امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

برای مدت محدود ارائه آنتی ویروس سیمانتک به خریداران ویندوز 7

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA :

شرکت میکروسافت عرضه کننده بزرگ سیستم عامل و نرم افزار اعلام کرد برای مدت محدود که تا 31 دسامبر 2010 می باشد به خریداران نسخه های ویندوز 7 حرفه ای Professional  نسخه های آنتی ویروس Symantec endpoit Protection را تا تعداد محدودی به رایگان می دهد .

این تخفیف شامل حال خریداران ویندوز از فروشگاه های PC MALL می شود .
Symantec - Antivirus, Antispyware, Endpoint Security, Backup, Storage Solutions | United StatesThe word
این اقدام در راستای اعتراضی می باشد که برخی از عرضه کنندگان آنتی ویروس به دلیل عرضه رایگان آنتی ویروس شرکت میکروسافت از طریق سرویس ویندوز آپدیت داشته اند صورت می پذیرد .

شرکتهای امنیتی پاندا و ترندمیکرو به این اقدام شرکت میکروسافت ( یعنی عرضه آنتی ویروس رایگان ) اعتراض کرده و آن را از 2 جنبه دارای خطر دانسته اند .

- اولین مشکل ایجاد نوعی انحصار گرایی در بازارهای امنیتی و آنتی ویروس می باشد که بر خلاف قوانین تجاری می باشد و دومین مشکل اینکه کاربران با نصب این نرم افزار فکر می کنند بطور کامل در امنیت هستند که بطور مشخص این نرم افزار بسیاری از جنبه های امنیتی را شامل نمی شود و از طرف دیگر اگر طیف وسیعی از کاربران از یک نرم افزار آنتی ویروس واحد استفاده نمایند ، انتشار ویروسها و برنامه های مخرب و حمله به نرم افزار آنتی ویروس بسیار آسان تر می شود .

میکروسافت اعلام کرد در ماه سپتامبر 2010 بیش از 31 میلیون بار نرم افزار آنتی ویروس رایگان این شرکت با نام Security Essentials دانلود شده است .

متن و منبع خبر
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA

اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

تعداد وب سایتهای آلوده در سال 2010 نسبت به سال گذشته 2 برابر رشد

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA

گزارش منتشر شده از سوی شرکت امنیت اینترنت Dasient نشان می دهد که تعداد وب سایت های آلوده به ویروس و انواع بدافزار نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است و  به 1.2 میلیون وب سایت رسیده است.

به گزارش دیسنا ( پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش ) ،  بنابر گزارش منتشر شده برروی وب سایت Dasient نه تنها وب سایت های اجتماعی هدف حمله بدافزارها و ویروسها قرار می گیرند بلکه سایت های مراکز دولتی با روند به شدت رو به رشدی مورد حمله بدافزارها و ویروسها قرار می گیرند.
Dasient طی سه ماهه سوم 2010 تعداد تبلیغات حاوی ویروس را در هر روز 1.5 میلیون تخمین زده است. همچنین براساس بررسی های این شرکت نشان می دهد محبوب ترین دامنه ها برای حمله ویروسها به ترتیب .com، .ru و .info هستند و در مقایسه با سال گذشته تغییر بسیار کمی در زمینه حملات مبتنی بر دامنه ها رخ داده است.
Web-based malware growth Q3 2009 - Q3 2010
گزارش Dasient حاکی از آن است که انتقال بدافزارها به وسیله دانلود از طریق وب سایت های قانونی به محبوب ترین روش تبدیل شده است و از روش استفاده از ضمایم ایمیل و اسپم نیز پیشی گرفته است.

منبع 1

منبع 2

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA

اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

اطلاعیه شرکت دورانتاش در مورد پشتیبانی محصولات شرکت کسپرسکی

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA :

شرکت دورانتاش دفتر رسمی توزیع کننده منطقه غرب آسیا شرکت کسپرسکی در مورد مسائل پیش آمده پشتیبانی محصولات شرکت کسپرسکی ( کاسپرسکی ) توضیحاتی را منتشر نمود .

متاسفانه دیده شده است که همکاران این شرکت که فروشنده محصولات کسپرسکی می باشند هنگامی که با مشکلات پشتیبانی محصولات این شرکت روبرو می شوند بجای پاسخگویی صحیح به مشکلات مشتریان ، این مطلب را بیان می کنند که محصولات کسپرسکی مشکلی نداشته و فقط آن مشتری و کاربر خاص مشکل دارد .

از طرف دیگر اگر کاربری و یا شرکتی به واسطه اطلاع رسانی به موقع شرکت دورانتاش و دیسنا از مشکلات کسپرسکی آگاهی داشته و اعلام کند که این مشکلات از کسپرسکی بوده است و دورانتاش ( نماینده کسپرسکی ) آن را اعلام کرده است ، اینگونه بیان می کنند که گروه پشتیبانی شرکت دورانتاش نتوانسته به مشتریان خدمات مناسبی ارائه دهد .

ذکر چند مورد خالی از لطف نیست :

- شرکت دورانتاش از لحاظ ارائه خدمات پشتیبانی و همچنین ارائه آموزش محصولات کسپرسکی با حدود 5 سال سابقه یکی از با سابقه ترین شرکتها در این زمینه می باشد و کارشناسان این شرکت بجزء پشتیبانی محصولات آنتی ویروس ارائه شده توسط شرکت دورانتاش ، مسئولیت ارائه خدمات پشتیبانی به برخی از دیگر فروشندگان کسپرسکی را نیز به عهده دارد .

- آموزشهای ارائه شده شرکت دورانتاش به مشتریان جزء برترین آموزشها در حوزه آنتی ویروس در ایران می باشد و جزء کاملترین آموزشهای نرم افزارهای امنیتی می باشد .

- تمام نمایندگان کسپرسکی بیش از 8 ماه می باشد که با محصولات کسپرسکی مشکلات عدیده ای دارند و تنها افراد و شرکتهایی که به نسخه های جدید محصولات شرکت کسپرسکی مهاجرت ننموده اند با مشکل خاصی مواجه نشده اند . جالب اینکه شرکت کسپرسکی  با وجود مشکلات در نرم افزارهای جدید خود ، مشتریان را ترغیب می کند تا به نسخه های جدید این شرکت مهاجرت نمایند .

( انکار مشکلات فقط پاک نمودن صورت مسئله می باشد و نه حل آن که خواست مشتریان می باشد .)

- شرکت کسپرسکی خود به مشکلات نرم افزاری این شرکت اعتراف نموده است .

2 منبع نمونه از وب سایت کسپرسکی  :

منبع 1 - مشکلات نسخه های آنتی ویروسهای کلاینت و سرور محصولات کسپرسکی

منبع 2 - مشکلات نسخه های کنسول مدیریتی و agent محصولات کسپرسکی فقط در نسخه 2090

در خبرهای قبلی وب سایت دیسنا ( پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران ) و همچنین بخش خبری شرکت دورانتاش www.NOvirus.ir اطلاعات کاملی در این زمینه با ذکر مستندات ارائه شده است .

- شرکت دورانتاش بیش از 1 سال می باشد که بجزء محصولات آنتی ویروس کسپرسکی ، محصولات حدود 20 شرکت دیگر تولیدکننده آنتی ویروس را نیز عرضه و پشتیبانی می نماید و در این زمینه به تمام کاربران و شرکتهای خریدار محصولات این شرکت ، آموزشها و خدمات پشتیبانی سریع و کاملی را ارائه می نماید .

- آنگاه که شرکت کسپرسکی بیش از 8 ماه طول می کشد تا نسخه اصلاح شده ای از نرم افزارهای آنتی ویروس خود را ارائه دهد و از طرفی حذف نسخه های قبلی از وب سایت این شرکت سند دیگری بر مشکلات کسپرسکی می باشد و البته میزان تعهد این شرکت به کاربران استفاده کننده از محصولات این شرکت .

- جالب توجه است شرکت کسپرسکی در عرض یک روز اقدام به درج 4 زبان از نسخه 556 نسخه های آنتی ویروس خانگی و سپس حذف 3 زبان این نسخه نمود  و هنوز با گذشت بیش از 40 روز نتوانسته است نسخه جدید را ارائه نماید .

- وقتی شرکت کسپرسکی فقط در منطقه ایران اقدام به درج نام برخی از خرده فروشان خود می کند دلیلی بر مشکلات این شرکت در فروش محصولاتش در ایران دارد .

عمده فروش شرکت کسپرسکی فقط در خاورمیانه و ایران می باشد و به همین دلیل این منطقه از اهمیت زیادی برای این شرکت برخوردار است .

- تمام این مسائل جدای از مشکلاتی می باشد که برخی فروشندگان کسپرسکی برای خود ایجاد نموده اند و باعث شده است دیگر اعتباری نزد کاربران نداشته باشند .

 پس ارائه این دلایل که مشکلات فقط به مشتری خاصی تعلق دارد و یا شرکت دورانتاش نتوانسته خدمات پشتیبانی به مشتریانش ارائه دهد شایعه و دروغ محض است و فقط جهت تشویش افکار کاربران می باشد .

- البته کاملا طبیعی می باشد که تمامی کاربران و مدیران شبکه باید نکات و مسائل ایمنی را رعایت نمایند.

- شرکت دورانتاش در این زمینه بطور کامل آموزشهای ابتدایی و تکمیلی و موارد امنیتی مهم را به همراه خبرهای آنتی ویروس در بخش اخبار وب سایت شرکت دورانتاش و همچنین وب سایت دیسنا منتشر می کند .

به هر شکل ، شرکت دورانتاش خود را ملزم به پیشنهاد و ارائه با کیفیت ترین و بهترین محصولات و راهکارهای امنیتی به تمام کاربران اعم از خانگی و شرکتی می داند .

شرکت دورانتاش تنها شرکت در ایران می باشد که با همکاری دفاتر شرکت دورانتاش در خارج از کشور  ،  طیف وسیعی از محصولات امنیتی ، آنتی ویروس و نرم افزاری را به تمام کاربران خانگی و شرکتی و سازمانی ارائه می دهد و این موضوع برای بسیاری از همکاران و رقبای تجاری شرکت دورانتاش قابل هضم نیست .

موفق و پیروز باشید .

شرکت دورانتاش
امنیت ، هدیه ما به شماست .
Security is our Gift

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA

اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir