امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

همایش کسپرسکی و اطلاع رسانی

سلام به همه دوستان آتی من .

و این چند روزه هم طبق روال معمول داشتم تو سایتهای به اصطلاح اطلاع رسانی داشتم دیدی به اخبار آی تی مینداختم که در انتها چیزی توجهم رو جلب کرد و اون بحث اطلاع رسانی بی غرض به کاربرای کامپیوتر ایرانی و به قولی مصرف کننده های اخبار آی تی .

اینکه چرا با گذشت حدود 3-4 روز از همایش کسپرسکی هیچگونه خبری از این همایش تو هیچ سایتی درج نشده ؟!!!!!!!!!

من احساس می کنم تو کشور ما بحث اطلاع رسانی یکم داره با کم لطفی دوستان پیش میره و من فکر می کنم همش هم بی غرض نباشه .

دوستانی که همکار من تو حوزه کامپیوتر و آی تی هستند حتما منطور من رو بخ خوبی درک می کنند .

دوستانی که تا دیروز می خواشتن نشون بدن اخبار آتی رو خیلی دقیق و سریع به اطلاع می رسونند یکم این وسط زیر سوال می رن .

البته کاربرای ایرانی و بخصوص همکارای عزیز مطمئنآ بی خبر نمی مونند و اخباری که بعضی از دوستان از انتشارشون جلوگیری می کنند را می شنوند و در سیاستهای بیزینس خودشون تاثیر می دن .

حالا سوال اینجاست چرا با گذشت این همه وقت :

1- اصلا راجع به این همایش اطلاع رسانی نشد ( بقول دوستان دفتر کسپرسکی صداش در نیومد !!!!!!؟؟؟؟ )

2- چرا هنوز که هنوزه هم خبری از این همایش و مباحث و شرکتهای که تو همایش شرکت داشتن منتشر نشده ؟؟؟!!!!!!

این بود که به ذهنم رسید به فکر ایجاد یک وب سایت یا نشریه خبری باشیم که بتونه اخبار و مقالات و تحلیل ها رو خیلی دقیق و درست و به موقع و صحیح اطلاع رسانی کنه .

این البته برای سایتها و نشریات آی تی ما می تونه زنگ خطری باشه که این وسط ممکنه بخاطر پول و .... طتمیع شده باشند ( جسارت نباشه ) و بخاطر منافع یا از دادن اخبار طفره می رند و یا از دادن اطلاعات غلط به کاربرای آی تی دریغ ندارند . ( تحلیلهای آبکی )

نمی دونم ولی فکر کنم بجز دوستان و همکارانی که کسپرسکی کار می کنند روی برندها و بیزینسهای دیگه هم همچین مشکلی وجود داشته باشه .

البته این وضعیت هم به اعتبار شرکتهایی که ادعا می کنند پیشرو هستند ضربه می زنه و هم به کاربرای کامپیوتر و هم وضعیت اطلاع رسانی و رسالتی که دوستان خبرگزاری به هر شکلش ( وب سایت خبری - روزنامه - هفته نامه آی تی و مجله و  ... ) ضربه بدی هست .

اعتبار و اعتماد خیلی بیشتر از پول ارزش داره و کسانی که می خواهند به صورت طولانی مدت یک کسب و کار و بیزینس رو اداره کنند و ازش کسب درامد کنند و این وسط هم خدا ازشون راضی باشه و هم خلق خدا بدرد می خوره .

امیدوارم شخص بنده و همینطور شرکتی که توش مشغول به کار هستم همیشه قادر باشه اطلاعات صحیح و درست به کاربرها بده .

البته متاسفانه من در بین کاربرای عزیز عده معدودی دیدم که کارهایی می کنند که دور از شآن هست .

نمونش این بوده که وقتی یک کاربری می خواد یک محصول رو خریداری کنه بعد از اینکه از 100 هزار جا قیمت گرفت شروع می کنه به بازی به این صورت که قیمت و شرایط یک شرکت رو پیش روی شرکتهای دیگه قرار می ده تا این وسط بتونه یا شرایط بهتری و هم با قیمت کمتری محصول رو تهیه کنه . البته این کاربر نهایتآ ضربه این کار رو می خوره ( یا جنس و محصول تقلبی بهش می دن یا پشتیبانی درست حسابی بهش نمی دن و حتی ممکنه بعضی از شرکتها برای سالهای آینده از فروش محصول به اون شخص یا شرکت امتناع کنند . ) ولی این وسط وقت خودش و یک عده آدم رو میگیره .

خدا ما رو از این کاربرا و مشتری ها دور بداره . الاهی آمین . :D

امیدوارم شب جمعه خوبی داشته باشید .

شاد و پیروز






همایش کسپرسکی در ایران

دفتر خاورمیانه شرکت کسپرسکی ، همایش و Showroon نسخه جدید محصولات خانگی و شرکتی کسپرسکی را در هتل لاله تهران در 14 دسامبر برگزار نمود . 

در این همایش که با حضور کلیه شرکتهای توزیع کننده و Partner و Reseller  کسپرسکی در ایران صورت گرفت در ابتدا آقای Aman Manzoor بعنوان Channel Manager کسپرسکی در خاورمیانه  اقدام به معرفی محصولات جدید و همچنین سیاستهای جدید کسپرسکی در منطقه خاورمیانه نمود . بعد از ایشان آقای Emad Haffar مدیر پشتیبانی کسپرسکی خاورمیانه بصورت فنی اقدام به معرفی نسخه جدید محصولات شرکتی کسپرسکی نمودند و به سوالات حاضران پاسخ گفتند .

در این همایش همچنین نمایندگانی از شرکتهای الحسانی alhosani  و آواژنگ سیستم ( به نمایندگی از شرکت گلدن سیستم )  و همینطور شرکتهای Trillium information Security System و Comguard حضور داشتند .

گردهمایی و سمینار نمایندگان کسپرسکی در ایران

سلام.

خوب امروز هم گذشت - روز خوبی بود ، یکم هوا خوردیم و تفریح کردم . چطوری ؟؟ خوب معلومه .

امروز از طرف دفر خاورمیانه شرکت کسپرسکی ( کاسپرسکی یا کسپرسکای ) کدومش دورسته منم نمی دونم ( Kaspersky ) دعوت به یک همایش بودم تو هتل لاله تهران .

همه دوستان جمعشون جمع بود میشه گفت اکثر نمایندگان و توزیع کننده های کسپرسکی اومده بودند و ما آشنایی خوبی با دوستان جدید داشتیم .

من به همراه همکارها و مهمانهای عزیز هم که از کشور پاکستان ( شرکت تریلیوم ) اومده بودند شرکت کردم.

در ابتدا ثبت نام کردیم - وی ی برگه هم اسم خودم و نام شرکت رو به لاتین و فارسی نوشتیم که برای قرعه کشی بود ( یدونه ipod 8GB ) که البته به من نرسید :( 

بعد یکم با دوستان سلام و احوال پرسی کردیم و با بعضی از همکاری دیگه آشنا شدیم .

جلسه با صحبتهای آقای امان منظور Aman manzoor مدیر نمایندگان کسپرسکی در خاورمیانه شروع شد که یکم راجع به محصولات و سیاستهای جدید کسپرسکی تو این منطقه صحبت کرد که مفید بود - البته متاسفانه بعضی از دوستان به زبان لاتین آشنایی نداشتند و درخواست کردن به فارسی هم این صحبتها انجام بشه که دیگه وقت نشد .

البته با 1 ساعت تاخیر انجام شد .

بعد از صحبتهای آقای امان یک وقت استراحت داشتیم که نوشیدنی به همراه کیک خوردیم و گپی دوستانه با دیگر نمایندگان داشتیم - من هم سعی کردم به جز کسپرسکی یکم راجع به محصولات جدید که شرکت اورده صحبت کنم .

مثل G-data و Trendmicro و F-secure و Tune-up

بعد از اون آقای عماد که مدیر پشتیبانی دفتر خاورمیانه شرکت کسپرسکی بود صحبت کرد که راجع به قابلیتها و ویژگی های جدید محصولات خانگی 2010 و بخصوص محصولات تحت شبکه کسپرسکی بود انجام شد .

ویژگیهاشا من نمی گم  دیگه می تونید تشریف ببرید سایت کسپرسکی یا سایت شرکت دورانتاش  http://antivirus.durantash.com  مراجعه کنید .

بعد از اون هم رفتیم برای ناهار - اینقدر ای بچه ها سوال فنی پرسیدن و همه گشنشون شده بود که آخرش صدای خود امان هم در اومد و گفت سریع برید ناهار بخورید .

در هنگام صرف ناهار هم مجدد با دوستان کسپرسکی کار ، گپ و گفتگویی داشتیم .

همینطور با دوستان در شرکتهای آواژنگ و پاد ( آتنا ) گپی خوب و بدور از استرس و کار بازار زدیم .

( خدا کسپرسکی را به راه راست هدایت کند )

راستیاتش بعضی از دوستان یگم از وضع بازار نالان بودن و اینکه مشتری ها انتظارات بی جا دارن شاکی بودن - حتما می دونید چیه - واکس زدن کفش مشتری بعد از نصب انتی ویروس :)):)):))

خوب راستیاتش همه جای دنیا ( نه کشور ما روی کره ماه تشریف داره ) بجز پول لایسنس ، پول خدمات هم جدا می گیرند .

حالا جالبیش ی چیزیه : مشتری میره میره سراغ پاااااااین ترین قیمت - بعد از اون شرکتی که میخره ( هزینه پشتیبانی که نداده - تازه روی لایسنس هم تخفیف گرفته ) انتظار معجزه داره ( شبکه را بندازه - نصب کنه - ویروس کشی کنه - ویندوز نصب کنه و به قولی کفش واکس بزنه ) خوب معلومه اون شرکت فروشنده با اون پولی که میگیره هزینه های خودش هم در نمیاد چه برسه به اینکه پشتیبانی و ساپورت بده . هیچی دیگه سال بعد مشتری شاکی که نرم افزار بدرد نمی خوره و هزار تا بازیه دیگه که نهایتآ به ظرر خود مشتری تموم میشه .

این هم از اتفاقا امروز . - حالا اینکه چرا این جلسه تشکیل شده بود برای من جای سوال داشت . ( بزرگترین دست آوردش ناهارش بود ) جون خودم راست می گم - یه وقت فکر نکنید من شکمو بودم .

البته دوستای تریلیومی ما هم مذاکراتی با همکارا در مورد همکاری داشتن که سعی کردم کمکشون کنم .

منم البته مذاکره داشتم به روشهای شرکت خودمون ( همه آشنا نیسن - اونایی که مذاکره کردن خوب می دونند چطوریه ) .

به هر صورت شرکت ما شروع به توزیع محصولاتش و جذب نماینده و همکار برای فروش و پشتیبانی کرده و من احساس می کنم آینده خیلی خوب و روشنی برای ما و همکاران  و نماینده های ما داشته باشه .

بای بای .

شاد و پیروز باشید .

امنیت هدیه ما به شماست .

Security Is our Gift

دورانتاش






پشتیبانی شبکه و آدمهای تحصیل کرده

سلام دوستان
خسته نباشید .
من یک مطلبی گذاشتم راجع به دوستانی که کار پشتیبانی شبکه و کامپیوتر انجام می دن و بخصوص دوستانی که کار فروش و تعمیرات کامپیوتر انجام میدن .

بعضی از این دوستان از ما شاکی بودن که این مطلب به اعتبار ما ضربه زده و باعث بوجود اومدن بی اعتمادی مشتریان و کاربرای کامپیوتر شده .

خوب حقیقتش را بخواهید قصد من اصلا جسارت به شغل شریف دوستان نبوده ولی یک حقیقتی هست که من خودم بارها به چشم دیدم .
و فکر کنم بهتر هست که این موضوع را کمی بازترش کنم .
اینکه دوستان متخصص و تعمیرکارها و پشتیبانهای کامپیوتر تمایل زیادی به استفاده از آنتی ویروسهای اورجینال ندارند و بخصوص اینکه به دوست و آشنا و مشتری هم توصیه نمی کنند استفاده کنند ناشی از چند مساله هست .

هرچند دیدم که بیشتر این دوستان خودشون تا اونجا که براشون امکان داشته باشه از نه فقط آنتی ویروس بلکه همه نرم افزارها و بخصوص سیستم عامل هم بصورت اورجینال استفاده می کنند .

ولی خوب می دونند وقتی خود این دوستان از همه بهتر می دونند که کلا نرم افزار غیر اورجینال کار نمی ده - حالا شما خودتا بکش بگو بروزرسانی میشه - خوبه - خوشگله و غیره خوب آخر کار میبینی کامپیوتر سرعتش کم میشه - ویروسی میشه - بهم میریزه - هک میشه - یوزر نام ها و پسوردها دوزدیده میشه و .... خوب ادم آخه چی بگه - نه باید اطلاع رسانی کنه آدم .
ولی این وسط یک عده که کار تعمیر و پشتیبانی انجام میدن پول خوبی در میارن ( خدا به همه بیشتر روزی بده )

حالا این وسط آنتی ویروس از همه بدتره - چون این نرم افزار رو آدم نصب میکنه تا کامپیترش امن باشه و سالم بمونه وقتی بقولی خود پلیسه مشکل داشته باشه خوب از خلافکارا چه انتظاری هست .

البته تو مملکت ما از همه بدتره - مردم و دولت خیلی جاها سوتی های بدی میدن .- تو همین نمایشگاه الکامپ امسال اینهمه شرکت قد و نیم قد اومدن نرم افزارهای مختلف اورجینال بدن و تبلیغ کنند و این وسط یک شرکتی هم مثل پ . ر . ن . د غرفه داشته باشه ادم چی بگه ؟؟؟!!!!!!

این هم مملکت ماست دیگه . وسط ی کشور که مثلا قانون کپی رایت داره و هزارتا درد و مرض دیگه و کلی ادعا و نمایشگاه آنچنانی و ... ی غرفه اینطوری باشه - خوب اون کاربر از همه جا بی خبر سرش کلاه میره دیگه .

البته شرکتهای تولید کننده بخصوص آنتی ویروسها خیالشون هم نیست چون خودشون از همه وارد ترند و بقولی رئیس کلاه برداران - میگن بیشتر این ویروسهارو خودشون مینویسند !!!!! البته فرقی هم نداره چون اول آخر کاربر مجبوره استفاده کنه - خوب بلدند از چه ترفندهایی استفاده کنند که کاربرایی که به خیال خودشون نرم افزار مجانی استفاده میکنند زیاد حالشا نبرند .

کاشکی یک سازمان یا شرکتی هم بود که کارش اطلاع رسانی درست و بدون غرض به مردم بود البته بد نیست بقولی اصحاب رسانه یکم بیشتر به این فکر باشند .!!
خوب به قولی امروز نه - فرداها به حرف من می رسید . شاید ی وقتی که خیلی دیر شده باشه .

حالا این وسط نگن که این میخواد آنتی ویروس بفروشه و ی سودی بکنه - من نمی گم این شرکتهای آنتی ویروس سود نمی کنند درسته ولی میدونید مثل کمر بند ایمنی هستش این آنتی ویروس - وقتی که تصادف کردی و به فنا رفتی اونوقت بخ خودت میگی که آی چرا من اشتباه کردم . نمی تونی بگی اینا کمربند ایمنی تبلیغ ی کنند تا بیشتر بفروشند .

ما بریم دیگه . هوای تهران هم چند روزیه حسابی گرفته و کمکی بارون میاد .
خدایا من هواشناسم یا مهندس کامپیوتر

اسم دیگه جی دیتا G-data

سلام.

من ی موضوعی را فراموش کردم بگم و اون اینکه اسم دیگه محصولات شرکت چی دیتا G-DATA  گاهی AVK هم گفته میشه .

درباره جی دیتا G-DATA

سلام.

خوب الان یکم مطلب می نوام در مورد شرکت G-data که محصولاتش را برای اوین بار شرکت دورانتاش به ایران اورده بگم .

این شرکت یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین شرکتهای بزرگ عرضه کننده نرم افزارهای آنتی ویروس هستش که سال 1985 تو آلمان تاسیس شد .

حتما دوستانی که تو سایتهای بررسی و نقایشه آنتی ویروسها گشت و گذار داشتن با اسم این برند به خوبی آشنا هستند چرا که همیشه بالاترین درصد ویروسها و تهدیدات را تونسته شناسایی کنه . 99/8 % که خیلی درصد خوبی هست .

برای نمونه میشه گفت کسپرسکی که در حال حاضر یکی از بهترین شرکتها در عرضه انتی ویروس هست با درصد شناسایی 95% تا 97% تو جایگاه 3 یا 4 هست .

این شرکت برای محصولات خانگی 5 محصول رو معرفی کرده که میشه به آنتی ویروس - اینترنت سکیوریتی - اینترنت سکیوریتی برای نوت بوک - Total Care که قابلیت Tune هم داره و نوت بوک سکیوریتی اشاره کرد که هر کدوم قابلیتهای خودشونا دارند .

در حال حاضر محصولات این شرکت بطور همزمان از 2 موتور جستجوی شرکت Bitdefender  بیت دفندر و Avast آوست استفاده می کنه . که هر دو اینها جزء آنتی ویروسهای خوب و مطرح هستند .

جدول مقایسه محصولات خانگی شرکت G-DATA

نکته ای که میشه به اون اشاره کرد اینکه با اینکه محصولات این شرکت از 2 تا موتور جستجوی ویروس همزمان استفاده میکنه ولی خیلی سبک روی سیستم کار میکنه و همینطور کار باهاش خیلی ساده است . شما وجود آنتی ویروس رو روی سیستم احساس نمی کنید .

ما روی یک نوت بوک با 1 گیگابایت رم و سی پی یو 1.73 تک هسته ای اینتل و هارد 5400 دور  تست گرفتیم .

الان که اکثر سیستمها حداقل از سی پی یو های 2 هسته ای و بیش از 2 گیگابایت رم و هارد های 7200 دور بهره می برند خوب کیفیت کار خیلی بیشتر میشه .

سرعت اسکن این نرم افزار شاید خیلی سریع نباشه ولی کم نیست  و لود سیستم بخوبی توسط نرم افزار کنترل میشه .

همینطور شما می تونید انتخاب کنید که از کدوم موتور جستجو ی ویروس به تنهایی استفاده کنه و یا از هر 2 .

این شرکت در چند سال اخیر میشه گفت اکثر جوایز را بخودش اختصاص داده هم از طرف سازمانها و هم مجلات معتبر .

همینطور خوب هست شما نتایج نرم افزارهای این شرکت را از طریق سایتهای معتبر مثل www.av-comparatives.org  و VirusBtn   و  AV-TEST  ببینید .

بد نیست سری هم به سایت pc-world بزنید یا Cnet .

http://G-DATA.Durantash.com



هفته گذشته ( الکامپ )

سلام.
چند وقتی درگیر الکامپ و همینطور مذاکره برای یک سری محصولات جدید بودیم .
راجع به الکامپ که شرکت سعی کرد با اینکه غرفه نداشت ولی تا اونجا که امکان داشت خودشا معرفی کنه . به هر حال 3 سال فعالیت اون هم فقط فروش محصولات شرکت کسپرسکی کم چیزی نیست . تازه این وسط هم یک سری اتفاقات عجیب و غریب بیفته که بماند .
تو الکامپ شرکت هم کاتالوگ توزیع کرد هم خبر داشت ، شاید کم کم بازتابش مشخص بشه و کارای دیگه که بماند .
ولی در کل مفید و خوب بود .
همینطور چند تا جلسه هم با همکارای عزیز داشتیم که شاید روزی روزگاری بگم چی گفته شد .
شرکت جند تا محصول جدید معرفی کرد که شاید تو ایران کمی ناشناخته باشن ولی تو جاهای دیگه این کره خاکی بخصوص اروپا و آمریکا طرفدارای پروپا قرصی داره و واقعا هم کیفیت خوبی دارند .
همیشه من احساس می گردم چقدر باید ما کسپرسکی و پاندا و بیت دفندر و نود 32 استفاده کنیم .
تا اینکه گشتیم و گشتیم تا 4 تا محصول که خوبه خوب باشه گیر بیاریم .
که هم سبک باشه - هم ویروس گیریش خوب باشه - هم کار کردن باهاش راحت باشه و هم تو نتایج مقایشه ای مثل AV-Comparitive , VirusBtn , check Mark , ... نتایج خوبی داشته بشه .
البته می دونید که این کار خیلی سخته ، چون همه دنیا نسبت به ما لطف ( تحریم ) دارند ولی با پشتکار و کلی مذاکره و دردسر و واسطه و دوست و آشنا تو این کشور و اون کشور تونستیم این کارا انجام بدیم .
اولیش که من خودم خیلی دوستش دارم اسمش G-data هست بعدی ترند میکرو که با اسم پی سی سیلین pc-cillin میشناسن و اف سکیور و تیون آپ Trendmicro - G-data - F-secure - Tuneup
البته این Tune-up آنتی ویروس نیستش ، بلکه ی نرم افزاریه برای درست کردن ویندوز و بهینه سازی و برطرف کردن مشکلات ویندوز که بهترین نرم افزار در نوع خودش هست . کلی هم جایزه و این چیزا داره .
تو پست های بعدی سعی می کنم در مورد یک یک این نرم افزارها توضیح بدم .
شاد و پیروز باشید و شبهای پاییزیه قشنگی در کنار خانوادتون داشته باشید .