امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات
درباره من
دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات و آنتی ویروسها
ارائه آخرین اخبار ، اطلاعات و مقالات در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات
www.DISNA.ir
ادامه...
دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس
به گزارش دیسنا ،
آقای دیوید پرستون ( David Preston ) مدیر ارشد بازاریابی اروپای کسپرسکی
از به جمع دهها کارمند و مدیر مستعفی این شرکت روسی پیوست .
آقای David Preston که سمت مدیریت ارشد بازاریابی
کل اروپا ( Kaspersky Lab’s European marketing ) را در شرکت روسی کسپرسکی
بر عهده داشته پس از استعفاء از کسپرسکی به شرکت WRG پیوسته است .
Preston تنها 1 سال و 11 ماه برای کسپرسکی کار کرد و به طور همزمان در شرکتی که متعلق به خودش بود نیز مشغول فعالیت بود.
شرکت روسی کسپرسکی به دلایل مختلف تاکنون دهها کارمند و مدیر ارشدش را از دست داده .
- ارائه محصولات فاقد کیفیت لازم . - کلاهبرداری از نمایندگان و مشتریان . - ارائه اطلاعات نادرست در تبلیغات . - انتشار اخبار نادرست و صرفآ تبلیغاتی . - سرقت ویروس از دیگر شرکتها و انتشار خبر به نام خودش . - استفاده از تکنولوژی های از رده خارج و صرفآ تبلیغاتی در آنتی ویروسهای کسپرسکی . - عدم ارائه پشتیبانی مناسب مخصوصآ در زمان های بحرانی مانند ارائه آپدیتهای اشتباه . -
توزیع لایسنسها و محصولات جعلی و تقلبی آنتی ویروسهای دیگر شرکتها مخصوصآ
غولهای امنیتی ( تا کاربران آماتور و ناآگاه را نسبت به محصولات ضد ویروس
دیگر شرکتها بدبین کند . ) - سوء استفاده از نام و اعتبار شرکتهای مختلف فناوری و حتی سوء استفاده از نام نمایندگانی که با این شرکت قطع ارتباط کرده اند . - دروغگویی درباره ویژگی های محصولات و تعداد کاربران و آمارهای فروش و تعداد کارمندان .
تنها
بخشی از فعالیتهای این شرکت روسی بوده است که باعث شده تا بجزء قطع ارتباط
صدها نماینده ( توزیع کننده و ریسلر ) ، دهها کارمند و مدیر ارشد نیز از
کسپرسکی استعفاء داده و این شرکت را ترک کنند .
در ایران از جمله شرکتهایی که ارتباط با کسپرسکی را کاهش و یا قطع کرده اند میتوان به دورانتاش و آواژنگ سیستم اشاره نمود .
شرکت
دورانتاش ارتباط با کسپرسکی را در سال 2010 به طور کامل قطع کرد و آواژنگ 2
سال است فروش ضد ویروسهای خانگی کسپرسکی را متوقف کرده .
حتمآ
میدانید که شرکت روسی کسپرسکی و شرکایش در ایران سعی داشتند از طریق اعمال
فشار بر شرکت دورانتاش ( www.durantash.com ) ، فعالیت خبری و آموزشی وب
سایت دیسنا ( www.DISNA.ir ) را متوقف و یا حداقل مختل کنند .
وب
سایت دیسنا برخی از سیاستها و شیوه های فریبکاری و کلاهبرداری کسپرسکی را
به طور دقیق برای کاربران ایرانی منتشر نمود و همین موضوع باعث شد تا
کاربران با آگاهی و دانش بیشتری دست به انتخاب و خرید محصولات آنتی ویروس
بزنند و از طرفی باعث دردسر کسپرسکی شده و بارها باعث شده تا وب سایت خود
را اصلاح کند .
دهها وب سایت و نشریه یا به طور مستقیم با کسپرسکی
ارتباط داشته و پول میگیرند و یا به دلیل نداشتن اطلاعات صحیح و کامل به
طور غیر مستقیم فریب این شرکت روسی و شرکایش در ایران را خورده و دست به
انتشار اخبار و گزارشات کذب و نادرست درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس
میزنند .
تاکنون چندین مورد از این اخبار نادرست نیز در دیسنا نقد و بررسی شده که میتواند برای کاربران بسیار آموزنده باشد .