امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

نقد خبر " نبرد نگهبانان دنیای دیجیتال "

 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات



اخیرآ خبری با عنوان " نبرد نگهبانان دنیای دیجیتال " در وب سایتهای خبری و برخی نشریات به نقل از وب سایت شرکت اسپیرو  از همکاران نزدیک شرکت لاوان منتشر شده است .

این خبر حاوی نکات جالبی است که ذکر آنها خالی از لطف نخواهد بود .



هم اکنون برای بسیاری از کاربران روشن شده است که فروشندگان ( کسپرسکی ) پیش از این نیز اخبار و اطلاعات اشتباه و غلطی در وب سایتها و نشریات مختلف منتشر نموده اند و در این کار ید طولانی دارند .

- شرکتهای عضو تامین کننده در SandP همان شرکتهای تامین کننده لاوان می باشند و فقط محصولات 4 شرکت کسپرسکی ، نود32 ، بیت دفندر و آویرا را به فروش می رسانند که محصول آویرا تازه وارد به این مجموعه می باشد .

پیش از همه باید این نکته را بگوئیم که این شرکتها (لاوان - اسپیرو ) در این حد و اندازه نیستند که در مورد محصولات دیگر شرکتهای امنیتی مخصوصآ کمپانی معتبر و بین المللی نظر خواهی و یا نظر سنجی کنند و مثلا  اطلاعاتی در مورد آنها ارائه دهند .

و مسئله دیگر اینکه تیتر این نظر سنجی در لیست نظر سنجی های وب سایت اسپیرو وجود ندارد .

- دردسر آپدیت آنتی ویروس قفل شکسته :

در باب سطح دانش کارشناسان این شرکتها و نگارندگان این خبر  همین بس که گفته شده دردسر آپدیت آنتی ویروس قفل شکسته ؟!!!

اصلا آنتی ویروس
قفل شکسته یعنی چی ؟ مگر می توان قفل نرم افزارهای آنتی ویروس را شکست؟؟

شکستن قفل یعنی شما بتوانی از محصولی که قفل آن شکسته مانند محصولی که برای آن هزینه پرداخت می کنید استفاده نمائید .

و شاید منظور آنها نرم افزارها و آنتی ویروسهای جعلی و کرک شده بوده است . یعنی نرم افزارهایی که معتبر نیستند و تازه کاربران را آلوده می کنند .

وقتی یک فروشنده آنتی ویروس و یا کارشناس امنیت خود معتقد است که نرم افزارهای جعلی مخصوصآ آنتی ویروسهای جعلی حتی 20% کار نرم افزار اصلی را انجام می دهند چه انتظاری از کاربران و غیر متخصصین می توان داشت ؟؟

چندی پیش نیز یکی از مدیران تامین کننده محصولات آنتی ویروس لاوان در مصاحبه ای گفته بود  که " آنتی ویروسهای کرک شده مانعی برای فروش آنتی ویروسهای اصلی هستند ."

آنتی ویروسهای جعلی و کرک شده از این جهت که کاربران را آلوده می کنند برای شرکتهای امنیتی مورد توجه هستند و نه از این بابت که کاربران با استفاده از آنها ممکن است محصولات آنها را خریداری نکنند .

اگر دقت کرده باشید برای شرکتهای امنیتی مهم نیست شما از آنتی ویروس و نرم افزار جعلی و کرک شده استفاده نمائید بخاطر اینکه ممکن باشد محصولات آنها به فروش نروند .

سیستم مدیریت لایسنس و کدهای فعالسازی و نرم افزار شرکتهای امنیتی به شکلی است که هیچ کاربری قادر نیست بدون استفاده از سورس و کد فعالسازی اصلی و معتبر از خدمات این شرکتها بهره مند شود .

یک مثال بسیار ساده :

آیا برای شرکت سونی عرضه کننده معتبر محصولات دیجیتالی ، مهم است کاربران محصولات تقلبی یک شرکت مثلا با نام سانیای را خریداری کنند ؟ مسلمآ خیر . زیرا کیفیت محصولات و نحوه فروش محصولات این شرکت مشخص و واضح است و اشتباه کاربر بر عهده خود خریدار می باشد .

البته شاید در صورتی که تقلب در سطح و شیوه خاصی باشد ، این شرکت جهت آگاهی دادن به کاربران اطلاع رسانی کند .

- فعالان بازار :

آیا چند فروشنده طرح SandP و چند فروشگاه لاوان ( برخی از فروشگاه های لاوان با این شرکت قطع ارتباط نموده اند ولی لاوان نام آنها را از وب سایتش حذف نکرده است .) می توانند نام فعالان بازار را یدک بکشند ؟؟؟

فروشندگانی که اجازه فروش محصولاتی بجزء محصولات لاوان را ندارند و بازرسان شرکت لاوان از صبح تا شب مشغول بازرسی از این فروشگاه ها هستند تا با شرکتهای رقیب همکاری نداشته باشند .

باید توجه داشت تازه از این فروشگاه ها سفته های میلیونی و سند ملکی به عنوان ضمانت گرفته شده است ولی با این حال اشتیاق فراوانی برای همکاری با شرکتهای رقیب دارند و بسیاری از آنها نیز در حال فعالیت با شرکتهای رقیب می باشند .


- آنتی ویروس AVG در رده سوم :

2 سوال وجود دارد :

- آیا SandP و لاوان آنتی ویروس AVG  می فروشند ؟

- چگونه از نسخه رایگان AVG نظر سنجی شده است ؟؟؟؟!!

حال بگوییم نظر سنجی نیز در کار بوده ، مگر نظر سنجی در مورد آنتی ویروسهای رایگان بوده است ؟


- مک آفی در جایگاه چهارم :

شرکت مک آفی سومین کمپانی بزرگ عرضه کننده آنتی ویروس دنیا بعد از شرکتهای سیمانتک و ترندمیکرو می باشد .

ولی متاسفانه ثبت ، آپدیت و استفاده از محصولات این شرکت از طریق ایران ( Iranian IPs ) امکان پذیر نمی باشد .
  دانلود کنید و امتحان کنید :

اگر هم باز تصمیم گرفتید محصول مک آفی را خریداری کنید می توانید لایسنس خریداری شده را در همین نرم افزار وارد نمائید .  ( اگر هم لایسنسی در کار نبود بدانید کلاه سرتان رفته است .)

لینک دانلود McAfee Internet Security


لینک دانلود McAfee Total Protection


حال چگونه محصولی که در ایران قابل استفاده نیست رتبه چهارم را کسب کرده جای سوال دارد.

آیا لاوان و اسپیرو نسخه های کرک شده این محصول را به کاربران ارائه می دهند ؟

سطح سواد ، دانش و اطلاعات این فعالان بازار در چه حدی بوده است ؟ احیانآ این فعالان مثلا اورجینال فروش ، نسخه های کرک شده نمی فروشند ؟؟؟

آیا آنها فرق نرم افزار اصلی و معتبر را با نسخه های کرک شده و جعلی تشخیص می دهند ؟؟

- آنتی ویروس قدرتمند آویرا :

  طبق چه بررسی مشخص شده است آنتی ویروس آویرا بسیار قدرتمند می باشد ؟؟  منظور وب سایت AV-Comparatives می باشد ؟ جالب اینکه در همین وب سایت نیز آویرا آنتی ویروس اول نیست .

NSS Labs , Denis Technology , Westcoast Labs , AV-TEST , Toptenreview و دیگر وب سایتها چطور ؟؟

* دیسنا نتایج مقایسه ای آنتی ویروسها را تائید نمی کند .

- آویرا دومین آنتی ویروس مورد استفاده در بازار جهانی :

بازار یعنی معامله و خرید و فروش که همه می دانند آنتی ویروسهای سیمانتک ، ترندمیکرو و مک آفی رتبه های اول تا سوم را در اختیار دارند . و بعد از آنها سوفوس و وب روت قرار دارند .

اگر منظور نسخه های رایگان است باید گفت پس نباید از کلمه بازار استفاده شود ، زیرا افرادی که نسخه رایگان استفاده می کنند کاربر و مشتری آن شرکت محسوب نمی شوند .

مورد دیگر اینکه 2 آنتی ویروس رایگان Avast و AVG کاربران بیشتری نسبت به آویرا دارند . بد نیست به وب سایتهای معتبر دانلود مانند CNET مراجعه نمائید و نیم نگاهی به آن داشته باشید.

- بسیاری از آنتی ویروسها بروزرسانی خود بر روی آی پی های ایرانی را بسته اند .

منظور از بسیاری چیست ؟؟؟

در حدود چندین سال است که فقط محصولات 2 شرکت Mcafee و PC-Tools در ایران قابل استفاده نیست .

اسپیرو سعی نموده ذهن کاربران را مخدوش و آنها را فریب دهد  ، زیرا نحوه نگارش خبر نشان می دهد فروشندگان کسپرسکی و نود32 و به طبع آن مجموعه لاوان و اسپیرو به شدت از محصولات شرکتهای بزرگ و معتبری مانند ترندمیکرو ، وب روت و ... که به کاربران ایرانی خدمات بسیار مناسبی ارائه می دهند ترس و واهمه دارند .

جالب اینکه برخی از فروشگاه های لاوان محصولات این شرکتها را به کاربران پیشنهاد می دهند.


- برخی آنتی ویروسها به زودی آپدیت بر روی کاربران ایرانی را خواهند بست .

ظاهرآ وب سایت و مسئولین SandP و لاوان خیلی نگران کاربران ایرانی هستند .

 ولی نه اینگونه نیست ، این ادعا نشان دهنده ترس از شرکتهای معتبر است که باعث شده است این شرکتها به رمالی و فالگیری روی بیاورند و یا شاید ادعای خدایی کنند .

طوری نوشته شده به زودی ، انگار خبر دارند و یا مدیریت سرورهای شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس در دست آنهاست .

این مورد نیز نشان می دهد فروشندگان کسپرسکی و نود32 و مجموعه لاوان و اسپیرو به شدت از گرایش کاربران به سمت محصولات کمپانی های معتبر و بین المللی  واهمه داشته و کسب درآمد خود را فقط در انتشار شایعه و ایجاد ترس در کاربران و ارائه اطلاعات غلط به کاربران و فریب خریداران می بینند .

در انتها باید گفت مجموعه شرکتهای لاوان و اسپیرو و همکارانشان در این حد و اندازه نیستند که در مورد محصولات دیگر شرکتهای امنیتی مخصوصآ کمپانی های بزرگ ، معتبر و بین المللی اظهار نظر کنند و بهتر است زبان به دندان بگیرند تا آبرویشان بیش از این نرود .

این شرکتها حتی آنقدر اعتبار ندارند که در مورد محصولات کسپرسکی ، نود32 ، بیت دفندر و آویرا اظهار نظر کنند .

اینها همان شرکتهایی هستند که از دفتر مثلا روابط عمومی کسپرسکی حمایتهای مادی و معنوی می کردند و می کنند . ادعایی که بعد از 2-3 سال فاش شد که کسپرسکی در ایران دفتر روابط عمومی ندارد و موسسه دیده بان آی تی فقط مسئول تبلیغات چند شرکت فروشنده کسپرسکی است که حالا به دلیل کاهش فروش محصولات کسپرسکی و ضربه ای که به اعتبار آنها وارد شده است به فروش محصولات شرکت ESET یا همان نود32 روی آورده اند .

و البته وظیفه حمله به شرکتهای رقیب و انجام برخی هماهنگی ها با وب سایتها و نشریات همراستا با این فروشندگان کسپرسکی برای انتشار اخبار دروغ و غلط و یا شایعه را دارند .

نباید فراموش کنیم همین شرکتها بعد از افشای مسئله دفتر روابط عمومی کسپرسکی ، در ظاهر سعی می کنند تا حد امکان از این موسسه دوری کنند .

البته شاید در آینده کسپرسکی خاورمیانه به دلیل بی آبرویی که گریبانگیر اکثر نمایندگانش شده مجبور به تائید این دفتر شود .

باید از مدیران محترم این شرکتها که از آینده خبر دارند پرسید : آیا نود32 هم ممکن است سرورهای خود را بر روی ایران ببندد ؟؟  کسپرسکی چطور ؟؟

آیا افراد شاغل در این شرکتها استعداد و توانایی دارند دیگر رویدادهای طبیعی و غیر طبیعی را نیز پیشبینی کنند ؟

خوشحالیم که امروز کاربران آگاه تر شده و اعتماد درست و به جایی به محصولات شرکتهای بزرگ و بین المللی و البته متعهدی مانند وب روت ، ترندمیکرو و غیره دارند .

از طرف دیگر انتشار مجدد این اخبار نشان می دهد اوضاع فروش محصولات این شرکتها در وضع بسیار بدی قرار دارد و برخلاف گزارشهای منتشر شده توسط این شرکتها ، محصولات شرکتهای معتبر در حال تصرف بازار ایران می باشند .

و همچنین عملکرد شرکتهای کوچکی مانند کسپرسکی مخصوصآ در سال 2010/2011 نشان داد این شرکتها و محصولاتشان قابل اعتماد نمی باشند ، چون مدیران بی کفایت و بی اعتباری در بخشها مختلف آنها وجود دارد چه در سطح خود شرکت تولیدکننده و چه در بخش توزیع کنندگان و نمایندگان و هیچگاه کیفیت محصولاتشان نیز به سطح محصولات شرکتهای معتبر و بین المللی نخواهد رسید .

لینک خبر
" نبرد نگهبانان دنیای دیجیتال "

اخبار مرتبط :

نقدی بر مقاله " تهران پایتخت بدافزارها شد"

نقدی بر مقاله " تهران در تصرف روسها "

بررسی گزارش روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان گزارشی از بازار آنتی ویروس ایران


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد