امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

شیوه جدید کسپرسکی برای بی اعتبار کردن فروشندگان آنتی ویروس در ب

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .



Kaspersky lab.gif

همانطور که می دانید و طبق گفته آقای تاریک کوزباری یکی از سیاستهای اصلی شرکت کسپرسکی در خاورمیانه و مخصوصآ ایران فروش آنلاین محصولات کسپرسکی است .

توسعه فروش آنلاین ، سیاست کسپرسکی در خاورمیانه .

ولی جدا از این مسئله که کسپرسکی به دلایل بسیاری از جمله سابقه بسیار بد در ارائه نرم افزار و پشتیبانی و مسدود کردن اشتباهی لایسنسهایش مجبور به آنلاین کردن فروش محصولاتش است ، ولی برای آنلاین کردن فروش کسپرسکی و هدایت کاربران به سمت فروشگاه های آنلاین کسپرسکی 2 مشکل اساسی پیش روی دارد .

1- وجود آنتی ویروسهای شرکتهای معتبر و بین المللی با گارانتی معتبر در بازار ایران .

البته این مورد در 2-3  سال اخیر پیش روی کسپرسکی به وجود آمده است و مخصوصآ از طرف یکی از شرکای قبلی این شرکت .

2- همکاری فروشندگان فروشگاه های آنتی ویروس با شرکتهایی که محصولات معتبر و بین المللی را با گارانتی های معتبر ارائه می دهند .

( اشخاص و شرکتهایی که محصولات شرکتهای بین المللی و معتبر را ارائه دهند کم نیستند و به سادگی جستجو در گوگل است ، ولی یافتن شرکت و گارانتی معتبر گاهی مشکل است .)

به همین منظور کسپرسکی چند سالی می شود که سیاست جدیدی را با کمک دفتر خاورمیانه اش در امارات ، رابط این شرکت در ایران و توزیع کنندگانی که رابطه خوبی با کسپرسکی دارند اجرا کرده است .

حال قبل از شروع بخش اصلی یاداشت فکر کنید کسپرسکی که سیاستش فروش آنلاین است چگونه باید هم از شر برندهای معتبر و بین المللی راحت شود و هم بلایی سر فروشگاه های نرم افزاری و فروشندگان آنتی ویروس سطح بازار ( فروشگاهی ) بیاورد که خود کاربران برای خرید بیشتر به سمت فروشگاه های آنلاین کسپرسکی هدایت شوند و مهمتر اینکه مشخص نشود کسپرسکی چه هدفی دارد و با واکنش خرده فروشان مواجه نشود ؟

کسپرسکی برای رسیدن به هدف با اشخاص و شرکتهایی که در بالا نامشان را آوردیم نقشه زیرکانه ای کشیدند و سعی دارند تا همواره نیز مطابق همین سیاست عمل کنند .

یک تیر و 2 نشان :

ارائه محصولات ضد ویروس مختلف ( مخصوصآ آنتی ویروسهای معتبر و بین المللی ) با گارانتی های مختلف و عمومآ با نامهای جدید و ارائه لایسنسهای جعلی و مسدود کردن ( بلاک کردن ) دوره ای لایسنسهای آنتی ویروس باعث می شود کاربران هم به برندهای معتبر و بین المللی بدبین شوند و هم اینکه اعتبار فروشندگان آنتی ویروس سطح بازار خدشه دار شود و معروف شوند به فروشندگان آنتی ویروسهای جعلی و یا فروشنده آنتی ویروس با گارانتی های بی اعتبار و به این شکل کاربران و مصرف کنندگان آنتی ویروس اولا خرید چند محصول ضد ویروس خاص را در لیست انتخابهای خود می گذارند ( مخصوصآ کسپرسکی حتی با همه بی اعتباری و کیفیت پایین محصولاتش ) و هم اینکه بیشتر به فروشگاه های آنلاین که نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شده مراجعه می کنند .

ارائه محصولات کسپرسکی با گارانتی اشخاص ، شرکتها و وب سایتهایی که نامشان در وب سایت کسپرسکی نیست نه تنها وظیفه آشفته کردن بازار را بر عهده دارند ، بلکه میزان تبلیغات برای کسپرسکی را افزایش داده و در نهایت منجر به افزایش فروش محصولات از طریق نمایندگانی می شود که نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شده است و به این طریق کسپرسکی به سادگی فعالیت شرکتهایی که مد نظرش است را در دست میگیرد .

با اجرای این سیاست کسپرسکی هم از شر محصولات شرکتهای معتبری که در بسیاری از موارد حتی کسپرسکی را یک شرکت امنیتی حساب نمی کنند خلاص می شود و هم اینکه با خراب کردن اعتبار فروشندگان سطح بازار ، خریداران به وب سایتهای آنلاین کسپرسکی و مخصوصآ آنهایی که نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شده هدایت می شوند .

و به همان نسبت که اعتبار فروشگاه ها کاهش پیدا می کند ، فروششان نیز کم می شود .

ولی فروشگاه ها درباره کاهش فروش خود چگونه فکر می کنند  ؟

برخی آن را به دلیل مسائل اقتصادی طبیعی می دانند و یا به دلیل زیاد شدن نمایندگان رسمی و غیر رسمی .

در حالی که موضوع چیز دیگری است .

کاهش فروش عمومآ نه به دلیل مسائل اقتصادی ، بلکه به دلیل هدایت کاربران به سمت وب سایت وب سایتهای فروش آنلاین کسپرسکی است .

فروشگاه ها هر روز با فروش محصولات شرکت روسی کسپرسکی ، هم عضوی از شبکه تبلیغاتی  کسپرسکی میشوند البته به صورت رایگان و از طرفی خود را روز به روز وابسته تر به کسپرسکی می بینند و اعمال فشار از طرف کسپرسکی به آنها بسیار ساده تر می شود .

یعنی اول کاربران به صورت غیر مستقیم به سمت انتخاب و خرید کسپرسکی هدایت می شوند و سپس خرید از وب سایتهای و یا شرکتهای مورد نظر کسپرسکی .

در این میان خرده فروشان به سادگی قربانی سیاستهای کسپرسکی و مشکلات بین توزیع کنندگانش می شوند .

به طور طبیعی بعد از مرگ ، برای متوفی قبر کنده می شود و پولی هم به قبر کن داده می شود .

ولی با این روش خود کسی که قرار است بمیرد ، خودش قبرش را می کند ، خودش داخلش می خوابد . به همین سادگی .

به هر شکل در این میان نقش وب سایتها و نشریاتی که بابت انتشار اخبار مطابق سیاستهای کسپرسکی  پولهای هنگفتی از این شرکت روسی می گیرند را نباید فراموش کرد .


و واقعآ کسپرسکی ثابت کرده چقدر شرکت ضعیفی است که فقط با یک خبر کل سایت خود و نمایندگانش را تغییر می دهد .

افزایش قیمتها بعد از خبر دیسنا ، کاهش قیمتها بعد از جشنواره دورانتاش

شرکت روسی به دلیل کلاهبرداری 50 هزار یورو جریمه شد .
اختلاف کسپرسکی با نمایندگانش بیشتر شد : هشدار به خریداران کسپرسکی


دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد