امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت بانکداری آنلاین : آموزشی - Bank Online Safely

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات :

Bank Online Safely


امنیت در بانکداری آنلاین و انجام کارهای مالی و بانکی از مهمترین مسائلی می باشد که کاربران باید به آن توجه لازم و کافی را داشته باشند .
امروزه هکرها ، نفوذگران اینترنتی - خرابکاران و تبهکاران اینترنتی فقط به دلیل مشهور شدن دست به اعمال هکری و ویروس نویسی و سرقت اطلاعات نمی کنند .
امروزه یکی از مهمترین دلایل و انگیزه های هکرها و خرابکاران و سارقان ، منافع مالی می باشد که باعث می شود به کارهای خرابکاری و سرقت اطلاعات روی آورند .
در زیر چند توصیه آموزشی برای استفاده امن تر از محیطهای اینترنت بانک و یا خریدهای اینترنتی داریم که امیدواریم کاربران به آن توجه کافی داشته باشند .
1- سیستم ( کامپیوتر ، رایانه یا موبایل )  پاک :

یکی از مهمترین موارد اطمینان از پاک بودن کامپیوتر و یا موبایلی می باشد که شما برای امور مالی و بانکی از آن استفاده می کنید .

بهترین روش برای اطمینان از پاک بودن سیستم ، استفاده از نرم افزارهای امنیتی معتبر و مطمئن و انجام بروزرسانی ها و آپدیتهای سیستم عامل و نرم افزارهای نصب شده بر روی کامپیوتر و موبایل می باشد .
باید توجه داشته باشید نصب این نرم افزارها باید سریعآ بعد از نصب سیستم عامل باشد ( یعنی سیستم به طور کامل پاک پاک باشد تا نرم افزار آنتی ویروس هم بخوبی نصب شود و هم بتواند به وظایف خود بخوبی عمل کند . ) .
اسکن دوره ای مثلا هفته ای 1 بار نیز تاثیر بسیار خوبی در اطمینان از سلامت کامپیوتر و یا موبایل دارد .
استفاده از ویژگی هایی مانند کی بوردهای مجازی  virtual keyboard برنامه های آنتی ویروس و یا تکنولوژی های پیشرفته تر و جدیدتر مانند Guarded ID ( شرکت ترندمیکرو ) باعث می شود هنگام ورود اطلاعات در صفحات لاگین و یا هر صفحه ای که اطلاعات خود را وارد می کنید با خطرات کمتری از طرف کی لاگرها و سارقان مواجه شوید .
2- دقت در خواند ایمیلها و SMS ها :
امروزه حجم ایمیلهای اسپم و هرزنامه ها بسیار زیاد می باشد ، به طوری که به گفته شرکتهای امنیتی بیش از 95% ایمیلهای ارسال شده در اینترنت اسپم و هرزنامه می باشد .
باید در باز نمودن ایمیلها دقت بسیاری نمائید . زیرا بسیاری از این ایمیلها یا حاوی فایلهای آلوده می باشند و یا شما را به وب سایتهای آلوده هدایت می کنند و یا بوسیله آنها شما هدف حملات فیشینگ قرار کی گیرید .
آلوده شدن به انواع ویروسها و بدافزارها و بوت نت ها جزء مسائلی می باشد که شما را ممکن است دچار دردسر نمایند و اطلاعات شما به راحتی مورد سرقت قرار گیرد .

 در مورد اس ام اس هم امروزه حجم SMS های هرزنامه های افزایش داشته است .
( سرقت اطلاعات بانکی و نصب نرم افزارهای آلوده و هدایت به وب سایتهای آلوده و فیشینگ از جمله اهداف خرابکاران می باشد . )
3- ورود از طریق صفحات امن :
باید توجه داشته باشید هنگام ورود به صفحات اینترنت بانک و یا خریدهای آنلاین ، آن صفحات واقعی بوده و دارای سیستمهای حفاظتی مانند SSL و HTTPS باشند .
بوسیله SSL ارتباط شما با سرویس دهنده یک ارتباز امن تعریف می شود .
حملات فیشینگ و استفاده از آدرسهای مشابه جزء راهکارهایی می باشند که سارقان برای سرقت اطلاعات بکار می برند .
4- استفاده از پسوردهای قوی ( کلمات عبور قوی ) :
استفاده از پسورهایی که هم از ترکیب خروف و ارقام و حتی علائم تشکیل شده باشد و تعداد کلی کاراکترهای پسورد زیاد باشد باعث می شود تا بدست آوردن پسورد برای هکرها و خرابکاران و سارقان راحت نباشد .
عدم استفاده از کلمات عمومی مانند 123456789 - تاریخ تولد - نام همسر - نام شهر - نام خودتان و نزدیکانتان و این موارد ،  می توان در حفظ و سلامت اطلاعات شما مفید باشد .
5- شبکه های عمومی Public Network :
استفاده از اینترنت بانک و ایمیل و اینگونه موارد از طریق شبکه های عمومی سیمی و یا بی سیم Public Wi-Fi و کافی نتها به هیچ عنوان توصیه نمی شود .
در این شبکه ها به دلیل ضعفهای امنیتی و یا احتمال آلودگی و نصب برنامه هایی که اقدام به سرقت اطلاعات می کنند ، اطلاعات شما به راحتی مورد سرقت قرار می گیرد .
6- حفاظت از اطلاعات حساس :
حفاظت از اطلاعات حساس از طریق رمزنگاری نیز جزئی از برنامه شما برای حفاظت از اطلاعاتتان باید باشد .


واحد پشتیبانی شرکت دورانتاش ( عرضه کننده برتر نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس در ایران)

www.durantash.com , www.NOvirus.ir

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد