امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

ارائه اطلاعات اشتباه به کاربران بزرگترین تهدید امنیتی است .

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران به نقل از شرکت دورانتاش
http://secure360.org/wp-content/uploads/2013/01/cybercrime.jpg

امروز همه کاربران تجهیزات دیجیتالی ( کامپیوتر و موبایل و تبلت و.. ) با خطراتی که از طرف ویروس نویسان ، جنایتکاران ، سارقان ، خلافکاران آنلاین و سایبری و ویروسها و تهدیدات تا حد زیادی آشناییی دارند .

آشنا بودن با خطرات حوزه دیجیتال خود باعث می شود تا کاربران به دنبال راهکارهایی برای شناسایی و مقابله با این خطرات باشند.

ولی آنچه باعث نگرانی است مشاوره و راهنمایی گرفتن از کارشناسان و متخصصینی است که شاید در برخی حوزه های فناوری اطلاعات و کامپیوتر اطلاعات خوبی داشته باشند ، ولی متاسفانه به دلیل عدم آشنایی با حوزه امنیت سایبری و نداشتن اطلاعات صحیح و موثق ، با ارائه اطلاعات و مشاوره های اشتباه باعث می شوند تا امنیت کاربران با خطرات بسیار جدی تری روبرو شود .

ولی بجزء ارائه اطلاعات و مشاوره های اشتباه توسط متخصصین حوزه فناوری اطلاعات به کاربران ، ما با مشکل دیگری نیز روبرو هستیم .

مشکل بعدی روزنامه ها ، وب سایتها و نشریاتی هستند که خبرنگاران و مدیران ( اعضای هیئت تحریریه و..) آنها اگر هم مانند گروه بالا به دلیل نداشتن تخصص و دانش کافی در حوزه امنیت سایبری ، باعث فریب کاربران نشوند ، ولی اگر هم اطلاعات درستی درباره تهدیدات ، شرکتها و محصولات حوزه امنیت فناوری اطلاعات داشته باشند ، ولی قلم خود را به سادگی به دیگر اشخاص و شرکتها می فروشند .

باعث تاسف است که بگوئیم امروز بسیاری از خبرنگاران نشریات ، وب سایتهای خبری و روزنامه های ایرانی قلم و موقعیت خبرنگاری خود را برای دریافت مبالغی به عنوان هدیه یا پاداش به اشخاص و شرکتهای نامعتبر می فروشند و از این طریق خبرها و یادداشتهای نادرست را به خوانندگانشان می دهند که نتیجه ای بجزء فریب کاربران و خوانندگان و به خطر افتادن امنیت آنها ندارد .

دیسنا تاکنون مطالب بسیاری که در وب سایتها و روزنامه ها درباره تهدیدات و شرکتهای امنیتی و آنتی ویروس منتشر شده و حاوی اطلاعات نادرست و نامعتبر بوده را بررسی کرده است .

لینک

اخبار مرتبط :


تفاوت ابزارهای ویروس یابی با ضد ویروس ها چیست ؟

هشدار : از فروشندگان کسپرسکی ، آنتی ویروسهای دیگری نخرید !!

یک کارشناس خبره امنیتی ، ادعاهای کسپرسکی درباره ویروس Mask را زیر سوال برد .

هشدار به خبرنگاران " فعال در حوزه فناوری اطلاعات

برخی دلایل عدم انتشار مقایسه محصولات آنتی ویروس

پشت پرده حمایت و تبلیغ باشگاه خبرنگاران از ضد ویروسهای جعلی

جوابیه شرکت دورانتاش به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد