امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

کوالکام ، درستی خبر دیسنا و دروغ بودن ادعای کسپرسکی را تائید کرد .

 کوالکام ، درستی خبر دیسنا و دروغ بودن ادعای کسپرسکی را تائید کرد .


دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس
Qualcomm logo
شرکت کوالکام " Qualcomm  " ( تولید کننده تراشه های موبایل و تبلت ) پس از 3 سال و به طور غیر مستقیم صحت خبر منتشر شده توسط دیسنا و دروغ بودن ادعای شرکت روسی کسپرسکی را تائید کرد .

چند روز پیش خبری به نقل از شرکت کوالکام (
Qualcomm ) منتشر شد که این شرکت قرار است با همکاری شرکتهای AVG - Avast و Lookout ویژگی امنیتی را طراحی و اجرا کنند که از نیمه اول سال 2016 بر روی تراشه های این شرکت قرار میگیرد و جلوی ورود برخی بدافزارها به تجهیزات موبایل مجهز به پردازنده های شرکت کوالکام را خواهد گرفت .

ولی این خبر ما را یاد چه چیزی می اندازد ؟

سال 2013 میلادی ( 1392 شمسی ) شرکت روسی کسپرسکی خبری منتشر کرد که قرار است آنتی ویروسهای این شرکت بر روی تراشه های شرکت تراشه ساز کوالکام ( Qualcomm  ) قرار گیرد .

// شرکای کسپرسکی و برخی وب سایتها این خبر را با عناوینی مانند : "
نرم‌افزارهای امنیتی کسپرسکی روی هندست‌های کوالکام " و  " توافق نامه امنیتی کسپرسکی و کوالکام " ترجمه و منتشر کردند . //

هر چند همان زمان نیز به دلیل عدم انتشار خبر در وب سایت کوالکام میشد حدس زد کسپرسکی دوباره اقدام به انتشار خبر دروغ نموده ، ولی به هر صورت پس از گذشت  1 سال از انتشار آن خبر ، در سال 1393 دیسنا خبری منتشر کرد و ادعا کرد قرارداد ادعایی کسپرسکی وجود خارجی نداشته و آن خبر دروغ بوده و کسپرسکی با انتشار آن خبر دروغ صرفآ سعی در خبرپراکنی و تبلیغ داشته تا مشتریان را به خرید آنتی ویروس هایش قانع کند .

حالا پس از گذشت حدود 2 سال از خبر منتشر شده توسط کسپرسکی و 1 سال از خبر وب سایت خبری و آموزشی دیسنا ، کمپانی کوالکام خبری منتشر کرد که تائیدی است بر مطلب منتشر شده وب سایت خبری و آموزشی دیسنا .


Qualcomm Announces Breakthrough Mobile Anti-malware Technology Utilizing Cognitive Computing


درست است که کوالکام 3 شرکتی را برای همکاری انتخاب کرده که جزء غولهای امنیتی نیستند ، ولی حداقل این خبر تائید کننده ادعای کارشناسان و نویسندگان وب سایت خبری و آموزشی دیسنا مبنی بر دروغ بودن ادعای شرکت کسپرسکی است .

خبری که شرکت کوالکام منتشر کرده جالب است .
"

Snapdragon Smart Protect is expected to be available in consumer devices in the first half of 2016, in conjunction with the Snapdragon 820 processor. Mobile security providers like Avast, AVG and Lookout are working with Qualcomm Technologies to utilize Snapdragon Smart Protect capabilities in their commercial mobile applications. "


متاسفانه در طول سالهای اخیر کسپرسکی و شرکایش صدها خبر دروغ و نادرست در رسانه ها منتشر کردند و سعی نمودند با ایجاد فضای خبری و تبلیغاتی شدید ، کاربران را به خرید محصولات این شرکت روسی ترغیب و پیش کاربران خود را یک شرکت بزرگ و معتبر جلوه دهد .



اخبار مرتبط :
چه شایعاتی درباره آنتی ویروسهای Webroot در ایران مطرح شده ؟


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد