امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

فساد گسترده در قراردادهای آنتی ویروسهای کسپرسکی

 

 

 

 

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها

http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg
به گزارش دیسنا ، شرکت روسی کسپرسکی که با مشکل جدی فروش محصولاتش روبروست ، تلاش میکند تا با زد و بند با مدیران فناوری ، شبکه و امنیت شرکتها و سازمانها و یا پرداخت رشوه در قالب پورسانت آنها را ترغیب به انتخاب و خرید محصولاتش کند.

بررسی های یکی از فعالان بازار آنتی ویروس ایران نشان میدهد که شرکت کسپرسکی فقط به لابی گری  با رسانه ها و برخی مراکز و سازمانها بسنده نکرده و برای جلوگیری بیشتر از کاهش فروش محصولاتش ، اقدام به پرداخت رشوه به مدیران شرکتها و سازمانها میکند .

شرکت روسی کسپرسکی همواره تلاش کرده با ترفندهای خبری و تبلیغاتی و آمارهای غیر واقعی خود را یک شرکت بزرگ نشان دهد ، همیشه از روشهای نادرست و ناسالم استفاده کرده تا مصرف کنندگان را به خرید محصولاتش ترغیب کند .

- کلاهبرداری های متعدد 

- توزیع کارت لایسنسهای جعلی و مشکل دار در بازار 

- انتشار صدها خبر کذب و نادرست

- فریب خبرنگاران و فعالان رسانه ای و سوء استفاده از آنها 

- زد و بند با برخی رسانه ها و خبرگزاری ها با هدف انتشار اخبار نادرست و دستکاری شده و سانسور اخبار شرکتهای مطرح و پیشرو امنیتی

- شایعه پراکنی بر علیه دیگر شرکتهای تولیدکننده و توزیع کننده آنتی ویروس

- زد و بند با برخی مراکز و سازمانها 

- عدم ارائه پشتیبانی به مشتریان مخصوصآ در مواقع حیاتی مانند آپدیتهای اشتباه یا شناسایی نقص های امنیتی

- ارائه آمارهای غیر واقعی و دروغین از میزان فروش و تعداد کارمندان و کاربران با هدف بزرگ جلوه دادن شرکت

- به اشتراک گذاری اطلاعات مشتریان با شبکه فروش و تماسهای مکرر با خریداران 

- تلاش برای نا مطمئن جلوه دادن دیگر برندهای آنتی ویروس مخصوصآ غولهای امنیتی دنیا 

موارد فوق تنها بخش کوچکی از سوابق این شرکت روسی است که باعث شده نه تنها تعداد زیادی از مشتریانش را از دست بدهد ، بلکه تعدادی از کارمندان و مدیرانش نیز استعفاء داده و این شرکت را ترک کرده اند و در برخی کشورها نیز با مشکلات قانونی و قضایی روبرو شده است .

تمام رفتارهای فوق نشان میدهد این شرکت روسی و نمایندگانش ، قدرت رقابت با شرکتهای پیشرو و معتبر تولیدکننده و  توزیع کننده آنتی ویروس را ندارند .

جالب است بدانید شرکای تجاری و رسانه ای کسپرسکی همواره از عباراتی مانند " شرکت قدرتمند " ،  " شرکت بزرگ " ، غول امنیت سایبری " و اصطلاحات مشابه هنگام نام بردن از این شرکت کوچک روسی استفاده میکنند تا کاربران و خریداران را فریب دهند . 
جالب است بدانید از اوایل سال 2009 میلادی و عرضه محصولات دیگر شرکتهای امنیتی مخصوصآ شرکتهای پیشرو و مطرح توسط شرکت دورانتاش در بازار ایران ، فعالیتهای نادرست و ناسالم کسپرسکی و شرکایش به شدت رشد داشته است . 

شرکت دورانتاش اواخر سال 2009 و در پی کلاهبرداری کسپرسکی از نمایندگان و مشتریانش ، همراه با دهها شرکت خارجی دیگر ، ارتباط با کسپرسکی را قطع کرد .

نقش گروه های هکری و امنیتی در بازار آنتی ویروس ایران :

برخی بررسی ها نشان میدهد که اکثر شرکتهایی که با عنوان گروه های امنیتی یا گروه های هکری در ایران فعالیت میکنند ، به عنوان نماینده فروش یا تبلیغاتی با کسپرسکی همکاری و تبادل مالی دارند و همین باعث شده تقریبآ در همه موارد ، محصولات این شرکت روسی را به کاربران پیشنهاد دهند.

و به همین دلیل است که اکثر گروه های هکری و امنیتی حسابهای کاربری متخصصین مستقل امنیتی که محصولات شرکتهای مطرح و معتبر امنیتی را پیشنهاد میدهند را در وب سایتها ، فرومها و گروه های تلگرامی خود مسدود میکنند تا مانع دسترسی اعضایشان به اطلاعات مفید و معتبر آنتی ویروس ها شوند .

اخبار مرتبط :



شرکت کلاهبردار ، منبع خبری مرکز ماهر شد.

ماجرای ویروس duqu 2 که ادعا میشود در هتل محل مذاکرات اتمی کشف شده چیست ؟

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران
کاس کسپراسکای، و یا کاسپراسکی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد