1- وجود آنتی ویروسهای شرکتهای معتبر و بین المللی با گارانتی معتبر در بازار ایران .
البته این مورد در 2-3 سال اخیر پیش روی کسپرسکی به وجود آمده است و مخصوصآ از طرف یکی از شرکای قبلی این شرکت .
2- همکاری فروشندگان فروشگاه های آنتی ویروس با شرکتهایی که محصولات معتبر و بین المللی را با گارانتی های معتبر ارائه می دهند .
(
اشخاص و شرکتهایی که محصولات شرکتهای بین المللی و معتبر را ارائه دهند کم
نیستند و به سادگی جستجو در گوگل است ، ولی یافتن شرکت و گارانتی معتبر
گاهی مشکل است .)
به
همین منظور کسپرسکی چند سالی می شود که سیاست جدیدی را با کمک دفتر
خاورمیانه اش در امارات ، رابط این شرکت در ایران و توزیع کنندگانی که رابطه خوبی با
کسپرسکی دارند اجرا کرده است .
حال قبل از شروع بخش اصلی یاداشت فکر
کنید کسپرسکی که سیاستش فروش
آنلاین است چگونه باید هم از شر برندهای
معتبر و بین المللی راحت شود و هم بلایی سر فروشگاه های نرم افزاری و
فروشندگان آنتی ویروس سطح بازار ( فروشگاهی ) بیاورد که خود کاربران برای
خرید بیشتر به سمت فروشگاه های آنلاین کسپرسکی هدایت شوند و مهمتر اینکه
مشخص نشود کسپرسکی چه هدفی دارد و با واکنش خرده فروشان مواجه نشود ؟
کسپرسکی
برای رسیدن به هدف با اشخاص و شرکتهایی که در بالا نامشان را آوردیم نقشه
زیرکانه ای کشیدند و سعی دارند تا همواره نیز مطابق همین سیاست عمل کنند .
یک تیر و 2 نشان :
ارائه محصولات ضد ویروس مختلف (
مخصوصآ
آنتی ویروسهای معتبر و بین المللی ) با گارانتی های مختلف و عمومآ با
نامهای جدید و ارائه لایسنسهای جعلی و مسدود کردن ( بلاک کردن ) دوره ای
لایسنسهای آنتی ویروس باعث می شود کاربران هم به برندهای معتبر و بین المللی بدبین
شوند و هم اینکه اعتبار فروشندگان آنتی ویروس سطح بازار خدشه دار شود و
معروف شوند به فروشندگان آنتی ویروسهای جعلی و یا فروشنده آنتی ویروس با
گارانتی های بی اعتبار و به این شکل کاربران و مصرف کنندگان آنتی ویروس
اولا خرید چند محصول ضد ویروس خاص را در لیست انتخابهای خود می گذارند (
مخصوصآ کسپرسکی حتی با همه بی اعتباری و کیفیت پایین محصولاتش ) و هم اینکه
بیشتر به فروشگاه های آنلاین که نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شده مراجعه
می کنند .
ارائه محصولات کسپرسکی با گارانتی اشخاص ، شرکتها و وب
سایتهایی که نامشان در وب سایت کسپرسکی نیست نه تنها وظیفه آشفته کردن
بازار را بر عهده دارند ، بلکه میزان تبلیغات برای کسپرسکی را افزایش داده و
در نهایت منجر به افزایش فروش محصولات از طریق نمایندگانی می شود که
نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شده است و به این طریق کسپرسکی به سادگی
فعالیت شرکتهایی که مد نظرش است را در دست میگیرد .
با اجرای این سیاست کسپرسکی هم از شر محصولات شرکتهای
معتبری که در بسیاری از موارد حتی کسپرسکی را یک شرکت امنیتی حساب نمی کنند خلاص می شود و
هم اینکه با خراب کردن اعتبار فروشندگان سطح بازار ، خریداران به وب
سایتهای آنلاین کسپرسکی و مخصوصآ آنهایی که نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شده هدایت می شوند .
و به همان نسبت که اعتبار فروشگاه ها کاهش پیدا می کند ، فروششان نیز کم می شود .
ولی فروشگاه ها درباره کاهش فروش خود چگونه فکر می کنند ؟
برخی آن را به دلیل مسائل اقتصادی طبیعی می دانند و یا به دلیل زیاد شدن نمایندگان رسمی و غیر رسمی .
در حالی که موضوع چیز دیگری است .
کاهش فروش عمومآ نه به دلیل مسائل اقتصادی ، بلکه به دلیل هدایت کاربران به سمت وب سایت وب سایتهای فروش آنلاین کسپرسکی است .
فروشگاه
ها هر روز با فروش محصولات شرکت روسی کسپرسکی ، هم عضوی از شبکه تبلیغاتی
کسپرسکی میشوند البته به صورت رایگان و از طرفی خود را روز به روز وابسته
تر به کسپرسکی می بینند و اعمال فشار از طرف کسپرسکی به آنها بسیار ساده تر
می شود .
یعنی اول کاربران به صورت غیر مستقیم به سمت انتخاب و
خرید کسپرسکی هدایت می شوند و سپس خرید از وب سایتهای و یا شرکتهای مورد
نظر کسپرسکی .
در این میان خرده فروشان به سادگی قربانی سیاستهای کسپرسکی و مشکلات بین توزیع کنندگانش می شوند .
به طور طبیعی بعد از مرگ ، برای متوفی قبر کنده می شود و پولی هم به قبر کن داده می شود .
ولی با این روش خود کسی که قرار است بمیرد ، خودش قبرش را می کند ، خودش داخلش می خوابد . به همین سادگی .
به هر شکل در این میان نقش وب
سایتها و نشریاتی که بابت انتشار اخبار مطابق سیاستهای کسپرسکی پولهای هنگفتی از این شرکت روسی می گیرند را نباید فراموش کرد .
و واقعآ کسپرسکی ثابت کرده چقدر شرکت ضعیفی است که فقط با یک خبر کل سایت خود و نمایندگانش را تغییر می دهد .
افزایش قیمتها بعد از خبر دیسنا ، کاهش قیمتها بعد از جشنواره دورانتاش
شرکت روسی به دلیل کلاهبرداری 50 هزار یورو جریمه شد .
اختلاف کسپرسکی با نمایندگانش بیشتر شد : هشدار به خریداران کسپرسکی
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .