امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

سافت98 چگونه کاربران آنتی ویروس را فریب میدهد؟

سافت98 چگونه کاربران آنتی ویروس را فریب میدهد؟

بسیاری از کاربران ایرانی با سایت دانلود سافت98 که نرم افزارها را به همراه کرک و کیجن قرار داده آشنایی دارند.

این سایت دارای بخش فروم نیز می باشد که اعضای فروم در آن فعالیت دارند.

بررسی فعالیت چند سال اخیر سایت سافت98 حقایق بسیار تلخی را درباره فعالیت این وب سایت درباره آنتی ویروس ها نشان میدهد.

سایت سافت98 به طور عامدانه کاربران و اعضای سایت خود را در بحث آنتی ویروس ها و امنیت سایبری فریب میدهد و تلاش میکند تا کاربران و اعضای سایتش به سمت استفاده از آنتی ویروس های معتبر، اورجینال و باکیفیت و برندهای مطرح و پیشرو آنتی ویروس نروند.

در زیر به برخی از فعالیت های سافت98 که در راستای فریب کاربران ایرانی و اعضای وب سایتش است، اشاره خواهیم کرد.

1- اخراج متخصصین فناوری اطلاعات و امنیت سایبری که اطلاعات درست و مناسب درباره آنتی ویروس ها در فروم این سایت منتشر میکنند.

سافت98 اکانت بسیاری از کاربرانی که استفاده از آنتی ویروس های اورجینال مخصوصآ برندهای مطرحی مانند وبروت و ترندمیکرو را توصیه کرده اند، بلاک و مسدود کرده است.

سافت98 این کاربران را با ادعای واهی تبلیغات مسدود میکند. در حالی که توصیه ضدویروس هایی مانند کسپرسکی، بیت دیفندر، ایست ( نود32 ) و.. کاملآ آزاد است.

2- تاخیر در بارگذاری برخی آنتی ویروس ها

سایت سافت98 در حالی که نسخه های جدید آنتی ویروس هایی مانند کسپرسکی ، بیت دیفندر و ایست ( نود32 ) را به سرعت بر روی وب سایتش قرار میدهد، نسخه های جدید آنتی ویروس های ترندمیکرو را با تاخیر های 7 و 8 ماهه بر روی وب سایتش قرار میدهد.

3- عدم ارائه ابزارهای ویروس یابی و اسکن رایگان ترندمیکرو

در حالی که ابزارهای ترندمیکرو ( Trend Micro ) مانند ATTK , Housecall و دیسک نجات ( Rescue Disk ) شرکت بزرگ و پیشرو ترندمیکرو توسط میلیون ها کاربر در جهان استفاده میشود، تاکنون سایت سافت98 این ابزارها را بر روی وب سایتش معرفی نکرده است.

4- فریب کاربران، تا به جای آنتی ویروس وبروت ، ابزار سیستم آنالیز وبروت را نصب کنند.

سایت سافت98 در حالی از ارائه دانلود آنتی ویروس وبروت ( Webroot ) سرباز زده که نرم افزار Webroot System Analyzer را بر روی سایتش قرار داده است.

بسیاری از کاربران به اشتباه. نرم افزار وبروت سیستم آنالیزور را به جای آنتی ویروس وبروت نصب میکنند و چون ویژگی های مد نظرشان را ندارد. آن را uninstall و برای همیشه دور نصب و استفاده از آنتی ویروس های وبروت را خط میکشند.

5- توصیه آنتی ویروس های کرک، تقلبی و جعلی و یا آنتی ویروس های اورجینال ولی نه چندان قوی مانند کسپرسکی

اولین توصیه و پیشنهاد مدیران سافت98، استفاده از آنتی ویروس های روسی کسپرسکی است.

جالب اینکه مدیران سافت98 پاسخ کاربرانی که مواردی مانند کلاهبرداری های کسپرسکی، ضعف در شناسایی ویروس ها مخصوصآ باج افزارها و کیفیت پایین پشتیبانی و قطع ارتباط نمایندگان کسپرسکی را مطرح کنند با بلاک کردن اکانت سوال کننده میدهند.

این مسئله نشان میدهد که مدیران سافت98 به خوبی از مشکلات شرکت و آنتی ویروس های کسپرسکی آگاهی دارند.

6- متوقف کردن تست های کاربران

یکی از بخشهای فروم سافت98، تست آنتی ویروس های مختلف توسط اعضای فروم بود.

پس از اینکه برای بسیاری از اعضای فروم سافت98، مشخص شد که آنتی ویروس های وبروت از لحاظ قدرت و کیفیت بهتر از ضدویروس هایی مانند کسپرسکی، بیت دیفندر و ایست ( نود32 ) هستند و از طرفی بسیار سبک هستند. مدیران سافت98 ، بخش تست آنتی ویروس ها را متوقف کردند .

سافت98 ( soft98 ) پس از آن فقط یک بخش با عنوان تست آنتی ویروس که نتایج سایتهایی مانند AV-TEST و AV-Comparatives در آن منتشر میشود را بر روی فروم قرار دادند.

( سایتهای تست و مقایسه، ملاک و معیار مناسب و قابل اعتمادی برای انتخاب آنتی ویروس نیستند. )

7- حمله مدیران سافت98 به شرکت معتبر دورانتاش

مدیران سافت98 همواره در صبحتهای خود در شبک های اجتماعی و گروه های تلگرامی که درباره آنتی ویروس ها هست، به طور ضمنی به شرکت دورانتاش و برندهای آنتی ویروسی که توسط دورانتاش توزیع میشوند، حمله و تمسخر میکنند.

شرکت دورانتاش یکی از معتبرترین و بزرگترین شرکتهای توزیع کننده آنتی ویروس در ایران است و با بسیاری از کمپانیهای بزرگ از جمله شرکتهای اینترنتی مانند شاتل، آسیاتک، صفرویک پرداز، مبناتلکام و ونکس همکاری داشته است.

از نظر مدیران سافت98 هر شخصی که آنتی ویروس هایی مانند وبروت و ترندمیکرو را پیشنهاد میدهند. حتمآ کارمند شرکت دورانتاش است. ولی هر کسی آنتی ویروس هایی مانند کسپرسکی پیشنهاد دهد . متخصص است و کارمند و نماینده کسپرسکی نیست.

8- عدم درج نام کمپانی آنتی ویروس وبروت ( Webroot ) در لیست نظرسنجی آنتی ویروس های 2021

سایت سافت98 در فروم خود یک بخش نظرسنجی درباره آنتی ویروس های 2021 ایجاد کرده.

جالب اینکه نام حدود 20 شرکت آنتی ویروس نوشته شده ولی نامی از کمپانی وبروت ( Webroot ) دیده نمیشود.

عدم درج نام وبروت در بین آنتی ویروس های حاضر در نظرسنجی، نشان دهنده رفتار فریبکارانه و خصمانه سافت98 است.

فضای آلوده پیرامون بازار آنتی ویروس

متاسفانه اشخاص، سایتها، رسانه ها و شرکتهای بسیاری در ایران، مخالف رشد دانش و آگاهی کاربران درباره مسائل حوزه امنیت سایبری و آنتی ویروس ها هستند.

سایتهایی مانند توسینسو، سافتگذر، رسانه هایی مانند ایتنا ، آی تی ایران ، دنیای اقتصاد ، هفته نامه عصرارتباط، شهر سخت افزار، و شرکتهایی که عمومآ یا آنتی ویروس های جعلی و تقلبی توزیع میکنند و نمایندگان شرکتهایی مانند کسپرسکی، بیت دیفندر ، طی سالهای اخیر به هر روشی برای ایجاد مانع برای دسترسی کاربران ایرانی به اطلاعات درست و مفید در حوزه آنتی ویروس ها، متوسل شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد