امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

ویروس جدید ( کرم ) USB بزرگترین تهدید کامپیوترها

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات به نقل از وب سایت Network world  ، شرکت مک آفی سومین عرضه کننده بزرگ نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس بعد از شرکتهای سیمانتک و ترندماکرو اعلام کرد که در 3 ماهه اول سایل 2010 ، یک کرم ( ویروس ) جدید بسیار خطرناک بعنوان بزرگترین تهدید شناخته شده است .

این کرم جدید از طریق حافظه های جانبی مانند فلش دیسک - کول دیسک - MP3 player - حافظه موبایل - حافظه دوربینهای دیجیتالی و ... منتقل می شود .

این ویروس بزرگترین تهدید 3 ماهه اول سال 2010 بوده است که باعص از کار انداختن بسیاری از کامپیوترها و حافظه های جانبی و قابل حمل شده است .

5 تهدید بزرگ دیگر نیز بوده است که مهمترین آنها بعد زا این ویروس  سرقت پسوردها و اطلاعات بوده است

همچنین تعداد هرزنامه ها و اسپمهای ارسالی در مدت 3 ماه تقریبآ ثابت بوده است و عمدتآ از چین - کره جنوبی و ویتنام ارسال شده اند .

همچنین مک آفی McAfee اعلام نمود برنامه های مخرب و هرزنامه ها در کشورهای تایلند - رومانی - فیلیپین - هند - اندونزی - کلمبیا - شیلی و برزیل بشدت رو به گسترش است .

یک فروشنده محصولات امنیتی نیز گفت یکی از بزرگترین معضلات دیگر هدایت کاربران به سمت وب سایتهای آلوده و حاوی کدها و برنامه های مخرب می باشد .

شرکت مک آفی یکی از بزرگترین شرکتهای عرضه کننده محصولات نرم افزاری امنیتی و آنتی ویروس در دنیا می باشد .
این شرکت در حال حاضر بعد از شرکتهای سایمنتک و ترندماکرو در رده سوم قرار دارد .

متاسفانه این شرکت بجز تحریم فروش محصولات به ایران ( jتقریبآ تمام شرکتهای بزرگ و مطرح عرضه کننده محصولات IT ) ثبت - رجیستر و بروزرسانی - آپدیت  محصولات خود را نیز برای کاربران ایرانی غیر ممکن نموده است .

محصولات این شرکت به همین دلیل توسط شرکت دورانتاش ( عرضه کننده برتر نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس در ایران ) عرضه نمی شود .

www.Durantash.com
www.NOvirus.ir
+98-21-88524693

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد