امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

خروج آنتی ویروس های آویرا ( Avira ) از بازار ایران

به گزارش شرکت دورانتاش، شرکت آنتی ویروس آویرا ( Avira ) از بازار ایران خارج شد.

البته شرکت آویرا حدود 3 سالی است که از بازار ایران خارج شده است.

شرکتهای آویرا و بولگارد چندی پیش به تملک شرکت نورتون ( Norton LifeLock ) در آمدند.

وضعیت آویرا در ایران

در ابتدای ورود شرکت آویرا به بازار ایران، شرکتهای کسپرسکی، پاندا سکیوریتی، ایست ( نود32 ) و بیت دیفندر در بازار ایران حضور داشتند.

بعد از اضافه شدن آنتی ویروس های دو شرکت وبروت Webroot و ترندمیکرو Trend Micro به بازار ایران، وضعیت رقابت در بازار آنتی ویروس ایران بسیار سخت تر و مشکل تر شد.

البته شرکت دورانتاش برای مدت کوتاهی ( حدود 2 سال ) چند برند آنتی ویروس از جمله AVG, Avast, BullGuard و G-Data را نیز همراه با وبروت و ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) ارائه کرد.

حدود 8 سال پیش اولین نماینده آویرا در ایران، ارتباط با این شرکت را قطع کرد و مطالبی علیه آویرا در وب سایت خود منتشر کرد که این مطالب بعد از چند ماه از وب سایت این شرکت حذف شد.

نماینده بعدی آویرا که یکی از توزیع کنندگان کسپرسکی بود نیز نتوانست موفقیتی در فروش آنتی ویروس های این شرکت آلمانی کسب کند و در نهایت شرکت آویرا از بازار ایران خارج شد.

وضعیت بازار آنتی ویروس در ایران

بازار آنتی ویروس در ایران به 2 بخش محصولات معتبر و اورجینال و محصولات نامعتبر و تقلبی تقسیم میشود.

در بازار آنتی ویروس های فیک و جعلی، بسته بندی های آنتی ویروس های ایست ( نود32 ) در صدر فروش قرار دارند.

در بازار آنتی ویروس های اورجینال رقابت شدیدی بین شرکتهای وبروت ، کسپرسکی، بیت دیفندر و ترندمیکرو در جریان است.

کسپرسکی با اتکاء به لابی و ارتباطاتی که در رسانه ها دارد سعی دارد با شایعه پراکنی، سانسور و یا انتشار اخبار نادرست، از رقبا پیشی بگیرد و مشتریانش را حفظ کند.

کسپرسکی Kaspersky به دلیل مشکلات محصولات و پشتیبانی و سابقه کلاهبرداری و بحث جاسوسی از کاربران، و از دست دادن تعداد زیادی از نمایندگانش ( شاتل، آسیاتک، دورانتاش، آواژنگ سیستم و های وب ) ، در وضعیت بدی به سر میبرد و بخش زیادی از مشتریانش را از دست داده است.

بیت دیفندر Bitdefender با اتکاء به تبلیغ جوایزی که در وب سایتهای تست و مقایسه آنتی ویروس ها کسب میکند، تلاش دارد مشتریان جدیدی کسب کند.

زمانی سایتهای تست و مقایسه مانند AV-Comparatives و AV-TEST برای بخش زیادی از کاربران و خریداران آنتی ویروس جذابیت داشت. ولی با افزایش آگاهی کاربران، این سایتها دیگر جذابیت و قابل اتکاء برای بخش زیادی از کاربران نیستند.

وبروت Webroot با قراردادهای کلانی که بین دورانتاش و شرکتهای اینترنتی مانند شاتل، آسیاتک، صفرویک پرداز، مبناتلکام، ونکس و... بسته شده و ویژگی های منحصر بفرد امنیتی و حفاظتی و استفاده بسیار کم از منابع سیستم، توانسته سهم قابل توجهی از بازار آنتی ویروس ایران را از آن خود کند.

ترندمیکرو Trend Micro نیز با اتکاء به سابقه و خوشنامی خود ( یکی از غولهای امنیت سایبری دنیاست ) ، و شرکای استراتژیک بسیار قدرتمند مانند سیسکو، فیس بوک، آمازون ، پاناسونیک و غیره ، توانسته مشتریان ویژه و ارزنده ای در ایران داشته باشد.

تلاش شرکتهایی مانند کسپرسکی برای سانسور اخبار و آگهی های شرکتهای وبروت و ترندمیکرو ( که توسط شرکت دورانتاش در ایران عرضه میشوند )، باعث شده تا تمایل کاربران ایرانی برای خرید آنتی ویروس های 2 برند وبروت و ترندمیکرو بیشتر شود.

#دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد