امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

آیا کسپرسکی آپدیت آنتی ویروس هایش را بر روی ایران میبندد؟

   آیا کسپرسکی ، ایست، آویرا، اف-سکیور و بیت دیفندر ، آپدیت آنتی ویروس هایشان را بر روی ایران میبندند؟

هم اکنون نیز در برخی روزها وب سایت این شرکتها به سختی باز می شود و آپدیت آنتی ویروس هایشان با خطا مواجه میشود و یا با سرعت بسیار کمی صورت میگیرد.

فروشندگان و نمایندگان شرکتهای فوق با ارائه اطلاعات نادرست و اشتباه به خریداران آنتی ویروس همواره تلاش کرده اند مانع مهاجرت مشتریانشان به آنتی ویروس های دیگر شرکتها مخصوصآ برندهای مطرح ماند ترندمیکرو و وبروت شوند.

حال سوال این است که آیا این شرکتها که همواره سعی میکنن مشتریان و خریداران آنتی ویروس را از خرید محصولات برندهای و معتبری که عمدتآ توسط شرکت معتبر دورانتاش ارائه می شوند برحذر دارند، آیا خود روزی مانند آوست ( Avast ) و ای وی جی ( AVG ) ، رجیستر و بروزرسانی آنتی ویروس های خود را بر روی کشور ایران مسدود میکنند؟

در بین 4 شرکت فوق فقط هنوز نام ایران در وب سایتهای آویرا و اف-سکیور دیده می شود و کسپرسکی و بیت دیفندر و ایست " نود32 " چند سالی است که نام ایران و نمایندگان ایرانی خود را از وب سایت حذف کرده اند.


جالب است بدانید در مقطعی 2 شرکت ضد ویروس بولگارد و جی دیتا، به دلیل اختلاف با توزیع کنندگان خود، بخشی از لایسنس های آنتی ویروس هایشان که به نمایندگان ایرانی ارائه شده بود، مسدود کردند.

همچین شرکت روسی کسپرسکی در اواخر سال 2009 بخشی از لایسنس های خانگی خود را مسدود و بلاک کرد و حاضر به تعویض لایسنس ها و یا برگشت هزینه آنها نیز نشد.

چند سال بعد و در حالی که چندین فروشگاه در تهران اقدام به عرضه آنتی ویروس های ترندمیکرو با گارانتی اصلی دورانتاش کرده بودند، شرکت شیاد کسپرسکی طی حرکتی فریبکارانه و کثیف ، اقدام به توزیع کارت لایسنس های 200 روزه به جای 365 روزه در بازار فروشگاهی کرد تا بازار Retail را بی اعتبار کند تا فروشگاه ها قادر به برندسازی دیگر شرکت های آنتی ویروس نباشند.

آنچه مشخص است شرکت های کسپرسکی، ایست، آویرا ، بیت دیفندر و آویرا که در ظاهر شرکتهای بزرگ و معتبری هستند، ولی به شدت از آشنایی مشتریانشان و کاربران ایرانی با شرکت دورانتاش هراس دارند.


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد