امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

ارائه رایگان آنتی ویروسهای Norton Symantec

Symantec

به گزارش واحد اطلاع رسانی شرکت دورانتاش .

شرکت دورانتاش - تنها توزیع کننده معتبر محصولات Symantec - آخرین نسخه ( Release )  از محصولات آنتی ویروس خانگی شرکت سیمانتک که با نام نورتون شناخته می شوند را بر روی وب سایت خود قرار داد .



شرکت سیمانتک بزرگترین و معتبرترین تولیدکننده محصولات آنتی ویروس در دنیا می باشد و تقریبآ با 100% شرکتهای IT دنیا همکاری نزدیکی دارد و این شرکتها محصولات این شرکت را به کاربران پیشنهاد می دهند که می توان به شرکتهای FUJITSU - SONY - DELL - HP - TOSHIBA - ACER - ASUS - GIGABYTE و دهها کمپانی کوچک و بزرگ دیگر اشاره نمود .

کاربران توجه داشته باشند ، جهت دانلود و دسترسی به فایلهای نصب محصولات ضد ویروس فقط و فقط به منو دانلود وب سایت شرکت دورانتاش مراجعه نمایند تا به اصل و معتبر بودن سورس فایلها نصب آنتی ویروسها اطمینان داشته باشند .

شرکت دورانتاش طیف متنوعی از محصولات شرکت سیمانتک را ارائه می دهد که شامل محصولات ضد ویروس خانگی و شرکتی ( تحت شبکه ) می باشد .

در بخش محصولات ضد ویروس خانگی ، محصولات شرکت Symantec با نام Norton شناخته می شوند که می توان به :


Symantec Norton AntiVirus

 Symantec Norton Internet Security

 Symantec Norton 360

اشاره نمود .

از رقبای شرکت سیمانتک می توان به ترندمیکرو و مک آفی اشاره نمود .

استفاده کنندگان از محصولات شرکت سیمانتک توجه داشته باشند در صورتی که هم اکنون از نسخه های 2012 محصولات این شرکت استفاده می کنند ، بروزرسانی Release های آنتی ویروسهای این شرکت به طور خودکار اعمال می شود و نیازی به دریافت این نسخه ندارند .

آنتی ویروسهای نورتون شرکت سیمانتک به صورت پیش فرض 16 تا 30 روز به صورت تربال فعال می شوند و سپس کاربر باید نسبت به خرید لایسنس ( کد فعالسازی ) معتبر اقدام نموده و بعد از ثبت نرم افزار ، پنل مدیریتی لایسنس اختصاصی دریافت نماید .



اخبار مرتبط :

بازیگران کلیدی امنیت در سالهای 2011 تا 2015

پر فروش ترین شرکتهای آنتی ویروس در سال 2011


واحد اطلاع رسانی شرکت دورانتاش

www.durantash.com




کارگروه ساماندهی به کارگیری ضدبدافزارهای خارجی تشکیل شد
کارگروه ساماندهی ب کارگیر



اهداف پیدا و پنهان کارگروه ویژه ساماندهی استفاده از آنتی‌ویروس‌ه

به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران :

روز پیش خبر با 2 عنوان " تشکیل کارگروه ویژه برای ساماندهی استفاده از آنتی‌ویروس‌های

خارجی " و  " کارگروه ساماندهی به کارگیری ضدبدافزارهای خارجی تشکیل شد
. " به نقل از ایتنا و
آفتانا منتشر شده است .


ولی سوال این است ، هدف از تشکیل این کارگروه چیست ؟

پیش از همه نیم نگاهی به افراد عضو سازمان نظام صنفی می اندازیم :

1- خانم آریا : مدیر موسسه آموزشی کهکشان نور ، دارای روابط تبلیغاتی و آموزشی با شرکتهای فروشنده کسپرسکی از جمله ایدکو و دیده بان آی تی  و همچنین وب سایتهایی مانند ایتنا .

2- حمید بابادی نیا : مدیر عامل شرکت گیلاس کامپیوتر ، نماینده کسپرسکی و دارای روابط تجاری با شرکتهای تجارت امن خاورمیانه خاورمیانه - کامگارد .

بررسی شرکت کنندگان در جلسات اول و دوم کارگروه :

ناگفته پیداست .
99% آنها از فروشنده های کسپرسکی هستند !!

آیا بهتر نیست از این به بعد بگوئیم ، خوب کسپرسکی به دنبال چیست ؟

اول از همه باید گفت کسپرسکی و توزیع کنندگانش بارها ثابت کرده اند که برای رسیدن به اهدافشان از دیگر شرکتها و افراد خارج از کسپرسکی به خوبی بهره برده اند و حال می خواهند از سازمان نظام صنفی و چند فرد و شرکت دیگر برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند !

چرا چند شرکت دیگر عرضه کننده آنتی ویروس مانند بیت دفندر ( رایان بدر ) و ایمن رایانه پندار ( پاندا ) الارقم اطلاعاتی که شاید درباره سیاستهای کسپرسکی داشته باشند ، در این جمع حضور یافته اند !

کسپرسکی با استفاده از این افراد چه چیز استفاده از آنتی ویروسهای خارجی را می خواهد ساماندهی کنند ؟

خرید و فروش را ؟ استفاده را ؟ ارائه لایسنس معتبر را ؟ نصب را ؟ آپدیت را ؟ ثبت لایسنس را ؟ پشتیبانی را ؟ و یا شستشوی مغزی کاربران ایرانی را ؟

گفته شده این کارگروه می خواهد آیین نامه ای درباره ارزیابی شرکت های ارائه کننده ، ارزیابی نرم افزارها و بررسی تعهداتی که صاحبان محصولات حاضر هستند به مصرف کننده ارائه کنند ، تدوین نماید .

- ارزیابی شرکتهای ارائه کننده آنتی ویروس ! 

- ارزیابی نرم افزارها !

( این افراد و شرکتها آیا صلاحیت بررسی نرم افزارهای امنیتی را دارند ؟ احتمالا کسپرسکی رتبه A+ و ترندمیکرو D- را کسب می کند . )

- بررسی تعهدات صاحبان محصولات !  ( جالب است گفته نشده تعهدات فروشندگان )

می دانید چرا ؟

چون اگر فردا مطابق معمول کسپرسکی خرابکاری کرد بگویند کسپرسکی صاحب کالاست ، برید و یقه یورگن ( یوجین ) کسپرسکی را بگیرد . ما هیچ کاره ایم . اصلا به ما چه !

و اجرای همان سیاست من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود .

شاید از برادر یوجین کسپرسکی می خواهند تعهد بگیرند .

این برادر اهل روسیه متعهد می شود که سعی کند از این به بعد لایسنس بلاک نکند و قول شرف روسی می دهد .


امضاء . اثر انگشت . هاااا ( شصت پا )  .  مهر ( شرکت کسپرسکی و اخوان )

بد نیست بدانید شرکت کسپرسکی چیزی به اسم قرارداد همکاری و نمایندگی ندارد و فقط یک برگه به نماینده می دهد و 4 تا تعهد از آن شرکت میگیرد .

روش کار به شکلی است که در هر زمان کسپرسکی خواست به سادگی به هیچ کدام از تعهداتش عمل نکند و کسی هم هیچی نتواند بگوید .


می توان گفت کسپرسکی اصلا تعهدی نمی دهد .

کسپرسکی هیچ تعهدی در قبال لایسنسهایش ، یا ارائه محصول یا تعهد ارائه آپدیت به ایران و اینجور مسائل به فروشنده و نمایندگانش نمی دهد .

حتی ممکن است کسپرسکی هزینه پروژه را از نماینده بگیرد و پول را بالا بکشد .

یکبار هم این کار را کرد ، زمانی که لایسنسهای خانگی خود را سوزاند و تازه به صورت طلبکارانه نمایندگانش را تهدید کرد که نباید هیچ حرفی در این باره بزنند .

البته آن چند نماینده ای که در آن وقت با کسپرسکی همکاری کردند ، خود زمینه کلاهبرداری از کاربران ایرانی را داشتند .

با مطالعه لینک زیر ، اول از همه متوجه خواهید شد که به طور یقین امثال شرکتهای بیت دفندر و پاندا عواقب نشست و برخواست با فروشندگان کسپرسکی را به خوبی نمی دانند ، چون اگر می دانستند حتمآ از اینکه به کسپرسکی برای رسیدن به اهدافش کمک کنند ، خودداری می کردند .

ولی از طرفی به دلایل مختلف این موضوع در این زمان چندان مهم نیست و از برخی جهات حضور این شرکتها در جمع فروشندگان کسپرسکی قطعآ جالب توجه خواهد بود .

نقدی بر گزارش "بررسی بازار ضد ویروس اوریجینال "

و به نظر شما از چه چیزی به عنوان هویج برای پای میز مذاکره کشاندن این شرکتها استفاده شده است ؟؟

البته فروشنده آنتی ویروسهای پاندا حق دارد ، زیرا بازار دیگر جایی برای محصولات ضد ویروس پاندا ندارد و این بسیار واضح و مشخص است و آن را از  عملکرد 6 ماهه اخیر وب سایت فروشنده محصولات پاندا سکیوریتی می توان متوجه شد .

البته کاهش سهم پاندا در بازار 30 درصد به دلیل سیاستهای اشتباه فروشنده این محصول در ایران و 70 درصد باقی مانده نیز شکل ، نوع و کیفیت محصولات این شرکت اسپانیایی است که باعث شده کاربران پاندا دیگر تمایلی به خرید محصولات این شرکت نداشته باشند و طبیعیست که مشتریان جدید نیز متاثر از مشتریان قدیمی خواهند بود .

اما بیت دفندر که مانند کسپرسکی در وب سایتش نام نماینده درج کرده و توانسته در 1 سال اخیر فعالیت خوبی از خود نشان دهد و همکاران خوبی را نیز جذب کند ( مخصوصآ شرکت پارس آنلاین را ) ، چرا پای میز مذاکره فروشندگان کسپرسکی نشسته است و می خواهد این اختیار را به فروشندگان کسپرسکی بدهد که نرم افزارهایش را و نمایندگانش را تائید و بررسی نماید ؟؟

بد نیست بدانید بعد از جذب شرکت پارس آنلاین توسط بیت دفندر ، کسپرسکی از فرط حسادت نام شرکت شاتل را در وب سایتش درج کرد .

و شاتل هیچگاه لوگو و نام کسپرسکی را در وب سایت خود درج نکرد و این موضوع نشان می دهد درج نام در وب سایت کسپرسکی چقدر ساده و بی ارزش است .


قابل توجه افرادی که برای اینکه روزی نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شود خود را می کشند و به سادگی هر کاری کسپرسکی از آنها بخواهد انجام می دهند و حتی منافع کاربران ایرانی هم وطن خود را نیز نادیده می گیرند .

فروشندگان ساده لوحی که با وعده و وعید درج نام در وب سایت ، روز و شب برای شرکتهایی که هیچ اعتبار بیزینسی ندارند تبلیغ می کنند و فقط به این شرکتها استفاده می دهند .

و چند صباحی بعد کسپرسکی با تغییر سیاستهایش یا نامها را از وب سایتش حذف می کند و یا کاربران را برای خرید محصول به سمت چند شرکت و وب سایت خاص هدایت می کند .



مسئله دیگری که شاید این شرکتها را دور هم جمع کرده وجود رقیبی جدی است که برای این شرکتها مشترک هستند .
بسیار ساده است .

این همان طرز فکری است که کسپرسکی با استفاده از آن از دیگر افراد و شرکتها همواره سود برده است و این شرکتها وقتی به خوبی به امثال شرکت کسپرسکی سود رساندن تازه می فهمند که چه اشتباه بزرگی کرده اند .

ولی برخی هستند که بهتر است اشتباه کنند و ضربه بخورد تا در آینده مسیر درست را انتخاب کنند . ولی شاید زمان دیگر به آنها اجازه اجازه انتخاب ندهد و یا زمان بسیاری را از دست بدهند .
ولی این همه ماجرا نیست .

مسئول هماهنگی این کار گروه شخص آقای رئیس محترم کمیسیون افتا نظام صنفی می باشد که نقشش در انتشار اخبار کذب و حمله به شرکتهای رقیب کسپرسکی و حتی برخی شرکای تجاری کسپرسکی انکار ناپذیر است .

این شخص مسئول موسسه دیده بان آی تی می باشد که خود را دفتر روابط عمومی کسپرسکی می داند ( شاید هم باشد . ) و ارتباطاتش با برخی نشریات و وب سایتها مانند ایتنا ، آفتانا ، ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات ، عصر ارتباط ، روزنامه دنیای اقتصاد و غیره مشخص است .

حال با برخی رابطه بهتری دارد و با برخی رابطه کمتری .

فراموش نمی کنیم زمانی که کسپرسکی هزاران  لایسنس محصولات آنتی ویروس خانگی خود را به اشتباه مسدود کرد ، شرکتهای کسپرسکی ، الحسانی و گلدن سیستم با کمک و همکاری ایشان و با کمک خبرهایی که به سفارش کسپرسکی و توسط این شخص در وب سایتهای مختلف مخصوصآ ایتنا درج شد ، از پاسخگویی به کاربران ایرانی و جبران خسارات ( مالی و فنی ) کاربران ایرانی شانه خالی کردند و پوزخندی هم به مشتریانشان زدند .

حال این شرکتها و افراد نقش دایه مهربان تر از مادر را برای کاربران ایرانی بازی می کنند !

آیا خنده دار نیست ؟

- ایشان همان شخصی است که زمانی که شرکت دورانتاش نماینده شرکت پاکستانی تریلیوم Trillium Information Security systems در ایران ( توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران ، پاکستان و افغانستان ) بود ، در وب سایت ایتنا خبری منتشر کردند با این مضمون که لایسنسهای پاکستان کسپرسکی جعلی و غیر قابل استفاده در ایران است .

این شرکتها به دلیل اینکه نمی توانستند با شرکت دورانتاش رقابت کنند به کاربران ایرانی می گفتند ، دورانتاش کلاهبردار است ، لایسنس جعلی می فروشند ، دورانتاش نماینده پاکستان کسپرسکی است و لایسنسهای پاکستان در ایران کار نمی کند و هزار حرف بی سر و ته دیگر  .

حال این شخص مسئول هماهنگی کارگروه ساماندهی آنتی ویروسها و ضد بدافزارهای خارجی شده است !

 آیا خنده دار و از طرفی خجالت آور نیست ؟

آیا این اشخاص و شرکتها با این سابقه درخشان صلاحیت این را دارند که درباره دیگر محصولات ضد ویروس و شرکتهای توزیع کننده آنها اظهار نظر کنند ؟

در ادامه می بینیم که فردی نیز به نمایندگی از سازمان فناوری اطلاعات ایران در این کار گروه حضور دارد .

این سازمان در ظاهر فروشنده آنتی ویروس نیست  .


عضویت فردی از طرف سازمان فناوری اطلاعات ایران در این کارگروه .

همان سازمانی که از درج اخبار و گزارشات شرکت ترندمیکرو ( پی سی سیلین) خودداری می کند و از طرف دیگر در حال حاضر خبرهای وب سایت ایتنا و جدیدآ آفتانا ( افتانا ) را که در انتشار اخبار کذب و تبلیغات وسیع برای کسپرسکی سابقه ای طولانی دارند در وب سایت خود درج می کند .

اخبار در وب سایت ( گروه ماهر ) درج می شود .

وب سایت گروه ماهر فقط در زمان ظهور ویروس استاکس نت ، ابزار پاکسازی ترندمیکرو را که توسط کمپانی زیمنس ارائه شده بود ، برای مدت بسیار محدودی و البته با برخی پیچ و خمها بر روی وب سایتش قرار داد ، ولی در اولین فرصت آن را حذف کرد .

جالب است بدانید گروه ماهر ( مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای ) در وب سایت خود تاکنون بیش از 500 بار نام کسپرسکی ( کسپراسکای و کاسپرسکی  ) را به شکلهای مختلف در وب سایت خود آورده ، در حالی که نام ترندمیکرو کلآ 3 بار در این وب سایت آمده است !

حال مقایسه کنید که شرکتی مانند ترندمیکرو به اصطلاح غول امنیتی محسوب می شود و فقط تعداد محصولات خانگی این شرکت بیش از کل محصولات شرکت روسی کسپرسکی است .

 و موضوع جالب تر ، در حال حاضر نام وب سایتهای خبری ایتنا و آفتانا بعنوان نماینده در وب سایت فروش آنلاین کسپرسکی ( شرکتهای سوها - ایدکو ) درج شده و هم فروشنده کسپرسکی هستند ، هم روابط عمومی کسپرسکی و شاید تا چندی دیگر نسب فامیلی هم با کسپرسکی پیدا کند .

شاید دارند ولی ما خبر نداریم . ای کاش فامیلهایش در ایران هم مانند خودش خوشگل بودند !

( البته مسئولین وب سایت فروش آنلاین کسپرسکی روزی 4 بار این نامها را اضافه و کم می کنند ، مثل خود وب سایت کسپرسکی  .)

پس به خوبی می توان مشاهده کرد که با نهایت تاسف سازمان فناوری اطلاعات ایران و گروه ماهر با بودجه دولتی و عمومی ( بیت المال ) نقش تبلیغاتچی شرکت روسی کسپرسکی را بازی می کنند و کلیه فعالیتهای آنها در راستای سیاستها و منافع کسپرسکی است  .

به نظر شما منافع سازمان فناوری اطلاعات و گروه ماهر در تبلیغ برای کسپرسکی چیست ؟

یا اینکه خود خبر ندارند که فعالیتهای آنها در جهت تبلیغات برای شرکت روسی کسپرسکی است که چند باری هم کلاه گشادی سر کاربران ایرانی گذاشته است .

و همزمانی تشکیل این کارگروه با اظهار نظر آقای یوجین کسپرسکی درباره آنتی ویروسهای رایگان چه مفهومی می تواند داشته باشد ؟


و در نهایت باید گفت : فقط همین مانده که کسپرسکی برای فروشندگان و استفاده کنندگان محصولات ضد ویروس در ایران تعیین تکلیف کند که چه آنتی ویروسی را ، از کجا ، و با چه شرایطی خریداری کنند .

ولی یک موضوع از قلم افتاده است .

حتمآ برای بسیاری از فروشنده گان و استفاده کنندگان از نرم افزارهای ضد ویروس این سوال به وجود آمده که پس چرا نشریات و وب سایتهایی که رابطه خوب و ویژه با کسپرسکی دارند مثلا از شرکت بزرگی مانند سیمانتک خبر می زنند و یا از شرکتهای کوچکتر مانند ( نام نمی بریم ):


متاسفانه باید گفت 2 فروشنده آنتی ویروس که بر روی فروش آنتی ویروسهای سیمانتک فعال می باشند نسخه های اصلی و معتبر محصولات این شرکت را عرضه نمی کنند و به همین دلیل وقتی تبلیغاتی و خبری هم برای شرکت سیمانتک می شود ، عموم کاربران برای خرید به سراغ یکی از 2 شرکت میروند که نتیجه مشخص است .

استفاده از نسخه های جعلی و عدم دریافت کارایی مناسب باعث می شود تا استفاده کننده ای که نمی داند محصولش جعلی است ، فکر کند مشکل از محصول و شرکت سیمانتک است .

و درباره برندهای ضعیف هم باید گفت : وقتی کاربری یکی دوبار به سراغ محصولات ضعیف می رود ، عمومآ پیش از این کسپرسکی را استفاده کرده اند و برای خرید مجدد دوباره به سراغ کسپرسکی می روند و در نتیجه تبلیغ برای شرکتها و محصولات ضعیف در نهایت و بعد از 1 سال یا 2 سال به نفع کسپرسکی است .

ولی موضوع ترندمیکرو کمی متفاوت است .

1- محصولات این شرکت حدود 20 سال پیش در ایران با نام پی سی سیلین وجود داشت و به کیفیت بالا و سبکی مشهور بوده است .
2- عرضه این نرم افزار و تبلیغات بر روی آن توسط شرکتی صورت می گیرد که پیش از این همکار تجاری کسپرسکی بوده و از طرف دیگر نسخه های اصلی و معتبر آن را به فروش می رساند و نه نسخه های جعلی و کرک شده را .

3-در این 20 سال هیچ شرکتی بر روی محصولات ترندمیکرو فعالیت نداشته و از طرفی نسخه های کرک شده و جعلی آن موجود نبوده و باعث بد نامی محصولات این شرکت نشده است تا بلایی که سر محصولات سیمانتک آمد ، سر ترندمیکرو نیز بیاید . و به همین دلیل است تبلیغات و فعالیت خبری بر روی محصولات ترندمیکرو برای دیگر فروشندگان ضد ویروس مخصوصآ کسپرسکی بسیار خطرناک بوده و به سادگی بازار آنتی ویروس را از دست آنها خارج کرده است  .

از طرفی در چند سال اخیر ترندمیکرو توانسته رشد سریع تر ، محصولات بهتر و قراردادهای بیشتری را منعقد نماید .




10 سال بعد :

- فروش آنتی ویروس های بین المللی کسپرسکی ، بهترین و البته تنها آنتی ویروس منظومه شمسی و حومه با قابلیت شناسایی ویروسهای بین سیاره ای و سیاهچاله ها و شبکه ابری بین آسمانی .

( شرکتهای سیمانتک ، ترندمیکرو ، مک آفی ، سوفوس ، وب روت و ..به دلیل اینکه نتوانستند از کسپرسکی رضایت نامه کسب کنند به منظومه دیگری تبعید شدند . )

- فروش آنتی ویروس بیت دفندر تحت لایسنس و اجازه کسپرسکی و سازمان فناوری اطلاعات ایران .

- تولید و فروش آنتی ویروس پاندا با لایسنس کسپرسکی . 

( عکس آقای یوجین کسپرسکی در حالی که یک خرس پاندا را در آغوش گرفته است بر روی بسته های آنتی ویروس پاندا چاپ شده است ، با هولوگرام اصل و 4 بعدی . )

- آنتی ویروس ایمن با موتورهای 5% بیت دفندر و 95 % کسپرسکی روانه بازارهای جهانی شد .

( آن 5% موتور بیت دفندر نیز با موافقت آقای یوجین کسپرسکی و خانواده محترم مورد استفاده شرکت مهران رایانه قرار گرفت . )


خبر تکمیلی :

در آخرین خبری که درباره کارگروه ساماندهی استفاده از ضدبدافزارهای خارجی با عنوان " کارگروه ساماندهی به کارگیری بدافزارهای خارجی تشکیل جلسه می دهد . " منتشر شده است نکات جالب و تازه ای دیده می شود .

در خبرهای قبلی گفته شده بود که این کارگروه در زمینه ارزیابی شرکتها ، نرم افزارها و شرایط خرید و فروش دخالتی نخواهد کرد .

"صالحی با تاکید براینکه این کارگروه در این مقطع در زمینه رتبه بندی یا گروه بندی شرکت ها یا کالاها هیچ فعالیتی انجام نخواهد داد، "

ولی هم اکنون در متن این خبر آمده  :  " ارزیابی شرکت های ارائه کننده، ارزیابی نرم افزارها و بررسی تعهداتی که صاحبان محصولات حاضر هستند به مصرف کننده ارائه کنند، موضوعاتی هستند که در کارگروه مطرح و بررسی می گردند . "

یعنی چرخش 180 درجه ای .

به نظر شما چرا این فروشندگان آنتی ویروس برای ارائه آیین نامه تا این حد عجله دارند ؟

1- کاهش فروش ، جدی تر از گذشته شده است  ؟
2- عدم قرارداد فیس بوک با آنها ؟
3- عدم انعقاد قرارداد شرکتهای بزرگ و معتبر IT با آنها ؟
4- تمایل پیدا کردن کاربران ایرانی به استفاده از محصولات آنتی ویروس شرکتهای بزرگ و معتبر بین المللی و عدم تمایل برای خرید نرم افزارهای ضد ویروس شرکتهایی مانند کسپرسکی ؟
5- حمله به شرکتها و محصولات رقیب ؟
6- جلوگیری از افشای اطلاعات بیشتر توسط دیسنا و یکی از نمایندگان قدیمی کسپرسکی درباره فعالیتهای مخرب برخی از این شرکتها در ایران و نقش آنها در کلاهبرداری از کاربران ایرانی .

7- سیاستهای کسپرسکی هم اکنون برای بسیاری از خرده فروشان و همکاران فروشنده آنتی ویروس روشن شده و تازه متوجه شده اند کسپرسکی و توزیع کنندگانش فقط و فقط نه تنها به آنها برای فروش محصول ارائه کرده اند ، بلکه از همکاری آنها سوء استفاده کرده اند .

و یا دلایل دیگری وجود دارد .

ولی سوال این است آیا این کارگروه بهتر نیست وظیفه جمع آوری و سامان دهی دهها وب سایتی را انجام دهند که برخی از آنها ارتباط پنهانی با کسپرسکی دارند و از طرفی مشغول فروش نسخه های جعلی آنتی ویروسها به سفارش فروشندگان کسپرسکی به کاربران ایرانی هستند ؟؟؟

شرکتهایی که به خاطر اینکه روزی نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شود هر کاری و فعالیتی را که کسپرسکی از آنها بخواهد انجام می دهند و بسیاری از آنها متعلق به خود کارمندان شرکتهای فروشنده کسپرسکی در ایران هستند .

از فروش لایسنسهای جعلی گرفته تا کلاهبرداری و هر کاری که به احتمال زیاد به فکر کاربران خطور نمی کند .

و به نظر شما وقتی کسپرسکی که ادعای فروش رسمی محصول در ایران را دارد و نام نماینده در وب سایتش دارد و 20 تا گواهی نامه نمایندگی هم به فروشندگانش می دهد ، چرا به دنبال تشکیل کارگروه و ساماندهی استفاده از آنتی ویروسهای خارجی است ؟؟



ارائه :


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

اخبار مرتبط :


آخرین خبر از اظهارنظر کسپرسکی درباره آنتی ویروسهای رایگان

درباره شرکت دورانتاش و معنی نام دورانتاش

متخصصین و مدیران ترندمیکرو Trend Micro Expert



کارگروه ساماندهی به کارگیری ضدبدافزارهای خارجی تشکیل شد
کارگروه ساماندهی به کارگیر

ی ضد بدافزارهای خارجی تشکیل شد
- " تشکیل کارگروه ویژه برای ساماندهی استفاده از آنتی‌ویروس‌های خارجی "
- " کارگروه ساماندهی به کارگیری ضدبدافزارهای خارجی تشکیل شد
. "
- " کارگروه ساماندهی به کارگیری ضدبدافزارهای خارجی تشکیل جلسه می دهد . "
ترندمیکرو ، تراندمیکرو ، سیمانتک ، پی سی سیلین ، ایسوس ، اسوس ، نورتون ، نورتن ، سایمنتک ، سماتک ، کسپرسکی ، ، کاسپرسکی ، کسپراسکای ، کاسپراسکی ، گالاکسی ،نوت بوک ، تبلت ، نت بوک ، دل ، اچ پی ، فوجیتسو ، گیگابایت ، ام اس آی ، هاست ، دامنه ، ثبت ، رایگان ،  مجانی ، اورجینال ، کرک ، سریال ، نود32 ، ناد32 ، نود 32 ؛ نرم افزار ، دانلود ، شبکه ، دیتاسنتر ، دیتا سنتر ، جی دیتا ، آوست  ، کساپرسکی ، لایسنس ، اصلی ، تروجان ، ویروس ، مقایسه آنتی ویروسها ، بهترین آنتی ویروس ، 2010 ، 2011 ، 2012 ، 2013 ، ارزان ، فروش ، نماینده ، نمایندگی ، کامپیوتر ، رایانه ، موبایل ، گوشی هوشمند ، مکافی ، مک آفی ، کامیران  ، پاد ، بیت دفندر ، پاندا ، تراست پورت ، اوست ، ای وی جی ، پارس آتنا دژ ، بولگارد ، سیم کارت ، ال جی ، حفاظت ، امنیت ، امنیت اطلاعات ، امنیت شبکه ، رمزنگاری ، سونی ، توشیبا ، رایان بدر ، کیف ، سوسمار ، دانشجو ، استاد ، چرا ، چگونه ، کی ، کجا ، گوریل ، فایرافکس ، مایکروسافت ، میکروسافت ، گوگل ، یاهو ، ایتنا ، آتنا ، دمسان ، ایدکو ، لنوو ، کول دیسک ، فلش ، ویروس فلش ، اتوران ، پاکسازی ، ویروس یابی ، تعمیر ، تعمیر موبایل ، عیب یابی ، نقص ، عشق ، کیفیت ، وب روت ، ویپرو ، نفت ، استاکس نت ، دوکو ، کافیکر ، موس ، سی دی رام ، دی وی دی ، تی پی لینک ، مودم ، ای دی اس ال ، اینترنت ، اینترانت ، کانکشن ، اشتراک ، دورانتاش ، نقشه ، یو اس بی ، پاور ، ماردبورد ، کارت گرافیک ، سی پی یو ، پردازنده مرکزی ، بازی ، کافی نت ، پست ، شناسایی ویروس ،  روت کیت ، بد افزار ، مالور ، آنتی مالور ، اسپم ، ضد اسپم ، لاوا سافت ، آنتی اسپم ، هرزنامه ، فیشینگ ، بانک ، ماشین ، خودرو ، ایران خودرو ، سایپا ، آدم ،نوکیا ، اچ تی سی ، فولیو ، ایسر ، سامسونگ ، فضا ، اندروید ، ویندوز موبایل ، ویندوز اکس پی ، سون ، ویندوز شبکه ، ویندوز سرور ، ویندوز 2003 ، ویندوز 2008 ، ویندوز 8 ، ویندوز هشت ، آفیس ، فوتوشاپ ، لابراتوآر ، ضد ویروس ، اینترنت سکیوریتی ، شید ، آنتی ویروس شید ، ات پوست ، نت کین ، گارانتی آنتی ویروس ، گارانتی ، نشت اطلاعات ، نشر ،  کتاب ، ، سی دی ، بلوری ، هدپون ، هدفون ، اکسترنال ، هارد ، تعویض ،آپدیت ، بروزرسانی ، رجیستر ، رایان ، هورداد ، کارنما ، آپدیت نود ، کامگارد ، تجارت امن ، تجارت امن خاورمیانه ، رسمی ، نمایده فروش ، خرید آنتی ویروس ، خرید ، دوربین دیجیتالی ، دیجیتال ، بایت ، بیت ، کیلو بیت ، کلیک ،بی بی سی ، رادیو ، تهران ، ایران ، وی پی ان ، مجازی ، ابری  ، کلود ، فیس بوک ، گوگل پلاس ، سوفوس ، دی لینک ، دیلینک ، لیک سیس ، بلاک ، مهر سامان ، مادیران ، آواژنگ ، فرهنگ ، تجارت ماندگار ، زیگورات ، پارسیان ، رایانه همراه ، عصر ارتباط ، آسیا ، روزنامه آسیا ، فناوری ، خارومیانه ، دلار ، ارز ، طلا ، قیمت ، سخت افزار ، میان افزار ، نرم افزار ، ملی ، ملت ، کشاورزی ، پاسارگاد ، اقتصاد نوین ، تجارت ، بازرگانی ، تات ، دی ،  ، جنگ نرم ، سایبری ، هک ، ارتش سایبری ، ریکاوری ،  ، امان منظور ، مبصری ، بحری ، اعتبار ، اعتباری ، رمز ، پسورد ، نام کاربری ،  ، سیستم ، مدیریت ، نگهبان  ، کابل ، خلیج فارس ، خلیج  ، بینگ ، اپل ، مک بوک ، مکینتاش ، پالایشگاه ، شهرک صنعتی ، اتمی ، هسته ای ، نخبه ،اسلامی ، قرآن ، ، فارسی وان ، فارسی 1  ، همایش  ، کنفرانس ، هتل ، هواپیما ، تور ، کوپن ، تخفیف ، تخفیفیاب ، بلیط ، تخفیفان ، بایکس ، نت برگ ،، تیتانیوم ، گلوبال ، توتال ، سکیوریتی ، اپلود ، سایت دانلود ، آسان دانلود ، پی سی دانلود ، وطن دانلود ، ، آلوده ، آلودگی ، خالص ، بیزینس ، ویوان ،  دفاتر کوچک ، شرکتی ، تحت شبکه ، بیمه ،  تهدیدات ، شرکتها ، بورس ، ، بین المللی ، عرب ، عجم ،  ، آمریکا ، امارات ، کویت ، عراق ، ژاپن ، کره ، کروه جنوبی ، چین ، مالزی ، آلمان ، اروپا ، کانادا ، امرتات ، بهین ، زیمنس ، آرتا ، آروند ، ماهر ، امداد رایانه ، سازمان فناوری اطلاعات ، مهدیون ، پلیس آفتا ، آفتانا ، آی تی ، پر فروش ترین آنتی ویروس ، پیغام ، اخطار ، نمایش ، سانا سیستم ، شاتل ، پارس آنلاین ، صبانت ، مخابرات ، کیس ، HDMI , kaspersky , bitdefender , trendmicro , trend micro , free , symantec , norton , webroot , avg , avast , avira , nod32 , eset , comodo , کومودو , emsisoft , mcafee , vipro , wiper , dell , sony , asus , gigabyte , lg , lenovo , hp , msi , samsung , playstation , xbox , mainboard , ram , cpu , graphic , antivirus , internet security , maximum security , total security , panda , sophos , total , global security , pure , one , norton one , kaspersky one , notebook ,eee pc , pc , slimbook , ultrabook , toshiba , acer , benq , trojan , malware , spam , anti-spam , register , update , serial , vpn , crack , hack , information , network , geniue , microsoft , ikarus , engine , AV , bing , google , bullguard , juniper , film , download , music , ژونیپر ، جونیپر ، digital , corporate , macbook , small business , smb , software , hardware , garantty , parsonline , shatel , sabanet , f-secure , escan , g-data , gdata , apple , ipod , ipad , cyber , galaxy , server , ibm , cisco , wipro , avajang , durantash , sheed , damsun , ayko , mellat , upload , athena , external , recovery , ups , new folder , wi fi - bluetooth - بلوتوس ، adsl , تمدید ، تمدید لایسنس ، renewal , شارژ ، همراه اول ، مبین نت ، ایرانسل ، ایران سل ، اسپادانا ، داتک ، datak , وایمکس , wimax , تلکام ،  آواژنگ سیستم ، دژآذر ، گردو ، پرند ، کینک ، مبارزه با ویروسها ، تجارت الکترونیک ایرانیان ، ویستا ، سازگار ارقام ، ایران ستاپ ، iransetup , کوئیک هیل ، دیجی کالا ، digikala , هورداد رایانه ، دی جی کالا ، گویا آی تی ، برسام ، وین بتا ، پی سی ورد ، خراسان ، روزنامه ، نشریه ، مجله ، آفتاب ، راهنما ، راهنمای نصب ، نصب ویندوز ، راسخون ، HP 3350 ، فراسو ، سهند رایان ، آرکا ، لاوان ، اسپیرو ، پرورش داده ها ، لپتاپ ، لپ تاپ ، گلمر  ، کمیسیون آفتا ، کارگروه ساماندهی ، آنتی ویروسهای خارجی ، آنتی ویروس ایرانی ، آنتی ویروس فارسی ، ضد بدافزارهای خارجی ، ایمن ، نسخه ققنوس ، نسخه سیمرغ ، آیکو ، فناوران ، بانک مرکزی ، امنیت داده ها ، ISMS , iso , آپا ، سایمانتک , امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای ,تیم های امداد و نجات رایانه ای , شبکه ملی اطلاعات , مرکز مدیریت عملیات امنیت , SOC , trillium , تریلیوم ،  کسپراسکای ، آنتی ویروس رایگان ، زون آلارم ، داده پردازی ایران ، آی بی ام ، سیسکو ، سیسکو سیستمز ، لینک سیس ، نمایشگاه کامپیوتر ، الکامپ ، تلکام ، دنیای دیجیتال همراه ، فاوا ، وزارت پست ، وزارت مخابرات ، زیر ساخت ، رایتل ، صالحی ، دیده بان آی تی ، روابط عمومی ، انفورماتیک گستر ، ایران ارقام ، مهم ارقام ، datacenter , data center , آی پی ، آسیاتک ، َasiatech ، سازمان تنظیم مقررات ، رگولاتوری ،

گزارش فصل اول سال 2012 ترندمیکرو

File:Trend Micro.svg

به گزارش دیسنا - اولین پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران :

شرکت امنیتی ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) پیشرو در ارائه راهکارهای امنیتی و آنتی ویروس برای کاربران خانگی ، شرکتی ، سازمانی ، مراکز داده فیزیکی ، مجازی و محیطهای ابری ، امروز گزارش مالی و فنی فصل اول سال 2012 را ارائه نمود .


در این فصل شرکت ترندمیکرو 22630 میلیون ین ژاپن معادل 284 میلیون دلار آمریکا فروش خالص داشته است که از این میزان فروش ، 70 میلیون دلار آن فروش عملیاتی بوده است .

در این فصل ترندمیکرو رشد سریعی را در بخش امنیت ابری تجربه کرده و بر طبق گزارشات موفق به کسب 14 تا 17 % از بازار امنیت ابری در دنیا شده است که رتبه اول را کسب نموده است و در صدر می باشد .

البته نباید فراموش کرد در این فصل ین ژاپن رشد ارزش داشته و این باعث شده تا میزان فروش به دلار آمریکا پایین به نظر برسد .

نکات برجسته کسب و کار در فصل اول 2012  :

1- Trend Micro announced Trend Micro Deep Discovery, anew threat management solution  that focuses on targeted attack detection and analysis, SIEM integration and other Global 1000 requirements.

2- همکاری ترندمیکرو و دل برای ارائه پیشرفته رمزنگاری داده ها و سرویسهای امنیتی برای شبکه ابری کمپانی دل ( DELL ) .

Trend Micro and Dell partnered to provide advanced data encryption security services for Dell Cloud with VMware vCloud® Datacenter Service. The added services leverage cloud security solutions from Trend Micro to further bolster Dell's public cloud offerings. Trend Micro SecureCloud provides distinctive data protection for cloud and virtual environments which can safely and easily secure sensitive data stored with the Dell Cloud with VMware vCloud Datacenter Service.

3- ارائه محصول Trend Micro Direct Pass : مدیریت و نگهداری امن پسوردها  .

جوایز فصل اول 2012 :

1- رتبه برتر در CRN در بخش امنیت مراکز داده ( DATA CENTER  ) سازگار با محیط زیست .

2- خانم اوا چن مدیر عامل کمپانی ترندمیکرو جزء 50 زن قدرتمند آسیا شناخته شد .

3-  بدست آوردن رهبری جهانی امنیت ابری و امنیت محیطهای ابری و CLOUD COMPUTING .

اختراعات :

در این فصل  ترندمیکرو بیش از 14 اختراع در رابطه با امنیت محیطهای دیجیتالی را به ثبت رسانده است .


Trend Micro Reports First Quarter Results 2012

اخبار مرتبط :
( ایسوس - گیگابایت - سیسکو - بلوکات - اوراکل - سونی - سامسونگ - دل )

Durantash , Security is our Gift


Trend Micro برترین همکار DATACOM



به گزارش دیسنا - اولین پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران - شرکت امنیتی ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) به عنوان برترین همکار تجاری سال شرکت DATACOM شناخته شد .

درباره شرکت دیتا کام ( DATACOM ) :

شرکت دیتاکام یکی از بزرگترین شرکتهای ارائه دهنده خدمات حرفه ای IT در استرالیا می باشد .

این شرکت بیش از 3800 کارمند دارد و درآمدش در سال به بیش از 650 میلیون دلار می رسد که نتیجه فعالیتهای این شرکت در بخشهای مختلف IT مانند ارائه خدمات دیتا سنتر ، ارائه فناوری های خدماتی ، توسعه نرم افزار و برون سپاری فرآیندهای کسب و کار می باشد .

این شرکت در سال 1965 تاسیس شده و در حال حاضر علاوه بر استرالیا در کشورهای سنگاپور ، مالزی ، فیلیپین ، چین و نیوزیلند دارای دفاتر نمایندگی می باشد .


اخبار مرتبط :

متخصصین و مدیران ترندمیکرو Trend Micro Expert

اخبار ترندمیکرو در دیسنا

منبع :

واحد اطلاع رسانی شرکت دورانتاش

    www.durantash.com

( ایسوس - گیگابایت - سیسکو - بلوکات - اوراکل - سونی - سامسونگ - دل )

Durantash , Security is our Gift

ی



هدیه ویژه ترندمیکرو به دارندگان تجهیزات ایسوس

File:ASUS Corporate Logo.svgFile:Trend Micro.svg

به گزارش دیسنا - اولین پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران -شرکت امنیتی ترندمیکرو پیشرو در ارائه راهکارهای امنیتی و آنتی ویروس سالهای متمادی است که جزء شرکای شرکت تایوانی ایسوس ASUS می باشد .


حال این شرکت ژاپنی هدیه ویژه ای را برای کاربران شریک تجاریش در نظر گرفته است .

دارندگان تجهیزات IT شرکت ایسوس شامل نوت بوک - نت بوک و کامپیوترهای ALL IN ONE می توانند محصولات شرکت ترندمیکرو را با تخفیف ویژه تهیه نمایند .

جهت تهیه محصولات شرکت ترندمیکرو با تخفیف ویژه به وب سایت شرکت دورانتاش به نشانی www.durantash.com مراجعه نمائید .


درباره ترندمیکرو :

شرکت ژاپنی ترندمیکرو در سال 1988 تاسیس شده و در حال حاضر با حدود 4500 تا 5000 کارمند به مدیر عاملی خانم اوا چن جزء شرکتهای پیشرو و معتبر امنیتی در دنیا می باشد .

این شرکت اولین ارائه دهنده آنتی ویروس برای محیطهای ISA - Exchange - آنتی ویروس برای نوت بوک و نت بوکها ، اولین ارائه دهنده آنتی ویروس برای محیطها و سرورهای مجازی ، اولین ارائه دهنده راهکارهای امنیتی برای محیطهای ابری و Cloud - اولین شرکت دارنده تکنولوژی های کلود و Reputation می باشد .

در حال حاضر ترندمیکرو جزء شرکای اصلی بزرگترین شرکتهای IT دنیا مانند CISCO - LINKSYS - ASUS - ORACLE - WIPRO - VMWARE - HP - FACEBOOK - GODADDY - DELL -MICROSOFT -  SAMSUNG - SONY - GIGABYTE - BLOUCOAT می باشد .

محصولات این شرکت در برخی از کشورها مانند استرالیا با نام پی سی سیلین می شناسند .

شرکت دورانتاش توزیع کننده محصولات ترندمیکرو در ایران می باشد .

متخصصین و مدیران ترندمیکرو Trend Micro Expert

اخبار ترندمیکرو در دیسنا

منبع :

واحد اطلاع رسانی شرکت دورانتاش

    www.durantash.com

( ایسوس - گیگابایت - سیسکو - بلوکات - اوراکل - سونی - سامسونگ - دل )

Durantash , Security is our Gift

ی


در مورد چرایی انتشار یک خبر .

این خبر که با تیتر فریبنده " راهنمای نصب آنتی‌ویروس روی آندروئید . " منتشر شده درباره نصب و پیکربندی محصول آنتی ویروس موبایل AVG بر روی گوشی های اندرویدی می باشد .

به نظر شما چرا از بین اینهمه محصولات ضد ویروس موبایل و تبلت که قابلیت ثبت و آپدیت از طریق ایران را دارند ، محصول شرکت AVG انتخاب شده است ؟

همانطور که می دانید محصولات AVG از طریق ایران قابلیت ثبت و آپدیت ندارند و حتی وب سایت این شرکت بر روی کاربران ایرانی بسته است .

طبیعیست که به این سادگی نمی توانید متوجه هدف اصلی منتشر کنندگان و یا سفارش دهندگان این خبر شوید ، مگر اینکه چند سالی در این زمینه تجربه داشته و از طرفی با برخی سیاستهای شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس و توزیع کنندگانشان در ایران آشنا باشید.

این خبر فقط و فقط یک هدف را دنبال میکرده است و آن هدف قطعآ آموزشی نبوده .

زیرا نه تنها وب سایت AVG بر روی کاربران ایرانی بسته است ، بلکه ثبت و آپدیت محصولات این کمپانی بر روی ایران بسته است . و این ما را مطمئن می کند که انتشار این خبر قطعآ با نیت آموزش نبوده است .

هدایت کاربران به سمت وب سایت AVG و مشاهده این صفحه که این شرکت به ایران و کشورهایی مانند کوبا ، کره شمالی و سوریه خدمات فروش ، دانلود ، ثبت و آپدیت ارائه نمی دهد.

این خبر فقط و فقط با هدف ایحاد تاثیر روانی منفی بر روی کاربران ایرانی منتشر شده ، تا کاربران را به دلهره بیندازد که شاید روزی روزگاری دیگر شرکتهای امنیتی هم خدمات خود را بر روی ایران قطع کنند .

این خبر این را به کاربران تداعی می کند که برای خرید محصولات ضد ویروس فقط به سراغ شرکتهایی بروند که در ایران نماینده رسمی داشته و از طرفی نام نماینده ایران در وب سایتهایشان درج شده است .

یعنی فقط 3 شرکت کسپرسکی ، بیت دفندر و آویرا .

البته شرکتهای دیگری هم هستند مانند تراست پورد و VBA32 و کوئیک هیل که خوب از لحاظ برند و تبلیغات و محصول ضعیفتر از این 3 شرکت هستند .

البته شاید نظر شما چیز دیگری باشد .

بهر شکل در حال حاضر خیلی دیگر شرکتهای امنیتی و عرضه کننده آنتی ویروس هستند که در ایران توزیع کننده رسمی دارند ولی نام در وب سایت خود ندارند و این ربطی به اروپایی یا آمریکایی بودن آنها ندارد .

و مهمتر از آن بزرگترین شرکتهای امنیتی مانند ترندمیکرو و سیمانتک با اینکه در ایران نماینده رسمی ندارند ، ولی به کاربران ایرانی خدمات ثبت و آپدیت ارائه می دهند و محصولاتشان به سادگی قابل تهیه است .

از طرفی شرکت سیمانتک که صفحه اصلی وب سایت نورتون را بر روی ایران بسته بود ، بیش از 1 سال است که مشاهده برخی صفحات را برای کاربران ایرانی مقدور کرده و این نشان می دهد این شرکت علاقه مند به فروش بیشتر محصولاتش در ایران است .

شرکت ترندمیکرو که هم دانلود و هم ثبت و آپدیت محصولاتش بر روی کاربران ایرانی باز است و به سادگی قابل تهیه می باشد .

امثال شرکتهای سیمانتک و ترندمیکرو شرکتهای هستند که رقابت با آنها کار بسیار بسیار سختی است .

هم از لحاظ اعتبار ، هم کیفیت ، هم طیف محصولات و حتی پشتیبانی .

چیزی که برای شرکتهایی که به طور مثلا رسمی در ایران فعالیت می کنند و نامشان در وب سایت شرکت تولیدکننده درج شده قابل تحمل نیست  .

این شرکتها عمومآ تبلیغات وسیعی بر روی این موضوع دارند که نامشان در وب سایت درج شده.

اینچنین اخباری که با هدف تحت تاثیر قراردادن کاربران منتشر می شود ، فقط و فقط جهت فریب کاربران به طور غیر مستقیم و از طرف دیگر کسب سهم بیشتر از بازار آنتی ویروسها را دارند و باید اعتراف کرد که طراحان این خبر بسیار زیرکانه عمل کرده اند .

ولی طراحان اصلی این خبر چه شرکتهایی هستند ؟

نمایندگان کسپرسکی ؟ بیت دفندر ؟ آویرا ؟ و یا دیگر شرکتها ؟ و یا باهم هماهنگ بوده اند ؟

سابقه نشان داده احتمال اینکه این خبر از طرف توزیع کنندگان کسپرسکی و با هماهنگی آنها باشد بسیار بیشتر از دیگر شرکتهاست .

 زیرا عمومآ کسپرسکی است که فعالیتهای تبلیغاتی مخرب و فریبنده دارد و در این سالها دیگر شرکتها سعی نموده اند اگر هم کار خبری انجام می دهند فقط بر روی محصول خود باشد .

 اظهار نظر جدید آقای یوجین کسپرسکی درباره آنتی ویروسهای رایگان ، قطع ارتباط نمایندگان و قرارداد شبکه اجتماعی فیس بوک با شرکتهای دیگری بجزء کسپرسکی ، نشان داده شرکت کسپرسکی در حال تحمل فشار بسیار زیادیست و می توان به سادگی حدس زد که فروش این شرکت به پایین ترین حد رسیده است .

از طرف دیگر ماهنامه شبکه در چند نمایشگاهی که در سال گذشته شرکت نمود ، نام و لوگوی یکی از توزیع کنندگان کسپرسکی ( کامگارد و تجارت امن خاورمیانه ) را به عنوان اسپانسر و حامی نشریه شبکه به نمایش گذاشته بود .

شرکتی که نقشش در فریب کاربران ایرانی ، کمک به کلاهبرداری میلیونی کسپرسکی زمانی که کسپرسکی لایسنسهایش را مسدود می کند و سفارش خبرهای کذب برای همه کاربران ایرانی روشن و مشخص شده است .

به هر شکل امروز همه کاربران می دانند محصولات ضد ویروس AVG قابلیت ثبت و آپدیت از  ایران را نداشته و نصب آنتی ویروسهای این شرکت و آموزش آنها کاری عبث و بی فایده است ولی برای برخی شرکتها نعمتی است برای تبلیغات فریبنده و حمله به شرکتهای رقیب .

البته نباید فراموش کنیم انجام این فعالیتهای تبلیغاتی و انتشار این خبرها ناشی از ضعف جدی آنهاست .

در حال حاضر شرکتهای بولگارد و وب روت ( با تکنولوژی Juniper Network ) ، ترندمیکرو ، نت کین و .. محصولات ضد ویروس برای گوشی های اندروید ، iOS Apple ، سیمبین و ویندوز موبایل ارائه می دهند که قابلیت ثبت و آپدیت و خدمات پشتیبانی را از ایران دارا می باشند .

( برای کسب اطلاعات کامل درباره قابلیت پشتیبانی سیستم عاملها توسط محصولات این شرکتها به وب سایت شرکتهای تولیدکننده مراجعه نمائید .)

همچنین برخی شرکتها مانند نورتون ، وب روت ، آوست و ... یک نسخه از محصول آنتی ویروس موبایل خود را به رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند که قابلیت ثبت و آپدیت را از طریق ایران دارد.

سابقه فعالیتهای شرکت روسی کسپرسکی نشان داده که کسپرسکی و توزیع کنندگانش مسیر اشتباهی را رفته اند و فعالیتهای جدید آنها این مسئله را ثابت می کند که هنوز در حال ادامه همان روند اشتباه هستند و چیزی تغییر نکرده است و قادر نیستند مسیر درستی را انتخاب کنند و استفاده از اخبار کذب و گمراه کننده و تلاش برای فریب کاربران ( ایرانی ) جزء سیاستهای این شرکتها می باشد .

در سالهای اخیر فروش کسپرسکی به کمترین میزان در ایران رسیده و این مسئله برای این شرکت روسی که فروش چندانی در دیگر کشورها ندارد بسیار سنگین است و سعی دارد تا از هر راهی مجددآ بازار از دست رفته آنتی ویروس ایران را به دست بگیرد .

از طرف دیگر عرضه محصولات کمپانی بزرگ و معتبر بین المللی در ایران ، فشار را به این شرکت روسی و توزیع کنندگانش بیش از پیش افزایش داده است .

ولی نکته ای که وجود دارد این است که برخی شرکتها با اینکه رقیب تجاری کسپرسکی محسوب می شوند ، ولی به سادگی فریب سیاستهای کسپرسکی و توزیع کنندگانش را می خورند که یک نمونه آن همکاری با توزیع کنندگان کسپرسکی و حضور در جلساتی می باشد که توزیع کنندگان کسپرسکی ترتیب می دهند است .


ارائه :

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

اخبار مرتبط :


آیا آمریکا صدور تجهیزات IT به ایران را ممنوع کرده است ؟

آخرین خبر از اظهارنظر کسپرسکی درباره آنتی ویروسهای رایگان


نقدی بر گزارش "بررسی بازار ضد ویروس اوریجینال "







کاسپرسکی کاسپراسکی کسپراسکی کسپرسکی کاسپراسکای Kaspersky

هدیه ویژه ترندمیکرو به دارندگان تجهیزات ایسوس

File:Trend Micro.svg
File:ASUS Corporate Logo.svg

به گزارش دیسنا - اولین پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران -شرکت امنیتی ترندمیکرو پیشرو در ارائه راهکارهای امنیتی و آنتی ویروس سالهای متمادی است که جزء شرکای شرکت تایوانی ایسوس ASUS می باشد .

حال این شرکت ژاپنی هدیه ویژه ای را برای کاربران ایرانی در نظر گرفته است .

دارندگان تجهیزات IT شرکت ایسوس شامل نوت بوک - نت بوک و کامپیوترهای ALL IN ONE می توانند محصولات شرکت ترندمیکرو را با تخفیف ویژه تهیه نمایند .

جهت تهیه محصولات شرکت ترندمیکرو با تخفیف ویژه به وب سایت شرکت دورانتاش به نشانی www.durantash.com مراجعه نمائید .


درباره ترندمیکرو :

شرکت ژاپنی ترندمیکرو در سال 1988 تاسیس شده و در حال حاضر با حدود 4500 تا 5000 کارمند به مدیر عاملی خانم اوا چن جزء شرکتهای پیشرو و معتبر امنیتی در دنیا می باشد .

این شرکت اولین ارائه دهنده آنتی ویروس برای محیطهای ISA - Exchange - آنتی ویروس برای نوت بوک و نت بوکها ، اولین ارائه دهنده آنتی ویروس برای محیطها و سرورهای مجازی ، اولین ارائه دهنده راهکارهای امنیتی برای محیطهای ابری و Cloud - اولین شرکت دارنده تکنولوژی های کلود و Reputation می باشد .

در حال حاضر ترندمیکرو جزء شرکای اصلی بزرگترین شرکتهای IT دنیا مانند CISCO - LINKSYS - ASUS - ORACLE - WIPRO - VMWARE - HP - GODADDY - DELL -MICROSOFT -  SAMSUNG - SONY - GIGABYTE - BLOUCOAT می باشد .

محصولات این شرکت در برخی از کشورها مانند استرالیا با نام پی سی سیلین می شناسند .

شرکت دورانتاش توزیع کننده محصولات ترندمیکرو در ایران می باشد .

منبع :

واحد اطلاع رسانی شرکت دورانتاش
    www.durantash.com

( ایسوس - گیگابایت - سیسکو - بلوکات - اوراکل - سونی - سامسونگ - دل )

Durantash , Security is our Gift

ی



ایسوس اسوس

زون آلارم آنتی ویروس رایگان ارائه داد .

Internet Security

شرکت امنیتی زون آلارم ( ZoneAlarm ) از شرکتهای زیر مجموعه چک پوینت ، نسخه ای از محصولات ضد ویروس خود را به رایگان ارائه داده .

این محصول آنتی ویروس از موتور ویروس یاب شرکت روسی کسپرسکی ( کاسپراسکی ) بهره می برد و شرکت زون آلارم ویژگی های فایروال را نیز بر روی آن قرار داده است .


جهت دانلود این آنتی ویروس رایگان به وب سایت شرکت دورانتاش > بخش دانلود < آنتی ویروسهای رایگان Free AntiVirus ، مراجعه نمائید .


اخبار مرتبط :

آخرین خبر از اظهارنظر کسپرسکی درباره آنتی ویروسهای رایگان



دیسنا :

پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران









تعویض و گارانتی لایسنس

لایسنس یا کد فعالسازی .

همه محصولات نرم افزاری و خدمات ابری به وسیله کدهای فعالسازی به فروش می رسند .

سورس فایل محصول بر روی وب سایت شرکت تولیدکننده قابل دانلود است و معمولا به صورت تریال 30 روزه قابل فعال شدن است ، ولی کاربر برای استفاده بیشتر از محصول باید اقدام به خرید کد فعالسازی یا همان کد لایسنس معتبر نماید .



سرویسهای ذخیره سازی ابری و امنیت ابری هم با کمی تفاوت به همین شکل است ، فقط در برخی موارد به خریدار کد لینک سرویس با نام کاربری و پسورد ارائه می شود .


از طرفی استفاده از نرم افزارهای آنتی ویروس در کشور رشد چشمگیری داشته و این مسئله باعث شده تا بسیاری از اشخاص و شرکتها برای ارائه این محصولات وارد بازار ارائه نرم افزارهای امنیتی شوند .

ولی بسیاری از این شرکتها از همان اول قصد کلاهبرداری دارند و یا بعد از مدتی که درآمد مناسبی ندارند اقدام به کلاهبرداری از مشتریان خود می کنند .

البته مشاهده شده اکثر این اشخاص و شرکتها چندی بعد با نامی جدید به کار خود ادامه می دهند و دسته دیگری از کاربران و خریداران ناآگاه را سرکیسه می کنند .

یکی از موارد جالبی که حتمآ با آن برخورد کردید ،مشاهده این جملات است :

لایسنس در صورت بروز مشکل طی مثلا 1 سال تعویض می شود . - تعویض و گارانتی 100% لایسنس . - تضمین اصل بودن لایسنس و اینجور جملات .

ولی آیا شخصی یا شرکتی می تواند سلامت کالای خود ، آن هم لایسنس را تضمین کند و مهمتر از آن ضمانت نماید و در صورت بروز مشکل آن را تعویض کند ؟؟

یک ضرب المثل قدیمی است که میگوید هیچ ماست فروشی نمی گوید ماست من ترش است .

پس احتمالا شما هم اکنون پاسخ سوال را یافته اید .

این اشخاص ، شرکتها و وب سایتها برای جلب اعتماد مشتری از عباراتی مانند جملات بالا استفاده می کنند .

ولی آیا واقعآ شرکتی که اقدام به فروش محصول و لایسنس معتبر می کند ، زیر بار تعویض لایسنس مسدود شده و یا بلاک شده می رود ؟

باید گفت پاسخ این سوال نه است .

باید گفت تعویض و گارانتی لایسنس یک موضوع از پایه و اساس مسخره و غیر منطقی است .

مسئولیت لایسنس از زمانی که تحویل خریدار می شود ، با خریدار است و خریدار با توجه به شرایط محصول شرکت تولیدکننده باید از محصول استفاده کند .

ولی مسئولیت فروشنده چیست ؟

1- ارائه لایسنس معتبر .
2- ارائه سورس فایل ( فایل نصبی ) معتبر ( بر روی سی دی و یا لینک دانلود معتبر )
2- عدم فروش لایسنس فروخته شده به دیگران .
3- عدم نگهداری لایسنس نزد خود یا دیگران .
( فقط برخی شرکتهای بسیار معتبر اقدام به ارائه سرویسی با نام سرویس نگهداری لایسنس می کنند که بابت آن هزینه ای جدا از کاربر اخذ می کنند . قیمت این سرویس عمومآ بین 7 تا 10$ در سال به ازای هر لایسنس می باشد.)

مشابه این سرویس در ایران توسط شرکت دورانتاش - معتبرترین توزیع کننده محصولات ضد ویروس- ارائه می شود .

ولی آیا ممکن است کاربر کاملا مطابق قوانین شرکت تولیدکننده از محصول و لایسنس استفاده کند ، ولی باز لایسنس با مشکل مواجه شود ؟؟

باید گفت بله .

البته شرط آن این است که شرکت تولیدکننده و توزیع کننده آنقدر معتبر باشند که عدم مشکل از طرف مشتری را قبول کنند .

البته این شرکتها با بررسی از طریق سرورهای لایسنس متوجه می شوند مشکل از لایسنس بوده و نه از خریدار .

و آن این است اینکه اشکال از شرکت تولیدکننده باشد .

مثلا سرورهای لایسنس یک شرکت دارای باگ باشد و یا بر اثر اشتباه لایسنس بلاک شود .

شرکتهای معتبر عمومآ این مشکلات را قبول کرده و همان لایسنس را برای کاربر فعال می کنند و نه اینکه آن را تعویض کنند .

ولی بد نیست بدانید همه شرکتهای ارائه دهنده آنتی ویروس آنقدر معتبر نیستند که مشکل را پذیرفته و مشکل را برطرف نمایند .

و باید گفت در صورت بروز اینچنین مواردی نمی توان براساس گفته های خریدار تصمیم گیری کرد .

ولی آیا تاکنون شده مشکل لایسنس از شرکت تولیدکننده باشد ؟

بله .
تاکنون 2 بار بروز همچین مشکلاتی ثبت شده است .

اولین بار این مشکل برای شرکت روسی کسپرسکی اتفاق افتاد .

این شرکت تاکنون چندین بار لایسنسهای اصلی  و معتبر خود را به طور اشتباهی مسدود و بلاک کرده .

ولی بد نیست بدانید این شرکت روسی همواره از تصحیح لایسنسها و پذیرش اشتباه طفره رفته است و هیچگاه پاسخ مناسبی به کاربران و مشتریانش نداده است .


یکبار هم مشابه این مشکل برای محصولات نورتون شرکت سیمانتک روی داد .

این مشکل البته مشکل در لایسنس و مسدود شدن اشتباهی آنها نبود .

مشکلی که برای محصولات نورتون اتفاق افتاد مربوط به سیستم  تمدید اتوماتیک لایسنسها بود .

ولی عکس العمل شرکت سایمنتک بسیار جالب بود .

تمدید لایسنسهای مشتریانی که با مشکل مواجه شده بودند به صورت کاملا رایگان .

با مشاهده موارد بالا به همین دلیل است که خریداران محصولات ضد ویروس باید به 2 نکته توجه داشته باشند .

1- انتخاب محصول از بین محصولات شرکتهای تولیدکننده معتبر آنتی ویروس . ( خارجی )

2- خرید محصول انتخاب شده از شرکت معتبر ( داخلی )

درباره خدمات پس از فروش نیز باید گفت کیفیت خدمات پشتیبانی هم در بین شرکتهای داخلی بسیار متفاوت است .

ویی برخی از شرکتها جهت رفاه خریدار مواردی را به صورت مکتوب بر روی وب سایتهای خود آورده اند و این به استفاده بهتر از محصول به خریدار کمک شایانی می کند .

دیسنا :

پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران




سوء استفاده از خدمات پرداخت آنلاین و نام بانکها

استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک امروز گسترش زیادی داشته است .

یکی از انواع خدمات الکترونیک ، سرویسهای پرداخت آنلاین می باشد که وب سایتها با قراردادی اقدام به اخذ لینک پرداخت از بانکها و یا شرکتهای ارائه دهنده پرداخت الکترونیکی کرده  و مشتریان می توانند هزینه سرویس و خدمات را به صورت آنلاین و با استفاده از مشخصات کارت بانکی، CCV2 ، رمز دوم  و تاریخ انقضای کارت ، اقدام به پرداخت هزینه محصول می کند .

ولی آیا اینکه وب سایتی لینک پرداخت آنلاین داشته باشد نشان دهنده معتبر بودن آن است ؟

و آیا اگر شما با مشکلی مواجه شوید ، آن بانک قادر به پاسخگویی به شما و جبران خسارات می باشند ؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است .  خیر

بانکها هیچ مسئولیتی در قبال شکل و نوع محصول ارائه شده به مشتری ندارند و فقط وظیفه انتقال پول از حساب مشتری به حساب صاحب وب سایت را بر عهده دارند .

ولی موضوعی که در اینجا مهم است سوء استفاده برخی وب سایتها از نام بانکها و سرویسهای پرداخت آنلاین می باشد .

این وب سایتها دلایل مختلفی برای جلب اعتماد خریداران می کنند که می توان به درج لینک پرداخت آنلاین اشاره کرد .

برخی از این وب سایتها نیز مواردی را در وب سایت خود منتشر می کنند با این عنوان که بانک یا بانکهای خاصی حامی و پشتیبان آنها هستند .

در صورتی که آن بانک فقط و فقط خدمات پرداخت آنلاین در اختیار آن وب سایت قرار داده و مسئولیت دیگری متوجه آن بانک نیست .

باید گفت این موارد فقط و فقط برای فریب کاربران است و ارائه لینک پرداخت آنلاین و الکترونیکی نشان دهنده حامی بودن و یا تائید آن وب سایت و یا فروشنده نیست .

حتی وجود لینکهای پرداخت آنلاین تضمین کننده تحویل محصول یا سرویس به خریدار و پرداخت کننده وجه نیست و حتی از لحاظ قانونی نیز بانکها قادر به دخالت در معامله صورت گرفته نیستند .


کاربران باید دقت داشته باشند که فریب این اشخاص ، شرکتها و وب سایتها را نخورند .

دیسنا :

پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران