امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

بیت دیفندر، وب سایت دورانتاش را برای مشتریانش مسدود کرد.

بیت دیفندر، وب سایت دورانتاش را برای مشتریانش مسدود کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت دورانتاش، روز 24 مهرماه 1400، شخصی که بر روی کامپیوتر خود آنتی ویروس بیت دیفندر داشت طی پیامی برای شرکت دورانتاش، اعلام کرد که آنتی ویروس بیت دیفندر، وب سایت شرکت دورانتاش را به عنوان سایت تهدید، مسدود میکند.

مشخص نیست شرکت بیت دیفندر از چه زمانی اقدام به مسدود کردن وب سایت شرکت دورانتاش کرده است.

شرکت دورانتاش از شرکتهای پیشرو و معتبر توزیع کننده نرم افزارهای آنتی ویروس خانگی ( شخصی )، شبکه و دیتاسنتر در ایران است.

پس از دریافت اطلاعات کامل از آن شخص، شرکت دورانتاش طی توییتی، دلایل بسته شدن سایت دورانتاش برای دارندگان آنتی ویروس های بیت دیفندر را از این شرکت رومانیایی جویا شد و تیکتی نیز برای بخش پشتیبانی بیت دیفندر ارسال کرد.

یکی از مدیران دورانتاش در زیر همان توییت، شرکت بیت دیفندر را با عبارت اژدهای ترسو خطاب قرار داد.

به نظر میرسد مدیران دورانتاش دلیل بسته شدن سایت این شرکت برای مشتریان بیت دیفندر، ترس بیت دیفندر از آنتی ویروس هایی که دورانتاش عرضه میکند میدانستند.

منظور از اژدها، لوگوی بیت دیفندر است که نیمی گرگ و نیمی اژدهاست.

حدود 12 ساعت بعد، بررسی مجدد نشان داد که بیت دیفندر سایت دورانتاش را از بلاک در آورده و مشتریان بیت دیفندر میتوانند از سایت دورانتاش به راحتی بازدید کنند.

شرکت بیت دیفندر هیچ عکس العملی در برابر توییت و تیکت ارسالی دورانتاش از خود نشان نداد.

در سالهای گذشته نیز اتفاقات مشابهی افتاده است.

شرکت ایست ( که در ایران با نام نود32 نیز شناخته می شود. ) ، آدرس وبلاگ خبری و اطلاع رسانی دیسنا را برای چند سال بر روی مشتریانش مسدود کرد.

همچنین برخی خوانندگان وبلاگ دیسنا ادعا کردند که آنتی ویروس کسپرسکی برخی صفحات و مطالب دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها ) را بلاک میکند تا امکان مطالعه آن ها را نداشته باشند.

شرکت دورانتاش یکی از شرکتهای باسابقه و پیشرو توزیع کننده نرم افزارهای آنتی ویروس در ایران است و شرکتهای کسپرسکی، بیت دیفندر و ایست، و نمایندگانشان ، دورانتاش را رقیبی بسیار جدی برای خود میدانند.

شرکت دورانتاش از سال 1385 تا 1388 یکی از نمایندگان بزرگ کسپرسکی بود که در نهایت به دلیل بلاک شدن هزاران لایسنس آنتی ویروس های خانگی کسپرسکی و عدم پاسخگویی کسپرسکی و جبران نکردنن خسارات مشتریان، همراه با دهها شرکت دیگر در کشورهای ژاپن، مالزی، انگلستان ، هندوستان، پاکستان و ... ، ارتباط با شرکت کسپرسکی را قطع و به فروش آنتی ویروس های این شرکت روسی پایان داد.

#دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد