امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

اعتراف شرکت آنتی ویروس Avast (صاحب AVG) به فروش بخشی از اطلاعات کاربرانش

اعتراف شرکت آنتی ویروس Avast (صاحب AVG) به فروش بخشی از اطلاعات کاربرانش


مدیرعامل شرکت آوست (Avast) اعتراف کرد که این شرکت عرضه کننده نرم افزارهای آنتی ویروس، بخشی از اطلاعات کاربرانش از جمله عادت های مرور وب را به دیگر شرکتها میفروشد.


Image result for avast



آقای Ondrej Vlcek که به تازگی به مدیرعاملی این شرکت منصوب شده، اذعان کردند که اطلاعات فروخته شده غیر محرمانه است و خطری کاربران این شرکت را تهدید نمیکند و در ادامه به این موضوع اشاره کردند که فروش اطلاعات از سال 2013 میلادی آغاز شده و مبلغ دریافتی نهایتآ 5% درآمد این شرکت است.

چندی پیش 3 مرورگر موزیلا فایرفاکس، گوگل کروم و اپرا، به دلیل جمع آوری اطلاعات و جاسوسی افزودنی های شرکت Avast از کاربران، ابزارهای این شرکت را از مارکت های خود حذف کردند و ظاهرآ بعد از تغییراتی فقط گوگل مجددآ اجازه داده است تا ابزارها بر روی مارکت کروم ( Chrome ) قرار گیرد.


شرکت Avast در سال 1988 تاسیس شد، در سال 2016 شرکت AVG را به تملک خود در آورد و در سال 2018 وارد بورس های پراگ و لندن شد و از شرکتی خصوصی ( Private ) به شرکتی سهامی عام " بورسی" تغییر شکل داد.


محصولات 2 شرکت آوست (Avast) و ای وی جی (AVG) در ایران قابل رجیستر، آپدیت و استفاده نیستند و سالهاست که شرکت دورانتاش ( توزیع کننده محصولات این 2 شرکت ) فروش آنتی ویروس های این دو شرکت را متوقف کرده است.


برخی وب سایتها و شرکتها ایرانی با فروش نسخه های نامعتبر و تقلبی آنتی ویروس های این دو شرکت، میلیون ها تومان از کاربران ایرانی کلاهبرداری کردند.



دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد