امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

پرفروش ترین آنتی ویروس های خانگی در ایران ( پاییز 1399 )

پرفروش ترین آنتی ویروس های خانگی در ایران ( پاییز 1399 )


به نظر شما پرفروش ترین آنتی ویروس های خانگی در ایران در 3 ماهه پاییز 1399 کدام شرکتها هستند؟

1- وبروت Webroot

با اینکه حدود 13 سال از عرضه آنتی ویروس های وبروت در ایران میگذرد، ولی تا 3-4 سال پیش کاربران ایرانی کمی با اسم این شرکت پیشرو آنتی ویروس آشنا بودند.

از دلایل اینکه نام این شرکت کمتر شنیده می شود، یک: شیوه تبلیغات نه چندان مناسب توزیع کننده آنتی ویروس های این شرکت در ایران ( دورانتاش ) است. و دلیل دیگر: لابی و زد و بند اکثر رسانه های فناوری اطلاعات با شرکت های رقیب دورانتاش، مخصوصآ شرکت روسی کسپرسکی است که طی همه این سالها تلاش کرد تا مانع انتشار اخبار و آگهی های این شرکت آنتی ویروس شود.

و هنوز نیز دهها وب سایت خبری ، رسانه و فروم از انتشار اخبار و گزارشات درباره شرکت آنتی ویروس وبروت خودداری میکنند و یا اخبار و گزارشات کمی با جهت دهی تبلیغاتی برای شرکتهایی مانند کسپرسکی و بیت دیفندر، از وبروت در اخبار خود نام میبرند.

ولی از سال 1396 ( حود 4 سال پیش ) با توجه به ارائه آنتی ویروس های وبروت توسط چندین شرکت اینترنتی و از سال 1399 با کمپین های هماهنگ شرکت های دورانتاش، شاتل و آسیاتک، و از طرفی کیفیت و ویژگی های منحصر بفرد آنتی ویروس های وبروت، کاربران بسیار بیشتری به سمت استفاده از آنتی ویروس های وبروت رفته اند.

با توجه به شرایط فوق به نظر ما در حال حاضر آنتی ویروس های Webroot پرفروش ترین آنتی ویروس های خانگی در بازار ایران هستند.

آنتی ویروس های وبروت علاوه بر کیفیت و قدرت حفاظتی بسیار مناسب، نصب و کاربری بسیار ساده و آسان که باعث انتخاب آنتی ویروس های این شرکت برای اشخاصی که دارای سیستم های قدرتمند و با اطلاعات ارزشمند هستند شده، بسیار سبک و کم حجم هستند و از این جهت نیز باعث شده تا گزینه بسیار خوبی برای تعداد بسیار زیادی از کاربران ایرانی باشند که کامپیوترهای آنها مشخصات بالایی ندارند.

آنتی ویروس های وبروت در حالت عادی بین 3 تا 20 مگابایت از حافظه رم را استفاده میکنند و در حالت اسکن حداکثر 50 مگابایت.

نصب و آپدیت آنتی ویروس های وبروت حدود 8 ثانیه و با اسکن اولیه هارد دیسک حدود 1 تا 2 دقیقه زمان می برد.

استفاده از آنتی ویروس های وبروت و لمس کیفیت آنتی ویروس های این شرکت توسط کاربران نشان داد که بیشتر وب سایت ها، با جهت دهی خاصی دست به انتشار تست و مقایسه آنتی ویروس ها می زنند و این مقایسه ها و تست ها معتبر و قابل اتکاء نیستند.

از مشتریان بزرگ وبروت میتوان به شرکتهایی مانند:

Cisco, F5 Networks, A10 Networks, PaloAlto Networks, Zyxel, HP, RSA, Citrix, ....

اشاره کرد.

2- بیت دیفندر Bitdefender

به نظر ما آنتی ویروس های بیت دیفندر در رده دوم فروش آنتی ویروس های خانگی در ایران هستند.

یکی از دلایل فروش آنتی ویروس های بیت دیفندر، قیمت نسبتآ پایین تر آنتی ویروس های این شرکت رومانیایی است.

از طرفی آنتی ویروس های هم رده بیت دیفندر که در رده میانی و پایین بازار آنتی ویروس قرار دارند مانند پاندا، ، آویرا ، بولگارد، ایست، کسپرسکی، جی دیتا و دکتر وب، یا مجبور به ترک بازار ایران شدند و یا وضعیت تبلیغاتی مناسبی ندارند و این باعث شده تا بیت دیفندر نسبت به این شرکتها وضعیت بهتری را به دست آورد.

با اینکه بیت دیفندر سهم قالب توجهی در بازار جهانی آنتی ویروس ندارد، ولی سابقه زیادی در بازار ایران دارد و کاربران ایرانی با نام این شرکت آشنا هستند.

3- ترندمیکرو Trend Micro

ترندمیکرو یکی از شرکتهای مطرح و پیشرو آنتی ویروس در دنیاست و سهم قابل توجهی نیز در بازار امنیت سایبری دنیا دارد.

در برخی کشورها از جمله ایران، استرالیا و چین، شرکت و آنتی ویروس های ترندمیکرو را با نام پی سی سیلین نیز می شناسند. PC-CILLIN

بسیاری از کاربران ایرانی به اشتباه تصور میکنند که ترندمیکرو فقط آنتی ویروس های تحت شبکه و دیتاسنتری عرضه میکند.

ترندمیکرو در بازار آنتی ویروس های تحت شبکه ( شرکتی، سازمانی و دیتاسنتر )، شرکت بسیار مطرح و شناخته ای در حد سیمنتک و مکافی است.

از مشتریان ترندمیکرو میتوان به شرکتهای:

Cisco, F5 Networks, Juniper Networks, ASUS, Panasonic, TP-Link, Amazon, Facebook, SBI Bank, Emirates Bank, Oman Bank, VMwave, ....

اشاره کرد.

آنتی ویروس های ترندمیکرو Trend Micro از سال 1387 توسط شرکت دورانتاش در بازار ایران عرضه می شود.

4- دیگر شرکتهای آنتی ویروس

کوییک هیل - ام سی سافت- ای اسکن - آویرا - بولگارد - جی دیتا ، کسپرسکی و ایست ( نود32 ) از دیگر شرکتهای آنتی ویروس هستند که در بازار ایران فعالیت دارند.

چند نکته:

1- در این گزارش فقط نسخه های اورجینال و معتبر بررسی شده اند.

2- 99.9 ضد ویروس های ایست ( نود32 ) که در بازار ایران عرضه می شوند، نسخه های جعلی،کرک و تقلبی و فیک هستند.

3- کسپرسکی برای سالها و به لطف تبلیغات و رپورتاژ آگهی های انحصاری و لابی با رسانه ها و وب سایتهای خبری و استفاده از روشهای فریبکارانه خبری و تبلیغاتی، توانست سهم خوبی از بازار آنتی ویروس را در ایران کسب کند. ولی به دلایل متعدد از جمله کیفیت پایین محصولات، پشتیبانی ضعیف، سابقه این شرکت در کلاهبرداری از نمایندگان و مشتریانش و ارائه اطلاعات نادرست و فریبکارانه در روند تبلیغات و فروش محصولاتش، باعث شد تا بخش زیادی از مشتریانش را از دست داد.

کسپرسکی Kaspersky طی سالهای حضور خود در بازار ایران تلاش بسیاری کرده تا کاربران ایرانی و مشتریانش با شرکتهای معتبر و برندهای پیشرو و باکیفیت آنتی ویروس آشنا نشوند تا بتواند بازار ایران را برای خود حفظ کند.

4- آنتی ویروس های مکافی McAfee در ایران عرضه نمیشوند.

5- ضد ویروسهای نورتون Norton هم برای سالها فروش خوبی در بازار ایران داشتند ولی محدودیت های رجیستر و آپدیت باعث شد تا مشتریان ایرانی نورتون به دیگر برندهای آنتی ویروس مخصوصآ برندهای ترندمیکرو و وبروت که به لحاظ کیفیت و کمپانی قابل رقابت با نورتون هستند، مهاجرت کنند.

منتظر دریافت نظرات و کامنت های شما هستیم.

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد