امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

تغییر قیمتها و شرایط لایسنسها ، سرقت فنی ادبی و بررسی اوضاع در

BlackBerry Bold 9900.jpgTrend MicroKaspersky lab.gif


 دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

اخیرآ خبری در وب سایتها به نقل از کسپرسکی با عنوان حمله ویروسهای زئوس Zeus به گوشی های بلک بری منتشر شده است .

باید گفت این ویروس پیش از این توسط ترندمیکرو شناسایی شده و از شانس بد کسپرسکی این ویروس جزء آن دسته از ویروسها نیست که فقط شناسایی شده باشد و درباره آن مطلبی وجود نداشته باشد ( مانند ویروس فلیم یا شعله ) ، بلکه خبر آن حدود 6 ماه پیش در سایت ترندمیکرو منتشر شده است .

این اولین بار نیست که کسپرسکی با سرقت نام ویروسها و یا اجزای ویروسهایی که پیش از این کشف شده اند گاهآ با نامگذاری های جدیدی بر روی ویروسهای قدیمی ، اقدام به خبرسازی برای تبلیغات می کند .

پیش از این کسپرسکی ویروس فلیم ( شعله ) را از شرکت وب روت و ویروس مهدی را از شرکتهای سوفوس و مکآفی سرقت و درباره آنها خبر منتشر کرده بود و طوری وانمود کرده که ظاهرآ خود این تهدیدات را کشف کرده است .

البته شاید کسپرسکی تازه این تهدیدات را به تازگی کشف کرده باشد و این طبیعیست .

تعداد متخصصین و شبکه های تحلیل و پردازش تهدیدات کسپرسکی بسیار کوچکتر از کمپانی های بزرگ و معتبر بین المللی است و انتظار بیشتری هم از این شرکت نمی رود .

کمپانی های بزرگ و معتبر بین المللی روزانه تا 100 هزار قطعه ویروس ، بدافزار و حملات سایبری جدید کشف و شناسایی می کنند و طبیعیست که امکان انتشار خبر درباره تک تک این تهدیدات برای آنها امکانپذیر نیست و فقط الگوریتمهای شناسایی این تهدیدات را بر روی سرویسها و نرم افزارهای خود قرار می دهند تا کاربرانشان در امنیت باشند .

بخشی از این تهدیدات نیز به وسیله تکنولوژی های منحصر بفرد امنیتی این شرکتها مانند رفتار شناسی ، امنیت ابری و یا دیگر تکنولوژی ها شناسایی می شوند و هیچگاه خبری درباره آنها منتشر نشده و یا تحلیل نمی شوند .

بسیاری از ویروسهایی که این شرکتها کشف و شناسایی می کنند جزء سارقان هویت و یا جاسوس افزارها و بسیار خطرناک بوده ، ولی کشف و رهگیری اینگونه ویروسها برای متخصصین حرفه ای این شرکتها به امری عادی و طبیعی تبدیل شده است .

کسپرسکی با ترفند جدیدی  برخی از همین ویروسها که ماهها یا سالها بعد به دست می آورد را تحلیل کرده و خبر آنها را به نام خود منتشر می کند .

کسپرسکی به واسطه از دست دادن نمایندگان ، مدیران منطقه ای و مشتریانش در وضع خوبی به سر نمی برد و الارقم اینکه ارتباط خود با دولت روسیه را رد می کند ولی مشخص است هم اکنون بدون کمکهای دولت روسیه قادر به ادامه حیات نیست .

این شرکت چندین بار نیز سابقه مسدود کردن اشتباهی لایسنسهایش را دارد که همچین اتفاقی تاکنون در دیگر شرکتهای امنیتی و نرم افزاری سابقه نداشته و این موضوع نشان دهنده نهایت بی مسئولیتی این شرکت است .

خبر منتشر شده توسط کسپرسکی ( 8 آگوست 2012 )

خبر منتشر شده توسط  ترندمیکرو 4 مارچ 2012 ( حدود 5 ماه پیش )



خوب به موضوع جدیدی بپردازیم و آن بررسی بازار آنتی ویروس هندوستان است .

همانطور که مشاهده می کنید حدود 1 سالی است که تمرکز تبلیغاتی کسپرسکی به منطقه ایران و خاورمیانه محدود شده است .

شواهد بسیاری نشان می دهد که نه تنها بازار اروپا ، آمریکا و آسیای جنوب شرقی جایگاهی برای این شرکت روس قائل نشده اند ، بلکه بازار آنتی ویروس هند هم که روزگاری به لطف فعالیتهای توزیع کننده انحصاری کسپرسکی در هند Zoom Technology و البته قیمتهای بسیار پایین توانسته بود اندک جایی برایش باز کند ، به سرعت در حال از دست دادن جایگاه خود و خروج از بازار بزرگ هندوستان است .

( Zoom Technology بین سالهای 2009/2010 با کسپرسکی قطع ارتباط کرد و کسپرسکی برای مدتی دست به دامن کامگارد شد . )


کسپرسکی دست به دامن کامگارد شد .

کسپرسکی مجبور به حذف کامگارد شد .
در هندوستان کسپرسکی نه تنها مجبور شده تا قیمت پایه محصولات خود مخصوصآ آنتی ویروسهای تحت شبکه را مجددآ کاهش دهد ، بلکه تخفیفهای جدیدی را نیز به خریداران پیشنهاد داده است .

برای مثال قیمت پایه ( Base ) لایسنس KBSS برای 10 تا 15 کامپیوتر که حدود 1700 روپیه بود ، هم اکنون به 1200 روپیه رسیده است .

البته در زمان قیمت 1700 روپیه قیمت هر روپیه 20 تومان بود و با توجه به اینکه تغییر قیمتی بین دلار و رویپه شاهد نبودیم ، 1200 روپیه می شود 30 هزار تومان می شود .

بد نیست بدانید کسپرسکی همان نسخه KBSS را با عنوان KBSS Small Office به صورت نیم بها ارائه می دهد . این راهکارها با نسخه های Small Business ایران متفاوت بوده و همان لایسنس KBSS تحویل خریدار می شود .

این کاهش قیمت در تعدادهای بیشتر و یا راهکارهای دیگر بیشتر هم می شود .

همچنین میزان تخفیف مهاجرت و تمدید از  30% قیمت پایه به بیش از 60% افزایش یافته است .

جالب اینکه در این مدت قیمت محصولات شرکتهای بین المللی مانند ترندمیکرو و سایمنتک یا تغییری نداشته و در برخی محصولات با افزایش هم روبرو بوده است .

کمپانی های معتبر امنیتی که همواره در همه بازارها جزء انتخابهای اول مصرف کنندگان هستند به دلیل کیفیت بالا محصول و خدمات پشتیبانی و درخواستهای رو به رشد و قابل اعتماد بودن اندکی هم با افزایش قیمت مواجه بوده اند .

ولی در این سالها بجزء شرکتهای امنیتی بین المللی و معتبر ، مشکل دیگری هم برای این شرکت روسی به وجود آمده که آنطور که مشخص است امید بازگشت کسپرسکی به بازار این منطقه را به شدت کاهش داده است .

بعد از بروز مشکلاتی که در جریان هستید مصرف کنندگان محصولات این شرکت به 2 گروه تقسیم شده اند .

گروهی به سمت استفاده از محصولات شرکتهای بزرگ و معتبر امنیتی رفته اند .

و گروه دیگر که محصولاتی با قیمتهای پایینتر و وطنی ( هندی )  می خواهند به سمت استفاده از محصولات ضد ویروس هندی متمایل شده اند .

آنطور که در لابلای برخی وب سایتهای تحلیل و بررسی محصولات و بازار ضد ویروس هند مشخص است ، مصرف کنندگان قدیمی کسپرسکی که هم اکنون از ضد ویروسهای هندی استفاده می کنند معتقدند که علاوه بر پشتیبانی بهتر ، محصولات این شرکتها کیفیت و عملکرد بهتری نسبت به کسپرسکی داشته و این موضوع روند مهاجرت از کسپرسکی به ضد ویروسهای هندی را تسریع بخشیده و دقیقآ همین موضوع مشکلات بسیاری را برای کسپرسکی ایجاد کرده است.

در حال حاضر هند دارای 4 تولید کننده آنتی ویروس است . ( کوئیک هیل ، K7 ، ای اسکن و نت پروتکتور )

این مشکلات به حدی است که کسپرسکی دیگر  تمرکزی بر روی بازار منطقه هندوستان نداشته و با ناامیدی با کاهش قیمتها سعی در جذب مجدد بازار دارد و تمرکز تبلیغاتی خود را به ایران و خاورمیانه معطوف کرده است .


- ترس کسپرسکی از افشای قیمتهای واقعی محصولاتش .

بد نیست درباره قیمتهای سال 2012 کسپرسکی اطلاعات بیشتری داشته باشید .

از اوایل سال 2012 کسپرسکی فقط به چند توزیع کننده خاص لیست قیمتهای 2012 را ارائه داده و تاکید کرده که لیست نباید به هیچ همکار و نماینده ای داده شود و نمایندگان از لیست قیمتهای قدیمی استفاده می کنند و در بیشتر موارد قیمت به صورت پروژه ای به نماینده اعلام می شود .

- همکاری شاتل با کسپرسکی .
بد نیست بدانید کسپرسکی از سر ناچاری هر شرایطی که شاتل خواسته برآورده کرده و حتی بیش از 1 سال نام این شرکت را در لیست نمایندگانش قرار داد تا شاید راضی شود با این شرکت همکاری کند .

- تغییرات در سیستم مدیریت لایسنسهای آنتی ویروس کسپرسکی .

همانطور که می دانید کسپرسکی تغییراتی در سیستم مدیریت لایسنسهای خود داده که به واسطه آن در تعداد نصبهای لایسنسهای کسپرسکی محدودیتهایی بروز کرده است . لینک


مثلا در لایسنس 1 کامپیوتره ، کاربر فقط 2-3 بار قادر به تعویض ویندوز و یا انتقال به سیستم دیگر و یا تغییرات سخت افزاری است و سپس لایسنس مسدود ( بلاک ) می شود .

خوب به نظر شما چرا کسپرسکی سیستم لایسنس محصولات خود را به این شکل درآورده است ؟

برخی معتقدند که این تغییرات برای امنیت بیشتر لایسنس است .

ولی باید گفت این استدلال بی ربطی است .

زیرا کاربر دارد روی یک سیستم یا همان تعداد مشخص سیستم از لایسنس استفاده می کند و قوانین Term and Conditions را نقض نکرده که لایسنش مسدود و بلاک شود !

از طرفی می دانید که چندین بار کسپرسکی لایسنسهاش را به اشتباه مسدود کرده است .

ولی یکبار بین سالهای 2009 / 2010  تعداد لایسنسهای مسدود شده هم بسیار زیاد بود و هم متعلق به همه مناطق بود .

یعنی هم لایسنسهای خاورمیانه ، هم هندوستان ، هم انگلستان ، هم منطقه اروپا و هم مالزی و هم آمریکا مسدود شد .

حال با این اطلاعات مشخص می شود که چرا کسپرسکی سیستم لایسنسهای خود را عوض کرده است .

آیا می توانید حدس بزنید ؟

به طور مشخص یکی از دلایل تغییرات در سیستم مدیریت لایسنس ، کسپرسکی سعی دارد که اگر مجددآ بر اثر اشتباه لایسنسهایش مسدود شد به سادگی بر اشتباه خود سرپوش گذاشته و ماست مالی کند و موضوع رو جمع کند و از شواهد مشخص است که دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد .

شرکت شاتل هم که جدیدآ با ترس و لرز فراوان فروش کسپرسکی را آغاز کرده در بخشی از سایت شرایط استفاده از محصولات کسپرسکی رو منتشر کرده که بد نیست مطالعه کنید
.

مخصوصآ بند 3.6 که مفهوم آن این است که هر زمان هر محصول و لایسنسی دچار مشکل شد حتی از طرف شرکت تولید کننده و یا خود شاتل ، مصرف کننده حق هیچگونه اعتراضی رو ندارند .

چگونه شاتل فروشنده کسپرسکی شد ؟ ( قسمت اول )


و در آخر باید گفت : متاسفانه برخی خوانندگان وب سایت دیسنا بدون دقت لازم و کافی مطالب دیسنا را مطالعه کرده و به مستندات و منابع دیسنا دقت ندارند .

این گروه از خوانندگان لطفآ در صورتی که با شبهه ای مواجه شدند در ابتدا به منابع و شواهد مندرج در متن و یا ذیل اخبار مراجعه کرده و در صورتی که باز سوالی داشتند آن را با ما مطرح نمایند .



اخبار مرتبط :

مقایسه آنتی ویروسهای KIS و TMIS

کشف نقصهای امنیتی خطرناک در محصولات 2012 کسپرسکی

کسپرسکی اشتباه خود را به طرز بدی اصلاح کرد .
 

پر فروش ترین شرکتهای آنتی ویروس در سال 2011


دفتر کسپرسکی در ترکیه بسته شد . 

چرا کسپرسکی فارسی شد ؟ ( نوآوری یا ناچاری ؟ )
شرکت General Atlantic از خرید سهام کسپرسکی منصرف شد .

بیش از 1 ماه از درج و حذف ناگهانی نسخه های خانگی کسپرسکی می گذرد .

  بررسی جامع تروجان پلیس Police Trojan

دیسنا :

پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد