امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

سالگرد سوء استفاده کسپرسکی از نام یکی از نمایندگانش .

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan

سال گذشته همزمان با برگزاری نمایشگاه جی تکس 2013 در کشور امارات بود که دیسنا ( توسط یکی از کارمندان شرکت دورانتاش ) ، متوجه سوء استفاده شرکت روسی و کلاهبردار کسپرسکی از نام یکی از شرکتهای اماراتی شد .

شرح داستان سوء استفاده کسپرسکی از نام نماینده سابقش !


در حالی که شرکت کامپیوترلینکس خاورمیانه حدود 8 ماه پیش از برگزاری جیتکس 2013 ارتباط با کسپرسکی را قطع و به همکاری با این شرکت روسی پایان داده بود و نامش نیز از صفحه وب سایت لیست نمایندگان کسپرسکی حذف شده بود ، شرکت روسی کسپرسکی بدون اطلاع دادن به آن شرکت و با هدف فریب دادن کاربران و شرکتهای مصرف کننده آنتی ویروس  ،  نام این شرکت بزرگ و معتبر اماراتی که زمانی نماینده VAD کسپرسکی در منطقه خارورمیانه و غرب آسیا بود را در صفحات وب سایتش درج نمود .

به همین منظور در زمان نمایشگاه جی تکس 2013 ، نام شرکت ComputerlinksME در لیست نمایندگان کشورهای منطقه خاورمیانه و غرب آسیا از جمله امارات ، افغانستان ، پاکستان و ... مانند گذشته به عنوان توزیع کننده VAD  درج شد .

از آنجایی که فقط کاربرانی که با دقت به لیست نگاه میکردن باید متوجه نام این شرکت میشدند ، نام این شرکت در انتهای لیست قرار داده شد تا هر شخص و شرکتی به سادگی متوجه درج غیر قانونی و غیر مجاز نام شرکت معتبر کامپیوترلینکس خاورمیانه در وب سایت کسپرسکی نشود و کسپرسکی برای مدت بیشتری بتواند از نام این شرکت سوء استفاده کند .

بد نیست بدانید حدود 2 ساعت پس از انتشار خبر سوء استفاده کسپرسکی از نام ComputerslinkME در وب سایت خبری دیسنا ، کسپرسکی به سرعت نام این شرکت را از همه صفحاتی که درج کرده بود ، پاک کرد .

سابقه کسپرسکی :

در این سالها شرکت روسی کسپرسکی سعی کرده تا با توسل به شیوه های غیر عادی تبلیغات و انتشار اخبار کذب و نادرست ، خود را یک شرکت معتبر آنتی ویروس نشان دهد .

این در حالی است که این شرکت روسی به دلیل همین فعالیتها یعنی ارائه اطلاعات نادرست و اشتباه و کلاهبرداری های متعدد ، طیف وسیعی از مشتریان ، نمایندگان و حتی کارمندان و مدیران ارشدش را از دست داده است .

شرکت دورانتاش تنها نماینده ایران کسپرسکی در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا بود که در اواخر سال 2009 به همین دلیل ( یعنی کلاهبرداری کسپرسکی ) ، ارتباط با کسپرسکی را قطع کرد .

این در حالی است که دیگر نمایندگان " ایرانی " کاسپرسکی با حمایت شبکه خبرپراکنی شرکای کسپرسکی همواره سعی نمودند به طرق مختلف بر فعالیتهای فریبکارانه و کلاهبرداری های این شرکت روسی سرپوش بگذارند .


گزارش تحلیل :

چگونه شرکت کلاهبردار کسپرسکی به توسعه بازار کمپانی های بزرگ امنیتی کمک میکند ؟

به زودی این گزارش در همین بخش منتشر می شود .


اخبار مرتبط :


کسپرسکی دست به دامن داستانهای تخیلی

مروری بر اخبار و فعالیتهای شرکت روسی کسپرسکی

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد