امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

چرا کسپرسکی به رسانه ها رشوه میدهد؟

چرا کسپرسکی به رسانه ها رشوه میدهد؟

در این یادداشت درباره یکی از اتفاقات مهمی که در بازار آنتی ویروس ایران روی داده و تاثیر بسیار مهمی در تصمیم خریداران آنتی ویروس داشته صحبت خواهیم کرد.

آیا میدانید شرکت روسی کسپرسکی با همکاری شرکایش در ایران، طی 15 سال اخیر هزاران دلار به رسانه های پربازدید و کلیدی فناوری اطلاعات ایران رشوه داده و یا به شکلی آنها را در سود فروش خود سهیم کرده تا در راستای منافعش فعالیت کنند؟

ولی چرا کسپرسکی به رسانه ها رشوه میدهد؟

پاسخ : فریب خریداران آنتی ویروس

حال سوال این است که رسانه ها در قبال رشوه ای که از کسپرسکی دریافت میکنند، چکار میکنند؟

1- انتشار اخبار، گزارشات و اطلاعات اشتباه و نادرست و گمراه کننده

( رسانه های IT فارسی طی 15 سال اخیر صدها خبر و گزارش حاوی اطلاعات اشتباه و نادرست به سفارش شرکت روسی کسپرسکی منتشر کردند. )

( امروز اگر کاربران زیادی به اشتباه فکر میکنند که ویروس هایی مانند استاکس نت، فلیم ، مینی فلیم، دوکو و... را اولین بار کسپرسکی شناسایی کرده، ناشی از دهها خبر و گزارش دروغ و نادرستی است که توسط رسانه ها و به سفارش کسپرسکی منتشر شده. )

2- انتشار نکردن اخبار ، گزارشات و حتی اسامی شرکتهای قدرتمند و بزرگ آنتی ویروس ( مخصوصآ آنهایی که محصولاتشان به صورت معتبر در ایران ارائه میشود. )

( کسپرسکی به شدت به اخبار و اسامی 3 شرکت دورانتاش، وبروت و ترندمیکرو حساسیت دارد. )

( طی 15 سال اخیر به سختی 5 خبر از شرکتهایی مانند وبروت و ترندمیکرو در رسانه های پربازدید ولی به ظاهر معتبر فناوری مانند هفته نامه عصرارتباط ، ایتنا ، آی تی ایران ، افتانا، دیجیاتو ، زومیت ، شهرسخت افزار، باشگاه خبرنگاران جوان، بخش دیجیتال روزنامه دنیای اقتصاد، سافت98 ، سافتگذر ، توسینسو ( آی تی پرو سابق )، ماهنامه شبکه و دیگر رسانه ها و سایتها و فروم ها منتشر شده است. )

(به نظر شما این سایتها و رسانه ها خیلی اتفاقی اخبار شرکتهای بزرگی مانند وبروت و ترندمیکرو را منتشر نمیکنند؟ )

3- سانسور و عدم انتشار اخبار و گزارشات مشکلات کسپرسکی

کسپرسکی به شدت نگران آشنا شدن کاربران و مشتریانش با جایگاه واقعی این شرکت روسی در بازارهای جهانی هستند.

همه کاربرانی که آنتی ویروس های کسپرسکی را خریداری میکند، فکر میکنند کسپرسکی از بهترین شرکتهای آنتی ویروس است و به همین دلیل همه مشکلاتی که با آنتی ویروس کسپرسکی دارند را تحمل میکنند و فکر میکند آنتی ویروس های شرکتهای دیگر وضعیت بدتری دارند.

کسپرسکی وضعیت جالبی در بازارهای جهانی ندارد.

کیفیت پایین محصولات

کیفیت پایین پشتیبانی

تیم فنی بسیار ضعیف

سابقه دزدی و کلاهبرداری از نمایندگان و مشتریان

و در نهایت تحریم شدن کسپرسکی توسط فروشدگانی مانند بست بای ( Bestbuy ) و دولت های بسیاری از جمله چین، آمریکا، انگلستان، لیتوانی ، مجارستان و بسیاری از کشورهای اروپایی، باعث شده این شرکت با وضعیت بدی روبرو باشد.

البته کسپرسکی با انتشار گزارشات فنی و مالی نادرست و کمپین های خبری سنگین و از طریق نفوذ در وب سایتهای تست و مقایسه آنتی ویروس ها، سعی دارد وضعیت خود را جور دیگری نشان دهد.

در این لینک تلگرامی ( https://t.me/durantash/3523 ) برخی اخبار مشکلات کسپرسکی که این شرکت مانع انتشار آنها در رسانه ها شده را میتوانید به همراه لینک و منبع مشاهده کنید.

تیتر برخی از اخبار مشکلات کسپرسکی که رسانه ها برای کمک به این شرکت سانسور کردند را میتوانید در زیر ببینید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد