امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

چگونه مشتری کسپرسکی میشوید؟

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها


http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg

همیشه این سوال مطرح است که چه اشخاص و شرکتهایی از آنتی ویروس های شرکت روسی کسپرسکی استفاده میکنند ؟ و یا بهتر است بگوییم چرا برخی کاربران و شرکتها ، آنتی ویروس های کسپرسکی را انتخاب و خریداری میکنند؟

در این یادداشت به طور خلاصه به برخی از دلایل انتخاب و خرید آنتی ویروس هایی مانند کسپرسکی توسط طیفی از کاربران و شرکتهای ایرانی، اشاره خواهیم کرد.

1- نا آشنا با شرکتهای معتبر و پیشرو آنتی ویروس

طی 10 سال اخیر شرکت روسی کسپرسکی تلاش کرده تا به روشهای مختلف مانع انتشار اخبار ، گزارشات و آگهی های شرکتهای پیشرو و مطرح آنتی ویروسی شود که اکثرآ محصولاتشان در ایران توسط شرکت دورانتاش ارائه میشوند.

روش دیگر کسپرسکی برای فریب خریداران آنتی ویروس ، شایعه پراکنی و دروغگویی درباره دیگر شرکتهای تولیدکننده و توزیع کننده آنتی ویروس، مخصوصآ شرکتهای پیشرو و مطرح است.

در کنار این موارد ای شرکت روسی تلاش میکند تا از خود یک شرکت بزرگ و معتبر و پیشرو نمایش بدهد. در حالی که اینچنین نیست.

2- فریب خورده کمپین های تبلیغاتی و رسانه ای کسپرسکی

شرکت روسی کسپرسکی صدها کمپین خبری و تبلیغاتی با محتوی نادرست و فریبکارانه اجرا کرده که در فریب دادن خریداران آنتی ویروس مخصوصآ خریداران ایرانی نقش بسزایی داشته.

کمپین های خبری با موضوعات ویروس های استاکس نت ، فلیم ، مینی فلیم ،دوکو ، گاوس ، دوکو2 و دیگر تهدیدات سایبری که تقریبآ همگی اولین بار توسط شرکتهای دیگر آنتی ویروس شناسایی شده اند از جمله این موارد است.

3- رشوه و لابی و زد و بند

از دیگر روشهای فروش آنتی ویروس توسط کسپرسکی میتوان به لابی و زد و بند با برخی مسئولین خرید، تدارکات و مدیران فناوری شرکتها و سازمانها اشاره کرد.

سوء استفاده از نا آگاهی مدیران فناوری و امنیت سایبری از دیگر روشهای فروش آنتی ویروس توسط شرکت روسی کسپرسکی است.

4- فریب خورده اطلاعات نادرست

بسیاری از خریداران آنتی ویروس های کاسپرسکی ، فریب اطلاعات نادرست و اشتباهی را میخورند که توسط برخی اشخاص و شرکتها و مخصوصآ فروشندگان کسپرسکی به آنها ارائه شده.

برای نمونه بسیاری از فروشندگان کسپرسکی ادعا میکنند که کسپرسکی پارتنر اصلی ( استراتژیک پارتنر ) شرکتهایی مانند IBM , Cisco , Intel , Vmware و .. است. در حالی که این شرکتها هیچ ارتباط استراتژیکی با کسپرسکی ندارند و در بهترین حالت فقط به ضد ویروس های این شرکت مانند 50 شرکت ضد ویروس دیگر ، گواهی Ready ارائه داده اند.

برای نمونه شرکت سیسکو سیستمز، 5 شریک استراتژیک امنیتی دارد ( McAfee , Symantec , Trend Micro , Sophos و  Webroot )

همچنین کسپرسکی که یک شرکت خصوصی و با سابقه دروغگویی است. ادعا میکند 400 میلیون مشتری دارد و همین دروغ را نیز بیشتر نمایندگانش نیز تکرار میکنند.

در حالی که با ی محاسبه ساده اگر فرض کنیم کسپرسکی 400 میلیون کاربر داشته باشد، کمپانی های بزرگی مانند ترندمیکرو ، سیمنتک، مکافی ،سوفوس و وب روت ، هر کدام حداقل باید بالای 5 میلیارد مشتری داشته باشند.

5- فریب خورده طراحی و ویژگی های تبلیغاتی کسپرسکی

یکی از روشهای کسپرسکی برای فریب کاربران ، استفاده از ویژگی ها و طراحی محصول براساس تبلیغات است.

برای نمونه کسپرسکی در ابتدا از صدای جیغ بلند برای شناسایی ویروس استفاده میکرد تا احساسات کاربر تحریک شود.

این روش بسیار غیر حرفه ای است ولی به شدت تبلیغاتی است.

و یا از ویژگی هایی مانند گدجت و کیبورد مجازی ( صفحه کلید مجازی ) در آنتی ویروس هایش استفاده میکرد.

دو ویژگی کیبورد مجازی و گدجت، مشکل امنیتی داشته و برای همین بیشتر شرکتهای ضد ویروس مخصوصآ غولهای امنیت سایبری مانند ترندمیکرو ، سایمنتک و مکافی از این دو ویژگی در محصولات خود استفاده نمیکنند.

گدجت ویژگی جهت دسترسی آسان به برنامه از طریق دسکتاپ ویندوز بود که شرکت میکروسافت آن را از ویندوز حذف کرد ولی کسپرسکی تا آخرین روزها از این ویژگی استفاده کرد.

ولی به جای کیبورد مجازی، شرکتهای آنتی ویروس و مخصوصآ غولهای امنیت سایبری از تکنولوژی های پیشرفته تری برای حفاظت از مشتریانشان در برابر سارقان کیبورد ( کیلاگرها ) و تروجان ها استفاده میکنند.
کاربران آماتور و نا آگاه به اشتباه فکر میکنن امنیتشان با ویژگی کیبورد مجازی تامین می شود.

6- آشفته کردن بازار آنتی ویروس

یکی دیگر از روشهای کسپرسکی برای فروش آنتی ویروس هایش ، آشفته کردن بازار آنتی ویروس است.

کسپرسکی که خود تبلیغات وسیعی داشته و رسانه ها را نیز در اختیار گرفته، با شایعه پراکنی و توزیع آنتی ویروس های نامعتبر و تقلبی در بازار و وب سایتها، تلاش کرده تا باعث بی اعتمادی خریداران به دیگر شرکتهای آنتی ویروس شود.


* باید گفت کسپرسکای هر روز روشها و ترفندهای جدیدی را برای فریب خریداران آنتی ویروس و فروش محصولاتش استفاده میکند که بیان همه این موارد وقت و زمان زیادی را طلب میکند.

واحد آموزش و اطلاع رسانی
www.ddn.ir


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد