امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

قانون ارائه خدمات و سرویس به کاربران ایرانی ابلاغ شده است .

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .
   

وزارت خزانه داری آمریکا قانون آزادی اینترنت را ابلاغ کرد .

به این صورت کلیه شرکتهای آمریکایی قادر به ارائه خدمات و سرویسهای خود به کاربران ایرانی براساس این قانون هستند .

با توجه به این قانون بسیاری از شرکتهای آی تی IT آمریکایی آزاد هستند تا به صلاح دید خود خدمات و سرویسهایی مانند مشاهده وب سایت  ،  آپدیت ( بروزرسانی ) و ثبت ( رجیستر ) ، سرویسهای هاستینگ و دیگر سرویسهای IT را به کاربران ایرانی ارائه دهند .

در حال حاضر علاوه بر اینکه مشاهده بسیاری از وب سایتهای شرکتهای آمریکایی برای کاربران ایرانی امکانپذیر است ، بلکه شرکتهایی مانند یاهو ، سایمنتک ( ثبت و آپدیت ) ، وب روت ( ثبت و آپدیت ) ، گوگل ( سرویسهای ایمیل ، نقشه ، وبلاگ و ... ) ، میکروسافت ، موزیلا ، اسکایپ ،  فیس بوک ، لینک این ، آمازون ( مشاهده ) ، سیسکو ، ایولو و دهها شرکت این کشور به کاربران ایرانی سرویسها و خدمات مختلفی را ارائه می شود .

شاید این سوال را از خود بپرسید چرا هم اکنون بعضی شرکتهای آمریکایی به طور کلی و یا بخشی از سرویسهای خود را به کاربران ایرانی ارائه نمی دهند ؟

باید توجه داشته باشید این مسئله به این  دلیل این است که ارائه آن سرویسها پیش از این ممنوع بوده و هم اکنون برای ارائه در حال بررسی هستند .

حال یا ارائه این سرویسها باز می شود و یا ممکن است باز نشود و این مسئله در اختیار آن شرکتهاست .

از طرفی این قانون به نوعی تضمین می کند که اگر سرویسها و خدمات شرکتهای آمریکایی هم اکنون در حال ارائه به کاربران ایرانیست ، روند ارائه سرویسها و خدمات ادامه خواهد داشت .

ولی تبعات و نتایج این قانون چیست ؟

اولین نتیجه این قانون افزایش دانش و آگاهی کاربران و مصرف کنندگان محصولات IT درایران است .

متاسفانه شرکتهای غیر آمریکایی نه تنها به افزایش دانش و آگاهی مصرف کنندگان کمکی نمی کنند ، بلکه در بسیاری از موارد با انتشار اخبار و گزارشات کذب و ارائه اطلاعات اشتباه زمینه فریب کاربران ایرانی را مهیا می کنند.

دومین نتیجه ای که این قانون دارد افزایش فشار به شرکتهای روسی و چینی فعال در حوزه IT است .

عمومآ شرکتهای این 2 کشور علاوه بر انتشار خبرهای کذب و فریب مصرف کنندگان ، برای فروش محصولاتشان دست به دامن کلمات و جمله بندی های تحریم می شدند تا با ایجاد ترس و دلهره طوری وانمود کنند که کاربران و مصرف کنندگان محصولات IT در ایران فقط محصولات آنها را می توانند خریداری کنند .

با این قانون این شرکتها دیگر نمی توانند به سادگی اقدام به فریب دادن کاربران ایرانی کنند .

نباید فراموش کنیم کاربران ایرانی نیز مانند کاربران دیگر کشورهای دنیا لیاقت استفاده از برترین محصولات و تکنولوژی ها در حوزه IT را داشته و این قانون باعث هموارتر شدن راه برای توزیع محصولات شرکتهای معتبر آی تی در ایران می شود .

از طرفی این قانون باعث می شود شرکتهای چینی و روسی که نه تنها محصولات و خدماتشان کیفیت مناسبی ندارند بلکه برای فروش محصولاتشان دست به اجرای سیاستهای خصمانه در برابر کاربران ایرانی می زنند و هر از چند گاهی نیز اقدام به کلاهبرداری از مشتریان ایرانی خود می کنند دیگر نتوانند کاربران ایرانی را فریب داده و فروشندگان را تحت فشار قرار دهند .

باید گفت برخی وب سایتها و نشریات سعی نمودند تا مانع انتشار خبر درباره این قانون شوند ، زیرا شرکتهای روسی به واسطه تبلیغات بر روی مسئله تحریم و ایجاد ترس و دلهره در کاربران و فروشندگان و همدستی ( پرداخت پول ) با برخی وب سایتها و نشریات فارسی زبان توانسته اند تا حدی محصولاتشان را در ایران به فروش برسانند و از زمان ابلاغ این قانون این شرکتها با کاهش شدید فروش همراه بوده اند.

این قانون در تاریخ 1/1/1390 ابلاغ شده است و تاکنون نتایج بسیاری داشته است :

باز شدن برخی سرویسها مانند سرویسها و خدمات شرکت گوگل و یا باز شدن وب سایت نورتون دات کام .

نباید فراموش کرد بارها مشاهده شده که تجهیزات روسی و چینی آلوده به انواع بکدورها ، ویروسها و جاسوس افزارها بوده و این مسئله برای امنیت کاربران ، شرکتها و صنایع ایرانی بسیار خطرناک است .

هرچند تاکنون سعی شده روسیه و شرکای تجاریش در ایران طوری وانمود کنند که این کشور مخالف تحریمهای سازمان ملل بر ضد ایران است ، ولی به خوبی می توان مشاهده کرد که روسیه همواره موافق این تحریمها بوده و فعالیت این کشور در راستای اعمال تحریمهای بیشتر بر ضد کشورمان بوده تا هم مناقع بیشتری از ایران را کسب کند و هم از لحاظ تجاری شرکتهای این کشور که قدرت رقابت در بازارهای بین المللی را ندارند به سادگی در ایران به تجارت مشغول باشند که با این قانون شرکتهای روسی دیگر نمی توانند به سادگی بر ضد رقبای قدرتمند خود اقدام به خبرسازی و دروغ پردازی کنند .

در ادامه باید گفت بجزء بحث تکنولوژی های استفاده شده در تجهیزات و محصولات آمریکایی که همواره پیشرو هستند ،  کاربران ایرانی شرکتهای آمریکایی را بسیار معتبرتر از شرکتهای روسی می دانند و استفاده میلیونها ایرانی از خدمات و سرویسهای شرکتهای آمریکایی مانند گوگل ، یاهو ، میکروسافت ، سیسکو ، سایمنتک ، وب روت و غیره گواهی بر این مسئله است.

متن قانون آزادی اینترنت
هم اکنون برخی از شرکتها که سهامداران آنها نیز شرکتهای آمریکایی هستند با استفاده از این قانون اقدام به ارائه سرویس به کاربران و شرکتهای ایرانی می کنند .

شرکت هندی سایبروم یکی از این شرکتهاست .

هشدار به خریداران محصولات آنتی ویروس شرکتهای بین المللی و معتبر .


به دلیل عرضه محصولات شرکتهای معتبر و بین المللی و عدم قابلیت رقابت برخی از دیگر شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس و مخصوصآ شرکت روسی کسپرسکی ، شرکت کسپرسکی با همکاری و هماهنگی دفتر این شرکت در خاورمیانه ، رابطهای تبلیغاتی این شرکت در امارات و ایران و چند توزیع کننده این شرکت در منطقه با تاسیس شرکتها و نامهای گارانتی جدید اقدام به توزیع محصولات ضد ویروس جعلی با نشان شرکتهای معتبر و یا بلاک کردن دوره ای کدهای فعالسازی می کنند .

این شرکتها ( مخصوصآ کسپرسکی ) چند هدف را از اجرای این سیاست دنبال می کنند .

1- کاربران و مصرف کنندگان ایرانی را به محصولات برندهای معتبر و بین المللی بدبین کرده و نظر آنها را فقط به محصولات خود با همه کیفیت پایینی که دارند جلب کنند .

2- جلوی افزایش عرضه و فروش محصولات با گارانتی شرکت دورانتاش گرفته شود .

3- باعث بی اعتباری فروشندگان و خرده فروشان سطح بازار شده تا در نهایت کاربران برای خرید به وب سایتهای آنلاین ( اینترنتی ) مورد نظر ( کسپرسکی ) مراجعه نمایند .

کاربران و مصرف کنندگان محصولات امنیتی ، آنتی ویروس و سرویسهای امنیتی و ذخیره سازی ابری در ایران توجه داشته باشند ، محصولات شرکتهای معتبر را فقط با گارانتی و پشتیبانی فنی دورانتاش تهیه نمایند تا هم از اصالت و معتبر بودن محصول خریداری شده مطمئن باشند و هم در صورت بروز مشکلات فنی بتوانند از خدمات پشتیبانی شرکت دورانتاش استفاده نمایند .
اخبار مرتبط :

شیوه جدید کسپرسکی برای بی اعتبار کردن فروشندگان آنتی ویروس در بازار


دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد