امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

بازار نرم افزارهای موبایل؛ فروش ۱۷ میلیارد دلاری در سه سال آیند

دورانتاش :

بر اساس تحقیقاتى که اخیرا انجام شده است بازار فروش نرم افزارهاى مربوط به تلفن موبایل طى سه سال آینده به بیش از میلیارد دلار خواهد رسید.

این تحقیقات همچنین پیش بینى مى کند که خرید و پیاده کردن انواع نرم افزارها روى تلفن هاى موبایل که در سال ۲۰۰۹ حدود هفت میلیارد دلار بود در سال ۲۰۱۲ به رقم ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

این تحقیقات مستقل به سفارش شرکت (GetJar) که دومین شرکت بزرگ فروشنده نرم افزار تلفن هاى موبایل است انجام شده و نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد.

مدیرعامل شرکت GetJar مى گوید :«به سادگى مى توان دید که در سال هاى آینده تلفن هاى موبایل براى استفاده از اینترنت جایگزین کامپیوترهاى شخصى خواهند شد. به همین خاطر خیلى منطقى است که فروش نرم افزارهاى قابل استفاده در گوشى تلفن هاى موبایل سر به آسمان بزند.»

بر اساس گزارش خبرگزارى آسوشیتدپرس، شرکت «اپل» بزرگترین فروشنده نرم افزارهاى مورد نیاز تلفن هاى موبایل است که آنها را از طریق فروشگاه اینترنتى خود iTunes به فروش مى رساند.

در ماه ژانویه، استیو جابز، مدیرعامل «اپل» در توضیح تغییر فرهنگ و استراتژى خود اعلام کرد که این شرکت یک «کمپانى تجهیزات موبایل» است.

نرم افزارهاى مورد استفاده در تلفن هاى موبایل از اوایل دهه۰ ۱۹۹ وارد بازار شدند اما از اواسط سال ۲۰۰۸ و پس از عرضه تجهیزات و نرم افزارهاى iPod و iPhone توسط شرکت « اپل» عرضه و فروش این کالاها یک باره رونق چشمگیرى یافت.

این گزارش حاکی است که در حال حاضر بازار فروش نرم افزار و تجهیزات تلفن هاى موبایل حدود شش میلیارد دلار است و تمام شرکت هاى کوچک و بزرگ ارائه کننده خطوط اینترنت در حال رقابت هستند تا خدمات و نوع تماس مورد نیاز براى تلفن هاى موبایل هوشمند را به مشتریان خود عرضه کنند.

تحقیقات جدید نشان مى دهد که رقمى بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از کاربران اکنون بخش بیشترى از استفاده اینترنتى خود را از طریق تلفن موبایل انجام مى دهند.

دارندگان «آی فون» در استفاده از نرم افزارهاى مربوط به تلفن موبایل از سایرین پیش هستند و بیش از دیگران وقت و پول صرف خرید و استفاده از این نرم افزارها مى کنند.

فروشگاه مجازى شرکت «اپل» بیش از ۱۵۰ هزار نرم افزار متفاوت را براى دارندگان تلفن موبایل ارائه مى کند و از زمان آغاز کار تاکنون بیش از سه میلیارد مورد خرید و یا استفاده از این فروشگاه ثبت شده است.

شرکت گوگل غول دیگر عرصه اینترنت نیز اخیرا با عرضه نرم افزار تلفن هاى موبایل «اندروید» و تولید محصولاتى مثل گوشى موبایل هوشمند از نوع «نکسوزیک» به بازار پردر آمد تلفن هاى موبایل وارد شده است.

شرکت گوگل نیز در فروشگاه مجازى خود بیش از ۳۰ هزار نرم افزار و برنامه متفاوت را براى به کار گیرى در تلفن هاى موبایل خود عرضه مى کند.

گزارش ها حاکی است که بیش از ۳۱۰ هزار طراح نرم افزار تاکنون پیشنهادات خود را براى تولید محصولات جدید به شرکت getJar ارائه کرده اند.

این شرکت تاکنون ۶۵ هزار نرم افزار و برنامه کوچک براى استفاده در تلفن هاى موبایل گوناگون را تولید و به بازار عرضه کرده ا ست.

انتظار مى رود که بهاى متوسط نرم افزار و برنامه هاى کوچک براى تلفن هاى موبایل از ۲ دلار در سال گذشته به حدود ۱.۵ دلار در سال هاى آینده کاهش یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد