امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

10 آنتی ویروس بزرگ تر و پرفروش تر از کسپرسکی کدامند؟

10 شرکت آنتی ویروس بزرگ تر و پرفروش تر از Kaspersky کدامند؟

حدود 15 سال از عرضه آنتی ویروس های کسپرسکی در ایران میگذرد.

طی این مدت، این شرکت روسی تلاش کرده تا از خود وجهه خوبی به نمایش بگذارد، تا این حد که برخی کاربران ایرانی فکر میکنند کسپرسکی بزرگترین و بهترین شرکت آنتی ویروس دنیاست.

یکی از دلایل ایجاد این تفکر در برخی کاربران ایرانی، استفاده از روشهای غیر معمول و فریبکارانه تبلیغاتی و از طرفی لابی و برقراری ارتباط ویژه با اکثر رسانه ها مخصوصآ رسانه های فناوری اطلاعات در ایران بوده است.

کسپرسکی و برخی نمایندگانش ( با هماهنگی دفتر روابط عمومی این شرکت در ایران که از اعضای کمیسیون افتا نظام صنفی رایانه ای استان تهران نیز بوده است)، طی این 15 سال تلاش کره اند تا با استفاده از همان ارتباط ویژه ای که با رسانه ها برقرار کردند، فرایند انتشار خبر، گزارش و حتی آگهی همه شرکتهای آنتی ویروس مخصوصآ برندهای مطرح و پیشرو را در رسانه های ایرانی کنترل کنند.

در این یادداشت قصد داریم 10 شرکت آنتی ویروس را که پرفروش تر و وضعیت بهتری نسبت به کسپرسکی دارند را معرفی کنیم.

1- سیمنتک Symantec

( بخش شبکه سیمنتک به شرکت Broadcom واگذار شد. )

2- ترندمیکرو Trend Micro

( شرکت Trend Micro در برخی کشورها از جمله چین، استرالیا و ایران با نام پی سی سیلین ( PC-Cillin ) نیز شناخته می شود. )

3- نورتون لایف لاک Norton Lifelock

( نورتون تا سال گذشته بخشی از شرکت سیمنتک بود که پس از فروش بخش شبکه سیمنتک به Broadcom ، از این شرکت جدا و به صورت شرکت مستقل فعالیت میکند. )

4- مکافی McAfee

( در حال حاضر شرکتهای اینتل و TPG Capital سهامدارای کلیدی مکافی هستند. )

5- سوفوس Sophos

( سوفوس زمانی شرکت خصوص بود، سپس وارد بورس لندن شد و در نهایت چندی پیش به طور کامل توسط Thoma Bravo خریداری و از بورس لندن خارج شد و هم اکنون به صورت شرکت خصوصی ( Private Company ) فعالیت میکند.

6- وبروت Webroot

( شرکت وبروت در ابتدا توسط Carbonite خریداری و سپس کل شرکت Carbonite توسط شرکت Opentext خریداری شد. )

دهها کمپانی فناوری از جمله غولهای امنیتی مانند Cisco, F5 Networks, PaloAlto Networks, A10 Networks, F445 Networks, Zyxel, HP, ThreatMatrix, و RSA از جمله مشتریان و شرکای استراتژیک Webroot هستند.

7- آوست Avast

( آوست در حال حاضر به صورت سهامی در بورس لندن حضور دارد و پیش از آن شرکت AVG را نیز به تملک خود در آورد. )

8 - 9 - 10 - به نظر ما وضعیت فروش جهانی شرکتهایی مانند Carbon Black , Cylance, Crowdstrike, F-Secure, Cybereason و حتی Malwarebyte و ESET بهتر از کسپرسکی است.

نکته:

کسپرسکی ادعا میکند 400 میلیون مشتری و حدود 600 میلیون دلار در سال 2019 فروش داشته است که به نظر ما این عدد به شدت اغراق آمیز و نادرست است.

در زمانی که کسپرسکی ادعا میکرد حدود 250 میلیون مشترک دارد، برخی سایت ها براساس برخی ارزیابی ها در بهترین حالت و بسیار خوشبینانه تعداد مشتریان کسپرسکی را حدود 25 میلیون کاربر ارزیابی کردند.

لینک اول

لینک دوم

از طرفی شرکت روسی کسپرسکی سابقه طولانی در انتشار اخبار و گزارشات نادرست و فریبکارانه و اغراق آمیز دارد و همین میتواند نشان دهد که این شرکت خصوصی ( Private )، درباره میزان فروش سالانه خود نیز دروغ میگوید.

برای نمونه کسپرسکی دهها رپورتاژ و گزارش درباره ویروس هایی مانند استاکس ت، فلیم، دوکو و غیره منتشر کرد، و جوری وانمود کرد که کاربران به اشتباه فکر کنند این شرکت این ویروس ها رو اول شناسایی کرده است.

در حالی که همه این ویروس ها اولین بار و حتی از ماه ها قبل توسط شرکتهای دیگر امنیتی و آنتی ویروس شناسایی شده بودند.

استاکس نت توسط شرکت VBA32

( ابزارهای پاکسازی استاکس نت توصیه شده زیمنس : ترندمیکرو // گزارشات جامع: سیمنتک و ترندمیکرو )

فلیم ( شعله ) توسط Prevx

( شرکت Prevx در سال 2011 توسط شرکت Webroot خریداری شد. )

ویروس های دوکو و گاوس نیز توسط سوفوس و مکافی اولین بار شناسایی شده بودند.

البته دلایل زیادی برای نخریدن کسپرسکی وجود دارد.

1- وجود برندها و محصولات معتبر و باکیفیت و بهتر

( اصولآ وقتی میتوان محصولات باکیفیت و بهتر خریداری کرد، استفاده از محصولات ضعیف تر منطقی نیست. )

2- سابقه بسیار بد کسپرسکی در ارائه پشتیبانی محصولاتش مخصوصآ در زمان بروز مشکلاتی مانند آپدیت اشتباه، همخوانی محصولات با آپدیت های جدید سیستم عامل ها و زمان طولانی رفع آسیب پذیری ها

3- سابقه کسپرسکی در ارائه اطلاعات نادرست و اشتباه

4- سابقه کسپرسکی در کلاهبرداری از نمایندگان و مشتریانش

5- قطع ارتباط بخش زیادی از نمایندگان کسپرسکی باعث شده تا کسب و کار این شرکت روسی به شدت متضرر شود.

در ایران شرکتهای دورانتاش، آواژنگ، شاتل، های وب، آسیاتک و مخابرات تهران از جمله شرکتهایی بودند که زمانی نماینده کسپرسکی بودند ولی فروش کسپرسکی را متوقف کردند.

تهیه و تنظیم

دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها )

واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد