دیسنا : پایگاه امنیت اطلاعات ایران :
البته این سرویسها با توجه به شرکت ارائه دهنده و یا سرویسی که خریداری می کنید ، ویژگی های مختلفی دارند .
حتی برخی گزارشهای تائید نشده ، خبر از قطع صادرات نفت ایران و ایجاد مشکل در برخی حوزه های نفتی داده بودند .
برخی کارشناسان وجود این مشکلات را ناشی از حمله یک ویروس با نام Wiper می دانستند .
( Wiper به عملی اطلاق می شود که طی آن اطلاعات بر روی هارد دیسک به شکلی پاک می شود که غیر قابل برگشت و Recovery می باشد . )
ولی برخی دیگر از کارشناسان آن را ناشی از یک حمله هکری می دانسته اند .
به هر شکل با توجه به عدم دسترسی منابع مستقل خبری ،این خبر تائید نشده است .
ولی ما در این یاداشت نمی خواهیم به شما راه حل مبارزه با این مثلا ویروس را بگوییم .
تمام خبرها از مجموعه وزارت نفت منتشر شده بود و هیچ خبرنگاری به منابع موثق خبری و شهودی دسترسی نداشته است .
از طرفی از سالها پیش همواره شایعه هایی درباره نوعی ویروس که اطلاعات هارد
دیسکها را پاک می کند وجود داشته است ولی دیسنا قادر به تائید آنها نمی
باشد .
پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات موثق به وب سایت شرکتهای معتبر امنیتی مانند ترندمیکرو ، سایمنتک ، سوفوس و مک آفی مراجعه نمائید .
ولی نباید فراموش کنیم که ویروسهایی منتشر شده اند که اطلاعات را رمزنگاری کرده و غیر قابل استفاده می کنند .
به اصل مطلب بپردازیم :
جالب اینکه تاکنون هیچکدام از شرکتهای امنیتی ( داخلی و خارجی ) و حتی
مراکز دولتی مدیریت امنیت کشور مانند سازمان فناوری اطلاعات ،آپا و ماهر که
ممکن است براساس سیاستهای دولتی اقدام به انتشار خبر کنند وجود همچین
ویروسی را تائید نکرده اند .
ولی در طرف دیگر ماجرا عکس العمل برخی شرکتهای فروشنده محصولات آنتی ویروس در کشور جالب توجه است :
این شرکتها برای مقابله با ویروسی که وجود ندارد راهکار ارائه داده اند .
خوب کاملا موافقیم که بسیار خنده دار و مسخره است و بیشتر شبیه فیلمهای علمی ، تخیلی است .
نه اشتباه نکنید ، شما در هالیوود نیستید .
ارائه راهکار برای مشکلی که وجود آن هنوز ثابت و تائید نشده و 100 تا اما و اگر و شاید در آن است .
- شاید ویروس بوده .
- شاید حمله هکری و سایبری بوده .
- شاید بازی خبری وزارت نفت بوده !
- شاید یکی از کارمندان با یک برنامه کوچک و بسیار ساده این مشکل را به وجود آورده !
و همه اینها اما و اگرها و شایدهاست و به قول شاعر در اگر نتوان نشست .
ولی به یک نکته توجه کنید :
بعید
نیست شرکت کسپرسکی چند هفته یا ماه دیگر اعلام کند ویروسی شناسایی کرده که
فعالیتی مانند همین ویروس خیالی وزارت نفت ( wipro ) را دارد و سعی کند با
کار خبری بر روی آن چند لایسنس بیشتر بفروشد .
مانند پسر عموها و دختر خاله های استاکس نت و دوکو و خیلی دیگر از خبرهای منتشر شده توسط این شرکت روسی .
جالب
است بدانید کسپرسکی ماه قبل در خبری اعلام کرد ویروس دوکو کاملا مرتبط با
استاکس نت است ، ولی هفته گذشته خبری منتشر کرد که دوکو اصلا به استاکس نت
ربطی ندارد .
اخبار مرتبط :
بررسی حمله ویپرو Wipro به وزارت نفت
بهترین آنتی ویروس ایران و دنیا ( جهان )
ارائه :
واحد اطلاع رسانی شرکت دورانتاش
اگر خبرهای قبلی دیسنا را مطالعه کرده باشید ، خبری با عنوان " یوجین کسپرسکی : آنتی ویروسهای رایگان برای بازی است . " منتشر شده است که درباره اظهار نظر آقای یوجین کسپرسکی مدیرعامل کمپانی کسپرسکی درباره آنتی ویروسهای رایگان است .
حال دیسنا شواهد جدیدی را به دست آورده که نشان می دهد چرا صدای آقای یوجین کسپرسکی بلند شده و دیگر نتوانسته سکوت کند .
شرکتهای ارائه دهنده آنتی ویروسهای رایگان مانند AVG-Avira -Avast همواره یکی از مشکلات شرکت کسپرسکی بوده اند ، زیرا طیف و کیفیت محصولات کسپرسکی به شکلی نیست که طیف زیادی از کاربرانی که محصولات پولی را استفاده می کنند تحت پوشش قرار دهد .
افراد و شرکتهایی که برای آنتی ویروس هزینه کرده و به
امنیت سیستمهای خود اهمیت می دهند همواره به سراغ محصولات شرکتهای بسیار
معتبر و بین المللی می روند و نگاهی به محصولات دیگر شرکتها ندارند .
به هر شکل و با وجود همه این مشکلات ، شرکت کسپرسکی سعی کرده در این زمینه سکوت کند و راهکارهایی را نیز آزموده .
برای مثال کسپرسکی در مناطقی مانند هند و چین و مناطقی
که شرکتهای بزرگ حضور پر رنگی دارند محصولاتش را به پایین تر قیمت ممکن
ارائه می دهد ( مثال : 17 $ برای اینترنت سکیوریتی 3 کاربره ) تا بتواند مشتریانی برای خود دست و پا کند .
ولی مشکل آنجا بسیار حاد و اساسی شد که بعد از سالها دست و پنجه نرم کردن کسپرسکی با مشکلات ، شرکت فیس بوک همکاری را با 5 شرکت مایکروسافت - ترندمیکرو - سایمنتک - سوفوس و مک آفی آغاز نمود و خبر آن در همه دنیای دیجیتالی منتشر شد .
این خبر در حالی منتشر شد که خبری از نام کسپرسکی که مدعی است یکی از فروشندگان بزرگ آنتی ویروس است ، نبود .
مخصوصآ خبر استفاده از تکنولوژی های شبکه حفاظتی هوشمند ترندمیکرو ( Trend Micro Smart Protection Network ) سرو صدای بسیاری ایجاد کرد .
ترندمیکرو بعنوان پیشرو ترین و اولین شرکت ارائه دهنده راهکارهای امنیتی برای محیطهای ابری و سرورهای مجازی و همکار تجاری و فنی کمپانی هایی مانند IBM - CISCO - LINKSYS - HP - WIPRO - DELL - QUALYS شناخته می شود و پیشرفت بسیار سریعی در جذب کاربران خانگی ، شرکتی ، سازمانی و مراکز داده داشته است .
عدم انتخاب کسپرسکی از طرف شرکت فیس بوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی اینترنتی با بیش از 900 میلیون کاربر ، عرصه بازار آنتی ویروسها و امنیت را روز به روز برای کسپرسکی تنگ تر می کند و این مسئله باعث شده آقای یوجین کسپرسکی نتواند سکوت کند و با مطرح کردن بحث آنتی ویروسهای رایگان سعی نموده دوباره در صدر اخبار امنیت و آنتی ویروسها قرار گیرد .
در سالهای اخیر کسپرسکی بسیار سعی نموده با انتشار گزارشات خلاف واقع و ناصحیح خود را یک شرکت پیشرو امنیتی و پر فروش نشان دهد .
این شرکت در انتشار اخبار کذب و استفاده از تبلیغات فریبنده مهارت بسیاری داشته و همواره سعی کرده با ایجاد خبرهای مختلف ، حتی خبرهای بی ربط به امنیت ، خود را در سر تیتر خبرها نشان دهد .
البته این تبلیغات عمومآ فقط در ایران و برخی از کشورها که کمپانی های بزرگ و معتبر بین المللی حضور کمرنگ تری دارند جواب دهد و هنوز طیف وسیع کاربران استفاده از محصولات کمپانی معتبر بین المللی را ترجیح می دهند و به سادگی فریب تبلیغات این شرکت را نخورده اند .
کسپرسکی به دلیل عدم پایبندی به تعهدات ، ارائه محصولات بی کیفیت ( مخصوصآ ضعف جدی در شناسایی ویروسهای روت کیت )، عدم ارائه پشتیبانی بلادرنگ ، طیف کم محصولات و عدم پاسخگویی مناسب و عدم جبران خساراتی که به مشتریانش وارد کرده ، تعداد بسیاری از همان اندک مشتریانی که داشته از دست داده .
این شرکت همواره متهم بوده که از کمکها و حمایتهای دولت روسیه بهره برده و از ان طرف به پیشبرد سیاستهای روسیه کمک می کند .
مسئله دیگر اینکه خود شرکت کسپرسکی با انتشار لایسنس های به اصطلاح سرقتی توانسته همین تعداد کاربر را به استفاده از محصولات خود ترغیب نماید .
و از کاربرانی که معتبر نبوده و به دنبال نسخه های رایگان و یا جعلی هستند ، نباید انتظار داشت که محصول کسپرسکی را به محصولات آنتی ویروس رایگان ترجیح دهند ، زیرا کسپرسکی امکانات بیشتری در اختیار آنها قرار نمی دهد و اگر این دسته از کاربران چیزی از کامپیوتر و امنیت سر در می آورند آنوقت سراغ محصولات شرکتی مانند کسپرسکی نمی رفتند .
اخبار مرتبط :
ظاهرآ بازار آنتی ویروس برای کسپرسکی بسیار بسیار تنگ شده به شکلی که مدیر عامل این شرکت نیز نتوانسته سکوت خود را ادامه دهد .
یوجین کسپرسکی ، مجبور به اظهار نظر درباره آنتی ویروسهای رایگان شد .
البته پیش از این نیز آقای کسپرسکی اظهار نظرات جالبی بیان کرده ، برای نمونه اینترنت باید مانند محیط نظامی شود و یا امثال این نظرات .
البته شنیدن این نظرات از آقای کسپرسکی چیز عجیبی هم نیست ، وقتی این شرکت برای تبلیغات دست به هر کاری میزند .
- سفر به قطب - قرارداد با آقای جکی چان و جدیدآ یکی از خوانندگان پاپ در تایوان - دزدیدن ظاهری فرزندش- درج نام همکاران در وب سایت کسپرسکی البته شرکتهایی که با کسپرسکی همکاری ندارند - انتشار گزارشات تائید نشده و غیر واقعی درباره برخی ویروسها و بزرگنمایی درباره آنها و استفاده تبلیغاتی از ویروسها و تهدیدات - ارائه آمار غیر واقعی و فریبنده رشد فروش و یا افزایش سهم بازار آنتی ویروسها به همکاران و موسسات ، تنها بخشی از فعالیتهای تبلیغاتی کسپرسکی می باشد که حتی برخی همکاران این شرکت را نیز فریب داده است .
البته در ایران راه دیگری نیز به موارد موق افزوده می شود و آن استفاده از شرکتهای IT در جهت تبلیغات و اعمال سیاستهای کسپرسکی می باشد .
و آن وعده درج نام در وب سایت کسپرسکی می باشد .
ولی آیا درج نام در وب سایت کسپرسکی ارزشی دارد و یا برای یک شرکت می تواند اعتبار به همراه داشته باشد ؟
شواهد و اتفاقاتی که در گذشته به وقوع پیوسته به خوبی
نشان داده درج نام در وب سایت شاید از جهاتی خوب باشد ولی هیچگاه نتوانسته
نشان دهنده اعتبار شرکای تجاری باشد ، مخصوصآ درمورد کسپرسکی این مورد
بیشتر صدق می کند .
ولی اینبار نظر و سخن آقای کسپرسکی درباره آنتی ویروسهای رایگان بوده است .
آنتی ویروسهای رایگان فقط برای بازی هستند .
آقای یوجین کسپرسکی در ادامه گفته است باید بررسی شود آیا ارائه آنتی ویروسهای رایگان قانونی است ؟
صحبت دیگر ایشان عدم کارایی این نرم افزارها برای حفاظت از کاربران است ، آن هم با روشهایی ساده .
همچنین کسپرسکی شرکتهای ارائه دهنده آنتی ویروسهای
رایگان را متهم کرد که از یافته ها ، تحقیقات و سرمایه گذاری های شرکتهای
رقیب به نفع خود برای شناسایی تهدیدات بهره می برند. ( البته توضیح نداده
است چگونه ؟ )
مشخص نیست از نظر آقای یوجین کسپرسکی در نهایت آنتی ویروسهای رایگان جوابگو هستند و یا نیستند و بسیار مبهم و آشفته سخن گفته است .
بد نیست بدانید تاکنون نظرات مختلفی درباره آنتی ویروسهای رایگان توسط کارشناسان مختلف امنیتی ارائه شده ، ولی تاکنون مدیرعامل یک شرکت امنیتی ( آن هم شرکتی که ادعا می کند چهارمین فروشنده بزرگ محصولات ضد ویروس در دنیاست ) درباره این آنتی ویروسها نظری نداده اند .
شرکتهای بزرگ و معتبر امنیتی هیچگاه این نرم افزارها را رقیب محصولات خود ندانسته و درباره آنتی ویروسهای رایگان به طور کلی اظهار نظری نکرده اند .
البته دلایل مختلفی وجود دارد که شرکتهای بزرگ و معتبر
بین المللی درباره شرکتهای ارائه دهنده آنتی ویروسهای رایگان اظهار نظری
نمی کنند .
1- محصولات امنیتی و آنتی ویروس شرکتهای معتبر بین
المللی نه از لحاظ کیفیت و نه ویژگی ها و نه خدمات پشتیبانی قابل مقایسه با
آنتی ویروسهای رایگان نیستند .
2- بخش قابل ملاحظه فروش شرکتهای بزرگ امنیتی بر روی راهکارهای امنیتی شرکتی و سازمانی ( گران قیمت ) می باشد که تعداد بسیار کمی از دیگر شرکتهای امنیتی مشابه آن راهکارها را دارند .
و حتی در صورتی که مشابه این راهکارها و محصولات را
ارائه دهند ولی از لحاظ ویژگی ها ،کیفیت و اعتبار محصول قابلیت رقابت با
محصولات شرکتهای معتبر و بزرگ را ندارند ، چه برسد به اینکه نسخه رایگان
آنها را ارائه دهند .
و در نهایت اگر کاربری این نیاز را در خود ببیند و به سطح مناسبی از آگاهی برسد که باید یک محصول آنتی ویروس معتبر تهیه کند به سراغ محصولات شرکتهای معتبر می رود .
این موضوع باعث شده شرکت کسپرسکی که عمومآ در کشورهایی مانند ایران که کاربران هنوز دانش و آگاهی کافی ندارند و از طرفی شرکتهای معتبر بین المللی حضور کمرنگ تری دارند ، حضورش احساس شود و محصولاتش را به فروش برساند و طیف محصولات کسپرسکی به شکلی است که مشتریانش با ایجاد کمترین مشکلات مخصوصآ مشکلات مالی و اقتصادی ، نصب نسخه های رایگان را به خرید و نصب محصولات امثال کسپرسکی ترجیح می دهند .
و این مسئله تاثیر مستقیمی بر فروش و درآمدزایی شرکت
کسپرسکی که بخش قابل ملاحظه فروشش در مناطقی مانند ایران است دارد و این
شرکت را از این لحاظ تحت فشار قرار داده است.
اخبار مرتبط :
به گزارش دیسنا ، شرکت دورانتاش قیمت محصولات خود را تغییر داد .
دورانتاش توزیع کننده طیف متنوعی از محصولات آنتی ویروس برای کامپیوترهای خانگی ، شرکتی ، سازمانی ، گوشی های موبایل ، هوشمند و تبلت و ارائه دهنده سرویسهای امنیتی ابری و ذخیره سازی ابری می باشد .
ولی چگونه محصولات دورانتاش را تهیه کنیم ؟
- مراجعه به وب سایت دورانتاش > منو سفارش خرید > محصولات خانگی و مشاهده قیمت محصولات .
( در صورتی که درخواست خرید سرویس نگهداری لایسنس نیز داشته باشید مبلغ آنرا همراه با هزینه محصول واریز نمائید . )
- وازیر هزینه . ( کارت به کارت ، اینترنت بانک ، موبایل بانک )
- ورود به صفحه ثبت سفارش و ثبت نمودن سفارش .
- بعد از ثبت سفارش ، لایسنس به طور مستقیم به آدرس ایمیلتان ارسال می شود .
ارائه :
واحد اطلاع رسانی شرکت دورانتاش
به گزارش دیسنا به نقل از شرکت دورانتاش ( تنها توزیع کننده محصولات شرکت وب روت در ایران ) ، محصول ضد ویروس کمپانی وب روت با نام Webroot Secure Anywhere موفق به کسب جایزه از موسسه ادیسون شد .
ادامه مطلب ...
آزمون در بین 16 نرم افزار ضد ویروس پولی و رایگان برگزار شد و محصول تیتانیوم اینترنت سکیوریتی 2012 موفق به کب بهترین نتایج شد .