باشد که شما برای امور مالی و بانکی از آن استفاده می کنید .

بهترین روش برای اطمینان از پاک بودن سیستم ، استفاده از نرم افزارهای امنیتی معتبر و مطمئن و انجام بروزرسانی ها و آپدیتهای سیستم عامل و نرم افزارهای نصب شده بر روی کامپیوتر و موبایل می باشد .
باید توجه داشته باشید نصب این نرم افزارها باید سریعآ بعد از نصب سیستم عامل باشد ( یعنی سیستم به طور کامل پاک پاک باشد تا نرم افزار آنتی ویروس هم بخوبی نصب شود و هم بتواند به وظایف خود بخوبی عمل کند . ) .
اسکن دوره ای مثلا هفته ای 1 بار نیز تاثیر بسیار خوبی در اطمینان از سلامت کامپیوتر و یا موبایل دارد .
استفاده از ویژگی هایی مانند کی بوردهای مجازی  virtual keyboard برنامه های آنتی ویروس و یا تکنولوژی های پیشرفته تر و جدیدتر مانند Guarded ID ( شرکت ترندمیکرو ) باعث می شود هنگام ورود اطلاعات در صفحات لاگین و یا هر صفحه ای که اطلاعات خود را وارد می کنید با خطرات کمتری از طرف کی لاگرها و سارقان مواجه شوید .
2- دقت در خواند ایمیلها و SMS ها :
امروزه حجم ایمیلهای اسپم و هرزنامه ها بسیار زیاد می باشد ، به طوری که به گفته شرکتهای امنیتی بیش از 95% ایمیلهای ارسال شده در اینترنت اسپم و هرزنامه می باشد .
باید در باز نمودن ایمیلها دقت بسیاری نمائید . زیرا بسیاری از این ایمیلها یا حاوی فایلهای آلوده می باشند و یا شما را به وب سایتهای آلوده هدایت می کنند و یا بوسیله آنها شما هدف حملات فیشینگ قرار کی گیرید .
آلوده شدن به انواع ویروسها و بدافزارها و بوت نت ها جزء مسائلی می باشد که شما را ممکن است دچار دردسر نمایند و اطلاعات شما به راحتی مورد سرقت قرار گیرد .

 در مورد اس ام اس هم امروزه حجم SMS های هرزنامه های افزایش داشته است .
( سرقت اطلاعات بانکی و نصب نرم افزارهای آلوده و هدایت به وب سایتهای آلوده و فیشینگ از جمله اهداف خرابکاران می باشد . )
3- ورود از طریق صفحات امن :
باید توجه داشته باشید هنگام ورود به صفحات اینترنت بانک و یا خریدهای آنلاین ، آن صفحات واقعی بوده و دارای سیستمهای حفاظتی مانند SSL و HTTPS باشند .
بوسیله SSL ارتباط شما با سرویس دهنده یک ارتباز امن تعریف می شود .
حملات فیشینگ و استفاده از آدرسهای مشابه جزء راهکارهایی می باشند که سارقان برای سرقت اطلاعات بکار می برند .
4- استفاده از پسوردهای قوی ( کلمات عبور قوی ) :
استفاده از پسورهایی که هم از ترکیب خروف و ارقام و حتی علائم تشکیل شده باشد و تعداد کلی کاراکترهای پسورد زیاد باشد باعث می شود تا بدست آوردن پسورد برای هکرها و خرابکاران و سارقان راحت نباشد .
عدم استفاده از کلمات عمومی مانند 123456789 - تاریخ تولد - نام همسر - نام شهر - نام خودتان و نزدیکانتان و این موارد ،  می توان در حفظ و سلامت اطلاعات شما مفید باشد .
5- شبکه های عمومی Public Network :
استفاده از اینترنت بانک و ایمیل و اینگونه موارد از طریق شبکه های عمومی سیمی و یا بی سیم Public Wi-Fi و کافی نتها به هیچ عنوان توصیه نمی شود .
در این شبکه ها به دلیل ضعفهای امنیتی و یا احتمال آلودگی و نصب برنامه هایی که اقدام به سرقت اطلاعات می کنند ، اطلاعات شما به راحتی مورد سرقت قرار می گیرد .
6- حفاظت از اطلاعات حساس :
حفاظت از اطلاعات حساس از طریق رمزنگاری نیز جزئی از برنامه شما برای حفاظت از اطلاعاتتان باید باشد .


واحد پشتیبانی شرکت دورانتاش ( عرضه کننده برتر نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس در ایران)

www.durantash.com , www.NOvirus.ir

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

چگونه می توان گفت آنتی ویروس شما جعلی می باشد .

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات :



آنتی ویروسهای جعلی شکلی از برنامه های مخرب و آلوده می باشند که در شکل یک برنامه آنتی ویروس واقعی خود را به کاربران نشان می دهند و کاربران را ترغیب می کنند تا این برنامه ها را نصب کنند .


این برنامه ها هماکنون به عنوان یکی از تهدیدات مهم برای کاربران رایانه ها می باشند و خطرات جدی را متوجه کامپیوترها و شبکه ها کرده است .
این شیوه کلاهبرداری همچنین درآمدهای کلانی برای این خرابکاران و کلاهبرداران داشته است و تا کنون چندین نفر که از این شیوه برای فروش نرم افزار جعلی و یا گسترش بدافزارها ادام می کردند دستگیر شده اند که میلیونها دلار تا کنون به جیب زده اند .

ترندمیکرو یکی از شرکتهای امنیتی می باشد که در این زمینه به صورت جدی در حال فعالیت می باشد تا کاربران خود را از تهدیدات مصون دارد ولی در این میان آموزش و آگاهی کاربران رفا اول را در مبارزه با این تهدیدات می زند .

بسیاری از این برنامه ها به دست خود کاربران دانلود شده و به دست خود کاربران نصب می شوند و این یکی از مشکلات بزرگی می باشد که گریبان گیر کاربران ناآگاه را می گیرد .
در این بخش می خواهیم با برخی از راهنمائی ها بگوییم که تفاوت آنتی ویروسها و نرم افزارهای جغلی و واقعی در چه چیزهایی می باشد .

1- برنامه های آنتی ویروسی که به خودی خود و دخالت کاربر اقدام به نصب بر روی کامپیوتر شده و اقدام به اسکن رایانه می کنند عمومآ برنامه جعلی و آلوده می باشند .

متاسفانه کاربران عموما از طریق جستجو در اینترنت به وب سایتهایی که کلاهبرداران تاسیس کرده اند وارد شده و در این دام گرفتار می شوند .

2- برنامه های آنتی ویروس واقعی همواره توسط کاربران قابل کنترل می باشند و پیش از نصب به صزاحت در مورد اجازه نصب از کاربران سوال می پرسند .

برنامه های آنتی ویروس واقعی هیچگاه بطور خودکار نصب نمی شوند و در صورتی که مشاهده نمودید ناگهان یک برنامه انتی ویروس بر روی سیستم دارید مطئمن شوید که این برنامه آلوده و مخرب و جعلی است .

در گذشته برنامه های آنتی ویروس گاهی آزاردهنده بودند و بخصوص در مواقعی که با فایلهای مشکوکی برخورد می کردند کاربران را به زحمت می انداختند ، ولی هم اکنون رابط کاربری برنامه های آنتی ویروس بهبودی چشمگیری داشته است .

3- برنامه های مخرب و جعلی عمومآ بعد از یافتن مثلا یک ویروس ، با صداهای باند و ناهنجار اقدام به نشان دادن اخطار به کاربر می کنند و سعی در ایجاد هراس در کاربران دارند .

 با مراجعه به بخش منبع خبر می توانید برخی از نمونه های برنامه های آنتی ویروس جعلی را مشاهده نمائید .

4- اگر در زمانی دائمآ برنامه به شما پیغامی مبنی بر درخواست فعال سازی دهد احتمالا آن برنامه جعلی می باشد .

زیرا برنامه های جعلی برای کلاهبرداری و منافع مادی تولید شده اند و برای همین منظور در ابتدا کاربر را تشویق می کنند تا اقدام به خرید و فعال نمودن نرم افزار نماید .

البته باید توجه داشته باشید ، در صورتی که شما آنتی ویروسهای اصلی را نیز به صورت Trial نصب نمائید ، به شما برای فعال نمودن و خرید برنامه پیام می دهند ، ولی این پیامها به شکل آزاردهنده نمی باشند و نهایتآ بعد از پایان مدت Trial که بین 15 تا 60 روز می باشد ( بستگی به نوع برنامه دارد )  ، انتی ویروس از کار می افتد و برای استفاده از آن باید اقدام به خرید ( لایسنس ) نمائید .

5- این برنامه ها طوری نشان می دهند که کامپیوتر کاربران در بدترین وضعیت امنیتی می باشد و کاربر را تحریک می کنند تا سریع تر اقدام به پرداخت پول و فعال نمودن نرم افزار نماید .

6- بسیاری از قربانیان این برنامه ها از طریق موتورهای جستجو به وب سایتهای کلاهبرداری و جعلی وارد می شوند و به این مورد که آیا وب سایت مشروع و اصلی می باشد یا جعلی است دقت نمی کنند .



نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس شرکت ترندمیکرو در حال حاضر شما را از برنامه ها و انتی ویروسهای جعلی دور می کند . ولی با این حال حتی در صورتی که شما کاربر شرکت ترندمیکرو نیز نباشید می توانید با استفاده از ابزار رایگان این شرکت اقدام به اسکن و پاکسازی رایانه خود نمائید .

Fake Antivirus (FAKEAV) Removal Tool

نتیجه : 

برای داشتن امنیت کافی در محیط دیجیتالی بسیاری از عوامل دست به دست یکدیگر می دهند .
استفاده از نرم افزار آنتی ویروس مناسب - آگاهی و آموزش و هشیاری در برابر تهدیدات - انجام مرتب بروزرسانی های انتی ویروس - سیستم عامل و دیگر برنامه های نصب شده بر روی کامپیوتر و موبایل باعث می شود در حداکثر امنیت به سر ببریم و دچار مشکلات کمتری شویم .
Trend Micro
منبع خبر

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

کسپرسکی ارائه داد : نسخه 2011 آنتی ویروس سیستم عامل مکینتاش ( اپ

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات :

شرکت کسپرسکی ( کاسپرسکی ) یکی از شرکتهای روسی ارائه دهنده آنتی ویروس ، نسخه جدید - 2011 - آنتی ویروس خانگی مکینتاش ( سیستم عامل اپل ) را ارائه نمود .
شرکتهای ترندمیکرو و سایمنتک ( نورتون ) جزء اولین شرکتهای ارائه دهنده آنتی ویروس برای سیستم عامل مکینتاش می باشند .
شرکتهای ای ست ( نود32 ) - کسپرسکی - پاندا ، بیت دفندر ، آوست از دیگر ارائه دهندگان آنتی ویروس برای این سیستم عامل می باشند .
همچنین شرکت امنیتی SOPHOS یکی از مطرح ترین شرکتهای امنیتی می باشد که برای دارندگان سیستم عامل مکینتاش شرکت اپل ، آنتی ویروس مک را بطور رایگان ارائه نموده است . ( به بخش دانلود وب سایت شرکت دورانتاش مراجعه نمائید www.NOvirus.ir  )
شرکت کسپرسکی در سال اخیر با مشکلات زیادی در ارائه نرم افزارهای آنتی ویروس مواجه شده است و عمده محصولات ارائه شده توسط این شرکت دارای اشکالات و باگهای اساسی بوده است که هر 2 طیف محصولات خانگی و شرکتی این شرکت را شامل می شده و این مسئله و اتفاقات دیگر ( مانند افشای عدم وجود دفتر روابط عمومی کسپرسکی در ایران ) باعث شده است بخش زیادی از کاربران و شرکتها ، دیگر به محصولات این شرکت اعتماد نکرده و این شرکت بخش بزرگی از بازار خود را حتی در ایران که به نوعی حیاط خلوت این شرکت محسوب می شده است از دست بدهد .
البته نباید حضور قوی تر شرکتهایی که محصولاتشان کیفیت و خدمات بهتری نسبت به کسپرسکی دارند را نیز نادیده گرفت .
Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA

اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir


راهنمای خرید راهکارهای امنیتی DLP : Data Loss Prevention Solutio

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات :

شرکت امنیتی WebSense ارائه دهنده راهکارهای امنیتی ، در مقاله ای اقدام به بررسی و ارائه راهنمائی برای خرید راهکارهای امنیتی DLP :  Data Loss Prevention نموده است .
Data loss prevention (DLP) طراحی شده است برای حفاظت از داده ها و جلوگیری از دست رفتن غیر عمدی و حتی عمدی اطلاعات محرمانه و مهم .
شرکتها و سازمانها برای حفاظت از اطلاعات و داده های خاص باید مسیر مشخصی را برای ردوبدل نمودن این اطلاعات تعریف نمایند تا اطلاعات به گیرنده های غیر مجاز ارسال نشود .
با این حال و افزایش موبایل و گوشی های هوشمند و نیروهای کار ( کارمندان ) و استفاده از نوت بوکها و نت بوک ها مدیریت اطلاعات کار بسیار مشکلی می باشد .
راهکارهای DLP قادر می باشند تا کانالهای ارتباطی را مدیریت نمایند .
در مقاله زیر که شما را به مطالعه آن دعوت می کنیم ، برای خریداران و همچنین فروشندگان راهنمائی هایی ارائه شده است .
در زمینه ارائه راهکارهای DLP  شرکتهای ترندمیکرو ، سیمانتک ،سیسکو  و سوفوس جزء شرکتهای پیشرو می باشند .
متن کامل مقاله

DLP در Wikipedia

شرکت دورانتاش ارائه دهنده راهکارهای امنیتی شامل آنتی ویروس و DLP در ایران می باشد .

لینک DLP شرکت ترندمیکرو

لینک فلش DLP

قابل ذکر است شرکت دورانتاش نماینده شرکت ترندمیکرو می باشد که بر روی برخی از راهکارهای امنیتی و آنتی ویروس شرکتی با نام Worry Free ویژگی های حفاظتی مانند DLP ارائه می نماید .
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA

اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

Data loss prevention (DLP) solutions are designed to prevent the inadvertent loss or deliberate removal of sensitive and confidential information. Organizations commonly use them to secure communication channels, such as email, to ensure employees do not send sensitive information to unauthorized recipients. However with the increasing use of Web 2.0 applications and a growing mobile workforce conducting business on portable devices like laptops (with their potential for theft and loss), effective DLP solutions must be able to provide coverage for a wide range of communication channels. This guide provides a list of recommended features and capabilities for buyers to consider when purchasing a DLP solution. Buyers can also use this guide to develop requests for proposals, as well as to help differentiate one vendor's products from another during demonstrations and proof-of-concepts.

نسل جدید حفاظت از داده ها : مقاله ای از Symantec

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات :

شرکت امنیتی Symantec در مقاله ای اقدام به بررسی نسل جدید یا بهتر بگوییم نسل آینده سیستمهای حفاظت از داده ها پرداخته است .

نسل بعدی حفاظت از داده ها مانند :  disk based backups, deduplication, virtualization, archiving, and continuous data protection انقلابی در سیستمهای حفاظت از داده ها پدید می آورند .
دیگر یک برنامه آنتی ویروس معمولی قادر به حفاظت از کاربران و اطلاعات آنها نمی باشد و مدیران شرکتها و سازمانها و حتی کاربران خانگی باید راهکارهای مطمئن تری را برای حفاظت از خود انتخاب نمایند .

این راهکارها عمومآ توسط شرکتهایی عرضه می شوند که به عنوان لیدرهای حوزه امنیت اطلاعات و آنتی ویروس و راهکارهای حفاظتی محسوب می بشوند .

در این مقاله عمومآ بر روی راهکارهای پشتیبان گیری تمرکز شده است .
دیسنا  شما را به مطالعه متن کامل مقاله دعوت می کند .

متن کامل مقاله

Symantec | United States

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA

اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir


PCWorld : مقایسه آنتی ویروسهای رایگان و آنتی ویروسهای غیر رایگان

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات :

آیا نرم افزارهای آنتی ویروس رایگان می توانند از شما حفاظت کنند ؟ و برنامه های انتی ویروس ارزش پرداخت را دارند.

چه چیزی واقعآ برای کاربران مفید است ؟

متن کامل گزارش پی سی ورلد

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA

اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

گزارش گارتنر : رشد 11 درصدی در بازار نرم افزارهای امنیتی

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات :



به گزارش گارتنر صنعت نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس در پایان سال 2010 به بیش از 16.5 میلیارد دلار خواهد رسید که نسبت به سال 2009 رشدی معادل 11 درصد را نشان می دهد .

البته این رشد با توجه به رکود اقتصاد جهانی بوده است که در بسیاری از صنایع باعث کاهش رشد دیگر صنایع بوده است.

اکثر بخشهای بازارهای نرم افزارهای امنیتی در سالهای اخیر با رشد همراه بوده اند و به نظر می رسد این رشد همواره ادامه داشته باشد .

گزارش در حال ترجمه

منبع و متن کامل گزارش گارتنر

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA

اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

10 راهکار امنیتی شرکت Symantec فینالیست SC Magazine 2011

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات :

چند ماه دیگر برندگان جوایز SC Magazine 2011 معرفی خواهند شد .

در این بین 10 محصول عرضه شده توسط  شرکت امنیتی سیمانتک ( سایمنتک ) جزء محصولاتی می باشند که به مرحله نهایی برندگان این جوایز راه یافته اند .

Symantec products honored this year:


10 Symantec Security Solutions Named Finalists for SC Awards



SCMagazine UKSymantec | United States
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA

اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir



تاریخچه فشرده بوت نتها Bootnet

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات :


در هفته های اخیر Rik Ferguson مشاور امنیتی شرکت ترندمیکرو در مورد گسترش و توسعه شبکه های ویروسهای بوت نت توضیحاتی را ارائه داده است .

ما هم اکنون آنها را مجددآ ولی بصورت فشرده بازگو می کنیم :

1- آغاز بوت نت ها : آغاز ماجرا تقریبآ از ظهور ویروسهای Melissa  و iloveyou و تروجان Sub7 و کرم Pretty Park بود که کامپیوتر کاربران را به اینترنت متصل می کرد و ویروس آماده ردیافت پیغامها از طرف نفوذکر و خرابکار اینترنتی می شد تا فرامین آن را اجرا کند .
بعد از آن mIRC از روباتهای بوت نت تاثیر پذیر شدند که خرابکاران اینترنتی اسکریپتهای مورد نطر را بر روی کامپیوتر قربانی اجرا می کردند .

2- در بخش دوم بوت نت ها پیشرفته تر شده و برای ارسال هرزنامه ها نیز بکار برده شدند و بصورت روباتهای خودکار فعالیت می نمودند که می توان به ویروسهای بوت نت Bagle ، Bobax  و Mytob اشاره نمود .
این بوت نتها عمدتآ وظیفه ارسال هرزنامه ها و اسپمها با لینکهای آلوده را بر عهده داشتند و کاربران قادر به انجام فعالیتهای قانونی نبودند و نیستند .

به گزارس دیسنا ( پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش ) ، در سالهای منتهی به 2007 انواع دیگری از ویروسهای بوت نت با نام Zeus, Rustock, Storm and Cutwail منتشر شدند که هم اکنون نیز به طور مرتب بروزرسانی و آپدیت شده تا عملکرد بهتری داشته باشند .

به گفته یک متخصص امنیت شبکه بنیاد Shadowserver  در حدود 6000 فرمان خارجی را که برای شبکه های بوت نت بکار می رود شناسایی کرده است و شبکه هوشمند شرکت ترندمیکرو تاکنون دهها میلیون کاربر و رایانه را که به ویروسهای بوت نت آلوده بوده و برای سرقت اطلاعات و ارسال هرزنامه ها بکار می روند شناسایی کرده است .

البته این شبکه ها برای دیگر اعمال خرابکاری نیز ممکن است بکار بروند .

به گفته این متخصص امنیت شبکه در نیمه دوم سال 2007 نگاه خرابکاران اینترنتی به بوت نت عوض شد و از آن برای اهداف دیگری نیز بهره بردند و البته با تعریف هدفهای جدید و راهکارهای جدید برای حمله به میلون ها دستگاه کامپیوتر در دنیا .

استفاده از وب 2 - شبکه های اجتماعی - جستجوی گوگل - وبلاگها ، آلوده نمودن وب سایتها - ارسال هرزنامه های جدید استفاده از آر اس اس و انجمنهای عمومی ، دیگر روشهای هکرها و خرابکاران برای آلوده نمودن گسترده کاربران بوده است .

البته این کارشناس معتقد است خرابکاران روشهای جدید تری را برای پیشبرد اهداف خود دنبال می کنند .

این کارشناس امنیت اطلاعات معتقد است برای مبارزه با این جرائم باید سازمانهای دولتی و خصوصی همکاری نزدیکی با هم داشته باشند که می توان حتی از اتحادیه اروپا و سازمان ملل و دیگر نهادها نام برد .

همچنین آموزش کاربران یکی از مفیدترین راهکارها برای جلوگیری از جرائم و مقابله با آنها می باشد .

برای مطالعه متن کامل گزارش به منبع خبر مراجعه نمائید .

منبع خبر 1

منبع خبر 2


SCMagazine UKTrend Micro


دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA

اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir


برندگان SC Magazine Europ 2010 - April 2010

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات :

SC Magazine UK : منتخبان جوایز SC Magazine UK - europ 2010 در  April 2010  ( حدود 8 ماه پیش ) مشخص شدند :

SC Magazine Awards Europe 2010 - winners announced

SCMagazine UK

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA

اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir