امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

مرکز آموزش کسپرسکی تعطیل شد .

Kaspersky lab.gif


دیسنا - پایگاه اطلا
ع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

شرکت روسی کسپرسکی مجبور به تعطیلی دفتر آموزش خود شد .

پیش از این دفتر شرکت اماراتی کامگارد ( ComGuard FZ - LLC ) محلی برای آموزش همکاران و نمایندگان شرکت کسپرسکی را بر عهده داشت .

ولی آنچه از وب سایت شرکت کسپرسکی مشخص است ، این مسئولیت نه تنها از شرکت کامگارد گرفته شده ، بلکه شواهد نشان می دهد این مرکز به طور کلی تعطیل شده است .

کاهش فروش ، قطع ارتباط نمایندگان و مشکلات بسیار در عرضه محصولات و از دست دادن قدرت رقابت با دیگر شرکتهای عرضه کننده ضد ویروس ( حتی شرکتهای کوچک و در سطح خود کسپرسکی ) باعث شده تا این شرکت با مشکلات بسیاری روبرو باشد .



چند خبر از گوشه و کنار دنیای امنیت :

اول اینکه شرکت الحسانی که یکی از توزیع کننده های محصولات ضد ویروس خانگی و دفاتر کاری کوچک کسپرسکی در منطقه خاورمیانه بود ، دیگر در 3 کشور ایران ، پاکستان و افغانستان فعالیت نمی کند .

( قابل توجه فروشگاه های که بسته های کسپرسکی با لوگوی الحسانی به فروش می رسانند و تعداد بسیار زیادی نیز بسته از این شرکت و یا نمایندگانش خریداری کرده اند که بهتر است بیشتر مراقب باشند . ) کاربران هم بیش تر از همه باید مراقب باشند .


و دومین اینکه اخیرآ خبری در وب سایتهای خبری با عنوان "  رئیس کاسپراسکای و رد اتهام ارتباط با دولت پوتین " منتشر شده است که حاوی نکات جالبیست .
1- خبرگزاری که اقدام به انتشار این خبر کرده چرا هر دفعه نام کسپرسکی را به یک شکل می نویسد ؟ مگر می شود یک نام برای یک نویسنده چند شکل داشته باشد ؟

2- نباید گفت دولت پوتین ، بلکه دولت روسیه .

3- در این خبر گفته شده "
Eugene Kaspersky رییس شرکت کاسپراسکای بزرگترین موسسه امنیت سایبری روسیه "

سوال این است : مگر روسیه چند شرکت امنیتی ( موسسه ) دارد که حالا کسپرسکی بزرگترینش باشد که مهم باشد و تاکید شده بزرگترین شرکت امنیتی سایبری ؟!

در بحث امنیت سایبری کسپرسکی جایگاهی در بین غولهای امنیتی ندارد .

این شرکت فقط در تبلیغات غیر واقعی و عجیی و آمارهای غیر واقعی تبحر خاصی دارد .

ولی آیا تبلیغات باعث تامین امنیت کاربران می شود ؟ تبلیغات محصول با کیفیت می شود ؟ تبلیغات برای کاربری که با مشکلات متعدد استفاده از محصولات این شرکت دست به گریبان است نون و آب می شود ؟ آیا تبلیغات باعث می شود تهدیدات ، ویروسها ، روت کیتها و بوت نتها شناسایی شوند ؟



مطالعه خبر زیر هم خالی از لطف نیست .
متهمان اصلی ساخت و انتشار ویروس شعله !


فروشندگان کسپرسکی از طریق سازمان نظام صنفی و سازمان فناوری اطلاعات و مرکز ماهر در صدد هستند عدم تمایل کاربران به خرید محصولات شرکتهایشان را با محدود کردن شرکتهای مطرح و معتبر جبران کنند .

در این میان برخی از فروشندگان دیگر محصولات ضد ویروس که قدرت رقابت با شرکتهای معتبر را  ندارند هم با این شرکت روسی همکاری می کنند .

این شرکتها می خواهند به هر طریق ممکن مانع استفاده کاربران ایرانی از محصولات شرکتهای معتبر و بین المللی شوند .

وظیفه این کارگروه چیزی مانند تصویب قانونی برای الزام همه مردم ایران به استفاده از محصولات شرکت ایران خودرو است .

سومین خبر درباره عوض شدن مدیر عامل شرکت سیمانتک است .

برخی وب سایتها و نشریات با تیتر " اخراج مدیر عامل شرکت سیمانتک ) سعی کرده اند طوری این تفکر را به خواننده خبر و کاربران القاء کنند که شرکت سیمانتک شرکت ضعیفی است .

خوب دیگه این هم یک روش تبلیغاتی منفی است بر ضد رقبای قدرتمند .

اخبار مرتبط :
اهداف پنهان کارگروه ویژه ساماندهی استفاده از آنتی‌ویروس‌های خارجی

پر فروش ترین شرکتهای آنتی ویروس در سال 2011


دفتر کسپرسکی در ترکیه بسته شد . 

چرا کسپرسکی فارسی شد ؟ ( نوآوری یا ناچاری ؟ )

کسپرسکی مجبور به حذف کامگارد شد .


شرکت General Atlantic از خرید سهام کسپرسکی منصرف شد .


دیسنا :

پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد