امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

برخی فروشندگان آنتی ویروس دوست ندارند شما این موارد را بدانید.

برخی فروشندگان آنتی ویروس دوست ندارند شما این موارد را بدانید.

در این یادداشت قصد داریم درباره مواردی صحبت کنیم که برخی شرکتهای فروشنده آنتی ویروس، تمایل ندارند تا خریداران و کاربران از آنها اطلاع داشته باشند.

1- درباره برندها و شرکتهای لیدر بازار جهانی آنتی ویروس

برخی شرکتهای ضدویروس، تمایلی ندارند تا خریداران آنتی ویروس با برندهای مطرح و پیشرو بازار آنتی ویروس آشنا باشند.

این شرکتها به دلیل ضعف برند، اعتبار، کیفیت و پشتیبانی، سهم بسیار کمی در بازار جهانی آنتی ویروس دارند و در بازار ایران حداکثر تلاش خود را دارند تا مانع اطلاع رسانی شفاف در حوزه آنتی ویروس ها شوند.

برای نمونه شرکتهای کسپرسکی،بیت دیفندر و ایست ( نود32 ) به شدت از آشنایی کاربران ایرانی با آنتی ویروس های وبروت و ترندمیکرو هراس دارند.

2- مشکلات و ضعف ها

برخی فروشندگان و نمایندگان آنتی ویروس به شدت تلاش میکنند تا مانع اطلاع رسانی مشکلات شرکت، محصولات و پشتیبانی آنتی ویروس هایی که عرضه میکنند در رسانه ها مخصوصآ رسانه های پربازدید فناوری اطلاعات ایران شوند.

3- آگاهی و اطلاعات درست درباره امنیت سایبری و آنتی ویروس ها

بسیاری از فروشندگان آنتی ویروس نگران دسترسی کاربران و خریداران آنتی ویروس به اطلاعات و اخبار و دانش درست و مفید هستند.

این شرکتها و سایت ها یا آنتی ویروس های نامعتبر و جعلی عرضه میکنند و یا حتی در صورت عرضه آنتی ویروس های اورجینال، برندهای درجه 2 و 3 بازار جهانی را عرضه میکنند و افزایش آگاهی خریداران باعث می شود تا نتوانند که محصولات خود را به فروش برسانند.

چه شرکتهایی نگرانی های فوق را دارند؟

از جمله شرکتهایی که نگران 3 مورد بالا هستند میتوان به فروشندگان آنتی ویروس های کسپرسکی، ایست، بیت دیفندر و آویرا و همچنین فروشندگان نسخه های نامعتبر و جعلی آنتی ویروس ها اشاره کرد.

شرکتهای فوق ارتباطات قوی با اکثر رسانه ها و وب سایت های پربازدید فناوری اطلاعات در ایران دارند و به شدت انتشار اخبار و آگهی های آنتی ویروس را کنترل میکنند تا بتوانند محصولات خود را در بازار ایران به فروش برسانند.

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

Kaspersky, Bitdefender, ESET NOD32, Avira, Webroot, Trend Micro, Norton , Symantec, McAfee, Sophos, BullGuard, G-Data,....


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد