امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

مایکل دل : امنیت سایبری فرصتی برای رشد شرکتهای بزرگ .

به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .
Dell logo

آستین ایالت تگزاس محلی برگزاری کنفرانس جهانی شرکت دل است و میزبان مایکل دل مدیر عامل شرکت دل یکی از غولهای فناوری اطلاعات دنیاست .

مایکل دل در طی سخنرانی درباره اهمیت امنیت سایبری صحبت کرد و اینکه توجه به امنیت سایبری باعث رشد بسیار بیشتر شرکتها و کمپانی های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و کسب و کارها خواهد شد و این فرصت بسیار خوبی برای شرکتهاست .

مایکل در ادامه گفت ، ما در میانه راه سرویسهای امنیتی هستیم و نسل جدید فایروالها به زودی ارائه خواهند شد با قابلیتهایی مدیریتی و دسترسی جدید و ما با کمک شرکایمان به مبارزه با چالشهای امنیتی خواهیم رفت .

مایکل دل در ادامه به این موضوع پرداخت که قادر به تامین امنیت و حفاظت از کاربران بسیار فراتر از آنکه هر شرکت یاحتی دولتی قادر به انجام آن خواهد بود .

این بیانیه 5 سال بعد از این است که شرکت دل تصمیم گرفت تا علاوه بر ارائه سخت افزار ، به یک غول دیجیتالی در عرضه سرویسهای دیجیتالی و نرم افزاری تبدیل شود .

این شرکت هم اکنون در حال ارائه سرویسهای امنیتی ، ذخیره سازی و مدیریت اطلاعات و داده هاست .

مایکل تسریع کرد که روزانه 100 هزار نوع حمله جدید و در هر روز 32 میلیارد حوادث امنیتی اتفاق می افتد .

کشور انگلستان در دسامبر تصمیم گرفت یک تیم واکنش اضطراری و سریع ( CERT ) جدید تاسیس کند تا با عملکرد بهتری در برابر تهدیدات سایبری پاسخگو باشد .

بد نیست بدانید شرکت ترندمیکرو - یکی از غولهای امنیت سایبری - جزء شرکای امنیتی شرکت دل DELL می باشد .

Dell World: Michael Dell touts cyber security as firm's next big boom area


اسپانسرهای کنفرانس DELL World 2012


Durantash , Security is our Gift


واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش



اخبار مرتبط :


ارائه خدمات تخصصی ابری با همکاری DELL , VMWARE و TRENDMICRO

اخبار ترندمیکرو در دیسنا

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

بهینه سازی راهکارهای امنیت ابری ترندمیکرو برای خدمات وب سرویس آ

به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .
File:Trend Micro.svgAmazon.com-Logo.svgTrend Micro SecureCloud

شرکت امنیتی ترندمیکرو - غول فناوری امنیت اطلاعات - راهکارهای امنیت ابری خود را برای خدمات وب سرویس آمازون بهینه سازی ( AWS ) کرد .

پیروی از مقررات سفت و سخت و حفاظت از حریم خصوصی از داده های مشتریان که اطلاعات خود را در محیطهای ابری ذخیره می نمایند با استقرار راهکارهای ترندمیکرو بسیار ساده می شوند .

Trend Micro cloud security solutions are optimized for AWS, automating the protection for new AWS instances, automating the encryption of sensitive data stored in the cloud, and centralizing the management across hybrid cloud environments. Amazon Web Services is amongst the first public cloud service providers to be certified as part of the newly launched "Trend Ready for Cloud Service Providers" program, easing deployment for joint customers.


تلفیق مجازی سازی با راهکارهای ابری ، شرکتها و سازمانها را قادر می سازد تا در هزینه های خود صرفه جویی کرده و در کسب و کارهایشان سریع و چابک شوند .

برای مثال آماده سازی برنامه های کاربردی که براساس ابر می باشند تنها در چند دقیقه صورت میگیرد .

AWS شرکت آمازون سرویسی است که اینگونه ویژگی های را داشته و علاوه بر آن کاربر به دور از تهدیدات بر کسب و کار خود تمرکز می کند .

موسسه IDC در سال 2012 تحقیقی را انجام داد که نشان می داد 70% شرکتهای بزرگ در مورد سیستمهای ابری نگرانی های امنیتی دارند و ترندمیکرو نظرسنجی را انجام داد که 43 درصد سوال شوندگان در 1 سال گذشته به نوعی از سرویسهای ابری استفاده کرده اند .

همکاری نزدیک آمازون و ترندمیکرو امنیت را برای کاربران و شرکتهایی که از خدمات ابری آمازون AWS استفاده می کنند به ارمغان می آورد .

یکی از شرکتهایی که در حال همکاری با آمازون برای توسعه سرویسهای ابری است Wipro است که این شرکت نیز یکی از شرکای فنی و تجاری ترندمیکرو - این غول امنیتی - می باشد .

همکاری بین این 3 کمپانی بسیار سودمند بوده و امنیت و اطمینان را برای مشتریان بین المللی این شرکتها به همراه داشته است .

پیشنهاد می کنیم جهت مطالعه متن کامل خبر به لینک زیر مراجعه نمائید .




Durantash , Security is our Gift


واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش



اخبار مرتبط :


اخبار ترندمیکرو در دیسنا

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .



پاسخ به ادعاهای خانم مدیر عامل

به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

Kaspersky lab.gif

Durantash , Security is our Gift

اخیرآ سرکار خانم گلمر بحری مدیر عامل محترم شرکت پارس آتنا دژ ( پاد ) - یکی از توزیع کنندگان محصولات کسپرسکی - مصاحبه ای را با نشریه فناوران با عنوان " کسپرسکی در نوسانات اخیر ارز هوای مشتریان ایرانی‌اش را دارد."

ایشان در این مصاحبه ادعاهایی را مطرح کرده اند که پاسخ آنها در زیر داده شده است.



اولین مورد اینکه ایشان در مصاحبه خود مدعی شده اند که کسپرسکی جزء 3 محصول برتر آنتی ویروس جهان است .

پاسخ به این مورد بسیار ساده و البته روشن است .

بدیهیست یکی از رویاها و آرزوهای شرکت روسی کسپرسکی مقایسه شدن و داشتن حس رقابت با غولهای امنیتی معتبر و بین المللی مانند سیمانتک ، ترندمیکرو و مکآفی است .

ولی این شرکت روسی نه تنها راه بسیار بسیار طولانی برای رسیدن حتی به 10 سال پیش این شرکتها دارد ، بلکه 2 جین شرکت امنیتی دیگر هستند که هم بزرگتر و حداقل می توان گفت معتبرتر از کسپرسکی هستند .

سوفوس ، وب روت و حتی بیت دفندر ، پاندا ، اف -سکیور و چند شرکت دیگر از جمله شرکتهایی هستند که کسپرسکی امروز سعی دارد تا شاید بتواند با آنها رقابت کند .

البته آرزو بر جوانان عیب نیست ولی نباید خیال پردازی کنیم ، زیرا با خیال پردازی و ادعا ، بزرگ شدن که پیش کش ، شرکتی معتبر نشده .

کسپرسکی بهتر است به فکر این باشد که به عنوان یک شرکت معمولی و البته کوچک چگونه می تواند معتبر باشد و دست از انتشار اخبار کذب و فریب کاربران بردارد و از طرفی بهتر است به فکر تبلیغات سفر به ماه و قطب ، دوستی با پنگوئینها و خرسهای گریزلی و راه اندازی وب سایت موسیقی ، آشپزی و بچه داری باشد .

خنده دار نیست ، ولی داستان کسپرسکی ، داستان روستا نشینی است که گوسفندانش را فروخته و آمده شهر ی ژیان سیتروین خریده و حالا فکر می کند راننده مسابقات فرمول 1 شده و نامش هم عوض کرده و گذاشته یورگن شوماخر .

اندر احوالات تاکید بر غیر آمریکایی بودن محصولات کسپرسکی هم باید گفت که این مسئله 3 چیز را به خوبی نشان می کند :

البته پیش از همه می بینید که در خبر 3 بار کلمه " غیر آمریکایی " آمده و حتی یکبار هم از کلمه " روسی " یا " روسیه " استفاده نشده است .

1- کسپرسکی با این شیوه های تبلیغاتی و البته کمکهای دهها شرکت ، وب سایت ، نشریه ، مرکز ماهر و مرکز خبری و تبلیغاتی حتی در ایران نیز نتوانسته حریف برندها و غولهای امنیتی که عمومآ هم آمریکایی هستند شود .

2- فروشندگان کسپرسکی بهتر است قانون اینترنت آزاد که از طرف وزارت خزانه داری آمریکا ابلاغ شده و طبق آن به شرکتهای فناوری اطلاعات آمریکایی اجازه ارائه و یا ادامه ارائه خدمات و سرویس ( ثبت و آپدیت ) را به کاربران و مشتریانش ایرانیشان می دهد ، مطالعه نمایند .

3- یکی از آرزوهای کسپرسکی در ایران جذب مشتریان محصولات شرکتهای امنیتی بین المللی است ، چیزی که هیچگاه قادر به انجام آن نبوده و نخواهد بود ، مگر اینکه آن مصرف کننده کلآ دیگر امنیت برایش مهم نباشد .

4 - و شاید فروشندگان کسپرسکی از محصولات شرکت میکروسافت ( آمریکایی ) مانند آفیس و سیستم عامل ویندوز و سرویسها و خدمات میکروسافت  ،  سرویسهای یاهو ( آمریکایی ) ، گوگل ( آمریکایی ) ، دل ( آمریکایی ) ، اچ پی ( آمریکایی ) ، سیسکو ( آمریکایی ) ، اپل ( آمریکایی ) و دهها شرکت دیگر که یا مستقیمآ آمریکایی هستند و یا با سرمایه گذاری شرکتهای آمریکایی تولید می شوند استفاده نمی کنند ؟ 

مدیر عامل محترم شرکت پاد ، شما که چند وقت پیش همدان تشریف داشتید و به چشم دیدید که حتی جانداران بی هوازی در غار علی صدر هم از سرویسهای این شرکتها استفاده می کنند چرا این حرفها را میزنید ؟

و فراموش کرده اید مدیران و کارمندان دیگر شرکتهای فروشنده ضد ویروس در ایران و مخصوصآ کسپرسکی خود از جمله مشتریان آنتی ویروسهای غولهای امنیتی و مخصوصآ آمریکایی هستند که البته طبیعیست .

جالب اینکه آنقدر که ایشان به غیر آمریکایی بودن کسپرسکی تاکید داشته اند به روسی بودن این شرکت تاکید نکرده اند !!

عدم تاکید ایشان به روسی بودن کسپرسکی خود نشان دهنده نگرانی ایشان از برخی مسائل است که خوانندگان این یادداشت به خوبی به آن آگاهی دارند .

ولی دلیل آشفتگی و سردرگمی کسپرسکی در بازار ایران چیست ؟

چند دلیل وجود دارد :

1- کسپرسکی در بازار بین المللی و مخصوصآ آمریکا جایگاه و فروشی ندارد و طبق گفته خود مدیر عامل این شرکت آقای کسپرسکی ، این شرکت حداقل تا 5 سال آینده هم انتظار ندارد بتواند سهی هرچند کوچک در بازار آمریکا داشته باشد .

البته مطمئنآ ایشان به خوبی می دانند با وجود غولهای امنیتی و معتبر در اروپا ، آمریکا و بازارهای بین المللی ، داشتن حتی 1% سهم از بازارهای بین المللی هم برای شرکت کوچکی مانند کسپرسکی زیاد هم است .

2- عرضه نسخه های اصلی و قانونی محصولات شرکتهای امنیتی بین المللی در ایران توسط یکی از نمایندهای قدیمی این شرکت وضعیت را برای این شرکت بسیار بحرانی و هزینه های تبلیغاتی این شرکت را در ایران به شدت افزایش داده است .

امروز دهها شرکت ، وب سایت و حتی برخی سازمانها پولهای کلانی بابت حمایت از کسپرسکی و اجرای سیاستهای این شرکت روسی در ایران دریافت می کنند .

البته به دلایلی خیلی خوب است ایشان به غیر آمریکایی بودن کسپرسکی تاکید کرده و به روسی بودن تاکید نکرده اند ، زیرا نشان می دهد خود فروشندگان کسپرسکی اعتقادی به کیفیت و اعتبار محصولی که می فروشند مخصوصآ محصول روسی ندارند .

پاسخ ایشان در رابطه از سهمی که بازار ضد ویروس ایران را دارند نمی دهیم .

پاسخ این بخش پیش از این داده شده .

وقتی خود شرکت کسپرسکی در رویا و خیالات سیر می کند ، انتظاری از نمایندگانش نباید داشته باشید .

آیا این شرکت آنتی ویروس روسی واقعآ 300 میلیون کاربر دارد ؟

خیالات واهی فروش در اروپا و آمریکا کسپرسکی را فرا گرفت .

ما عمومآ فقط درباره ضد ویروسها اظهار نظر می کنیم ولی بد نیست این هم بخوانید :

تاکیدات سرکار خانم بحری در غیر آمریکایی بودن محصولات تا آنجا پیش رفته که حتی امروز تاکید کرده اند که سایبروم هم هندی و غیر آمریکایست .

این تاکید آنقدر زیاد بوده که خواننده صد درصد مطمئن می شود که هند در آمریکا نیست و یا یکی از ایالتهای آمریکا هم نیست .

البته تا حدی درست است ، ولی ظاهرآ فراموش کرده اند طی همین 2-3 سال اخیر ، ایشان و دیگر فروشندگان سایبروم برای راضی کردن مشتری به خرید محصولات این شرکت تاکید میکرده اند که سرمایه گذار و صاحب اصلی سایبروم یک شرکت خصوصی آمریکایی به نام Elitecore Technologies Private Ltd ( الایت کور ) است و با جستجو در اینترنت می توانید خبرهایی که به نقل از ایشان و چند نماینده کسپرسکی دیگر منتشر شده ببینید .

ولی آیا شرکت Elitecore Technologies Private Ltd  آمریکایست ؟

این شرکت خصوصی دارای 2 دفتر مرکزی در احمد آباد هند و یکی هم ایالت نیوجرسی آمریکاست .

اگر روزی نام این شرکت خصوصی را در همان مربع طلایی گارتنر دیدید بدانید از روش کسپرسکی ( خالی بندی و ارائه اطلاعات دستکاری شده ) استفاده کرده .

از طرفی ما نتوانستیم اطلاعاتی درباره مدیران این شرکت پیدا کنیم ، ولی به احتمال زیاد هندی هستند و نه آمریکایی .

جالب اینکه همین شرکت به ظاهر هندی قادر نبوده نام نماینده های ایرانیش را در صفحه و وب سایت اصلی خود منتشر کند و با ترس و لرز چند نام در بخشهای غیر اصلی وب سایتش درج کرده .

وادار کردن این شرکت به حذف نام نمایندگان ایرانش مثل آب خوردن است و خود خانم بحری به خوبی می دانند .

و آواژنگ که 1-2 سالی هم نماینده این شرکت و هم گیت پروتکت بود ، به دلایل مختلفی که ظاهرآ یکی از آنها عدم استقبال کاربران ایرانی از محصولات این شرکتها بود ، نمایندگی این شرکتها را پس داد .

محصولات این شرکت عمومآ برای بازارهای متوسط و بیشتر ضعیف طراحی شده و می دانید که بخش اعظم بازار فایروالهای دنیا در اختیار غولهای فناوری شبکه از جمله سیسکو سیستمز Cisco System و چند شرکت دیگر قرار دارد که مهمترین آنها یعنی همین سیسکو سیستمز اتفاقآ هیچ همکاری با کسپرسکی ندارد .

جالب اینکه حتی در ایران نیز شرکتها و سازمانهایی که نه برای کلاس گذاشتن ، بلکه برای تامین امنیت به صورت واقعی به دنبال محصول هستند از محصولات سخت افزاری و یا سرویسهای کلـود شرکتهای معتبر و بین المللی استفاده می کنند .

هنوز فراموش نکردیم که وقتی یکی از بانکهای کشور اقدام به خرید تجهیزات IBM کرده بود ( مانند دیگر بانکها و سازمانهای مهم ) ، این شرکتها ( نمایندگان شرکتهای روسی با همکاری برخی شرکتها و اشخاص و وب سایتها و نشریات هم خطشان ) چه جار و جنجالی به پا کردند و مشخص بود یک جایشان به شدت سوخته است . ( تماس با 125 )

( اطلاعات تکمیلی و بازگشت به چند هفته پیش ) فروش iolo آمریکایی ایرادی ندارد ؟

و نکته آخر اینکه محصولات آمریکایی ioLo تا همین چند ماه پیش توسط شرکت آتنا به فروش می رسید و البته هنوز در حال پشتیبانی دادن به محصولات این شرکت هستند که فروخته شده و البته بسته هایی که در فروشگاه ها مانده است .

می دانید چرا نمایندگان کسپرسکی و از جمله پارس آتنا دژ و تجارت امن که تا همین چند هفته پیش محصولات آمریکایی iolo را عرضه می کردند هم اکنون دیگر محصولات این شرکت را نه تبلیغ می کنند و نه می فروشند ؟ 

3 احتمال وجود دارد که از دیگر احتمالات قوی تر است :

1- این شرکتها بیشتر محصول آنتی ویروس آیولو عرضه می کردند و ایولو شرکت تخصصی سازنده آنتی ویروس نیست و به دلیل کیفیت پایین آنتی ویروسهایش مشتری چندانی نداشت و اشخاصی هم که محصولات ضد ویروس این شرکت را خریداری کرده اند از کیفیت پایین آن به ستوح آمده و احتمالا دست به خودکشی زده اند .

این موضوع نشان می دهد برای این شرکتها کیفیت محصول و خدماتی که به مشتریان ارائه می دهند دارای اهمیت نیست و مهم فروش و کسب سود است .

2- حمله به شرکت دورانتاش : شرکت دورانتاش که زمانی شریک تجاری ( نماینده فروش ) کسپرسکی بود هم اکنون معتبرترین توزیع کننده سرویسها و محصولات امنیتی شرکتهای معتبر بین المللی میباشد و از آنجایی که هنوز شرکای تبلیغاتی و تجاری این شرکت روسی به شرکت و محصولات شرکت دورانتاش به طرق مختلف حمله می کنند ، بسیار ضایع بود که خود محصولی آمریکایی به فروش برسانند .

و شاید سومین مورد جالبترین دلیل باشد .

3- شرکت کسپرسکی از همین آنتی ویروس بی کیفیت ایولو هم واهمه داشته و به پاد اجبار کرده تا ایولو را هم کنار بگذارد .

هنوز فراموش نکردیم کسپرسکی شرکت آتنا ( پاد ) را مجبور کرده بود تا لوگوی شرکت ای ست ( نود32 ) را فقط بعد از چند روز که از درج آن میگذشت از وب سایتش حذف کند و مدیران پاد به دلیل دخالتهای کسپرسکی در امور شرکتشان و از شدت عصبانیت علاوه بر حذف نام و لوگوی NOD32 ، نام و لوگوی کسپرسکی را نیز برای حدود 1 سالی از سایتشان حذف کردند .

درج مجدد لوگوی کسپرسکی در وب سایت نماینده کسپرسکی

و در انتها باید گفت ما خودمان به خوبی می دانیم لطفی که شرکت دورانتاش به نمایندگان کسپرسکی کرده تاکنون هیچ شرکتی به آنها نکرده است .

کسپرسکی از ترس شرکت دورانتاش ، هر آنچه نمایندگانش و شرکای تبلیغاتیش بخواهند در اختیارشان قرار می دهد و سعی می کند به جای لنگ و لگد زدن به همکاران و نمایندگان حال حاضرش ، کمی با آنها راه بیاید ، پس بروید خدا را شاکر باشید که شرکتی مثل دورانتاش امروز در ایران به قول شما تحریم شده است که برندهای معتبر و بین المللی را توزیع کند و کسپرسکی وحشی را رام کند وگرنه سالی 3 بار لایسنس بلاک میکرد و میگفت باید از اول بخرید .

خرده فروشان و فروشگاه هایی که محصولات خانگی کسپرسکی را نیز می فروشند به دورانتاش مدیون هستند .

چند باری اختلافات بین توزیع کنندگان کسپرسکی و کسپرسکی آنقدر بالا گرفت که می خواستند بخشی از لایسنسهای آنتی ویروس خانگی کسپرسکی که در بازار توزیع شده و به کاربران نهایی فروخته شده را بلاک کنند و پولش را به جای اینکه به کسپرسکی بدهند به به درد دیگری بزنند که اطلاع رسانی به موضع دیسنا و شرکت دورانتاش باعث شد از این کار منصرف شده و جلوی متضرر شدن کاربران و خرده فروشان گرفته شود .

کسپرسکی سابقه بلاک کردن اشتباهی لایسنسها و عدم تعویض آنها را دارد و میدانید که یک کلاهبردار هیچگاه از عواقب کارش نمی ترسد وگرنه هیچگاه کلاهبرداری نمی کرد ، آنهم کسپرسکی روس که فکر می کند ایران تحریم است و هرطوری دوست داشته باشد رفتار می کند .


فروش گسترده آنتی ویروسهای جعلی که سرور آپدیتشان خاص یا در ایران

به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

Avira logo.svgESET logoKaspersky lab.gifBitDefender Logo





چند وقتی است که بحث انتقال سرورهای آپدیت به ایران داغ شده است .

برخی شرکتها با استفاده از این بحث اهداف تبلیغاتی را دنبال می کنند و برخی هم با این شیوه اقدام به فروش نسخه های جعلی و
کلاهبرداری از کاربران می کنند .
اخیرآ برخی اشخاص و شرکتهای سودجو با عنوان اینکه آنتی ویروسی که می فروشند ، دارای آپدیت سرور اختصاصی ( حال در یک کشور خاص ) و یا آپدیت سرور در ایران است اقدام به فریب کاربران و خریداران محصولات آنتی ویروس از طریق فروش آنتی ویروسهای تقلبی ( FAKE AV ) و کدهای فعالسازی جعلی می کنند .

جالب اینکه این اشخاص و شرکتها این محصولات را حتی گارانتی قیمت و لایسنس هم می کنند و از طرف دیگر مانند آنتی ویروسهای اصلی و معتبر و برای اینکه کاربران شک نکنند به کاربران می گویند که باید لایسنس روی تعداد مشخصی نصب شود .

ولی چگونه آنتی ویروسهای اصلی و معتبر را از نسخه های جعلی تشخیص دهیم ؟

اول اینکه در حال حاضر هیچ شرکت تولید کننده ضد ویروس ایرانی یا خارجی دارای سرور آپدیت ( معتبر ) در ایران و یا آپدیت سرور خاص نبوده و همه خبرهایی که برخی شرکتهای فروشنده ضد ویروس به ظاهر معتبر
در این زمینه منتشر می کنند جنبه تبلیغاتی دارد .

حتی تنها ضد ویروس ایرانی که متعلق به شرکت مهران رایانه است همان ضد ویروس بیت دفندر است که سرورهای آپدیت آن در خارج از کشور است  .

کارشناسان خبره فناوری اطلاعات و امنیت سایبری می دانند که کمپانی های امنیتی عمومآ به صورت منطقه ای اقدام به راه اندازی سرورهای آپدیت در دیتاسنترهای بسیار قدرتمند می کنند و اصولا بحث اینکه فقط برای ایران سرور آپدیت راه اندازی شود خنده دار است .

متاسفانه 2 گروه از شرکتها با موضوع سرورهای آپدیت سعی در فریب کاربران دارند تا بتوانند محصولاتشان را به فروش برسانند .

1- فروشندگان آنتی ویروسهای جعلی و تقلبی ( FAKE AV ) که البته از هر شیوه و راهی برای به دست آوردن پول و خالی کردن جیب خریداران استفاده می کنند .

2- شرکتهایی که به دلایل مختلف قادر به فروش محصولاتشان نبوده و با این شیوه سعی در جلب نظر کاربران و فروش محصولاتشان دارند .

و دوم اینکه آنتی ویروس را از شرکتها و با گارانتی های معتبر تهیه نمائید .

متاسفانه برخی از کاربران ایرانی به سادگی فریب اطلاعات نادرست و یا شکل و شمایل شکلیل بسته بندی محصولات ضد ویروس را می خورند .

در حال حاضر آنتی ویروسهای جعلی و تقلبی FAKE AV به طور گسترده نه فقط از طریق وب سایتهای اینترنتی ، بلکه حتی از طریق برخی فروشگاه های کامپیوتری ( سخت افزاری و نرم افزاری ) ، فروشندگان نوت بوک و در نمایشگاه های کامپیوتری به طور گسترده عرضه می شوند .

متاسفانه برای بسیاری از فروشگاه های کامپیوتری و نرم افزاری میزان تخفیف ارائه شده از طرف به اصطلاح توزیع کننده و زمانهای تصفیه هزینه محصول مهم است ، و اعتبار محصول و گارانتی کننده چندان حائز اهمیت نیست .

این فقط یکی از راههایی است که برخی اشخاص و شرکتها به وسیله آن کاربران را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری می کنند و یا سعی در انجام تبلیغات خاصی دارند .

از بین ارائه دهندگان محصولات ضد ویروس که نسخه های معتبر ارائه می دهند نیز تاکنون شرکتهای مکآفی ، کسپرسکی و بیت دفندر سعی کرده اند تا بر روی انتقال سرورهای آپدیت تبلیغات داشته باشند .

جالب اینکه شرکت مکآفی بیش از 20 سال است خدمات ثبت و آپدیت به کاربران ایرانی ارائه نمی دهد و در این سالها هزاران لایسنس و ضد ویروس جعلی با نام و نشان مکآفی به کاربران ایرانی فروخته شده است .

و فروشندگان نسخه های تقلبی هم عمومآ مشغول فروش نسخه های جعلی و FAKE ( تلفیق نود32 ، آویرا ) ، کسپرسکی ، نود32 ( ناد32 ) ، مکآفی و سیمانتک ( شرکتی و خانگی : نورتون ) جعلی هستند .
به زودی در یادداشتی به موضوع سرورهای آپدیت مخصوصآ از لحاظ فنی ، سوء استفاده و اهداف تبلیغاتی شرکتها از این موضوع  ، تکنولوژی های امنیتی و شیوه های  که برخی اشخاص و شرکتهای سودجو جهت فروش محصولاتشان استفاده می کنند ، صحبت خواهیم کرد .

اخبار مرتبط :


دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


آنتی ویروسهای Webroot در صدر تستهای Passmark 2012 قرار گرفتند .

به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

توجه : درج نتایج مقایسه ای نشان دهنده تائید آنها توسط دیسنا نیست .
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/bf/WebrootLogo_4C.jpg

وب سایت PAssmark  آنتی ویروسها از لحاظ بهره وری مورد تست و آزمایش قرار می دهد آخرین نتایج تست و بررسی محصولات ضد ویروس 2013 شرکتهای امنیتی را بر روی ویندوز هشت 8 منتشر کرد .

در همه تستهای محصولات ضد ویروس ( آنتی ویروس ، اینترنت سکیوریتی ، کامپلیت سکیوریتی و ماگزیمم سکیوریتی و 360 ) محصولات ضد ویروس شرکت امنیتی وب روت با عنوان Webroot Secure Anywhere موفق به کسب بهترین نتایج شد .

Integrates Zero Day, USB and Offline shields for additional layered protection








محصولات آنتی ویروس وب روت با عنوان Webroot Secure Anywhere از زمان ارائه در همه تستهای مقایسه ای بهره وری و استفاده از منابع سیستم و سرعت اسکن سیستم مانند   , AV-Comparatives و  Passmark , AV-TEST  موفق به کسب بهترین نتایج و بالاترین رتبه شده است .

محصولات آنتی ویروس وب روت را می توانید با گارانتی و پشتیبانی فنی دورانتاش تهیه نمائید .

Webroot Provides the Best Security Performance on Windows® 8 for Both Consumers and Business Users


2013 Consumer Security Products Performance Benchmarks (Edition 2)
Durantash , Security is our Gift


واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش

اخبار مرتبط :

 اخبار وب روت در دیسنا

 اخبار تستهای مقایسه ای در دیسنا

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

Symantec در لیست 100 شرکت نوآور جهان

به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران


Symantec

شرکت امنیتی سیمانتک - بزرگترین عرضه کننده سرویسها و محصولات امنیتی - در لیست 100 شرکت برتر نوآور جهان قرار گرفت .


در لیستی که موسسه Tomas Reuters که اقدام به انتشار آن نموده نام شرکتهای فناوری دیگری مانند سونی ، میکروسافت ، هیتاچی ، فوجیتسو ، سه ام کمپانی ، اپل ، AT&T , Avaya , Brother , EMC , Ericsson , Fujifilm , Google , HP , IBM , Intel ,LG , Marvell , NEC , Motorolla , NTT , Olympus , Panasonic , Ricoh , Samsung , ScanDisk , Seagate , Sharp ,  TDK , Toshiba , Xerox ,  حتی نام ارتش آمریکا نیز دیده می شود .

Top 100 Global Innovators

اخبار مرتبط :

Webroot برنده جایزه نوآوری ها و اختراعات تومان ادیسون 2012


Durantash , Security is our Gift





واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش

   www.durantash.com



اخبار مرتبط :
پر فروش ترین شرکتهای آنتی ویروس در سال 2011 معرفی شدند .
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

برنامه های امنیت ابری Trend Micro برای سال 2013

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران به نقل از V3 .

File:Trend Micro.svg
ترندمیکرو موفق به کسب جایزه بهترین محصول امنیتی ابری سال از وب سایت V3 Technology شد .

Andy Dancer یکی از مدیران دفتر اروپا ، خاورمیانه و شمال آفریقای شرکت ترندمیکرو به همین منظور مصاحبه ای را با V3 Technology انجام داده است .


 V3: دریافت این جایزه چه حسی دارد ؟

Andy
: دریافت این جایزه نشان دهنده رضایت مشتریان از ما و احساس فوق العاده ای به ما داده است و از طرفی نشان می دهد در رقابت با رقبای خود به خوبی تحقیقات را پیش برده ایم .


V3 : به نظر شما چه ویژگی هایی باعث شد تا محصولات ابری شما این جایزه را دریافت کند ؟

Andy :  صرفه جویی در هزینه ها و همخوانی و انعطاف پذیری را ساختارهای ابری و کلـود و تامین امنیت به صورت مداوم .
محصول Cloud Secure این اجازه را به مشتریان می دهد که به دور از تهدیدات و نگرانی ها زیر ساختهای ابری خود را به اشتراگ بگذارند .


V3 : شما چه برنامه هایی برای سال 2013 دارید ؟

Andy : از مهترین برنامه ها توجه جدی تر به امنیت موبایل و تجهیزات همراه و BYOD و رشد محصولات همانند سالهای گذشته .

V3 :آیا شما برنامه هایی برای توسعه محصولات امنیت ابری در سال آینده دارید ؟

Andy : بله و احتمالا برخی محصولات در حوزه امنیت ابری و امنیت مجازی تلفیق شوند .

V3 Awards: Trend Micro discusses its plans for cloud security in 2013


Durantash , Security is our Gift







واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش


اخبار ترندمیکرو در دیسنا


دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

ترندمیکرو در تست نوامبر 2012 AV-Comparatives مجددآ در صدر قرار

به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

توجه : درج نتایج مقایسه ای نشان دهنده تائید آنها توسط دیسنا نیست .




برای چندمین ماه متوالی محصولات ضد ویروس ترندمیکرو با شناسایی 100% تهدیدات مورد تست وب سایت AV-Comparatives در صدر تستهای این وب سایت قرار گرفت .

بیت دفندر و جی دیتا نیز به مانند ترندمیکرو در این تست موفق به شناسایی 100% تهدیدات شدند .

کسپرسکی 99.4% و وب روت ( 91 + 8.6 ) = 99.6% تهدیدات را شناسایی کرد .



در بین محصولات مورد تست این وب سایت ، آنتی ویروسهای شرکتهای ترندمیکرو ، بیت دفندر ، آویرا ، ای اسکن ، بولگارد ، جی دیتا ، کسپرسکی ، نود32 ، وب روت و اف-سکیور به صورت معتبر قابل تهیه و استفاده ( ثبت و آپدیت ) در ایران هستند .

بد نیست بدانید شرکت سیمانتک عرضه کننده محصولات آنتی ویروس با نام تجاری نورتون ، چندی است که دیگر در تستهای این وب سایت حضور ندارد و ترندمیکرو دیگر غول تولیدکننده آنتی ویروس نیز خبرهای مربوط به تستهای مقایسه ای را در وب سایتش منتشر نمی کند و احتمال این می رود که این وب سایت از نام برند ترندمیکرو - غول عرضه کننده سرویسها و محصولات امنیتی - جهت اعتبار بخشیدن به تستهای خود استفاده کند .

به گفته AV-Cpomparatives این تست با 476 بدافزار نمونه
انجام شده است .

Durantash , Security is our Gift

توجه
: درج نتایج مقایسه ای نشان دهنده تائید آنها توسط دیسنا نیست .

Durantash , Security is our Gift







واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش


اخبار ترندمیکرو در دیسنا


اخبار تستهای مقایسه ای در دیسنا

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

آیا همه راهکارهای آنتی ویروس موثر هستند ؟

به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران


File:Trend Micro.svgSymantechttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/bf/WebrootLogo_4C.jpg

Kaspersky lab.gif

این سوال برای بسیاری از ما پیش آمده که کدام یک از این نزدیک به 40-50 محصول آنتی ویروس و یا کدامین شان بهترین است و بازدهی و عملکرد بهتری برای ما دارد .

و از طرفی کدام محصولات ضد ویروس با سرعت بیشتری قادر به شناسایی تهدیدات جدید هستند ؟

بررسی های شرکت امنیتی Imperva در زمینه سرعت شناسایی تهدیدات توسط شرکتهای امنیتی اندکی نگران کننده است .

بسیاری از محصولات ضد ویروس بسیار دیرتر از زمانی که باید تهدیدات جدید را شناسایی کنند ، قادر به انجام این کار هستند .

این بررسی توسط 80 نمونه بدافزار صورت گرفته است .



طبق این بررسی فقط 5% نرم افزارهای ضد ویروس قادب به شناسایی تهدیدات جدید در زمان بسیار اندکی هستند ، هرچند بسیاری از آنها ادعا دارند که سرعت شناسایی تهدیدات توسط محصولات آنها در حد صفر و بسیار بسیار سریع است .

برخی از آنتی ویروسها در هفته چهارم و در طول اسکنهای دوره ای قادر به شناسایی ویروس بودند .

( اگر یادتان باشد بخش پشتیبانی شرکت دورانتاش توصیه کرده بود به صورت هفتگی و حداکثر 2 هفته ای اقدام به اسکن کامل کامپیوتر و موبایل خود نمائید . )

- در بین محصولات ضد ویروس رایگان ( نه پولی ) آوست و ام سی سافت بهترین نتایج را دارند ، هرچند باید گفت خطا ( مثبت کاذب ) آنها بسیار زیاد است .

همچنین Imperva نیم نگاهی با گزارشات گارتنر انداخته است .

فروش محصولات آنتی ویروس خانگی در سال 2011 حدود 4.5 میلیارد دلار و فروش محصولات ضد ویروس شرکتی در حدود 2.9 میلیارد دلار بوده است که در مجموع کاربران و شرکتها 7.4 میلیارد دلار برای آنتی ویروس پرداخت کرده اند و این مبلغ جزئی از 17.7 میلیارد دلاری است که جهت نرم افزارهای امنیتی ( نه الزامآ ضد ویروسها ) پرداخت شده است .

Imperva توصیه کرده است خریداران با دقت بیشتری اقدام به انتخاب و خرید محصولات امنیتی کرده و از طرفی تیمهای امنیتی نظارت بیشتری بر رفتار شبکه و احتمال آلودگی ها داشته باشند تا سرعت شناسایی بیشتر شود .

همچنین حذف ضد ویروس تحت هیچ شرایطی توصیه نمی شود .

برخی معتقدند با استفاده از ضد ویروسهای رایگان و یا هزینه کمتر ، اقدامات دیگر امنیتی را افزایش دهند که این می تواند خطرات جدی را به دنبال داشته باشد .

در طول این سالها اهمیت کامپیوترهای خانگی بسیار زیاد شده و همین موضوع باعث رشد چشمگیر تهدیدات سایبری و برنامه های مخرب شده است .

دقیقآ همین موضوع نیز باعث رشد چشمگیر درخواست خرید و تهیه نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروسها شده است .

بر طبق گزارش گارتنر کاربران در سال 2011 ، بیش از 5 برابر سال 2002 برای آنتی ویروس هزینه کرده اند که هنوز کافی نیست و بسیاری از کاربران به درستی از خود حفاظت نمی کنند .

هر روزه ویروسها و تهدیدات جدیدی در اینترنت و فضای مجازی منتشر می شوند و همین موضوع باعث می شود تا نرم افزار ضد ویروس را به طور مداوم آپدیت و بروز رسانی کنیم .

آمار استفاده آنتی ویروسها که در این گزارش آمده بر طبق گزارش وب سایت
OPSWAT  در ماه June 2012 می باشد .
ویروسها چگونه جمع آوری می شوند ؟

این برای بسیاری از کاربران سوال است که ویروسها چگونه توسط شرکتهای امنیتی جمع آوری می شوند .

1- شبکه های هانی پات ( گلدان عسل ) :یکی از اصلی ترین راههای جمع آوری ویروسها و تهدیدات هانی پاتها هستند .

2- جستجو در گوگل : جستجوی تروجانها از طریق گوگل هم یکی از راههای جمع آوری ویروسهاست .

3- فروم هکرها : مکانی که هکرها و خلافکاران سایبری همیشه هستند و بدافزارها و ویروسها را به اشتراک می گذارند .

از 80 تهدید جدید مورد تست ، یکی را مورد بررسی قرار دادیم که فقط 5 آنتی ویروس قادر به شناسایی آن بودند که بد نیست لینک زیر را مشاهده نمائید :

لینک

* توجه داشته باشید وب سایت ویروس توتال از موتور آنتی ویروس وب روت استفاده نمی کند .

در بین محصولات ضد ویروس معروف تر مکآفی ، سیمانتک ، ای ست ، ترندمیکرو و کسپرسکی بهترین نتایج را گرفتند که در اولین تست موفق به شناسایی بیشتر تهدیدات جدید شدند . ( Table 1 )

در بین این آنتی ویروسها هم اگر تهدیدی در مرحله اول شناسایی نشده بود ، ترندمیکرو با حداکثر 1.5 هفته سریعتر از دیگر شرکتهای امنیتی موفق به شناسایی آن تهدیدات شده است . ( Table 4 )  سیمانتک ( 2.5 هفته ) ، مکآفی ، آوست و کسپرسکی ( 4 هفته )


لینک 2


* محصولات ضد ویروس آوست ، ای وی جی ، مکآفی قابل ثبت و آپدیت در ایران نیستند .
* محصولات ترندمیکرو ، سیمانتک ، کسپرسکی ، نود32 قابل ثبت و آپدیت از طریق ایران و تهیه با گارانتی معتبر می باشند .

توجه : درج نتایج مقایسه ای نشان دهنده تائید آنها توسط دیسنا نیست .

اخبار مرتبط :

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .



نام Webroot در بین برندگان فینالیست SC Magazine 2013

2013 SC Awards U.S.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/bf/WebrootLogo_4C.jpg


محصول امنیتی آنتی ویروس شرکت وب روت با نام Webroot Secure Anywhere به عنوان یکی از برترین های تکنولوژی در سال 2013 از طرف مجله SC Magazine شناخته شد .

قرار است جوایز طی مراسمی در 26 فبریه 2013 به شرکتها اهدا شود .

محصولات آنتی ویروس وب روت پیش از این جوایز بسیاری را از آن خود کرده که می توان به جایزه نوآوری ها و اختراعات توماس ادیسون ، انتخاب سردبیر نشریه پی سی مگزین ، گواهی وب سایت AV-TEST اشاره نمود .

همچنین مجموع شناسایی تهدیدات ضد ویروسهای وب روت در تستهای وب سایت AV-Comparatives بین 98 تا 99.4 % می باشد .

توجه : درج نتایج مقایسه ای نشان دهنده تائید آنها توسط دیسنا نیست .


محصولات ضد ویروس وب روت که بزرگترین شرکت خصوصی آمریکایی عرضه کننده سرویسها و محصولات امنیتی و ضد ویروس است باعث شگفتی کارشناسان امنیتی و فناوری اطلاعات شد .

حجم بسیار بسیار کم ، قدرت بالای شناسایی و مقابله با انواع مختلف تهدیدات براساس آخرین دستآوردهای تکنولوژی امنیتی و مخصوصآ کلـود حتی در حالت آفلاین ، بدون نیاز به آپدیت به مانند دیگر محصولات امنیتی ، هوش بسیار بالا در شناسایی تهدیدات ناشناخته ، استفاده بسیار اندک از منابع سیستم ( رم و سی پی یو ) ، سرعت اسکن بسیار بالا و امکانات و ابزارهای ویژه برای کاربران از جمله ویژگی های محصولات آنتی ویروس شرکت وب روت است .

این شرکت در سال 2010 شرکت امنیتی Prevx را خریداری کرد و از شرکای تجاری این شرکت می توان به سیسکو سیستمز ، F5 Network , Palo Alto , Citi Bank و دهها شرکت دیگر اشاره نمود .

محصولات این شرکت را در ایران می توانید با گارانتی و پشتیبانی فنی شرکت دورانتاش تهیه نمائید .

در سالهای 2012 و  2011 نیز محصولات کمپانی وب روت در چند بخش موفق به کسب جوایز SC Magazine شده بود .



Webroot Named as SC Magazine's 2013 Excellence Award Finalist


Durantash , Security is our Gift


واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش

   www.durantash.com

اخبار مرتبط :

شناسایی از وب روت ، آنالیز از ماهر !

 اخبار وب روت در دیسنا

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .