امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

آیا ویروس استاکس‌نت، ۴ پسر عمو دارد ؟

Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan
به گزارش  دیسنا ( پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران ) ، اخیرآ خبری به نقل از شرکت کسپرسکی منتشر شده است که ویروس استاکس نت 2 یا 4 پسر عمو دارد !!!

این خبر نیز مانند بسیاری دیگر از اخباری که توسط این شرکت منتشر شده است ، باعث شده تا سوالات بسیاری برای خوانندگان ایجاد شود .

- حتمآ بسیاری از کاربرانی که از محصولات کسپرسکی استفاده نموده اند ، زمانی که ویروس استاکس نت شناسایی شده بود ، بعد از مدتی کامپیوترهای خود و یا شرکتشان را با یکی از ابزارهای ترندمیکرو که برای شناسایی ویروسهای استاکس نت از طرف کمپانی زیمنس پیشنهاد شده بود اسکن نموده و انواع مختلفی از این ویروس توسط این برنامه شناسایی شده است که کسپرسکی قادر به شناسایی آنها نبوده است !!!

جالب است بدانید حتی با گذشت بیش از 1 سال از شناسایی ویروس استاکس نت ، در شبکه ها و کامپیوترهایی که از آنتی ویروسهای کسپرسکی استفاده می نمایند ، انواع دیگری از این ویروس توسط برنامه های ویروس یابی شرکت ترندمیکرو شناسایی شده است .

البته طبیعیست که تعداد بسیار زیادی دیگر از انواع ویروسها و اگر از آنتی روت کیت ترندمیکرو با نام Rootkit Buster استفاده نموده باشند ، تعداد بسیار زیادی از ویروسهای خطرناک روت کیت را در کامپیوترهای خود ملاحظه نموده اند .

برای دریافت ابزارهای ویروسیابی شرکت ترندمیکرو به وب سایت شرکت دورانتاش به نشانی www.NOvirus.ir و یا www.DDN.ir > بخش دانلود مراجعه نمائید .

سوال این است آیا کسپرسکی قادر به شناسایی آن ویروسها نبوده و یا از روی عمد آنها را شناسایی نکرده است ؟؟؟

بد نیست بدانید نمایندگان و شرکت کسپرسکی همواره دیگر شرکتهای امنیتی را متهم می کنند که از روی عمد برخی ویروسها را شناسایی نمی کنند . در حالی که کمپانی بزرگ و معتبر امنیتی مانند ترندمیکرو و سایمنتک از شبکه های شرکتها و سازمانهای بزرگ و بسیار مهمی حفاظت می کنند و اصولا همچین مواردی در سیاستهای آنها نمی تواند جایی داشته باشد .

- سوال دیگر اینکه ، در زمان شناسایی ویروس استاکس نت Stuxnet ، شرکت مثلا بزرگ و معتبر کسپرسکی از ارائه هرگونه گزارشی و یا اظهار نظری خودداری نمود و الارقم تبلیغاتی که در رسانه های عمومی که گفته شد اسرائیل و آمریکا متهم ایجاد این ویروس هستند ، این شرکت روسی متهم ردیف اول ایجاد و یا کمک به راهیابی این ویروس به تآسیسات اتمی ایران بوده است .

بد نیست بدانید با این ویروس به تاسیسات اتمی آمریکا و فرانسه نیز حمله شده بود .

حال با گذشت بیش از 1 سال از آن زمان و ظهور ویروسی دیگری با نام دوکو ، کسپرسکی به یادش افتاده که بد نیست از نام این ویروس و تهدیدات مشابه که رسانه ای شده است ، در جهت اهداف تبلیغاتی استفاده نماید و این شرکت ناگهان علامه دهر شده است .

شرکتهای بزرگ امنیتی مانند ترندمیکرو ، سایمنتک و مک آفی گزارشاتی درباره این ویروس منتشر نمودند ولی نه 100 خبر و 1000 گزارش بی ربط .

باید گفت بجزء ایران که آن هم تعداد معدودی از کاربران کسپرسکی را به عنوان یک شرکت امنیتی و آن هم نه معتبر می شناسند ، در دیگر کشورها کسپرسکی بعنوان یک شرکت امنیتی شناخته نمی شود .

همچنین در این خبر آمده پنتاگون به این خبر واکنشی نشان نداده است .

باید گفت به چه دلیلی پنتاگون باید به این خبر واکنش نشان دهد ؟؟؟

سوال این است که اصلا چرا پنتاگون باید به اظهارات یک شرکت آن هم مانند کسپرسکی درباره یک تهدید و ویروس پاسخ دهد ؟؟

چرا گفته نشده مثلا وزارت امور خارجه ایران یا آمریکا و یا آلمان و یا آفریقای جنوبی و یا کشورهای دیگر و یا اشخاص دیگری باید به گزارش کسپرسکی پاسخ دهند ؟؟؟؟

 اصلا چرا باید سازمانی به این خبر و گزارش پاسخ دهد ؟؟؟؟

این اولین بار نیست که نمایندگان و یا مسئولین تبلیغاتی کسپرسکی خبرهایی حاوی اطلاعات و کلمات مزخرف و بی ربط منتشر می کنند .

مسئولین تبلیغاتی این شرکت همواره سعی داشته اند تا با اطلاعات کذب و بی ربط شرکتهای غیر روسی و مخصوصآ آمریکایی را متهم به حملات سایبری کنند . زیرا به خوبی به حساسیتهای شرکتها و سازمانهای ایرانی آشنا می باشند .

هرچند در خبرهای قبلی نیز به این موضوع اشاره شده است که چرا کشور ایران برای روسها و شرکت کسپرسکی بسیار با اهمیت است ؟

بخش قابل ملاحظه و شاید بتوان گفت بیش از 90% فروش محصولات کسپرسکی در ایران می باشد و از دست دادن این بازار به این شرکت لطمات جبران ناپذیری وارد نموده است .

این شرکت برای حفظ خود در بازار ایران دست به هر اقدامی و اجرای هر سیاستی می زند .

خوشبختانه در سالهای اخیر بسیاری از کاربران ، دیگر به محصولات و شرکت کسپرسکی اعتماد نداشته و به استفاده از محصولات کمپانی های امنیتی و معتبر بین المللی روی آورده اند .

استفاده از محصولات شرکتهایی که هم محصولات با کیفیتی ارائه می دهند و هم در قبال کاربرانشان مسئولیت پذیرند و هم کمپانی های معتبر و بزرگی هستند .

محصولاتی که بتوانند امنیت واقعی را برای کاربران ( ایرانی ) به ارمغان بیاورند .

این موضوع یکی از مهمترین دلایل قراردادن نزدیک به 10 توزیع کننده VADمحصولات کسپرسکی در ایران و منطقه می باشد .

باید گفت شرکت کسپرسکی بهتر است به فکر سیستم همکاری و نمایندگی خود باشد که همکاری با این شرکت را قطع نموده اند و از طرف دیگر کیفیت نرم افزارها و ارائه خدمات پشتیبانی به کاربرانی که با مشکلات بی شمار ویروسی و روت کیت مواجه هستند را ارتقاء دهد .

و وقتی مشکلی برای کاربرانش ایجاد می کند به آن اعتراف کرده و آن را جبران نماید ، و نه اینکه از کاربران کلاهبرداری کند .

حتمآ به یاد دارید که کسپرسکی تعداد بسیار زیادی از لایسنسهای محصولات آنتی ویروس خانگی معتبر خود را سوزاند ( بلاک ) نمود و یا آپدیت اشتباه ارائه داد و یا از زمان لایسنس آنتی ویروسهای خانگی سرقت می کرد که دستش توسط FBI رو شد و درباره هیچکدام به کاربرانش اطلاع رسانی نکرد .
( منابع در خبرهای قبلی دیسنا موجود است . )

برای مثال : 


شیوه جدید کلاهبرداری شرکت روسی کسپرسکی

شرکت کسپرسکی همواره سعی داشته با ارائه اطلاعات کذب ، خود را یک شرکت بزرگ و معتبر امنیتی نشان دهد و با برخی تبلیغات عجیب و غریب مانند سفر به قطب ، دزدیدن فرزند خود و یا ارائه آنتی ویروس با شمایل ماشینهای فراری ، کاربران را به استفاده از محصولات خود ترغیب نماید.

و حالا بازی تبلیغاتی با ویروسهای دوکو و استاکس نت .

راستی باید گفت ، کسپرسکی از کجا متوجه شده است که این 4 ویروس جدید مذکر بوده اند و نه مونث ؟؟ !!!   مثلا ویروسها دختر خاله ها و یا دختر دایی های استاکس نت نبوده اند ؟؟!!!


دیسنا

خبرگزاری امنیت اطلاعات ایران

www.DISNA.ir


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد