امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

حمله دوباره یکی از شرکای کسپرسکی به غولهای امنیتی

حمله دوباره یکی از شرکای کسپرسکی به غولهای امنیتی


به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

DurantashKaspersky lab.gif   Symantec


هفته نامه عصر ارتباط که یکی از شرکای تبلیغاتی شرکت روسی کسپرسکی است در گزارشی دوباره به یکی از غولهای امنیتی حمله کرده است . 

لینک

این نشریه در حالی 2 خبر درباره سرقت سورس کد نسخه های قدیمی آنتی ویروسهای سایمنتک با عنوان " ژانویه تاریک برای نورتونی ها " در یک صفحه شماره 511 و
در زیر عنوان " مهمترین رویدادهای امنیتی سال 2012 "  منتشر نموده که تاکنون حاضر به اطلاع رسانی و انتشار خبر درباره سرقت سورس کدهای کسپرسکی و انتشار خبری درباره کلاهبرداری های متعدد این شرکت روسی نشده است .

پیش از این نیز بارها شرکای تبلیغاتی و تجاری شرکت روسی کسپرسکی به غولهای امنیتی حمله کرده اند که در لینک زیر یک نمونه از آنها را می توانید ملاحظه نمائید .

حمله مرکز ماهر به سیمانتک . چرا ؟

همچنین این نشریه در خبری که با عنوان " ویروس شعله " در زیر همان عنوان منتشر نموده ، شرکت روسی کسپرسکی را عامل شناسایی ویروس شعله و یا به تعبیری فلیم معرفی کرده است .

این در حالی است که هر چند در ظاهر مرکز ماهر برای اولین بار اقدام به انتشار خبر درباره ویروس فلیم ( شعله ) نمود ولی کمتر در کمتر از 1 روز مشخص شد این ویروس از حدود 5 سال پیش به صورت اتوماتیک توسط موتور آنتی ویروس Prevx شناسایی می شده است .
** شرکت امنیتی Webroot در سال 2010 ، شرکت امنیتی Prevx را خریداری کرد و مالک کلیه حقوق این شرکت می باشد .

Flame را ماهر شناسایی کرده یا Webroot ؟


این اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود که شرکت روسی کسپرسکی و شرکای تبلیغاتی و تجاریش به غولهای امنیت سایبری حمله ور می شوند و با ارائه اطلاعات اشتباه و یا جهتدار سعی در فریب کاربران ایرانی دارند .

عدم موفقیت کسپرسکی در فروش محصولاتش در بازار آنتی ویروس دیگر کشورها و ورود برندهای معتبر بین المللی به بازار ایران و حتی فعالیت بهتر شرکتهای هم سطح این شرکت ، شرایط را برای این شرکت روسی به شدت بحرانی کرده است .

شرکای تبلیغاتی و تجاری کسپرسکی به همین منظور نه تنها اقدام به ارائه اطلاعات اشتباه به کاربران ایرانی می نمایند و یا برای  شرکت روسی تبلیغ می کنند ، بلکه هر از چند گاهی هم به غولهای امنیتی حمله ور می شوند .


روسها اینترنت ایران را قطع کردند !

شرکت روسی کسپرسکی به واسطه کلاهبرداری از نمایندگان و مشتریانش و ارائه نرم افزارهای بی کیفیت و پشتیبانی نامناسب طیف وسیعی از مشتریان و نمایندگان و حتی کارمندانش را از دست داد که باعث شده است شیوه های جدیدی را برای تبلیغات در پیش بگیرد .

دبیر کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه ای ، پس از 8 ماه خبر دورانتاش درباره کلاهبرداری روسها را تائید کرد .


نشریه عصر ارتباط همان نشریه ای است که در سال 88 وقتی سفارش یک آگهی 4 در 5 سانتی متری شرکت دورانتاش را پذیرفت ، حاضر به انتشار آن نشده بود .

عدم درج آگهی شرکت دورانتاش در هفته نامه عصر ارتباط و دلایل آن

نشریه عصر ارتباط نه تنها دیگر یک نشریه معتبر محسوب نمی شود ، بلکه مانند دیگر نشریات فناوری اطلاعات در ایران به شدت با بحرانهای مالی و کاهش فروش روبروست و برای جذب هزینه های شرکتهایی مانند کسپرسکی دست به انتشار هر خبری می زند .

 دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد