امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

فروش گسترده آنتی ویروسهای جعلی که سرور آپدیتشان خاص یا در ایران

به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

Avira logo.svgESET logoKaspersky lab.gifBitDefender Logo





چند وقتی است که بحث انتقال سرورهای آپدیت به ایران داغ شده است .

برخی شرکتها با استفاده از این بحث اهداف تبلیغاتی را دنبال می کنند و برخی هم با این شیوه اقدام به فروش نسخه های جعلی و
کلاهبرداری از کاربران می کنند .
اخیرآ برخی اشخاص و شرکتهای سودجو با عنوان اینکه آنتی ویروسی که می فروشند ، دارای آپدیت سرور اختصاصی ( حال در یک کشور خاص ) و یا آپدیت سرور در ایران است اقدام به فریب کاربران و خریداران محصولات آنتی ویروس از طریق فروش آنتی ویروسهای تقلبی ( FAKE AV ) و کدهای فعالسازی جعلی می کنند .

جالب اینکه این اشخاص و شرکتها این محصولات را حتی گارانتی قیمت و لایسنس هم می کنند و از طرف دیگر مانند آنتی ویروسهای اصلی و معتبر و برای اینکه کاربران شک نکنند به کاربران می گویند که باید لایسنس روی تعداد مشخصی نصب شود .

ولی چگونه آنتی ویروسهای اصلی و معتبر را از نسخه های جعلی تشخیص دهیم ؟

اول اینکه در حال حاضر هیچ شرکت تولید کننده ضد ویروس ایرانی یا خارجی دارای سرور آپدیت ( معتبر ) در ایران و یا آپدیت سرور خاص نبوده و همه خبرهایی که برخی شرکتهای فروشنده ضد ویروس به ظاهر معتبر
در این زمینه منتشر می کنند جنبه تبلیغاتی دارد .

حتی تنها ضد ویروس ایرانی که متعلق به شرکت مهران رایانه است همان ضد ویروس بیت دفندر است که سرورهای آپدیت آن در خارج از کشور است  .

کارشناسان خبره فناوری اطلاعات و امنیت سایبری می دانند که کمپانی های امنیتی عمومآ به صورت منطقه ای اقدام به راه اندازی سرورهای آپدیت در دیتاسنترهای بسیار قدرتمند می کنند و اصولا بحث اینکه فقط برای ایران سرور آپدیت راه اندازی شود خنده دار است .

متاسفانه 2 گروه از شرکتها با موضوع سرورهای آپدیت سعی در فریب کاربران دارند تا بتوانند محصولاتشان را به فروش برسانند .

1- فروشندگان آنتی ویروسهای جعلی و تقلبی ( FAKE AV ) که البته از هر شیوه و راهی برای به دست آوردن پول و خالی کردن جیب خریداران استفاده می کنند .

2- شرکتهایی که به دلایل مختلف قادر به فروش محصولاتشان نبوده و با این شیوه سعی در جلب نظر کاربران و فروش محصولاتشان دارند .

و دوم اینکه آنتی ویروس را از شرکتها و با گارانتی های معتبر تهیه نمائید .

متاسفانه برخی از کاربران ایرانی به سادگی فریب اطلاعات نادرست و یا شکل و شمایل شکلیل بسته بندی محصولات ضد ویروس را می خورند .

در حال حاضر آنتی ویروسهای جعلی و تقلبی FAKE AV به طور گسترده نه فقط از طریق وب سایتهای اینترنتی ، بلکه حتی از طریق برخی فروشگاه های کامپیوتری ( سخت افزاری و نرم افزاری ) ، فروشندگان نوت بوک و در نمایشگاه های کامپیوتری به طور گسترده عرضه می شوند .

متاسفانه برای بسیاری از فروشگاه های کامپیوتری و نرم افزاری میزان تخفیف ارائه شده از طرف به اصطلاح توزیع کننده و زمانهای تصفیه هزینه محصول مهم است ، و اعتبار محصول و گارانتی کننده چندان حائز اهمیت نیست .

این فقط یکی از راههایی است که برخی اشخاص و شرکتها به وسیله آن کاربران را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری می کنند و یا سعی در انجام تبلیغات خاصی دارند .

از بین ارائه دهندگان محصولات ضد ویروس که نسخه های معتبر ارائه می دهند نیز تاکنون شرکتهای مکآفی ، کسپرسکی و بیت دفندر سعی کرده اند تا بر روی انتقال سرورهای آپدیت تبلیغات داشته باشند .

جالب اینکه شرکت مکآفی بیش از 20 سال است خدمات ثبت و آپدیت به کاربران ایرانی ارائه نمی دهد و در این سالها هزاران لایسنس و ضد ویروس جعلی با نام و نشان مکآفی به کاربران ایرانی فروخته شده است .

و فروشندگان نسخه های تقلبی هم عمومآ مشغول فروش نسخه های جعلی و FAKE ( تلفیق نود32 ، آویرا ) ، کسپرسکی ، نود32 ( ناد32 ) ، مکآفی و سیمانتک ( شرکتی و خانگی : نورتون ) جعلی هستند .
به زودی در یادداشتی به موضوع سرورهای آپدیت مخصوصآ از لحاظ فنی ، سوء استفاده و اهداف تبلیغاتی شرکتها از این موضوع  ، تکنولوژی های امنیتی و شیوه های  که برخی اشخاص و شرکتهای سودجو جهت فروش محصولاتشان استفاده می کنند ، صحبت خواهیم کرد .

اخبار مرتبط :


دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد